Keresés

Részletes keresés

kemenyadam Creative Commons License 2024.07.15 0 0 4784

Zalaszentiván és volt.

Előzmény: PettikkForum (4783)
PettikkForum Creative Commons License 2024.07.15 0 0 4783

Egy régebbi hozzászólásból:

Hol van/volt ez a letakart optikás jelző?

PettikkForum Creative Commons License 2024.07.10 0 1 4782

Mindig tanul valamit az ember. Egýébként ezen a YouTube-csatornán (https://www.youtube.com/@Szergejbarat/videos) vagy egy pár fényjelzős videó

Előzmény: _Nyuszi (4781)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.07.10 0 1 4781

Hózentróger, azaz nadrágtartó. Tankönyvi neve: kettős vágánykapcsolat.

Amikor két párhuzamos vágány között van egy X alakú vágánykapcsolat, ami pont olyan, mint a nadrágtartó hátánál lévő, erősített rész.

Előzmény: PettikkForum (4779)
benbe Creative Commons License 2024.07.10 -1 0 4780

Mivel itt a pályasebesség 100, így ezután a jelző után, a következő jelzőig annyival lehet haladni (feltéve, hogy elég rövid a vonat, hiszen a végének is el kell hagynia ezt a jelzőt a gyorsításhoz). Kezdőpont felé azonban a pályasebesség már 120, ezért a második kijárati jelző egy fénnyel 120-ra adna jelzést, ezért az mindenképp két fény+indikátort fog mutatni.

Előzmény: nazareth (4778)
PettikkForum Creative Commons License 2024.07.10 -1 0 4779

Mi az a hózi?

Előzmény: nazareth (4777)
nazareth Creative Commons License 2024.07.10 0 0 4778

Na ha itt a vágány csak 80-as, akkor mindjárt nem az a kérdés, hogy miért nincs zöld indikátor, hanem hogy miért villog a zöld.

 

Vagy ilyenkor az átmenő sebessége számít, nehogy valaki hirtelen felindulásból megemelje a nem átmenő sebességét 100-ra? :)

Előzmény: Komlósfecskés (4776)
nazareth Creative Commons License 2024.07.10 0 0 4777

Vác és az ő hírhedt hózija.

Előzmény: PettikkForum (4775)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.07.10 0 0 4776

Mondjuk itt konkrétan nincs 120, mert az átmenő is 100-as, ez meg nem átmenőként 80.

Előzmény: somytomy (4774)
PettikkForum Creative Commons License 2024.07.10 0 0 4775

Amúgy felismeritek, hogy melyik állomáson készült a videó?

somytomy Creative Commons License 2024.07.10 0 0 4774

Így hirtelen számolás nélkül ha 40-ről megállásig nem elég a távolság, akkor 120-ról 80-ra még kevésbé, mert kábé ugyanannyi ideig tartó fékezés alatt értelemszerűen hosszabb utat fut be a vonat utóbbi esetben. Ráadásul emlékeim szerint súrlódásos fékeknél a fékerő kicsit csökken a sebesség növelésével, ezt motorvonatnál mondjuk dinamikus fékkel lehet kompenzálni, mozdonyos vonatnál már nem annyira, arról nem is beszélve, ha nincs is dinamikus fék.

Előzmény: CsP50k (4773)
CsP50k Creative Commons License 2024.07.09 0 0 4773

Mármint, ha a 40-0 nem jó, akkor a vmax-80 miért jó?
Valóban érdekes, ugyan 40-ről megállásig, illetve vmax(120)-ról 80-ig hogyan alakulhatnak a fékutak?

 

Talán lehet, hogy jó lenne mindkettő, de ugyanezt a jelzést (15-0) akarták a foglaltra járatáshoz, oda meg nem merték engedni a 40-et?
(Így legrosszabb esetben ténylegesfékút/2-őt cammog 15-el, ha közben nem villan tovább.)

Előzmény: Divrotcé (4770)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.07.09 0 0 4772

"Így hagyta jóvá az üzemeltető."

Előzmény: Divrotcé (4770)
v46021 Creative Commons License 2024.07.08 0 0 4771

 

...ha a következő lámpaoszlopig minden vas egyenes (Vmax -os), miért kéne korlátozni a sebességet?

Az legyen a vezér dolga, hogy mit tud kezdeni a 337 méteren...

 

(Gondolom én, de cáfoljatok! )

 

Előzmény: Divrotcé (4770)
Divrotcé Creative Commons License 2024.07.08 0 0 4770

Azért az érdekes, hogy ha M.! cél-hoz kell a sárga lápacsík, akkor a V80 célhoz miért nem kell zöld?

Előzmény: _Nyuszi (4769)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.07.04 0 0 4769

A következő jelzőt szabadra állították. Méghozzá olyan vágányúthoz tartozik az a jelző, hogy 80 km/h-val érkezhet majd a vonat ahhoz a jelzőhöz, azért a villogó zöld előjelzés.

