Keresés

Részletes keresés

G012 Creative Commons License 3 napja 0 4 10602

OFF

 

Kedves Südbahn!

 

M41 2180 ezt írja rólad:

 

"Nekem ő az egyetlen letiltott nick :-)"

 

Ez azt jelenti, hogy hiába kéred el tőle még a lakcímét is, hogy horgot és cérnát küldj neki, abszolút hasztalan, mert egyszerűen nem látja, hogy mit írtál ide, mégpedig azért, mert nem érdekli.

 

Csak gondoltam megóvlak attól, hogy máskor is teljesen feleslegesen írjál ilyen hosszú (egyébként érdekes) litániát.

 

ON

Előzmény: SuedBahn (10600)
Zolcsi67 Creative Commons License 5 napja 0 4 10601

OFF

„Nyúlva, nyúlva, nyúlva": „Tapsolunk, hogy annyi nár a nyúl, hogy elférni nem lehet” (Omega: A bűvész)

ON

 

Más korszak, más országok, más hálózat, ezt le kell nyelni. A Budapest-Bécs fővonal sem Vácon, Pozsonyon át vezet manapság.

Előzmény: SuedBahn (10600)
SuedBahn Creative Commons License 6 napja -8 0 10600

Mivel NEM vagy original Zala -i, ezert NEM ART a kis tanulas (vasutilag Zala ugyeben)!

 

Ehhez alljek itt (bevezetes keppen, csak neked, csak most ...) 2 db "kis felzarkoztato"anyag!

 

 

 

Az elso:

---------

 

http://www.youtube.com/watch?v=pAjM4fwqn1Y

 

Csak hogy TE IS megerthessed:

Pragersko - Ormoz - Cakovec (tehat NEM Muraszombat!) - Kotoriba (tehat NEM Orihodos!) - Velika Kaniza (tehat NEM ZEG !)

 

Menj el Oslusevci allomasra (vagyis vasuti megallo helyre), ott korulnezhetsz ebben a vagonban (kis museumban), ha erdekel ...

Ennyit a MULT -rol (neked, diohej/lyban ...)!

 

 

 

A masodik:

-------------

 

http://www.youtube.com/watch?v=DOWvQHpkwjM

 

 

 

INKABB a 23-asra koncentralna ZEG (es a hozzad hasonloak ...) immaron, NEM PEDIG a 25-osre (amirol mar lenyegeben NINCS milyen uj bort lehuzni, elerte amit elerhetett a politikai dolgok megvaltozasa miatt ebben a 10-15 eves TRANZIENS idoszakban ...)!

 

 

A 23-asbol remek kis regionalis, nemzeteket osszekoto es athidalo vonal lehetne, HA ugy allna hozza HUN, SLO es CRO is, amihez jol jonne pl. ZEG lobbija is, stb...

Ha erre jarna a (tervezett es hon ahitott) S-Bahn -otok (nem pedig Hodos fele) akkor tan meg tobb utast is fel tudna(tok) mutatni majdan, hisz nagyobb utaspotencial van benne (tortenelmi okoknal fogva, a telepulesek is nagyobbacskak es lokalizaltabbak/koncentraltabbak, mint Hodos fele, stb.)!

 

 

Amit a kalapos uriember tesz az egy igazi vasutbarat tett, barcsak igy allna hozza mindenki minimum, mint o!

 

 

Figyelmedbe ajanlom a (Boba - ) Ukk - ZEG - Redics - Lendava/Lendva - Cakovec/Csaktornya mondokajat, stb.!

 

ZEG -nek EZERT (Ukk - Csaktornya) lett vasutja, NEM pedig a Bp - Adria miatt (az ugyanis Buda - V. Kaniza - Pragersko/Pragerhof fele ment, nagyon is helyesen, anno)!

