Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2024.07.31 0 1 14623

Látom te sem akarod értelmezni a leírtakat...

 

Aki ismer tudja... Egyébként pedig Miskolc, de utána is volt némi közöm a vontatójárművek üzemeltetéséhez...

 

 

Előzmény: Ugly Kid Joe (14622)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.07.30 -1 0 14622

Az általad leírtak ellenére a kőolajosoktól vett motorok éveken át dolgoztak a pécsi MDmot-okban kisebb, orvosolható gondokkal, üzembiztosan. Szabad tudnunk, hogy hol, melyik műhelyben javítottál mozdonyt 20 évig?

Előzmény: tom sawyer (14620)
sínbohóc Creative Commons License 2024.07.30 0 0 14621

Köszönöm, én már csak ilyen értetlen vagyok...

Előzmény: tom sawyer (14620)
tom sawyer Creative Commons License 2024.07.30 0 1 14620

Akkor betűzöm a kulcsszót hátha megérted: K Ö Z V E T L E N...

 

Értsd: Nem lehet átalakítások nélkül beépíteni egyiket sem a másik helyére, mert más lesz a fordulatszám szabályozás, a csövezés, a levegőellátás, az anyámtyúkja, stb...

 

Ez még a különféle sorozatokba épített elvileg azonos típusú motoroknál is fennáll (Md kontra VFK pl.).

 

És igen, láttam, fotóztam olajfúróberendezést, szivattyút, aggregátort, stb.-t hajtó Pielstick és Jendrassik motorokat, valamint szereltem mozdonyt 20 évig tudom miről beszélek...

Előzmény: sínbohóc (14617)
Atis57 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 14619

Sziaíííííííííííííííííííííí4

 

Hát ....az UVZ esetén beszélhetünk . Saját gyári muzeum, USA, Angol, Dél Afrikai stb  gépekkel .

S ha megakadt a tervező  fogta a tolómérőjét --s ihletett meritett.!

 

Azok a csavr helyek meg pont az átjárhatóság miatt .

 

++ esetleg , a kiállitási darab vmi korai verzio , s amit utolag lehagytak  róla  az az orosz gépeken végig szerepelt.

 

De természetesen bármi lehetséges m+ az ellenkezője , és a kettő együtt is.

Előzmény: tom sawyer (14616)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 14618

Legalább tuti nem fújja el a szél a fontos okmányokat az irodában :-D

 

(boccs)

Előzmény: sínbohóc (14617)
sínbohóc Creative Commons License 2024.07.24 0 2 14617

A közhiedelemmel ellentétben nincs közvetlen átjárás egy olajfúró berendezést hajtó, áramfejlesző, hajó ill. mozdonymotor között, még akkor sem ha azonos típusról beszélünk.

 

Hűha! Akkor anno a kanizsai kőolajosoktól vett 6-8 motort Pécsett biztos levél nehezéknek használtuk...

Előzmény: tom sawyer (14616)
tom sawyer Creative Commons License 2024.07.24 0 0 14616

Itt  nem beszélhetünk ilyesmiről, mert tudomásom szerint teljesen saját fejlesztésű motor, de erről hmsoft olvtárs tudan érdemben mesélni, de ő már évek óta nem aktív itt...

 

Az előkészített csavarhelyek csak azt jelentik, hogy az adott motortípust felkészítették , hogy több féle konfigurációban, felhasználási területre is lehessen alkalmazni. A közhiedelemmel ellentétben nincs közvetlen átjárás egy olajfúró berendezést hajtó, áramfejlesző, hajó ill. mozdonymotor között, még akkor sem ha azonos típusról beszélünk. 

Előzmény: Atis57 (14615)
Atis57 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 14615

Szia!

 Teljesen normális--"Amiről ihletet meritet t "a tervező azon igy volt!

 

Más gépeken is látni az előkészitett csavar helyeket .....

Előzmény: tom sawyer (14614)
tom sawyer Creative Commons License 2024.07.23 0 1 14614

Fun fact:

 

A minap csodálkoztam rá, hogy a Szovjet D49 típúsú motoroknál, a turbófeltöltés dacára is vízhűtéses kipufogót alkalmaznak. Hazánkban is jelen van a típus mégpedig a Ludmillákban. 

Előzmény: MTU-890 (14611)
rm40 Creative Commons License 2024.07.19 -1 0 14613

Plusz adalék lehet, hogy a "római" motorokat jelentős számban gépes forgóvázba építették be, ahol a szűkös motorburkolat miatt a motor körüli hőmérséklet különösen kritikus kérdés. Így is nem egy tűzesetben közrejátszott az a tényező, hogy a burkolat alatti hőmérsékleten (különösen a nyári hőségben lehetett igen magas) a valamilyen okból a motorból csövekből kijutott (vagy korábban lerakódott) olaj elpárolgott és fokozta (vagy egyenesen okozta) a tüzet.

Előzmény: torokb2 (14612)
torokb2 Creative Commons License 2024.07.19 0 1 14612

Köszönöm, ez nekem is megvan. Gondolom hogy tényleg ez a megoldás, csak szerettem volna a konkrét típusra vonatkozóan leírva látni. De egyelőre elengedem a dolgot, aztán majd mikor nem keresem hátha szembe jön valamilyen szakirodalomban.

Előzmény: MTU-890 (14611)
MTU-890 Creative Commons License 2024.07.19 0 2 14611

Kovácsházy Ernő: "Nehéz Diesel-motorok" c. könyvéből (1968.) néhány részlet a témához:

 

 

Bár a szövegben leginkább hajómotorokat említ, a könyvben bemutatott vasúti motorok között is van vízhűtéses kipufogócsővel épített motor.

