Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 5 órája 0 0 138956

Klassz sorozat, köszi a képeket!

Az utolsón a hathengeres nyergesvontatók hosszabb orra látható, az üzemanyagosoknál alkalmazott első, keresztben álló kipufogódobbal.

Előzmény: vw-s (138955)
vw-s Creative Commons License 13 órája 0 3 138955

Készítettem pár fotót egymás mellé rakva három különböző gyártó 

Csepel d450 modelljét. A bordó Mili modell, a kék pedig Boldizsár János munkája.

 

  

  

  

 

 

 

 

A Mili fülkéje kicsit nagyobb, a motorháztető hosszabb,  így az első tengely is  hátrább van az elejétől.

A kék színű billencs a kettő köztött van méretileg.

Van egy jellegrajz amihez  a Deagostini modell fülkéje van a legközelebb ha átszámolom a méreteket,

a fotókra viszont a műgyanta modellek jobban hasonlítanak. 

 

 

Mondjuk ezeket a fotókat nézve is hatalmas különbséget látok, aki jobban ismeri ezeket a teherautókat,

talán meg tudja mondani volt-e  méretváltozás a gyártás különböző korszakaiban:

 

 

 

 

apron64 Creative Commons License 14 órája -1 0 138954

A hűtőkocsit, a jégszállítót, vagy a postást egyszerűbben össze lehetne hozni, az igazi kihívás a rendőrségi csapatszállító és a felsővezeték szerelő.

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138950)
A210 820 08 21 Creative Commons License 15 órája 0 0 138953

Köszi!

Előzmény: littlebubu69 (138951)
Corvair65 Creative Commons License 16 órája 0 0 138952

Sziasztok!

 

Keresek 1:43-as MAZ 503-ast, illetve ZIL 131-est a képeken látható színekben. Email címem publikus.

 

littlebubu69 Creative Commons License 17 órája 0 0 138951

Sajnos nem találtam olyan fotót, amin a gyári platós kivitel hátulról lenne lefotózva. MiLi modellem meg már nincsen! 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138945)
A210 820 08 21 Creative Commons License 18 órája 0 0 138950

Volt pl. billenőplatós, tejes meg műhelykocsi is, nem beszélve a kólásokról.

Egyiket sem könnyebb elkészíteni, mint egy rendes platót.

 

     

Előzmény: Controlman (138946)
A210 820 08 21 Creative Commons License 18 órája 0 0 138949

Köszönöm szépen!

Előzmény: Soma55 (138948)
Soma55 Creative Commons License 22 órája 0 2 138948

Előzmény: A210 820 08 21 (138945)
apron64 Creative Commons License 22 órája -2 0 138947

Ez mind a két esetben így van.

A 344-es platója összességében nagyjából egy gumiköpennyi szélességgel keskenyebb (a hátsó futóműhöz mérve).

A ZIL-131 platójának alapterülete pontosan egyezik a Csepel-en levővel.

A szélesség adott a nyomtáv miatt (ebből nemigen lehet faragni a rugókötegek ill. az alváz szélessége miatt), a hosszúság az alváz hossza miatt. A plató ponyvája megfelelő magasságú és a ponyván levő első szellőzőnek az alsó része a vezetőfülke tetejének magasságában van.

(Talán nem kimondottan gyári plató -bár láttam hasonlóval és valóban több félével használták, egyik példát lásd a fényképen- de aki annyira megrögzött "szegecsszámláló az kénytelen rá gyártani magának egy neki tetszőt.)

Egyébként az én általam vásárolt darabok (2db) hibátlan festésűek és hibátlan összeszerelésűek.

 

 

 

Előzmény: Controlman (138946)
Controlman Creative Commons License 24 órája -2 0 138946

Azt mondta a Pesta barátom, hogy sajnos az Atlaszos 344-es ponyvás platója keskeny erre az alvázra. Talán a ZIL 131-esé jó rá. Vagy nem tudom, hogy hűtős dobozzal létezett-e ilyen 450-es. Van valakinek ötlete mit lehetne ráépíteni?