 

A "mostani 25-os kifenyezve" az csak a YuGo felbomlas "ajandeka" nektek, regen Hodos -on at Muraszombat -ig is csak zsakvonal volt (amig YuGo -hoz nem csatoltak, es Ljutomer felol be nem kotottek Murska Sobota -ig a YuGo -k (Ljutomer -nek meg vasutja azert volt ekkor mar, mert Ormoz - Ljutomer - Bad Radkersburg - Spielfeld-Strass mar megvolt akkor Also-Steierorszagban))...

 

 

 

Zaraskeppen meg valami:

------------------------------

A mai Bp. - Adria (a 25-oson at) az egy FERC(elt) VONAL (ertsd: egy TORZSZULEMENY, azaz egy politikai torzo!)!

Gorbe, mint az okorh.gyozas! 

 

 

Kisse reszletesebben:

 

- Bp - SzFehervar:    A regi Buda - NKanizsa fovonalbol nyulva hozza!

- SzFehervar - Boba:   A Bp - Szombathely - Graz fovonalbol nyulva!

- Boba - Ukk:   Tan a Celldomolk - Tapolca (???) regionalis vonalbol nyulva!

- Ukk - ZEG:    Az Ukk - ZEG - Csaktornya (ld. 2.videot pl.) regionalis vonalbol nyulva!

- ZEG - Zalalovo - Hodos - Muraszombat:   Ez regen is ez volt (de mellekvonalkent!), onnan lett nyulva!

- Murska Sobota - Ljutomer:   A   YuGo erabol nyulva (mellekvonalnak epult anno)!

- Ljutomer - Ormoz:    A Spielfeld-Strass - Bad Radkersburg - Ljutomer (Lut(t)enberg) - Ormoz (Fridau) regionalis vonalbol nyulva!

- Ormoz - Ptuj (Pettau) - Pragersko (Pragerhof):   Ez meg a V. Kaniza - Pragerhof fovonalbol nyulva (ld. 1. video)!

- onnan meg mar koszonet a Becsieknek (Pragerhof - Laibach - Triest) ...

 

 

Ha adsz egy postacimet (vagy vmi hasonlot), akkor ENGEDD MEG KERLEK, hogy kuldjek neked egy IGAZI ZSAKVARRO TU - t  a kis kedvenc 25-osodhoz !!!

 

FERCELT VONAL-hoz KELL a fercelesehez (rekonstrukcio ha elszakad netan, stb...) neha-neha az eros cerna (itt tan a sin ???) es a megfelelo szerszam (itt egy zsakvarro tu)!

 

Nos?

 

 

Előzmény: M41 2180 (10597)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.31 -4 0 10599

M41 2080 -nak:

------------------

 

 

Nagyon jo, buszke lehetsz magadra! 

 

Kulonben meg jogodban all azaz szuveren jogod, tehat miert is ne tehetned?!

Sok sikert hozza!

 

 

 

Mj.-ek:

- szakmai (jelen esetben vasuti ertelemben vett szakmai) ERVEK nalad NEM igazan leteznek ...

- vagy csak en nem lattam meg soha (valszeg jol elrejted oket ...) ...

- szakmai ESZREVETEL-eid tan neha neha voltak, de azok is csak olyan szinten mint pl. hogy: "Most lattam a kertek alatt/az allomason egy Bz-t elsuhanni jobbra, de mintha kesne ... Vajon mi tortenhetett vele, miert?" 

- stb....

 

 

Javaslatom:

Fordulj "az Atya a Fiu es a Szentlelek" valamelyikehez ill. a Szent Atya/Lelkesz/Esperes/Fopap/stb. hasonloak -hoz bizalommal, majd o(k) valaszt ad(nak) minden nagy (remelhetoleg vasuti) kerdesedre (is)! 

 

 

 

Tobbiek, akik valaszoltak:

-----------------------------

 

Koszonom a valaszokat, nehany napon bellul reagalok rajuk!

