Keresés

Részletes keresés

F_ű Creative Commons License 13 órája 0 1 20775
IVE-630 Creative Commons License 2 napja 0 5 20774

HSX-202 Békés-Békéscsaba

HZE-127 az LHM-724 helyén Ványán

KEZ-578 az SSM-601 helyén Vésztőn

LMR-623,FLR-291 az LTN-045,AE BV 666 helyén Szeghalmon

LGA-645 az LTL-980 helyén Dobozon

LTL-981 az LRF-063 helyén Battonyán

 

FLX-730 Eger

SWR-590 Szeged

 

F_ű Creative Commons License 4 napja -1 0 20773

Köszi szépen a választ.

Akkor ezek szerint tényleg alaposan hozzá nyúlnak.

Egyébként tetszik az egész megfogalmazása mindenhol, hogy "engedélyt kérnek a minisztériumtól".

Egyébként minap voltam Bcsaba és ott nem ment az utastájékoztatás az állomáson.

Utoljára ilyen csak nagy változáskor volt, szóval...

 

Köszi az infót, még egyszer.

Előzmény: sosiforda (20768)
Komlósfecskés Creative Commons License 4 napja 0 2 20772

Autó folyóirat, 1949.10.01:

 

"Élénk élet, óriási forgalom a nemrég megnyílt Sztálin-téri autobuszpályaudvaron

— A Budapest—Cegléd—békéscsabai autóbusz tíz percmúlva indul — halljuk a figyelmeztetést a Sztálin-téri autóbuszállomásindulási csarnokában.


Délután fél 4. Az autóbuszok sorában Chausson-gyártmányú kocsi áll elől, ez Veszprémen és Sümegen keresztül Zalaegerszegre megy. Mögötte ugyanilyen típusú busz, amelynek útvonala: Cegléd—Békéscsaba— Gyula.Azután a makói, a jászberényi, a mohácsi, végül a szegedi kocsi.


A zalaegerszegi autóbusz tetejére a peronfolyosóról most rakják le az utazók csomagjait. A gyulai kocsi kalauzának még bőven van ideje, nyugodtan rágyújthat egy cigarettára, miközben elbeszélgetünk vele.

— Kimondhatatlan boldogság tölt el mindannyiunkat, a vállalat valamennyi dolgozóját — mondja Reggel János autóbuszkalauz. — Tizenegy éve dolgozom a MAVAUT-nál, de ilyen jó és kényelmes szolgálati helyem még nem volt.Pompás ebédlőnk, nappali és hálóhelyiségünk van itt az épületben, sőt még kultúrtermünk is. Nem tudok mást mondani: ilyet csak a demokrácia nyújthat a dolgozóknak."

 

 

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 1 20771

Értem.

 

1./ Leginkább roncsból összeszerelt.

Ez egy létező és engedélyezett család volt.

Voltak roncsmentő vállalatok.

Ezek a "vállalatok" 100-200 fős kis üzemek voltak akik előbb SZEB majd a magyar kormány (közlekedési miniszter) engedélyével bármit összeépíthettek bármivel.

Majd egy nem túl szigorú vizsgán levizsgáztatták.

Rendszámot kapott és irány a forgalom.

 

2./ A második nagy kategória a ponyvás teherautók voltak.

1948-ban még nem a fakaruszok, azok majd csak pár év múlva jönnek.

Ponyvás teherautók melyeken keresztbe padok voltak és 15-20 ember szállítására voltak alkalmasak.

 

3./ Harmadik csoport - ez volt a legkisebb - a háború után nyugatról hazatért buszok csoportja.

Ez kevesebb mint 10 buzt számlált az ország egész területére értve.

 

 

4./ A francia Chausson autóbuszok (90 db) 1948-1949-ben érkeztek be.

Ezekből Békés megyébe pár db kerülhetett.

Ezek új buszok voltak.

 

5./ Az ISOBLOC midi buszok (9,2 méter, 35 fő férőhely) tudtommal nem játszottak fontos szerepet Békés megye autóbusz közlekedésében.

 

6,/ 1948-ban államosították a magán autóbusz társaságokat.

A MÁVAUT-nak át kellett venniük ezeknek a társaságoknak az :

 - autóbuszait,

 - személyzetüket,

 - vonalhálózatukat.

Ez inkább csapás volt a MÁVAUT-ra nézve mint segítség.

A jellemzően 2-8 db autóbusszal rendelkező magántársaságok flottáiban - költői túlzással - nem volt 2 db egyforma busz.

Ami a háború után részben érthető is volt.