Előzmény: torokb2 (14610)
torokb2 Creative Commons License 2024.07.17 0 1 14610

Jobb magyarázatot eddig nem találtam. A szakkönyvek és jegyzetek vagy nem is említik, vagy nem indokolják hogy mért ilyen. Mintha magától értetődne, pedig azért macerás azt a kipufogócsövet ilyenre megcsinálni, és később el is hagyták a megoldást. Nem lehetett az adott korszakban a nagy hőmérséklettel összefüggő szilárdsági vagy hőtágulási oka (pl. illeszkedés a hengerfejekre)?

Előzmény: tom sawyer (14609)
tom sawyer Creative Commons License 2024.07.07 0 1 14609

Szerintem a sugárzó hő mennyiségének a csökkentése miatt. Több gyártó is alkalmazta nagyobb motoroknál, de csak szívó motorok esetén. 

Előzmény: torokb2 (14607)
Vendégsín Creative Commons License 2024.06.27 0 0 14608

Hogy ebből mi lesz...

Előzmény: MTU-890 (14606)
torokb2 Creative Commons License 2024.06.26 0 1 14607

Szervusztok!

A római számozású Jendrassik-motorok kipufogó gyűjtőcsöve vízköpenyes volt. Ezt milyen megfontolásból csinálták így? 

MTU-890 Creative Commons License 2023.10.11 0 2 14606

Átjárhatósági műszaki előírások változása, néhányszáz oldalon:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2023:222:FULL

 

rm40 Creative Commons License 2023.08.22 -1 1 14605

OFF, de talán mégis helye lehet itt: https://www.youtube.com/watch?v=0TZWjZTkp8U

scsabi Creative Commons License 2023.08.06 0 0 14604

1100101418    SZÉNKEFEPÁR 2/3,85X4,85X24mm EG0    692-722    SZÉNKEFEPÁR 2/3,85X4,85X24mm EG0 54222/AA MORGAN MÁVSZ 2836/9
1100101367    VASHIDROGÉN ÁRAMSZ. IZZÓ 60V 1,2 A/2 ÓRA    692-378    VASHIDROGÉN ÁRAMSZ. IZZÓ 60V 1,2 A/2 ÓRA 5.8300.113/04                               


Előzmény: Veteraan62 (14603)
Veteraan62 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 14603

Sziasztok

 

Keresek még  Teloc adóhoz szénkeféket is.

Start-os cikkszám is segítség lehet.

 

köszönöm

Veteraan62 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 14602

Sziasztok

 

Vashidrogén lámpa beszerzési címet keresek, kérem segítségeteket./ Bobo-hoz kellene/

MTU-890 Creative Commons License 2022.02.22 -1 1 14601

Nem vasúti, de szerintem elfér itt a Scania Super, 13 literes dízelmotorokról (hajtásláncról) szóló néhány anyag (a motorkocsik szíve is közúti motorok közül kerül ki):

 

https://www.scania.com/content/dam/www/market/hu/super_sajtokozlemenyek/Scania_Super_Technika_Csucsa.pdf

 

https://www.scania.com/content/dam/www/market/hu/super_sajtokozlemenyek/Scania_Super_Hajtaslanc.pdf

 

https://www.scania.com/content/dam/www/market/master/campaigns/super-exp/downloads/brochures/Scania-Super-13-litre-engine-brochure.pdf

 

Figyelemreméltó, hogy a sűrítési viszonyt a nagymértékű feltöltés ellenére is 23:1-re emelték (a Scaniá-nál kb. 17:1 szokott lenni), az égési csúcsnyomás eléri a 250bar-t, a legjobb hatásfok kb. 50% (tehát az optimális munkapontban csak kb. 170g/kWh lehet a fajlagos fogyasztása).

 

 

 

r1232 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 14600

A fázishatárig megy a 3. vezeték, úgy emlékszem.

Előzmény: rezgaras (14599)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 14599

És mi lesz a harmadikkal? Mert a 3 drót a szabadbattyáni állomás dél-keleti sarkától jön (ott van valami alállomás), átmegy a vágányok fölött és a 29-es északi oldalán van felrakva a felsővezeték oszlopainak a külső oldalára, egymás alá, izmos szigetelőkkel.

Előzmény: r1232 (14598)
r1232 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 14598

A nyíltvonalon már csak két vezeték van.

Előzmény: rezgaras (14597)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.28 -1 0 14597

Kösz. Csak az a bibi, hogy szerintem a földelt vezetéket nem kellene izmos szigetelőkre rakni. Szabadbattyánnál 3 drót indul szigetelőkön, mintha 3 fázis lenne. Nem tudtam kifigyelni, meddig mennek, talán Polgárdi-ig. De lehet, hogy tovább is.

Előzmény: Vendégsín (14596)
Vendégsín Creative Commons License 2022.01.27 0 0 14596

Ha van...

 

A mi rendszerünkben a 30-as vonalon nincs, elegendő a vágányzat, viszont így csak 2 x 25 kV-s rendszerben üzemelhet a vonal, a csak tápvezeték, vagy csak vonal kikapcsolása nem megengedett a megnövekvő földáram miatt. Mivel a 29-es vonalon mögöttes alállomás nincs, a zavarérzékenység méretének csökkentése indokolhatja/ná a földelő megerősítő vezeték létesítését.

Előzmény: rezgaras (14594)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.27 -1 0 14595

Pardon, az első mondat kérdés lenne.

Előzmény: rezgaras (14594)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.27 -1 0 14594

Van a klasszikus 2x25kV rendszerben "nullás" vezeték is - nyilván a földben. Ha van a földben. akkor ugyanabban a csatornában mehet, mint a biztber? Vagy azt zavarhatja?

Előzmény: Vendégsín (14593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!