Az egész Budakeszi út egy katasztrófa, ha a padka jó, akkor olyan kátyú van, ahol ott marad fél busz. Ha véletlenül jó a megálló, már megszokták, hogy nem szabad közel állni.
Régen a 260-asra mindenki fel tudott szállni, az alacsonypadlóson pedig megy a folyamatos nyüszögés, ha nem 0,5 cm-re áll a padkától, és lépni kell egyet.
Mi az oka annak, hogy a Volánbuszosok akkor is messze állnak a járdától az öblös megállókban, ha nincs akadály és a szegély elég alacsony, hogy ne akadjon fent a busz?
Egy ponton korrigálom magam: a gyorsok csúcsban közösen 7.5 percenként indulnak, így viszont van értelme a 40E-nek délután is, félóránként a begyorsított 88-as mellett, hiszen így stabil 3.75-ös követéssel indul valamilyen busz Kelenföldről Budaörsre. (Még akkor is, ha a 40E-nek és a 188E-nek jelenleg egyetlen közös megállója van csak.)
Budaörs: azért elég nagy a káosz a Kelenföld M-ről Budaörsre menő járatokkal, háromféle útirányon, nem egyenletes követéssel indulnak.
Az alapjárat elvileg csúcsban 7.5, azon kívül 10 percenként jár, vegyesen a sima és a B. Csúcsban a B a sűrűbb, de kb. 1 megálló az érdemi különbség a kettő között. Most a 10 perce ütembe csúcson kívül a 188-as is beszáll, ezt, ha egésznap gyorsjárat lesz, pótolni kell - kijön 20-20 percenként a 40-40B. Csúcsban a 7.5-es követést a 40-40B-88 együtt adja ki, itt, ha a 88-as átkerül az autópályára pótolni kell, tehát 15-15 perces 40-40B lesz csúcsban. (Csúcson kívül a 88-88A ütemen felül indul jelenleg.)
Az autópályán csúcsban most van 15 percenként 40E és 15 percenként 188E. A 40E-k felébe 88-as kerülne. A maradék 40E megmaradhat, ha van rá igény. Nem tudom, kivárja-e valaki hazafelé menet a gyorsot, gondolom nem, ezért írtam, hogy be lehetne zárni. Reggel befelé inkább van értelme, már ha képes feljutni az autópályás buszsávjára - ebben nem tudom, mi a tapasztalat.
Csúcson kívül az autópályán most nincs semmi, ehelyett adnék 4 indulást, amiből 2 többlet.
A 140-es óránként 1 (csúcsban 2) törökbálinti menete éppen megmaradhat, nem oszt nem szoroz, de jelentkezzen, aki látott már rajta a vezetőn kívül élő embert. Nekem még nem nagyon sikerült, de csúcsban nem járok arra. Ami nem is csoda, hiszen mindig a 755-ös után megy el, ami ugyanarra jár.
Törökbálinton belül oldják meg a helyi mikrobusszal Dióskert meg az AUCHAN kiszolgálását, esetleg rá is lehetne hordani a vonatra a Bálint-busszal, ha már van. Illetve ugyanitt a 88-as útvonalát felül kéne vizsgálni, ami még a régi időkből maradt meg, amikor hurokban járt. El kéne dönteni, melyik oldalon megy - célszerűbb lenne a Bajcsy-Zs. u. felé mindkét irányba, hátul ott a 755.
Akár igen, a másik opció, hogy a 13, vagy 113 egész nap felmenjen a Búzavirág utcáig Diósdon, bár oda a 725, 727 elég jó kiszolgálást nyújt. Diósdra simán elég két agglos viszonylat, mivel a regionális járatok a közvetlen és viszonylag gyors kelenföldi kapcsolat miatt jóval erősebbek, használhatóság és utasforgalom szempontjából egyaránt.
Törökbálint: a 272-est szerintem is be lehetne forgatni a 172/173-ba. A 172/173 kihasználtsága a zónázó jelleg miatt elég masszív, főleg csúcsban, és a 272 teljesítményének bevonásával amúgy is lehetne és kéne sűríteni rajtuk.
