Keresés

Részletes keresés

TEE Creative Commons License 2 napja 0 1 115971

Mára már eltűnt a lógó kábel.

Előzmény: TEE (115970)
TEE Creative Commons License 3 napja 0 2 115970

Köki, leghátsó vágányoknál, tegnapelőtt. Szétégett armatúra, lógó, megolvadt kábelek, hámladozó festés, minden mocskos, büdös... Ha netán esik, az folyik be a tetőn át az armatúrákon keresztül is. :-o

király2644 Creative Commons License 3 napja 0 2 115969

A delta bekötése van benne, plusz Szeged Rendezőn a telepítésre kerülő új elekronikus biztosítóberendezéshez szükséges előkészítés első része...

Előzmény: sirdavegd (115968)
sirdavegd Creative Commons License 3 napja -3 0 115968

Hurrá, hurrá, lehet vonatpótlékozni szeptember 28-ig Szeged Rókustól Félegyházáig az alsó 140-esen. Gondolom a működőképesség fenntartásáért küzdünk és semmilyen fejlesztés (pl BYD gyár bekötése) nincs benne a táncrendben.

1047 005-2 Creative Commons License 4 napja -3 6 115967

Előzmény: koller andor (115897)
koller andor Creative Commons License 2024.08.30 -3 0 115966

70 perce várja a keresztet.

TEE Creative Commons License 2024.08.28 0 2 115965

Sziasztok! Itt van a KBSZ gyorsjelentése az esetről : http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2509

Előzmény: csíkos-háTTú (115961)
korpi41 Creative Commons License 2024.08.27 0 1 115964

Ha képzeletben balról beszámozzuk a vágányokat, akkor a Taurus a negyedik vágányon érkezett és a másodikra tartott, míg a Gigant az ötödikről a harmadikra. Ehhez két párhuzamos vágánykapcsolat van, azokon közlekedtek volna végig párhuzamosan.

Előzmény: csíkos-háTTú (115955)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.08.27 -3 0 115963

Ettől a név adástól. Az ilyen vonat kimaradások megszűnnek?

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Magyar NaBA (115962)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.08.27 0 1 115962

Egy ismerős név visszatér, csak még kicsit idegen a végződése:

 

"Kiskun IR"

 

A Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Baja InterRégió vonatok szeptembertől ezen a néven közlekednek.

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.08.27 -1 0 115961

Neked, és minden válaszolónak köszönöm a felvilágosítást. Így már tisztább a kép. Szóval a Taurus vontatta kolozsvári "IC" ment félre, ahogy hallagatom a híreket a váltó hibája miatt. Ha igaz, majd a vizsgálat kideríti.

Isteni szerencse, hogy a Gigant meg tudott állni időben, különben tragédia történik.

Előzmény: trebront (115960)
trebront Creative Commons License 2024.08.27 -1 8 115960

amire te gondolsz: itt nincs olyan, h valaki csak úgy átállít egy kitérőt. beállítanak egy szerelvénynek egy vágányutat, azt a rendszer rögzíti=reteszeli, arra az útra nem tud már más szerelvényt ráküldeni senki.

itt a baj ott lehetett, h a Taurus nem követte a neki kijelölt=beállított=rögzített=egyenes utat, mert beszart/elromlott a kitérőn belül valami alkatrész.

A V63-nak beállított vágányút pedig pont oda vezetett, ahova a taurus a hiba miatt került.

A legnagyobb szerencse, h a v63 időben megállt. nem sokon múlott h fekete vasárnap legyen belőle. és akkor a "latte"-s csávó a lóúsztatója mellől talán kicsit visszafogja magát. talán.. de nem hiszem. ez már nem a következmények nélküli rendszer.

vannak friss képek: fa talpfák, "SOS LEÁLLÍTANI" a kitérőfelújítás/csere listán, 2007-es baleseti jegyzőkönyv szerint már akkor is hibás felújítás és ellenőrzés.

Előzmény: csíkos-háTTú (115955)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.08.27 -1 0 115959

Minden óra 15-kor és egyes órákban 40-kor is van egyidejű menet kifelé, nem beszélve a délutáni G10-ek és az IR85/87 együtt indulásáról, na jó, ez utóbbi 1 perccel eltolva.

Előzmény: zjakabfi (115958)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.27 -1 0 115958

Reggel is van kifelé 2 vonat egyszerre08:10-kor indulóbany Köfelső felé.

 

Előzmény: Zugbegleiter (115957)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.08.27 -3 0 115957

Nem. Egyidejű menet, szabályos vágányúton. Kérdés, ez pont miért nem tilos a sok hülye szabály között, de nem tilos. Szerencsére. Az egy másik kérdés, hogy a balesetes vonat mozdonya hogy került oda. Úgy, hogy vitte a lendület, a törött váltó nem terelte.

Előzmény: csíkos-háTTú (115955)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.26 -1 1 115956

A híradások alapján nem volt szabálytalan a Gigantos vonat közlekedése, siklas nélkül együtt behaladtak volna.

Előzmény: csíkos-háTTú (115955)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.08.26 -3 0 115955

 

Kép forrása: index.hu

 

Keletis baleset:

Ami engem zavar, de senki sem beszél róla, az a képen látható, V63 vontatta IC szerelvény. Az hogyan került vajon oda, "arccal" a kisiklott kocsik felé?

