HXT-661 ráadásul, épphogy az egyik legjobb Classic a sárga RWA (ex-HXT -693) mellett.
Kár, hogy már ezek is idejutnak. 662-vel 2002-ben érkeztek, legújabb Ikarusként, tehát ezek a "HXT" rendszámmal a legutolsó példányok voltak az NV szolgálatában.
Egy "laza" Econellezés Miskolcról Salgótarjánig ma 2-kor :D. Ez a bosszú a pár éve innen felküldött FLM-535-ért cserébe? Nem ér, az Ikarusnak van feelingje.
A januárt biztosan nem én írtam hozzá, úgyhogy nem tudom honnan vette aki beírta, főleg hogy február másodikán még ment. A selejtezését és annak dátumát meg hivatalos kérdésre írta a Volánbusz válaszban, hogy 2024.04.30.
A sárga szín nem selejtezést hanem leállítást jelez. Már pedig a 644 akkor már megállt és azóta selejtezte a Volán hivatalosan is meglepően rövid átfutási idővel. Miközben ennél sokkal régebb óta álló kocsik vannak állományban.
FKA160 Salgótarjánba került! Már feltűnt pár hete is, most megbizonyosodtam. Ez JNSZ megye mely üzeméből érkezett?
HFF644 meg ott áll és elkezdték már bontani:(
JYL893 elkerült Egerbe, vagy inkább visszakerült, de mi már Gyöngyösről kaptuk!
Mondjuk nem értem Fotobuson a HFF-644 miért 01. havi selejtként van elkönyvelve és siettetve. Akkor három buszt selejteztek. HFF-939, KDR298 meg a HHG-044 de már Szolnokról, nem is innen!
644 májusi selejt, akárhogy is nézzük, februárban is dolgozott még. Pont lekérdezhető a Járműszolgáltatásin.
Ha már RWA-264, az Utas hu-n is módosítva lett a "3022 Salgótarján, Volán telep - Istenmeze" viszonylat, "3022 Salgótarján, Egyetem - Istenmezeje" elnevezésű viszonylatra. Tavaly ősz óta, ha nem tévedek hivatalosan a Volán telep megálló az Egyetem megállónevet kapta meg. Hogy vajon miért írta felül az egyetem a volánt, az jó kérdés, de ezt szavazták meg.
Félinfós jól írja, de amúgy az RWA-t, azért Tarjánban javítják, szerelik stb., mert gyakorlatilag ugyanúgy tarjáni feladatot lát el és sokkal közelebb, úgymond helyben van a tarjáni műhely, nem kell Egerbe cibálni. Decemberi műszakija is itt lett megcsinálva. Az, hogy a fordákkal variálnak az utóbbi időben, annak több oka is van. Az "egyszerű" buszrajongók szemszögéből semmi nem változott, gyakorlatilag ugyanúgy itteni maradt.
Egyébként itt, amióta közös vonaton ül mindenki, műszakit is megcsinálhatnak itt is ott is. Vezényelhetnek kölcsönbe buszt megyén túl is.
Légyszíves írjátok le nekem, egy más alá szépe sorjában, ggya Salgótrarján - M21 + M3 Vonalon -Budapestre járó autóbuszk milyen, hány darab közlekedik egy átlagos munkanappon és kié ?
kb. így kérem.
1./ ABC-123 Frszú. IKARUS E 95 típus, 15 méteres, 2002-ből 1 db. Naponta fut 2 db kanyart Starján-Bp-starján útvonalon összseen = 490 km. Salgótarjáni telephelyes.
2./ DEF-456 frszú RÁBA 302 típusú autóbusz, 2003-túól, 1 db Naponta fut 2 db kanyart Starján-Bp-starján útvonalon összesen = 490 km. Salgótarjáni telephelyes.