 

Előzmény: M41 2180 (10597)
hotto Creative Commons License 2024.08.29 0 2 10598

Mindig megfogadom, hogy nem olvasom el az eszmefuttatásaidat...

:)

 

De most érdekes dolog jutott eszembe erről:

 

-   soooot meg olyan is volt, amikor az original Maestral meg Milano Centrale -ba es Roma Tiburtina ill. Roma Termini -re is vitt kocsikat (ez nagyon reg volt, tan 1990 elott kicsivel ...))

 

16:00-nál a kérdéses kocsik, a hozzászólások szerint '93-'94-es menetrend szerint:

https://www.youtube.com/watch?v=5cwnrYc-Tpw&t=664s

 

5:40-nél pedig a tovarisok kocsijával az Ex751 részeként 1992-ben:

https://www.youtube.com/watch?v=_exujK1d70w&list=PLZYqXsNGBFp8UsIuMKqIiqP-9rEiE---k

 

Előzmény: SuedBahn (10589)
M41 2180 Creative Commons License 2024.08.29 0 1 10597

Ne foglalkozz vele.

Nekem ő az egyetlen letiltott nick :-)

Előzmény: 5047 032 (10596)
5047 032 Creative Commons License 2024.08.28 0 0 10596

Nem értem ezt a több hozzászólásban is említett S-bahnosázos hülyeséget. Magyarbólyi átmenet tervezetét berakom a balkáni csoportba. 

Előzmény: SuedBahn (10590)
Fizolti Creative Commons License 2024.08.26 0 4 10595

CRO barataink kisse esszerubben epitenek/upgrade -elnek vasutat, mint Magyaro., nem?!

 

 

Szlovéniával kapcsolatban nincs tapasztalatom. Horvátországban vannak szakaszok, ahol pályaépítés, peronépítés volt, de biztosítóberendezés nem került telepítésre, helyszíni állítású váltók maradtak, főjelzők egyáltalán nincsenek, még bejárati jelzők sem, az érkező vonat előtt a váltókezelő engedi be a vonatot kézi jelzéssel az állomásra (Pélmonostor, Dárda). 

Előzmény: SuedBahn (10591)
miciati. Creative Commons License 2024.08.26 -1 0 10594

Ahogyan az is erdekes, hogy Zagreb - Dugo Selo - Koprivnica - Botovo gr. kozt is VEGIG terkozos IS lesz az uj ketvaganyos palya es mindemelett vegig ETCS-es is lesz!

 

Botovo állomás megszűnt, már most sem üzemel! Drnje (Dörnye) épűlt egy új vasútállomás, forgalmi mitérő helyett több vágánnyal.

Előzmény: SuedBahn (10591)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -5 0 10593

FEDVENY!

 

 

Dankovci allomason CSAK az egyik vagany melett van utasperon (meghozza a kiteros vagany melett) es az kelloen rovid (azaz nem tulmeretezett), mig a masik vagany 8atmeno fovagany) melett alapbol nem is volt utasperon (nagyon is helyesen).

 

SLO sporolosabb, nem kolt feleslegesen hulyesegekre ... (kiveve Hodos -nal ...).

De ott meg megszivatta magat, mert egyik oldalrol az allomasepulet, masik oldalrol meg mezzogazdasagi magtaroz/lo + servizut, igy ha vaéaha is bovulni szeretne (pl. plus 2 vagany, stb.), akkor az mar nem tud teljesulni ...

 

Itt meg a MAV volt az okosabb, aki/ami hagyott helyet (alepitmeny) pl. Zalalovo -n egy esetleges plusz ket vaganynak meg ...

 

Előzmény: SuedBahn (10592)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -5 0 10592

Egy "szomoru" hir a 25-os sloven folytatasa vonalrol:

 

 

Dankovci (magyar neve PASSSSSZ, ha van egyeltalan ...) allomason (az egyetlen egy olyan hely, ahol 2 vonat kerulheti egymast Orihodos es Muraszombat kozt)  MEGSZUNT a szemelyszallitas (azaz NEM all meg ott semmi, csak max teher vagy szemely, ha keresztez teherrel).