Előzmény: A210 820 08 21 (138941)
A210 820 08 21 Creative Commons License 25 órája 0 0 138945

Fel tudnál tenni egy olyan fotót, ahol ez a kocsi hátulról látható a plató és az alváz végével?

Köszönöm, ha megteszed!

Előzmény: littlebubu69 (138923)
Kraz 677 Creative Commons License 1 napja -2 0 138944

ha kell valakinek 

2000ft ( csak a plato)

Előzmény: A210 820 08 21 (138943)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 0 138943

Hát igen...

Előzmény: jocccsa (138942)
jocccsa Creative Commons License 2 napja 0 2 138942

Azért az elég bosszantó (nekem) hogy a pótkerék felnije kivágottra sikerült  ami nem látszik a vitrinben a hátsó felni meg teli lett.

Előzmény: A210 820 08 21 (138941)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 3 138941

Már későn szóltál. :-)

 

 

Engem annyira nem zavar, mert a plató meg a kerekek miatt úgyis hozzá kell nyúlni, ha meg azokhoz megvan a szín, már mindegy, még mit kell bejavítani.

  

Úgy sejtem, többen gondolkodnak plató cserében, a nem profiknak írom, hogy két csavar rögzíti a platót az alvázhoz, a hátsó a pótkerék alatt van sajnos.

A pótkeréktartó keret négy stifttel be van ragasztva az alvázba, roncsolás nélkül nem eltávolítható módon. Azt javaslom, a négy lábat az alváz síkjában érdemes egy éles szikével elvágni, ekkor lejön a keret és láthatóvá válik a csavar. Később akár önmagában is visszaragasztható a négy láb, aki meg precíz és van hozzá eszköze, fúrhat a törött műanyagcsonkokba négy furatot új vezetőcsapoknak, ahogy nemrég a Rábánál leírtam.

 

 

Előzmény: Controlman (138940)
Controlman Creative Commons License 2 napja -1 1 138940

Küldd vissza a kiadónak. Kicserélik egy kevésbé selejtesre.

Előzmény: A210 820 08 21 (138938)
Nogo Creative Commons License 2 napja 0 2 138939

Úgy látszik továbbra is a gyártási szórás a sorozat gyengéje, nekem sikerült olyat venni, ami teljesen rendben van. Még a kerekek is, ami szokatlan. Talán a sorozat eddigi legjobbja, az összeszerelés is jobb mint az eddigiek nagyrésze. Ha a leegyszerűsített plató és a "raktáron lévő" hátsó felni miatt kerül töredékébe, mint az amúgy nehezen elérhető "komolyabb" gyártók terméke, akkor legyen továbbra is ennyi a kompromisszum. Amúgy simán lehetett a valóságban ilyen platós kivitel, futottak ezek rengeteg felépítménnyel.

Szóval szeretném megdícsérni a Csepel D450-et. Nyilván nem hibátlan, de szerintem abszolút nem "bliszteres gagyi". A magyar járművek kedvelőinek ez a modell is ajánlott darab. És csak nekünk készült, örülök hogy kiadták!

Előzmény: A210 820 08 21 (138938)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja -1 1 138938

Csepel 450 - ma az üzletekben.

 

A modellt kézbe véve beigazolódtak az előzetes negatívumok. A plató teljesen típusidegen és a hátsó felnik is rosszak, nagyon megnézve épp csak látszik bennük, hogy hol kellett volna áttörniük az anyagot a négy félsajt forma kivágásához.

A gyártási kidolgozás szerintem az eddigi leggyengébb a sorozatban. Sorjás a műanyag tető széle és a kerékjáratok alsó íve, de ráfényeztek. A rendszámok szokás szerint helytelen tartalommal és formátumban kerültek fel. Nálam erre még rátett a trehány összeszerelés. A fényezett fülketetőbe belenyúltak száradás előtt, a zöld platót összefehérezték és az első lökhárítót is sikerült ferdén felragasztani, szóval lesz vele munka.