Nem tudom, hogy jelenleg mi lehet a helyzet már a 3022-esen, de az biztos, hogy tartalék szempontjából nem vagyunk most valami fényesek. Ezt tapasztalom már egy ideje. Az AA DS-211-et összetörték áprilisban és nem volt olyan tartalék, amit ki lehetne adni a Buják-Salgótarján fordára, így cserélnünk kellett. Így most én megyek a KTK-391-el, mert az NZM volt itt olyan autó, ami a hosszú járatra megfelelne addig. Volt nálam 3db MAN SL. Hát nem kommentálnám, hogy miért nem azt küldték hosszúzni. Remélem többet nem látok MAN-t. A Localo sem lenne igazán alkalmas a hosszú járatra. Ha lenne olyan tartalék, ami megbízható, akkor nem lennének ilyen gondok. A C56-osok selejtezése sajnos hozzájárult, mert azokkal még lehetett tartani hosszú távon a menetidőt. Tehát összességében ebből is látszik, hogy egy autó kiesése felkavarhatja a környék hétköznapjait. Néhány Localo és MAN SL van tartalékban, de azok is korlátozott számban. Illetve az AA DS mellé még egy autó társult most, az pedig az AE FI-905. Pénteken kitört az üveg az első ajtón. Nem tudom a részleteket, csak ennyit hallottam. Most KTK-402 van helyette. Az AA DS jelenleg alkatrészre vár. Talán már csak a hátsó ajtóra nem fizetett a biztosító, azon kívül minden megvan, ha minden igaz. Úgyhogy visszatérve a lényeghez, tartalék ügyileg álltunk már jobban is, de legalább még akad. Nem feltétlen mindig a tartalék autók száma túl kevés, hanem néha sok a javításra váró autók száma.
Mikor nincs RWA-264; és egri kocsi forog be az istenmezejeire, akár több hétre is, annak javíttatása vagy szerelése-tankolása is ugyanígy itt Tarjánban történik? Vagy mivel az papíron egri, ezért ezeket ott helyben is csinálják meg . (?)
ez olyan idegen módszer nálam még mindig, ha már 3/4 éve így is van kiszolgálva a 3022-es vonal. Miért nem vehetnek fel a sárga Classic hiánya esetén itteni tartalékot az egri sofőrök? Így is ők használják az RWA-t, hiába van állomány tekintetében ide számítva.
Így mennek félre az infók, mikor kérdezek egy-két kocsiról dolgot. Ekkor Egerben szerelőműhelyesek úgy fogalmaznak, mikor egri kocsi van a Tarjánból vezényelt istenmezejeire kiadva (tehát RWA helyén 3022-re), hogy az adott kocsi 'kölcsön van Salgótarjánnál' , nyilván mivel a szerelése, műszaki vizsgálatok stb. itt történnek, ezért számukra szó szoros értelmében ezt is jelenti, hogy az itt nálunk van. Forgalmista ugyanakkor teljesen mást mond. Ő szerintük az RWA Egerhez tartozik, és ami erre a vonalra van kiadva, az mind egri ügy, amit persze ott nem ismernek el, mert szerintük az a verzió él, hogy "a kocsi anno forgalmi telephely szerint nem vándorolt át akkor egyik üzemtől a másikhoz, mikor a forda átkerült, tehát nincs közük hozzá " ..
Ezt nem kéne rendszerezni valamilyen formában? Ha rosszul csinálják meg az RWA-t, az egriek a tarjáni műhelyre mutogatnak, hogy milyen rossz.
Ha lerohad RWA, a tarjáni utasok az egri sofőrt veszik elő, kérdezve miért marad ki a járat?/ tudván, hogy a rásegítő kocsi Egerből 1 óra alatt éri ide leggyorsabb esetben is. Én úgy látom nincs ez jól összeszervezve. Hogyha onnan szolgálják ki, vegyék át a buszaikkal a kört, rakjanak rá ők egy fix valamit a 264-est meg egyszerűen rakják rá itten valamelyik tarjáni fordára, vagy tartalékba. Így nem lenne közük egymáshoz.
Lehet tudni Salgótarjánból mely három csuklóst fogják vinni bontani a közeljövőben?
Telepen van a DUD, HKZ, a HCA megúszta idén, HKZ nem, holott jobb kocsi. DUD több, mint egy éve áll már, de nincs megbontva. Volvóból LNT-781, LUF-869, LNT-783 ment selejtbe tavaly. A tavalyinál korábbi selejteket már elvitték.