 

Körülbelül ennyi a válaszom olvtársunk kérdésére.

Megjegyzés = ezt most fejből írtan, táblázatok, adatbázisok nélkül.

Ha hiba van benne (biztos van) azért elnézést kérek.

 

Nem 1948-ban hanem 1949-ben kezdték el szállítani az Ikarus M5 típusú - akor távolságinak nevezett - autóbuszokat a MÁVAUT-nak.

Talán onnan számítható a fejlődés BÉKÉS megyében is.

Majd 1951-től megjelennek az IKARUS-30-as buszok, amik már igazi helyközi, megyei autóbuszok.

 

 

 

Előzmény: f_k (20769)
Komlósfecskés Creative Commons License 4 napja 0 0 20770
Előzmény: egy sofőr a sok közül. (20761)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 0 20769

Kérdés: 1948 -ban milyen távolsági autóbusz típusok voltak a Mávautnál?

Renault, Mávag, Mercedes, stb.?

Előzmény: trizs77 (20766)
sosiforda Creative Commons License 5 napja 0 2 20768
sosiforda Creative Commons License 5 napja 0 2 20767
Előzmény: F_ű (20759)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 20766

Bocsánat.

Nem 1120 hanem csak 1020.

Ezt kérdezed ?

 

Előzmény: trizs77 (20765)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 20765

Mikor ?

hol?

 

Ezen az 1120-as járaton amit betettél ?

 

 

Előzmény: egy sofőr a sok közül. (20763)
egy sofőr a sok közül. Creative Commons License 5 napja 0 1 20764

egy sofőr a sok közül. Creative Commons License 5 napja 0 0 20763

Szia.Na ,arra én is kívàncsi lennék.Milyen buszok és mennyi utas lehetett.

Előzmény: trizs77 (20762)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 20762

Mit adtak ki, milyen kocsival ?

 

 

Előzmény: egy sofőr a sok közül. (20761)
egy sofőr a sok közül. Creative Commons License 5 napja 0 0 20761

Üdv mindenkinek!Egy kis érdekesség 1948-as myári menetrendből.Vajon milyen kocsival adták ki?Igaz nem Körös  Volànos,de nekem csak ilyen van

 

f_k Creative Commons License 6 napja 0 4 20760

Eleinte hobbyból.

A tágabb család szétszóródott, munka , tanulás, barátok etc.

Bevallom nagyon szerettem utazni, főleg a régi Ikarosok vonzottak. A 90-es években a távolsági buszközlekedés komoly fejlődésen ment át. Új járatok, új buszok, minőségi és mennyiségi fejlesztések.

Volt minden útnak egy varázsa, idő megszépíti az emlékeket.

Van olyan járat ami azóta megszűnt, pedig átgondolva mind a mai napig közlekedhetne, csak valamilyen ok pl.: AETR bevezetése,  4,5 órás vezetési idő, gazdaságosság, vagy vasúti párhuzamosság miatt nem járhat.

16 éve szolgálati okból utazok, vaskeréken is, de buszt is vezettem amikor erre lehetőségem volt. Rövid ideig saját Ik-256 osom is volt....

Odahaza menetrendgyűjtemény, jegygyűjtemény etc.van , szerintem érdemes megőrizni ezen dolgokat utókornak...

 

Előzmény: Racilaci (20757)
F_ű Creative Commons License 6 napja 0 0 20759

Üdv mindenkinek.

Tudom nem a fentiekhez tartozik, de gondoltam bedobom, hogy ki mit halott erről:

 

https://www.facebook.com/photo?fbid=816886110541748&set=a.223963586500673

 

Én úgy halottam, hogy a fél ország felfordul majd aug 17-től. Megszüntetnek fiktív párhuzamosságokat stb. A szokásos bullshift amit akkor mondanak, ha nincs pénz sofőrre, meg gázolajra...

Ködszitálás Creative Commons License 6 napja 0 6 20758

20 évvel ezelőtt, 2004. július 19-én:

 

1538/581,584  - DUD-009 IK 250

1820/113,116  - IES-034 Volvo

1364               - BOS-581 IK 250

1523/343,318  - GDJ-213 IK 395

1441/121        - HYK-342 Volvo

 

4815/101-104   - DUD-975 Ik 256.44

1079                - GVM-411 IK C56

602                  - CLY-001 IK 256

1374                - HRR-830 IK E98

Racilaci Creative Commons License 6 napja 0 0 20757

Egy személyes kérdés: milyen minőségedben utaztál ilyen irigylésre méltóan sokfelé és sokat anno? Szolgálati okokból vagy hobbiból?