Nem volt ott valami gubanc a váltók állítása körül?

Ha a Taurus arra ment, amerre a váltók áltak neki, akkor a Gigant miért van ott, miért ott állt meg, ahol?

Nem lehet, hogy a két beérkező IC-t az egymás melletti vágányokra akarták hozni, de későn vették észre, hogy a Taurus nem egyenesen vinné a vonatát, és "pánikszerűen" kezelték a váltókat, hogy nem menjen keresztben a Gigant elé? Csak mire a kérdéses váltó átállt, addigra a Taurus, meg az első Bhv első forgóváza már túl volt a váltón?

 

Csak kérdezek, de a kép lapaján nekem nagyon furcsa a vonatok ilyen "együttállása".

Tastam Creative Commons License 2024.08.26 0 0 115954

 ...akkor is lenne hely a két vágány között megállnia...

Erre volt is már precedens.

Előzmény: RadiX (115953)
RadiX Creative Commons License 2024.08.26 0 0 115953

Szinte biztosan öngyilkos, mert ha bennragadt volna a csapórudak közé (ami amúgy is lehetetlen, mert a kihajtó irány jóval később záródik), akkor is lenne hely a két vágány között megállnia, hogy egyik irányból érkező vonat se tudja elvinni.

Előzmény: koller andor (115950)
koller andor Creative Commons License 2024.08.26 0 1 115952

Ha nincs a lassújel , akkor 500 méteren tolta volna a roncsot.

Előzmény: Tastam (115951)
Tastam Creative Commons License 2024.08.26 0 2 115951

 A megálló közepe táján 100-as lassújel is van, bár ez nem sokat számít.

 Ez a tartós trópusi hőség sincs jó hatással az emberekre.

 Meg persze a felelőtlenség. Egy héttel ezelőtt magam is láttam egy - sajnos - jellemző esetet. A Pest felől érkező személyvonatról leszállt fiatalok baktattak a strand felé. Persze, hogy ne kelljen az aluljáróban lépcsőzni, a peronon mentek előre, majd tovább a Cegléd felé tartó vágány szélén, egyikük pedig a két sínszál között. Közben lezárult a sorompó, aminek szembe mentek, tehát látniuk kellett (volna), de semmi reakció nem volt részükről, nyugodtan sétáltak tovább. Először Cegléd felől jött egy vonat, a vezetője nyilván észlelte a veszélyhelyzetet, nyomta a dudát mint állat, de hiába. Aztán felbukkant Pest felől az IC, a vezetője szintén nyomta a dudát, de ekkor elfordítottam a fejem. Szerencsére akkor nem történt baj.

Előzmény: koller andor (115950)
koller andor Creative Commons License 2024.08.26 -1 1 115950

Egy vonatra várakozó utas videója Budai út megállóhelyen.

 

https://ctv.hu/videofelvetel-a-halalos-vonatbalesetrol/

 

 

Az átjáróban mindkét oldalon dupla csapórudas sorompó van amelyek jól láthatóan sértetlenek . Vajon hogyan kerülhetett az autó a vonat elé ? Lehet , hogy öngyilkos lett a szerencsétlen ?

M41 2180 Creative Commons License 2024.08.23 0 0 115948

Igen, 5db van de nem számítanak rájuk a Szvörben, Csabára vannak honosítva.

A RIC-jeles 29-30-asok amik 13-an vannak, azok is 9 fülkések, Debrecen honosak.

Előzmény: Arkimbz (115946)
Arkimbz Creative Commons License 2024.08.22 0 0 115947

Ez jórészt csak egy védelmi intézkedés, hogy mehessenek jv. nélkül is az elővárosiak. 

 

S76-on is mindig van jv...

 

Előzmény: Zugbegleiter (115944)
Arkimbz Creative Commons License 2024.08.22 0 0 115946

Ha jól emlékszem 5 db 29-37 Bd van, de én nem láttam őket évek óta, a szvörben sincs nyomuk.

 

Előzmény: sssey (115941)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.08.22 -1 0 115945

Forgalmi ténykedést nem fognak végezni,de kereskedelmit igen.

Előzmény: zjakabfi (115943)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.08.22 -3 1 115944

Gondolom kifogyóban a jegyvizsgálók 300 órás éves túlórakerete is, ezért a sürgető bevezetés.

 

Mindenesetre kérdéses, hogy fogja-e segíteni a menetrendszerűséget a dolog, mert zavar esetén sokkal nehezebb lesz átvezényelni, ti. nem lesz kit. 

Előzmény: zjakabfi (115943)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.22 -2 0 115943

Más vonalon is lesz ilyen.

Hirtelen ennyi munkaóra felszabadítással mit tudnak kezdeni?

Előzmény: sssey (115942)
sssey Creative Commons License 2024.08.22 0 0 115942

2024. október 14-től az összes monori személy, valamint egy pár ütemen felüli ceglédi zónázó és 2 hajnali Szolnok-Bp mindenhol megállós személy kalauz nélkül fog közlekedni.

 

sssey

 

 

sssey Creative Commons License 2024.08.21 0 0 115941

Divrotcé

 

Vagy 9. Mert vannak ex 1. osztályos Bd-k is.

 

Mennyi ilyen kocsit alakítottak át BD kocsivá?

 

sssey

Előzmény: Divrotcé (115938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!