 

Kár érte, mert amúgy a fülke, az alváz és az első kerék formája jól sikerült, a színei telitalálatok - szép fényezéssel és a króm-fekete-tamponozott dekorok a piros-ezüst Csepel jelvénnyel is pöpecek.

 

   

 

   

apron64 Creative Commons License 3 napja -1 0 138937

Kicsit széthúzzák a sorozatot:

 

kirst Creative Commons License 5 napja 0 0 138936

Szia! Fent , balról a 3. a Ford Falcon, ha jól látom. Ilyen volt a Mad Maxben, amit imádok :)

Előzmény: policecars (138921)
retro82 Creative Commons License 5 napja 0 0 138935

Köszönöm az infót, lehet megpróbálkozom vele. A festés nem gond, de az ablakok gumizásának a fekete csíkjai már bajosak.

Előzmény: jocccsa (138931)
m_and_m Creative Commons License 6 napja -1 1 138934

Ráadásul a kiadó oldalán folyamatosan, szinte bármelyik modell egyedileg rendelhető, míg a Sajtóforráson korlátozott a kínálat. Igaz, itt meg van 800 Ft szállítás.

 

(remélem, rajta marad mind 29 db a nepperen)

Előzmény: Controlman (138932)
Controlman Creative Commons License 6 napja -3 2 138933

Itt van pár kép az új lengyel sorban megjelent modellekről.

 

Tátra 815 8×8

 

 

Skoda 706 tűzoltó 

 

 

Ha valakit érdekel van még pár felesleges példányom belőle.

 

Tátra 14e, Skodri 13e.

 

+36703620040

Controlman Creative Commons License 6 napja -1 1 138932

Rába 832 vásárlás.

 

Sajtóforrás

 

 

Vatera

 

 

Nem is tudom melyik éri meg jobban. 🤣🤣🤣

jocccsa Creative Commons License 2024.07.14 -2 1 138931

Szia. Olcsósitva úgy jelent meg ModelPro Ikarus modell hogy AVD építőkészletben kapható. Ikarus 211, 526, 553, 404, 216.

 

De olyan is megjelent építőkészletben amit nem adott ki a Modelpro az Ikarus 620 platós és 620 cabrio.

 

Remélem az Ikarus 30 is megjelenik építőkészletben mert van pár változat amit kis átalakítással meg lehet csinálni.

Előzmény: retro82 (138928)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 138930

Kicsit vastagra hagyták a fényszórók kereteit és ettől gülüszemű lett az egész, kár érte.

Azt nem tudom, hogy a mi tehersorunkban megjelenő Ikarus tüzoltó Modellpro forma-e, de még az is lehetséges, így egy-két év múlva lehet, lesz olcsósított Ik30 is.

 

Egyébként találtam a Fortepanon egy jó színes képet, amin egyszerre szerepel a FAÜ sötétkék, meg a korai világoskék Ikarus 60-as. Az látszik, hogy világosabb az első Modimio kivitelnél is, az orosz modell szerintem az oda szállított 60-asok kékjét kapta.

fortepan_285779.jpg (2560×2361)

Előzmény: retro82 (138928)
Kraz 677 Creative Commons License 2024.07.13 -1 1 138929

retro82 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 138928

 

Érdekes a színválasztás, kezdem szokni és már-már teszik is. Jó lenne látni, hogy élőben hogyan mutat. Színes fotót nem találtam, de úgy néz ki, hogy létezett ebben a variációban.

Tud valaki olyan ModelPro modellről, ami megjelen később olcsósítva? Tudom, hogy ciki, de nekem egy Modimio féle verzió is bőven megfelelne féláron :)

Előzmény: jocccsa (138927)
jocccsa Creative Commons License 2024.07.13 -1 3 138927

Az Oroszoknál a ModelPro kiadásában érkezik az Ikarus 30 modell 1:43 méretben. 8000 rubel körül van az ára.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!