De ma is raktak ki képeket a 470-502, 8076-102 párosról, tolt üzem, a vezérlő és gép között dunakeszis kocsikkal. A 20-33-ak oldalán az általad jelzett bekeretezett szám: 2.
Akkor jó eséllyel maradnak a vezérlőkocsik az IC-vonatokban kerékpárszállító járműként. Ha jól emlékszem, akkor a Ventus-szal kiadott Fertő-táj vonatokhoz pofozták ki őket, hogy Budapestről is napon belül, kerékpárszállítással elérhető legyen az osztrák részre közlekedő vonat.
Viszont akkor a régebbi típusú IC-kocsikkal, Taurus mozdonnyal vígan tudnának akár IC-fordát is járni vezérlőként az 1-esen, vagy esetleg további gátak is vannak még?
Vectronokkal fő gond, hogy nem tud 1000V feszültséget adni 25kV alatt, a vezérlőkön a fűtés és az akkutöltés ugyan megy 1500V-ról, de a távvezérlés csak 1000V esetén eléd fel.
"Meg tudod mondani, mi ez a jel, kb. hol van a kocsi oldalán?"
Főkereten van, bekarikázott vagy bekeretezett szám, wtb távvezérléshez 4 vagy annál nagyobb kell. Teknőn 7-es, Traxxon 6-os van, Railjet kocsikon meg 9-es.
Most helyre lettek pofozva, meg a Ventus-szal kiadott Fertő-táj vonatokhoz csatlakozó IC-ken járnak is, kerékpárszállítóként. Keletiben viszont ugyanúgy tilitoli van, tehát nem vezérlőként járnak.
A GySEV és a vasúti személykocsik Facebook-csoportokba is bekerült egy július 7-én készült felvétel, ahol 1 db vezérlő + 2 db 20-33 kocsi érkezik, Taurussal tolva.
A budapesti IC forgalomban a Vectronok miatt nem használják (nem kompatibilis), esetleg a RaaberCity kocsikon nem lehet átvinni a vezérlés jelét, vagy esetleg más okból nincs tolt IC az 1-esen?
Csak életszomorítónak tennék fel pár kérdést, ami még mindig nem tiszta nekem a régi Bat/BDat-kkel kapcsolatban:
- 1975-ig mennyire volt képlékeny, hogy mi mikor mit vezérel, mennyire volt rendszeres átdobni egy vezérlőt az egyik kalapból a másikba?
- kezdetben mennyire törekedtek valamifélre rendező elvre, avagy olyasmire, hogy egy helyre kerülő, illetve egyfélét vezérlő kocsik folytonos pályaszámcsoportokban legyenek?
- volt-e olyan eredetileg indirekt (gőzös/Púpos), később viszont a Szilihez átalakított vezérlő, amelyik egészen az említett átépítéséig csak másodosztályú volt, poggyásztér nélkül?