 

Amolyan forgalmi kitero -ve vallt (mint Cvetkoci Polje es Cirkovce Polje az Ormoz - Pragersko szakaszon).

 

 

Persze felvetodik a kerdes, hogy (habar tuodm, ugyis) az EU fizette, de akkor MI A JO ISTENERT koltottek a ket vagany melle ketoldalrol egy-egy utasperonra es egy vasuti allomasepuletre is anno ... Ennyire NEM LEHET felreprognostizalni az utasszamot!

Vagy akkor meg ugy gondoltak, hogy nagyobb utasmennyiseg lesz ott, mint pl. Celje allomason ????

 

 

Hasonlo a gondom a 25-oson Zalaber-Batyk allomassal is (2 utasperon (raadasul tekintelyes meretuek, mig Dankovci -ban a sloven felnek azert tobb esze volt, kisebb peronokkal is beertek ...), ami egyszerre negy szemelyszallito vonat kiszolgalasat is lehetove teszi, DE MINEK, ilyen szitu ott UGYSEM LESZ).

 

SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -5 0 10591

Hat ez az!

 

 

NEM    ETCS 7.9.6.2 kellene (majd annal is ujabb versiok !) oda, HANEM terkoz(osites)!

 

 

Kijar(na) a teher Zalaber-Batyk -tol, oszt 2-3 perc mulve mehetne a kovetkezo (ha lenne ...), nem ugy, mint most ....

 

De hat a 25-os "olyan esszeruen" lett megtervezve es megalkotva Magyaro. reszerol, hogy hmmm .... :(

 

 

Mj.:

Erdekes, hogy Slovenia -ban Pragersko - Hodos kozt VEGIG terkozos (IS) a palya!

 

Ahogyan az is erdekes, hogy Zagreb - Dugo Selo - Koprivnica - Botovo gr. kozt is VEGIG terkozos IS lesz az uj ketvaganyos palya es mindemelett vegig ETCS-es is lesz!

 

 

Ennek oka tan az, hogy SLO es CRO barataink kisse esszerubben epitenek/upgrade -elnek vasutat, mint Magyaro., nem?!

 

 

 

 

 

Előzmény: G012 (10585)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -4 0 10590

Mint irtam, a Pecs - Osijek (Eszek) tan nagyobb utaspotencialu LEHETNE (ha jol csinalnak ...), mint a ZEG - Muraszombat ...

Vagy te nem igy latod ???

 

 

 

Pecs az Del-Dunantul regionalis kozpontja, Osijek (Eszek) meg Slavonia regionalis kozpiontja, egykoron mindketten Baranya reszei voltak, nagyobb lelekszamuak (relative), kulturalisan is szorosabban kapcsolodnak egymashoz, stb....

 

 

Ennek ellenere a napi 8 jarat (ha egyeltalan igaz igy valoban) az lehet, hogy "kisse sok", de majd meglatjuk ...

Marmint ha 8 per irany, ugy a sok (szerintem) ...

A napi 4 ide, 4 oda, mar realisabb (legalabbis most egynelore) ...

 

Aztan lehet ezen emelni majd, ha valoban bejon es van miert: Pl. 06:00 es 20:00 kozt minden ketto oraban per irany (az epp 8 jarat lenne ide es oda is ...).

Majd ha mar ez is keves, akkor meg ugy, mint Bp. es Wien (Becs) kozt (orankent + Regio Jet -et is meg kozejuk napi negyet + szemelyt is meg ....) :-)))

 

 

 

Előzmény: 5047 032 (10584)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -5 0 10589

En is ezt mondtam/irtam, hogy ha Hodos -nak (sooot Orihodos -nak) dukal(na) az S-Bahn szeru kozekedes a szomszedos 2 (relative) nagyobb(acska) varos (ZEG es Muraszombat) kozt, akkor mas hataratkelokon (mint pl. .Gyekenyyes is akar) MIERT NEM ???

