Keresés

Részletes keresés

L_áma Creative Commons License 2024.08.18 0 0 76166
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.08.09 0 0 76165

 

Az akkor szuper !

Előzmény: tangerine (76164)
tangerine Creative Commons License 2024.08.09 0 0 76164

Direkt hozzávaló "Husquarna Multi purpose grease" zsírt vettem anno. Sárga, mint a kacsazsír, és kb olyan híg is. Már meg is töltöttem. Kár hogy a zsíros tubus csőre nem megy bele a lyukba, csak rátapasztani tudtam. Addig nyomtam, míg a kisebbik lyukon megjelent. Nem kellett sok bele.

Előzmény: kavicsos1964 (76163)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.08.07 0 0 76163

16 éves már az én husim de még nem cseréltem benne zsírt csak pótlom a hiányzót ,kifelé kimegy de csak akkor ha híg zsírt használsz . Az öreg zsír csak elkoszolódik és kiül dolga végezetlenül !

Előzmény: tangerine (76159)
tangerine Creative Commons License 2024.08.07 0 0 76162

Köszi!

Előzmény: zsoca26 (76161)
zsoca26 Creative Commons License 2024.08.07 0 0 76161

Nekem is 543RS van már lassan 10 éve.

Időnként nyomok belel zsírt a fejbe oszt ennyi......

Előzmény: tangerine (76159)
tangerine Creative Commons License 2024.08.07 0 0 76160

Arra gondoltam, hogy nyomok bele valami maradék motorolajat, vagy hajtóműolajat. Megjáratom pár percig terhelés nélkül, majd kifújatom a keletkezett trutyit kompresszorral. Aztán nyomom bele az új zsírt.

Vélemény? (Nem akarom túlbonyolítani, ha nem muszáj.)

Előzmény: tangerine (76159)
tangerine Creative Commons License 2024.08.07 0 0 76159

1.  Nem kell előtte a régit kimosni? Elég kinyomatni az újjal?

2.  Tele kell teljesen nyomni? Nem kell valamennyi üres tér?

 

Nekem is 453RS van. 4 éve vettem, mostmár kicserélném benne a zsírt.

Előzmény: studiod1 (76068)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.29 0 0 76158

Garatulálok akkor sikerült jól választanod !

Előzmény: Bobo70 (76157)
Bobo70 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 76157

Megkérdeztem az üzletet és azt mondták, hogy ez egy úgynevezett távtartó, ami a gázkar és a pórfogantyú között van.
Nem kötelező, le is lehet szedni, ahogy én is eltávolítottam, mert közelebb raktam a pót/körfogantyút, nekem úgy a kényelmesebb.

Ezen nincs a hevedernek külön hely, beakasztó lyuk, stb. de már rendeltem egy univerzális egyvállast hozzá, azon van szár adapter, majd azt felteszem rá.

De tegnap kipróbáltam, nagyon könnyű (4,3kg), egy fél órát járattam, próbálgattam, amíg megjön a heveder sem lesz gond vele.

Meglepően halk és erős, elég minőséginek tűnik,  eddig nagyon tetszik, amire vettem a kerítés mellé, arra bőven sok is. :)

Előzmény: kavicsos1964 (76153)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 76156

Nem ismerjük hosszú távon ,inkább 1:40 be keverd .

Előzmény: szunnnyogvár (76154)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 76155

Ilyen van most nekem is eddig nem volt vele gond ! Errefelé csak vagy nagyon drága van vagy ez van és nincs több jelentkező .

Előzmény: szunnnyogvár (76154)
szunnnyogvár Creative Commons License 2024.07.26 0 0 76154

Üdv!

 

Ehhez mi a véleményed?

Fűkaszába-motorfűrészbe mehet? 1:50 keveréssel!

 

https://apshop.hu/product/hardt-2t-full-synt-1l/5999884462736?srsltid=AfmBOooh89jy_mBsABhahJktj6uDChJ8p4OqnXejeVMNlLsFoLdchtN6b74

Előzmény: kavicsos1964 (76149)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.26 0 0 76153

Nem láttam még ilyet a funkcit se tudom mi lehet . Nincs még egy alkatrész hozzá ,kéne legen egy váll heveder ,esetleg annak a rácsúszár gátlója lehet . Ha nincs rajta se probléma de a vállheveder beakasztóját nem látom ,azzal azért könnyebb dolgozni nem kell anyira emelni a gépet ,tartani munka közben .