Előzmény: f_k (20753)
Ködszitálás Creative Commons License 6 napja 0 1 20756

JSG-514 is fehér lett.

Előzmény: Ködszitálás (20739)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.07.18 0 0 20755

Érdekes a Jászkunos része, talán a jászalsószentgyörgyivel volt összeforgatva a kocsi?

Előzmény: f_k (20754)
f_k Creative Commons License 2024.07.18 0 2 20754

Tervezet és a ténylegesen beindított járatok...

f_k Creative Commons License 2024.07.17 0 2 20753

Amikor "újraindult" Bp-Szolnok-Mezőtúr-Gyomaendrőd-(Szeghalom-Zsadány-Komádi) a vasúttal "párhuzamos" szakaszon elvétve voltak utasok 1997 őszén. 6-10 utas volt a Volánbuszos, Körösös kocsin a Jászkunos kocsin 1-2-3 fő Amit érdemes figyelembe venni: Abony, Kossuth tér a központ, Szolnok aut áll a belváros, Törökszentmiklós szintén a központ, Mezőtúr a Kossuth tér a központ, Mezőtúr, aut áll az "Újváros"

A vasúthoz képest a busz a központban állt meg, a vasút 1,5-3 km távolságra volt.

Szeghalom és környékéről átszállásmentes volt az út.

Nekem a Szolnok aut áll Mezőtúr szakasz volt a "kedvencem", mert Mezőtúron az Újvárosból a vasútra kijutni igen nehézkes volt a helyijárat ritkán járt. Nem minden vonathoz ment ki a menetrendet se tartotta be egy midibusz volt.

Egy vasúttal "párhuzamos" 1-2 járat nem oszt nem szoroz. Az egyetlen megmaradt Körös Volános kocsin 1079 esen  20-25 utast számoltam ami nem rossz utasszám...

Jászkun Volánnak egy Budapest-Szolnok-Tmiklós-Túrkeve járatot kellett volna indítani az megélt volna. A Körös Volános járat 2012.04.14-ig járt a "párhuzamosság" felülvizsgálat miatt szűnt meg...

Előzmény: trizs77 (20752)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.17 0 1 20752

Az 1143 szerintem azért volt felesleges járat mert 99%-ban párhuzamosan járt a vasúttal.

Akkoriban a vasút talán (?) 3-3,5 óra alatt leért Békéscsabára, a busz meg majdnem 5 órát ment.

 

A vonat egyértelműen jobb eljutást biztosított.

A 4-es út igen lassú volt Budapest és Szolnok között, nem véletlen, hogy nem igen jártak rajta távolsági buszok.

 

Kivétel a heti egyszeri SZOT üdülőváltási nap volt, ahol két busznyi utas is volt.

Ráadásul végig utazó.

 

De ez nem Békés megyei ( Budapest - Gyula ) specialitás volt, ugyanez volt a helyzet :

 - Budapest - Sopron,

 - Budapest - Hévíz,

 - Budapest - Harkány,

 vonalakon is ahová az üdülő váltási napokon másodrész is kellett.

 

Nem kellett másodrész de koppanásig teli voltak a buszok az üdülő váltási napokon :

 - Budapest - Igal - Kaposvár,

 - Budapest - Bakonybél,

 - Budapest - Zalakaros,

 - Budapest - Aggtelek - Jósvafő,

 - Budapest - Parádfürdő,

 - Budapest - Mátraháza - Kékestető,

 - stb.

 

felé is.

f_k Creative Commons License 2024.07.17 0 2 20751

1989-ben indult újra immár nem Szolnokon hanem Kecskeméten át a Bp-Békéscsaba-Gyula járat.

Körös Volán csak 1993-tól indított a meglevő Békécsaba-Bp mellé egy Bp-M5- Orosházát (13.40)..

 

 

A harmadik Körös Volános járat 1997.09.01 -én indult Bp-Szolnok-Mezőtúr-Szeghalom-Zsadány útvonalon. ( VB kKomádiig járt)

418 128 Creative Commons License 2024.07.17 0 2 20750

KEZ-569 szintén fehéren

Előzmény: LLaurent (20738)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.17 0 6 20749

1143-as.

 

Májusban az osztálykirándulások idején mindíg megszorult akkoriban a garázs.

Más garázsok is.

akkoriban sok ezer (nem elírás) magyarországi felső tagozatos vagy középiskolai osztály ment májusban 2-3 napos osztálykirándulásra az országban szana szét.

 

Április végén a vezénlő lányok úgy mondták:

Ne kérj és nem is kapsz májusban szabadnapot.