 

Azaz MIERT PONT Hodos -sal kezdunk ??? (Mikozben ott mindenki tudja/erzi/latja/stb., hogy NINCS, NEM IS VOLT ES NEM IS LESZ erdemleges utaspotencial!)

 

 

 

Az "elozo evezredben ragadni" az nem tudom nalad most mit akar jelenteni, de:

 

-   1990 - 2000   korul Gyekenyes -en (ha jol remlik) napi 3 szemely volt Koprivnica (Kapronca) -ig es napi 5-6-7 vonat Zagreb (Zagrab) -ig (ill. ezek kozt volt Split, Rijeka, Ljubljana - Trieste - Venezia vegpontu is), az 5-6-7 meg attol fuggott, hogy tel vagy nyar ill. evente neha valtozott + vagy - iranyban 1-el, 1-el ...

 

-   soooot meg olyan is volt, amikor az original Maestral meg Milano Centrale -ba es Roma Tiburtina ill. Roma Termini -re is vitt kocsikat (ez nagyon reg volt, tan 1990 elott kicsivel ...))

 

- arrol NE is beszeljunk, hogy Mockba (Moszkva), Kiev, Bratislava (Pozsony), Praha (Praga), Warsaw (Warso) kocsik is voltak nehany szerelvenyben (Adriatica, Maestral, stb.)

 

 

 

Ehhez kepest a nagy EU-s osszeborulas um. "kivegzes"-t hozott Gyekenyes -nek:

Napi egy darab vonat (Agram - Topart alibi vonat/express) Zagrab -ig, no meg a Split -i nyari valami ejszakai jarat, es ennyi ...

 

 

Hogy ennek a MAV vagy a HZ vagy is-is az okai, azt en nem tudom, de ez NAGYOBB szegyen, mint hogy Hodos -on nincs orankent S-Bahn atmenoben ...

Szerintem legalabbis!

 

Előzmény: G012 (10583)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -5 0 10588

OFF

 

 

 

Ez NEM helyesirasi forum, Cimbora!

Mj.: Gondolom van olyan is, keress ra, es ott lehet meg melyebbre asni!

 

 

Ennek ellenere logigailag VALOBAN igazad van, jobb/korrektebb/esszerubb/tisztessegesebb/stb. hasonloak lenne full helyesen irnom itt mindent magyarul!

 

De ez sajnos NEM megy nekem, soha sem ment (marmint a magyar helyesiras, merthogy ez a nyelv egy teljesen logikatlan bla bla nyelv szerintem (a vegen peldat is irok nehanyat majd)).

 

Ill. ha sietek, akkor gyakran bejon plus (nem oda valo) karakter vagy kiesik egy egy karakter, stb... Nyilvan ez utobbiak VELETLEN -ek ...

 

 

De ha ennyire helyesiras manias vagy, akkor ELTE -n van erre Tanszek (regen Gretsy Laszlo vezette, ma nem tudom, hisz az oreg sajnos meghalt mar).

Tan remlik meg az "Alljunk meg egy szora!" cimu musora neked is, nem?!

Ott mindig megindokolta, hogy MIERT hat db K-val es 4 db Y-al kell irni azt a szot, hogy ....

 

Csak ugye ez a magyar nyelveszkedes NEM EGY EGZAKT tudomany ...

Az indoklas itt NEM termeszettudomanyos alapokon nyugvo indoklas, hanem csak olyan himi-humi ...

 

 

 

Na, akkor CSAK NEKED, CSAK MOST ketto darab hazi feladat (um. damasnye zadanyie):

 

 

 

1.:

 

A   "Hol vagy?"    cimu kerdesre HOGYAN valaszolsz magyarul????