Előzmény: Bobo70 (76152)
Bobo70 Creative Commons License 2024.07.25 0 0 76152

Egy gyári katalógus fotón is rajta van, olyan, mintha távtartó lenne a gázkar és a körfogantyú között...

Oké, de azt írja a leírás, hogy állítsam be a fogantyút kényelmesre, ehhez pedig le kellett vennem, mivel magas vagyok és feljebb tettem a körfogantyút, hogy ne kelljen görnyednem... ?

Bobo70 Creative Commons License 2024.07.25 0 0 76151

Köszönöm, akkor nézek hozzá majd szintetikus 2T-s olajat itt helyben.

 

Megérkezett a fűkasza közben, össze is raktam DE!

A rudazaton, a gázkar felett/után volt egy ilyen "izé":


Erre nem jöttem rá, a leírásban sem szerepelt, ezért levettem róla és a kb. helyére tettem fel a körfogantyút.
Ez nem gond remélem? Amúgy mi ez az "izé", ami rajta volt? (műanyag az egész" nem találtam funkcióját...

kis Zombi. Creative Commons License 2024.07.25 0 0 76150

Sziasztok

 

Kínai fűkaszára 40 mm-es henger szett helyett egy az egybe fel lehet rakni a 44 mm-est ? 43 helyett 52 köbcentis lenne, az elvileg kb. + 30% teljesítmény. 

 

Kérdés, hogy kell-e főtengelyt is cserélni ? Tudom, hogy 1,5 -es tűgörgő helyett 2-es jár az 52 kóbcentosbe, de mi a tapasztalat? Elmegy a 1,5 tűgörgővel is ? Van -e ilyen tapasztalat ?

 

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.25 0 0 76149

Mindenképp full szintetikus legyen abbol nem lesz baj . Meg az is fontos legyen belőle a környékeden ,ne a postán rendeld mert várni kell rá meg jóval drágább lesz .

Előzmény: Bobo70 (76146)
A nyulon tul Creative Commons License 2024.07.24 0 0 76148

A lancfureszes topikban aprilisban / aprilistol volt csiga forumtarsnak egy kimerito 2T olaj elemzese (biztonsagi adatlapok, viszkozitas, lobbanaspont, alapolaj milyensege, mittudomen). A jelen allas szerint motul 710 kis-kozepes gepbe, nagyobba meg motul 800 a jellemzo ajanlas, de felhasznalastol is fugg.

Előzmény: Bobo70 (76146)
kormos* Creative Commons License 2024.07.24 0 0 76147

Ha van pénzed megveszed a Stihl ultrát vagy a Husquvarna XP olajat, ezek hamu mentesen elégnek.

Viszont a félszintetikusokkal sem fogsz mellé. 

Én általában 1:40-esre keverem a 100-as benzint és teszek bele mindig benzinstabilizátort is.

Előzmény: Bobo70 (76146)
Bobo70 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 76146

Sziasztok!

 

Fűkaszához milyen 2T motorolajat ajánlotok?

Eddig ahány üzletet kérdeztem, annyi választ kaptam, szintetikus, fél-szintetikus, piros, zöld, Stihl, Makita, OleoMac, stb...
1:50-es keverékhez kellene a 100-as benzinhez, új géphez.

?

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 76145

Kihúzod és véknyan végig kened ,inkább valami átlagos golyóscsapágy zsírral az jobba hozzá ragad . Túl sokat nem szoktam rákenni mert úgy is ahogy vissza dugod letörlődik róla ha a csapágyazása szoros még A ricnis végekhez csak nagyon finoman kenjék zsírt nehogy benyomódjon a kuplungba . Van olyan gép ami nyitott kuplungharangos és be tudja nyomni a harangba a zsírt . A régebbi Solo-volt ilyen . Lehet érdemesebb a kuplungja felől megnézni vagy onnan zsírozni mert onnan elfelé tolódik a zsír a hajtás felé ott nem igazán okoz problémát . Neked kell ezt megnézni mi a célszerübb megoldás rá . Ha koszos vagy a tengelyen már poros a zsír éedemes kimosni is belőle a koszt a tengelyt is tisztára törölni ,  A ricniket is megnézni hogy jól van e össze rakva . Én úgy jártam egyszer hogy lement a tengelyről a ricni mert gyárilag csak kb 1cm-re volt benne a lyukban . Tönkre tette a kuplungharangot is meg a tengelyt is .