Előzmény: PettikkForum (4768)
PettikkForum Creative Commons License 2024.07.04 0 0 4768

Mi a magyarázat arra, ami ezen a videón látható:

https://www.youtube.com/watch?v=cTg5elEsSWM

Vasútőr 2 Creative Commons License 2024.05.10 0 4 4767

Előzmény: somytomy (4765)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.05.07 0 4 4766

A biztber tervezése során a forgalom úgy döntött, hogy vonatszámban szeretne kimenni a kiágazásig, és erre ez lett a megoldás, hogy legyen egy céljelző.

Aztán a jelzőnél a vonat feloszlik, és tolató mozgásként figyelmen kívül hagyja a tolatásjelzővel NEM egyesített fény főjelzőt.

 

A változatos funkcionalitás kedvéért persze tolatóvágányúttal is ki lehet menni (és vissza lehet jönni).

Optimális esetben a KR jelző hátoldalára fel van szegezve a tolatóvágányutas biztosítóberendezés hatókörzetének határát jelző tábla, így nincs probléma azzal hogy miért egy nem tolatásjelző a tolatóvágányút célpontja.

Emiatt aztán a bal vágányon a második kijárat és a harmadik bejárat is tolatásjelzővel egyesített fény főjelző.

 

Csak hogy még érdekesebb legyen a dolog, az 5-ös vonali KSZG iparvágányra csak tolatóvágányutak vezetnek, és hogy a tolatómenet közlekedhessen, a második kijárat illetve a második és harmadik bejárat tolatásjelzővel egyesített.

Előzmény: 81-7172M (4755)
somytomy Creative Commons License 2024.05.03 0 0 4765

Üdv!

Valamiről nemrég eszembe jutott, hogy Háros kezdőpontján a legutóbbi felújítás előtt két szokatlanul magas bejárati jelző állt. Valaki esetleg tudja, miért tették ilyen magasra a jelzőlapot? Meg van esetleg valakinek normálisabb fotója róluk?

somytomy Creative Commons License 2024.04.30 0 0 4764

Emig alapján lehet a végén körüljárni, de azt persze én se tudom, a gyakorlatban mi történik

Előzmény: CsP50k (4763)
CsP50k Creative Commons License 2024.04.30 0 0 4763

Erre nem gondoltam. Akár 3-4 percet is lehet nyerni (oda-vissza 6-8) 80-120-al.

Gondolom elég sűrű a forgalom ezen a vágányon, nem lehet szötymörögni.

 

(Nincs helyismeretem, de mindent el tudok képzelni. Egyáltalán, húzva megyünk? Körbe lehet járni valahol? Mert tolva megint csak jobbnak tűnik a tolatás.)

Előzmény: korpi41 (4759)
korpi41 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 4762

És a maradék 2700 métert az állomásig/tól?

Előzmény: 81-7172M (4760)
81-7172M Creative Commons License 2024.04.29 0 0 4761

A jelző után van kettő váltó ami a volt ikarus gyárba megy be a vágány, a másik egy kicsit távolabb van, és az egy telephelyre meg be ahol anno konténereket pakoltak fel és le.
Azt a telephelyet egy koreai cég vette meg és neki kell a vágány ami bemegy a területre. A múlt héten volt is bent tehervonat azon a részen.
Így ilyen jelzőt még nem láttam.

Előzmény: CsP50k (4758)
81-7172M Creative Commons License 2024.04.29 0 0 4760

10 km/h teszi meg ezt a szakaszt. 
Vásárhelyi u. – Google Térkép

Előzmény: korpi41 (4759)
korpi41 Creative Commons License 2024.04.29 0 2 4759

Lehet, hogy egyszerűbb, de nem mindegy, hogy mekkora sebességgel teszi meg a menet azt a 3 kilométert...

Előzmény: CsP50k (4758)
CsP50k Creative Commons License 2024.04.29 0 1 4758

Ez látszólag egy virtuális jelző megtestesülése!
Nem tudom, hogy van leszabályozva a kiszolgálás, de a legegyszerűbb, ha tolatással történik, akkor nem kell vele foglalkozni.
Aztán idővel majd el rozsdál, szvsz nem nagyon fog senkit sem zavarni.
(Persze lehet, 1000 év múlva a korabeli régészeknek okoz majd néhány álmatlan éjszakát.)

Előzmény: nazareth (4757)
nazareth Creative Commons License 2024.04.29 0 0 4757

Emélkeim szerint erről a jelzőről ment egy hosszabb egymásnakfeszülés itt, vagy a bizberes topikban, de már nem találtam meg. Mintha az lett volna a nézeteltérés tárgya, hogy van-e ennek így értelme, vagy kéne rá fehér optika is...

Előzmény: _Nyuszi (4756)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.04.27 0 1 4756

Szerintem az egy vonatvágányút végpontja, onnan tolatási mozgásként megy a szekér tovább.

Előzmény: 81-7172M (4755)
81-7172M Creative Commons License 2024.04.27 0 1 4755

A kép bal szélén látható jelző egy iparvágány mellett van, amin teherforgalom is van a Flaga Gázcsere telepig. Szoktam is látni amikor viszik a tartály kocsikat.
Akkor az a jelző mire vonatkozik.

Vásárhelyi u. – Google Térkép

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!