Budaörs: 240-es szerintem is felesleges, legalábbis csúcson kívül most már kb az. De én a 40B-ben sem látok sok racionalitást, inkább legyen helyette sűrű 40-es. A 40E meg lehetne egésznapos autópályás gyors. A 140 nem rossz szerintem, de akkor járjon inkább 30 percenként 140A és B ne legyen, és így a 140 Törökbálint külső, raktáros részét is jobban ellátná, és járjon vasárnap/ünnepnap is, amikor a bálinti Auchan zárva van, a sportközpontnál fordulna vissza.
Valóban erősen túl van bonyolítva a hálózat. Érzésre bőven elég lenne a 88-as félóránként egész nap, az egész 13-as családot ki lehetne vezetni. Ha nagyon kell az Angelin végigmenő busz, akkor óránként egy 13-ast ott lehet hagyni, de akkor menjen már el Diósdig egész nap, ne forduljon vissza csúcson kívül az elejénél. De 1-2 főre nem szervezünk tömegközlekedést, ezek az emberek oldják meg kerülővel vagy egyénileg az eljutásukat.
Budaörsön is egyszerűsíteni kéne: az alap 40-es (40B) mellett legyen egész nap negyedóránként autópályás gyors, félóránként a 88-as, félóránként a 188E (utóbbi csúcsban sűrűbben, már ha tényleg van rá igény Budakeszi felől). A 88-as mehetne a Károly király út felé, hogy feltárja Budaörs központját, a 188E pedig a Lévai utcán át, ahogy ma. A 140-es elég lenne a Széll Kálmánról Budaörsig (odáig viszont vasárnap is járhatna), a 40E és a 240-es is fölösleges.
Törökbálinton a 272-esen lehetne elgondolkozni, hogy maradt-e még valami értelme járatni, vagy nem lenne-e jobb beforgatni a teljesítményét a 172-173-ba.
Megjegyzes: azt a telephelyet 2014 (az agglos terulet indulasa) ota igerik. Eloszor azert nem lehetett, mert a Nepligeti telekre mas lett kitalalva. Aztan volt terv a Vagohid kornyeken valami telekre, majd a Ferencvaros vasutallomas kornyekere (David Ilona alatt), majd legutobb a Gubacsi uton meglevo tarolo fejlesztesere. Persze semmi nem lett egyikbol se.
Egy rossz vicc, hogy kb. minden normalis videki uzemnek van tisztesseges garazsa, itt meg mar ket jarmugeneracio ota szorakozunk a porban-sarban Budapesten. Kulfoldet nem is emlitek, mert ha megnezem, hogy egy atlag lengyel kozepvarosban milyen garazsok vannak, sirva fakadok.
Valamit a 13-as családdal jó lenne kezdeni, mert diósdiként látva elég gáz, hogy kb 1-2 utassal szaladgálnak a buszok, a 88-as egyértelműen kihasználtabb. Továbbra is azt mondom, bőven elég lenne a 113-ast meghagyni Nagytétény-Diósd vonathoz, meg az Angeli utca/Nagytétényi út megállóhoz betérve, a 13, 13A, 113A meg off. Eleve érthetetlen, hogy miért kapott a kora reggeli kevéske Campona irányú, és a késő esti kevés Diósd irányú indulás külön 13A jelzést, míg a 13 esetében a felső, Búzavirág utca felé eső szakaszt a 725, 727 tökjól ellátja.
Emellett meg a 88 simán járhatna 30 percenként egész nap, mert annak is kevéske az órás követése, pláne, hogy este 8 után nem jár (na jó, éjfél körül van egy menete), a 88A beszántásával fedezhető lenne a teljesítmény.
Ahhoz kellene egy telephely is, ahol van mosó. A legtöbb buszt nem a VB mossa, hanem ide-oda járnak el a kocsik mosatni (BKV, Arriva, privát kamion mosók). Ez pénzbe kerül, így korlátozott a lehetőségek száma, illetve időigényes is a dolog.
Volánnál miért nem mossák a buszokat? Egy hónapja nem volt fagy, mégis vastagon áll a kosz rajtuk. Érdekes módon a többi szolgáltatónál nincs ilyen probléma.
Az igen! Bár emlékszem, jó pár éve az MRZ/MRP-k közül is, amikor még agglosok voltak, volt, amelyiket a 400-as vonalcsalád egyik fordájára osztottak be, ott állt a Stadionok buszpályaudvaron.