 

A vegzodesek harom lehetseges csokorba rendezhetoek:

-    on, en, ön, an, án

-    ban, ben

-    ett

 

Pl.:

-    Pecsen, Fehervaron, Aprajafalvan, Szegeden, stb...

-    Debrecenben, Gyorben, Veszpremben, stb...

-    Pecsett (habar a Pecsen is OK), Gyorott (habar a Gyorben is OK), stb...

 

 

AKKOR MOST MI/KI DONTI EL, hogy mikor epp mit kell a helysegnev vegere irni???

Hol itt a logika ???

 

 

 

2.:

A    "Mikor?"    kerdesre hogyan is valaszolsz magyarul????

 

Pl. igy:

Hetfon, kedden, szerdan, csutortokon, penteken, szombaton, de NEM vasarnapon, HANEM CSAK vasarnap!

 

MIERT IS kivetel a vasarnap itt a vegzodeseket illetoen ???

(Nyilvan a vasarnapon -t is megertene a magyar, ha igy mondana neki a sved, de a magyar alapvetoen NEM UGY mondana a sved -nek ...)

 

 

 

 

Szoval en a magyar nyelvben a logikat es a miert -ekre a valaszt mar reg feladtam (ilyen j vagy olyan ly, hany darab t -vel irom, stb.) ...

Irom ahogyan jon es erem, oszt jonapot ....

(Mikozben a nyelvtanarok azt allitjak, hogy a magyar nyelv EGYSZERUSEG-re torekszik!   Hat en ezt inkabb a Markos-Nadas show -ban tudnam elkepzelni jogos kijelentesnekl, nem pedig nyelv(tan) orakon ...)

 

 

 

ON

 

Előzmény: kamant (10580)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -4 0 10587

OK, ezutan probalok ugyelni ra (azaz magyarul IS ott lesz)!

 

 

De majd NE haragudj meg pl. akkor, ha Breclav -ot NINCS gyomrom Leventevar -nak irni (merthogy az ugy volt magyar valaha is, ahogyan Los Angeles malaj vagy szingalez ...), vagy ha (ugyanilyen okoknal fogva ...) nem Boroszlo -t fogok irni, hanem maradok a Breslau -nal vagy a mai lengyel Wroclaw -nal, OK?!

 

Merthogy (szerintem legalabbis!) a magyar helysegnev az arra a telepulesre jogos, ami volt valaha Magyaro. resze vagy jelentos magyar lakossaggal rendelkezik, stb. hasonloak ...

Persze mindez mas nyelvekre is igaz es mas orszagokra is (az en felfogasom szerint legalabbis).

 

 

Előzmény: kamant (10579)
SuedBahn Creative Commons License 2024.08.26 -4 0 10586

Nos, igazabol az lenne a legjobb es legszebb, ha MINDEN vasuti hataratmenetben (igy Hodos -on is) lenne TISZTES szemelyszallitas is a ket orszag kozott!

 

Tekintve az arrafele levo telepulesstrukturat es utazasi hajlandosagot a lakossag reszerol, valoban egy S-Bahn szeru dolognak meg akar ertelme is lehetne hosszu tavon ...

 

De valszeg csak ugy, ha ZEG-en lenne tisztes csatlakozasa ill. Muraszombat -on is (bar onnan Slovenia belsejebe sokkal gyerebb a kinalat, mint ZEG-rol Magyaro. belsejebe mar alapbol).

 

Itt igazabol a fo problema az az, hogy Slovenia elegge ritkan lakott orszag ill. az emberek is inkabb auto (sajat) partiak ...

De ugyanez igaz amugy ZEG-tol az oh. fele Magyaro.-on is ...

 

 

Engem NEM az zavar(na), hogy Hodos -on is menne at pl. 2 orankent (vagy akar 1 orankent is mehetne felolem) S-Bahn szeruseg ZEG es Muraszombat kozt, HANEM az, hogy ha Hodos -on menne at (a quasi nulla utaspotencial mellett), akkor mas hataratkelokon MIERT IS NEM (amik adott esetben nagyobb utaspotencialuak, mint a ZEG - Hodos - Muraszombat szakasz)?