Előzmény: Vappali (76144)
Vappali Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76144

Igen én is úgy gondolom nem árt neki...főleg 7 év után. Igaz évente pár alkalommal van csak használva. De ezt hogyan kell? bekenem az egész szárat zsírral, majd vissza? Ami a szöghajtáshoz van az gondolom túl lágy.

Előzmény: kavicsos1964 (76142)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76143

Inkább tartsd szerencsének hogy nem dugult el a légző szelepe . Szar helyen van nem látszik csak egy pici bevágás van az oldalán olyan 1x1mm kb . Ha bedugul csak szétszerelve tisztítható . Vettem egy nagy áruházas kínait ugyan olyan paraméterekkel a tetején van  egy nagy műanyag légtelanítő ,dróttal piszkálható az is eltömődött de kipiszkáltam időnként meg kimostam és kitermelte a kútból a homokot agyagig !

Előzmény: botsinkai (76141)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76142

Kihúzható belőle a legtöbb típusnál ,de olyan is van aminek csak a kuplungfelől kihúzható ,rá van csavarozva a kuplungharang . Meg kell nézni . nem árt oda egy kis zsír .

Előzmény: Vappali (76140)
botsinkai Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76141

Decemberben hóesésben betonoztunk karácsony előtt, térdig érő vizet kellett a betonról leszivattyúzni, ilyen Makitával csináltuk. Tavasszal vettem elő, bele volt kötve a beton, ki kellett vésni a lapát környékéről, utána ment tovább.

Kinek hogy jön be ugyanaz a cucc...

Előzmény: kavicsos1964 (76139)
Vappali Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76140

Sziasztok!

Van egy 7 éves Husqvarna R135 fűkaszám. 

A szöghajtást természetesen zsírozom rendesen ahoy kell. De felmerült bennem, hogy a hajtószárat ( nem tudom mi a pontos megnevezése ) vajon nem kell-e zsírozni?

Gondolom a szöghajtás leszerelése után hozzáférhető ez a szár. 

Kell ezt zsírozni? Ha igen akkor jó iránybók közelítem meg - mármint a szöghajtás felől? 

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76139

Már sajnos nem azok a név maradt de a minőség semmivel sem jobb mint a kínaiak ! A télen vettem tőlük egy szenyvíz búvárt elméletben 30mm szemcséig nincs gond ,csak arról nem írt a gépkönyve hogy a motortér légtelenítőjét el tudja tömni a homok . Eltömte, a gép meg megsült a víz alatt ! Légbuborékban ment a motor !

Előzmény: 1001nights (76138)
1001nights Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76138

Szia,
Csak belebotlottam netezés közben a Makita MM4 motor rajzába, aztán kíváncsiságból rákerestem de most már magam is látom,
hogy gyakorlatilag nem forgalmazzák már őket, ezek meg amiket kidobott a gép raktárszökevények.
Akkor hiába a szép reklám, valami csak nem stimmolt velük.

Látom azért a kínai csak gyártja mindenféle néven, meg a Honda is pl. a GX35 motort, stb. gondolom ez utóbbi, ami be is vált.
A Makita névre figyeltem fel, volt már szerszámom tőlük és egész jók voltak.

 

Előzmény: kavicsos1964 (76135)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 76137

Hát a régieken segített . Végig van az a műanyag benne ? Vagy csak egy darabig és főleg lefelé . Ha fixen áll benne akár azon is lehet egy lyukat fúrni akkor a fecskendő tű eléri a spirált . Ezek az újítások  katasztrófálisak . A husinál is utálom azt a H alakú nejlont ami benne van annak is abban fut a tengelye amit kiver egy idő után a fejtöl felfelé vagy 15cm hosszan és elkezd rázni a fej miatta . Na ekkor van az hogy kihúzom belőle azt a vackot és megfordítom visszatolom akkor 5-6 évig is egint jó lesz  a következő alaklomnál már félbe van vágva és a rosszabb részek vannak a közepére tolva . a Nikkari jóval frappánsabb megoldást csinált sima golyóscsapágyakon fut a szárban a tengely ,nem túl feszes az illesztése a hajtó tengely ki be csúszik benne ,de nem vergődik még sem . és semilyen karbantartást vagy ilyesmit eddig nem igényelt . A szárcső nem vékony alu hanem vagy komoly vagy 3 mm falú cső

Előzmény: ötbites stihles ziles (76136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!