Ha épp műtenek Téged fel fogom hívni az orvost és műtét befejezését követő nyolcadik órában már vezetni fogsz.

Viccesen mondták de félig komolyan gondolták.

 

Ilyenkor látott Békés megyei 266-t az ember Sopronban, vagy Kőszegen.

 

Nálunk Budapesten az Andor utcában mindenki ment még a portás bácsi is.

Kaptunk segítséget.

A körülöttünk lévő sárga üzemegységek ( Érd, Zsámbék, Szigethalom, Vác, stb.) beküldtek 1-2 főt egy-egy hétre.

Nem volt ezekkel a fiúkkal semmi baj, csak az, hogy az elmúlt 10 évben max. 40-50 km-es utakat csináltak a saját területükön a saját sárga borzasztóikkal.

 

A távolságinál úgy igyekeztek őket használni, hogy messzire ne menjek, hanem inkább segítsenek be a Budapest-Dunaújváros-Bpest fordában (napi 3 kör).

aki ott dolgozott saját buszvezető azt küldték el Sopronba vagy Beremendre ha az ottanit ki kellett váltani.

 

---------------------------------------------------

 

1143

 

ez egy végtelenül nyugodt járat volt.

Korán kezdett és késő végzett.

466 km. 

 

szerdánként (SZOT üdülőváltás napja) 2 kocsival ment.

Más napokon alig volt 5-15 utasa.

 

Hősünk Zsámbékról jött ahol a Bp-Perbál-Zsámbék körül vitézkedett IK-66 majd később Ik-266 kocsival.

Kapott az Andorban arra a hétre egy GC 73-xx rendszámú Ik-255-ös buszt és hajrá.

Nem szerdán hanem egy nyugi napon kigurult az Engels térre, beszállított és elment Gyulára.

Az utat nem tudta, de felkészült volt mert hozott magával saját autós térképet.

Lenyúlta az apósa térképét arra a hétre.

Lefelé volt végig utazó utasa ezért minden város előtt rögtönzött konzultációt tartottak, hogy hogyan tovább, vagy a városban merre van az autóbusz állomás?

 

Egy óra késéssel símán megérkezett.

Gyulán megebédelt és icirit szundított is.

Visszafelé időben elindult.

Gyula - Békéscsaba között volt bőven utasa ezért símán és időben megérkeztek.

Békéscsabán (14,25) majdnem tele lett a busza diákokkal.

Békésen, Gyomán majd Mezőtúrig a busz kiürült, a diákok leszálltak.

Elmondása szerint maradt 5 utasa akik viszont Budapestig jöttek.

Négy hölgy meg egy úr.

De egyikük se tudta az utat.

 

Nem eset kétségbe.

 

Mezőtúrtól Budapestig csak Szolnokon állt meg.

Útközben nem nézte, nem kereste, hogy kellene megállnia, hol vannak a neki is szóló buszmegállók.

Szolnokra bement  az autóbusz állomásra ami akkor még nem ott volt mint ahol ma van.

Feleslegesen mert se leszálló se felszálló utasa nem volt.

A többi megálló helyen áthaladt.

Azt mondta nem integetett senki..........................:-))

Ceglédre be sem ment.

 

Békésen, nyugalomban érkezett fel Budapestre.

Nem érkezett feljelentés ellene aznapról !

 

De Ő saját indíttatásból leírta az esetet és jelentő lapon leadta az üzemegységveetőnek.

Nem kapott fegyelmit.

 

Jött egy belső utasítás, hogy kölcsön, besegítő embereket, egydül - ha lehet - ne küldjék hosszú távú távolságiba.

 

 

 

 

 

LLaurent Creative Commons License 2024.07.16 0 0 20748

Nagyon köszönöm ezt is ;)

Előzmény: f_k (20746)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.16 0 3 20747

Ezt az 1143-ast egy párszor megnyertem.

 

Amikor már nappalost jártam, mondjuk Jósvafőt, vagy Pozsonyt, akkor egy hétfő-szerda-péntek-vasárnap Bp-Jósvafő-Bp között  "megkértek"  hogy kedden vagy csütörtökön ugorjak már el Gyulára mert az pihentető.

 

Csak kettő jó volt abban a járatban:

 - alig volt rajta utas,

 - A Bpest-München-Bpest új autóját a  GF 19-06 Ik-256-t vihettem el többször is.

 

Előzmény: f_k (20740)
f_k Creative Commons License 2024.07.16 0 3 20746

A kassait nem találtam.

A többi 94' ből:

 

Előzmény: LLaurent (20745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!