Ill. régebbi paravánfalas UV van-e esetleg valahol ami könnyen megközelíthető, (részlet) fotózható?
Angyalföld kocsiszin, szép világos nappal odamész vasárnap délelőtt, elmondod a portán mit szeretnél, esetleg egy üveg normálisabb bort is viszel, 99% hogy sikeres lesz az akció.
Köszi, tervezem megnézni a közeli jövőben, nyomozás alatt kit kell keresni. Az újkori képeit ismerem, gondolom most igencsak lelakott állapotban lehet.
Küldök majd egy emailt a napokban majdnem ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hogy a Vakok intézetében melyik UV áll jelenleg? Elvileg a 3261-nek kéne lenni, de a MAVITE kiadányában olvastam, hogy tervezik a cseréjét egy felújított másikra?
Ill. régebbi paravánfalas UV van-e esetleg valahol ami könnyen megközelíthető, (részlet) fotózható?
Olcsóbb vasba megvenni a potenciálisan jó alkatrészekkel telerakott roncsot, mint külön alkatrészként megvenni mindet, meg a különböző tervek miatt is elszállhat a darabszám, csak aztán nincs, aki végre is hajtsa őket. Nézd meg a VEKÉt is, ott rohad a két kocsijuk, ott sincs pénz megbízni valakit, vagy elég ember, hogy maguk csinálják. Rozsdakupac az egész civil szféra.
Annak ismeretében, hogy azért "csak úgy" nem lehet a BKV villamoshálózatára kimenni krúzolni egy kicsikét a saját magántulajdonú villamosommal (már persze ha lenne), de ennyi UV villamos anno mégis miért lett megvásárolva és/vagy letárolva itt? Na meg ott vannak az angyalföldiek is (már ha ott vannak még...) Félreértés ne essék, szeretem az UV villamosokat (is) de racionálisan mindig is elképzelhetetlennek tartottam azt, hogy a közforgalomból kivonásuk után X év múlva majd lesz/lenne egy olyan rendezvény ahol mondjuk 10-20 UV szerelvény járja a fővárost erre-arra...
Ó, nem csak ők. Voltak olyan "kösztiszteletnek örvendő" "villamosbarátok" akik egy csavart nem húztak meg, de a partvonalról fikázták azokat, akik saját pénzből meg időből mentették a menthetőt. Ezek az önkéntesek végig le voltak nézve, meg voltak vetve, koloncok voltak azok nyakán, akik végig kizárólag az akkor még nem is létező BKV nosztalgiától várták, hogy majd ott feszíthessenek. Nagyon nehéz időszak volt, de előfeltétele annak, hogy ma egy kocsiszínre elég nosztalgiavillamosunk legyen.
Ne felejtsük el, hogy a 3722 még mindig megvan, ahogy a 7663 is, 1303, 3800-3809 (VEKE), 3203, 3249, 3396, 5959, 5824, 602 meg egy rakás másik villamos, de ezek nem igazán lettek jobban az évek során.
Azok a "villamosbarátok", akik jelen forumot vonyították tele, hogy "mentsük meg mindeeeeeet!" - annyi eszük nem volt, hogy belegondoljanak, mi is lesz velük.
Tipikus, és vagy száz ilyen másik is van, Angyalföldön rohadó UV-k, pályaszámmal való kavarás, egyesületek seftelései... meg persze az ún. "villamosbarátok"- sokan közülük itt fórumoznak még most is - ellenállása, megvetése, a BKV vezetés merev ellenállása és obstrukciói, hanyagság, nemtörődomség minden oldalról. Kész csoda, hogy nem ér az égig a rozsdahegy.
Az egykori BKK-s vezig. helyettes kitalálta, hogy megvesz egy rakás selejtezésre váró UV-t, és "majd" felújitja őket turisztikai célú nosztalgiavillamosokká. Természetesen ezt a játékot nem saját pénzből játszotta. A Ganz ezen részét találta meg azzal, hogy "ideiglenesen" tárolja itt a villamosait. Ekkor zajlott a Kőbányai úti vágányok felújitása, ekkor szedték ki a Ganz - Józsefváros vágánykapcsolatait, kereszteket, váltókat. Egyetlenegy váltó maradt meg, az, amelyik a Ganz tolópadjához visz. Ez természetesen már egy régóta forgalomból kivont / mindenféle turpisságot nem tűrő vágány volt, ezen jártak be az oda érkezett villamosok, kézi / mozdonyos mozgatással, majd az egész el lett felejtve, M. E. elérhetetlen lett és a feledés homályába veszett ez a sok villamos, 3434, 3846(?), 5977(?) és társai... gyalázat az egész, de semmi meglepő.
És ezen mit csodálkoztok? Megvette M. Ernő, utána leszarta őket, se őrzés, se vagyongazdálkodási koncepció, azokat, akik meg ezeket a villamosokat odaszállitották, jól meghurcolták. Lángvágót nekik!
A 3827 mikor tűnt el a Berda József utcából? A helyén épült az a magas épület, de vajon mikor?
Az volt az egyik első, selejtezés után megőrzött UV. A legelső talán a 3289 Várpalotán, de az már nagyon régen nincs meg. A 3871 fagyizóként a Vidámparkban kifejezetten rövid életű volt.
Ez alighanem a "Golden job" című hong-kongi akciófilm 2018-ból, abban amortizálnak le egy UV motorkocsit a Balassi Bálint utcában. Egyszer nézhető film, rengeteg budapesti képpel, 35:10-től az ominózus jelenet.
Egy jó pár éve szintén forgattak a Parlamenttől nem messze (ha jól emlékszem kb Gurmai Zita futásának helyszinén :D ) ott egy gumi kerekeken guruló, fából készült de amúgy megszólalásig jól megcsinált UV motorkocsi lett elhasználva. Egy valódi UV tolta hátulról.