 

Magyarul MIERT NEM ott kezdunk suriteni (akar a nullarol is), ahol meg utas is lenne ???

MIERT PONT a Hodos -ival kene kezdeni, ahol NEM IGAZAN varhato utasletszam tisztes mertekben ...

 

Mj.: Ha mar minden mas, nagyobb utaspotencialu helyen OK lenne az atjaro vonatok szama, akkor felolem akar Hodos is johetne fejlesztesre ilyen teren!

De NE elotte, HANEM utanna!

Vagy az EU erre is adja (esz nelkul) a penzt, ezert legyen ????

 

 

 

Magyarboly tema:

Pecs es Osijek (Eszek) azert kisse nagyobbacska varosok, mint akar ZEG akar Muraszom bat, nem ???

 

Aztan meg a Del-Baranya (Horvato.) az jobban kotodik mindmaig Baranya -hoz (Magyaro.), mint a ZEG-Hodos Szakasz Slovenia -hoz, vagy a Muraszombat - Hodos szakasz ZEG -hez ... (marmint etnikailag, az emberek atjarkalasa ertelmeben, vagy akar hagyomanyosan is tortenelmileg ...)

 

Tovabba Osijek (Eszek) -bol tobb lehetoseged van (gondolom/remelem legalabbis) tovabb menni, mint Muraszombat -rol ... (marmint az illetekes orszagban barmerre is vasuton).

 

 

Tehat NEM AZ a problemam, hogy miert ne lenne jobb szolgaltatas feletek, HANEM az, hogy NEM OTT kene kezdeni a jobb szolgaltatas helyreallitasat a ket orszag kozt, hanem mashol a Magyaro.  hatarait figyelembe veve ...

 

 

 

Előzmény: 5047 032 (10578)
G012 Creative Commons License 2024.08.14 0 0 10585

Olvastam, hogy a 25-ösön térközösíteni akarnak. (Nem is értettem, miért nem így volt alapból)

Mennyivel több vonat férne így be?

5047 032 Creative Commons License 2024.08.10 0 1 10584

Nem értem, hogy a bólyi átmenetben tudtak lépni, de arra meg semmi, sőt Buzetnél sem volt még júliusban megrendelve a jövő évi idényvonat. 

Előzmény: G012 (10583)
G012 Creative Commons License 2024.08.09 0 0 10583

Ilyen szinten kellene biztosítani az átmenetet akkor mindenesetben minden határátkelőn, még Gyékényesen is, de ahogy hallottam, ott még az előző évezredben ragadtak.... (ha nem így van, akkor majd Suedbahn olv/elvtárs megcáfol)

Előzmény: V63-017 (10582)
V63-017 Creative Commons License 2024.08.04 0 4 10582

Az 510/515-ös sorozatú 4. generációs Flirt motorvonatuk tudja a 15kV 16,7Hz mellett a 25kV 50Hz-et is. ETCS is van rajta, így egy megfelelő RBC kulcs telepítésével simán tudna 2-es szinten közlekedni Hodoš - Andráshida-elágazás között.

Előzmény: G012 (10581)
G012 Creative Commons License 2024.08.04 0 0 10581

Szerelvényt Muraszombat felé ki adna?

Már csak az eltérő áramnem miatt is.

Előzmény: 5047 032 (10578)
kamant Creative Commons License 2024.08.03 -1 8 10580

Tanulni, tanulni, tanulni!!!

Igen, neked pl. helyesírást!

 

Csak néhány az utolsók közül:

 

Austria -ban ill. Italia -ban is nem egyszer igy mondjak, ha epp egy sloven nyelvuvel akadsz ossze .

Ausztriában, Itáliában (ha már mindenképp így akarod..., de lehet Olaszországban is), szlovén.

 

Hatha TOMKELEGEVEL mennenek ZEG -rol Muraszombat -ra, ahogy te is szeretnel ...

Jé, le tudtad írni Muraszombatot!!! Igaz, a ragnál nem kell se szóköz, se kötőjel. Ahol kell kötőjel, szóköz ott sem.

 

Slovenia -ban hivjak (alltalaban, 

Szlovéniában, általában

 

EU-s fokoridor

korridor

 

Előzmény: SuedBahn (10577)
kamant Creative Commons License 2024.08.03 -1 4 10579

Kétlem, hogy sokan olvassák ezt a fórumot.

Akkor inkább minket tisztelj meg, hogy a magyar hely- és népneveket használsz!

Előzmény: SuedBahn (10575)
5047 032 Creative Commons License 2024.08.01 0 1 10578

Elhiszem, neked az jobban tetszik, hogy menetrendváltástól 8 vonat lép ki Magyarbólynál, de most már itt is elvárható lenne egy kicsit normálisabb szolgáltatás, csak szlovén féltől is legyen rá fogadókészség. 

Előzmény: SuedBahn (10574)
SuedBahn Creative Commons License 2024.07.29 -7 0 10577

Tanulni, tanulni, tanulni!!!  (Lenin is megmondta ...)

 

Előzmény: 5047 032 (10571)
SuedBahn Creative Commons License 2024.07.29 -6 0 10576

Igen, mert gondolom te vagy a MAV vagy barki mas TUD UGY egy egyvaganyos vonalat teljesen atepiteni ketvaganyosra, jonehany helyen nyomvonal korrekcioval, stb., hogy NE kelljen azt lezarni VAGY TELJESEN (ld. most epp Novi Sad - Bp.) VAGY IDOSZAKOSAN ekkor akkor (pl. pl. Pragersko - Ormoz upgrade vagy Ormoz - Murska Sobota teljes rehabilitacio, stb., stb., stb.)!

 

 

A fejlesztesnek ARA VAN (penzbeli, idobeli es kenyelmetlensegek beli is a tranziens idoszakban ...)!

 

Kiveve persze a MAV-nal, ahol a fejlesztes szo nem eppen egy ismert vagy felkapott dolog manapsag ...

 

Előzmény: GaGe (10570)
SuedBahn Creative Commons License 2024.07.29 -7 0 10575

A kevert lakossagu hatar menti reszeken Austria -ban ill. Italia -ban is nem egyszer igy mondjak, ha epp egy sloven nyelvuvel akadsz ossze ...

 

Es ha mar SZ -s hataratmenetekrol volt szo, miert is ne tisztelhetnenk meg oket ezzel ???

 

 

Előzmény: kamant (10569)
SuedBahn Creative Commons License 2024.07.29 -6 0 10574

Nagyon jo, eljen!

 

 

EC vagy EN vagy RIX nem lett volna jobb esetleg ???

Csak egy vacak S-Bahn szolgaltatassal beeren/beerned?

 

Hatha TOMKELEGEVEL mennenek ZEG -rol Muraszombat -ra, ahogy te is szeretnel ...

 

 

 

Előzmény: 5047 032 (10568)
SuedBahn Creative Commons License 2024.07.29 -6 0 10573

Nagyon jo, koszonom! :-)

 

Mj.:

Ha ugy nezzuk, akkor tan amugy tenyleg jot mondtal ...

 

Gyekenyes -re Zagreb felol epul (eleg jol, Kelet-Europai ertelemben) a masodik vagany!

 

Hodos -nal ilyenrol en egyenlore meg nem tudok (sem Ormoz felol, sem ZEG felol) ...

 

Ha te tudsz esetleg vmi hasonlo volumenu fejlesztest a 25-oson vagy annak sloven teso vonalan (Hodos - Ormoz), akkor epedezve varom! :-)

 

Előzmény: 5047 032 (10567)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!