Jel 11.3-4
"Két tanúmnak meghagyom, hogy szőrzsákba öltözve ezerkétszázhatvan napig hirdessenek bűnbánatot.
Ők a két olajfa és a két gyertyatartó, amely a föld Urának színe előtt áll."
Zak 4.14
"Erre ő: Ez a két Fölkent, akik az Úr előtt állnak az egész földön."
Szűzanyánk, a Napba öltözött Asszony üzenetei.
Azt gondolod, hogy az ördögök magukkal vihetnek téged a pokolba, csak abban az értelemben, ha ördöggé akarsz válni
És azt gondolod, az angyalok felemelnek az égbe, csak abban az értelemben, ha szentté akarsz válni
És semmi sem fog téged se lerántani se fölemelni, ami kívülről érkezik, hanem ami benned van, az lesz, ami süllyeszt vagy emel téged
Így hiába vársz az Irgalomra, ha nem vagy irgalmas, vagy legalábbis nem hívod segítségül szent Nevét
Mert mikor leszel irgalmas, amikor azzá tesz az Irgalom az akaratodban
És az nem más, mint az akaratod, és a gondolat, amit felülről kapsz, és megragadhatsz
Hogy alkalmatlan vagy, hiszen mindened megvan, hogy szent legyél, és mindened megvan, hogy tökéletes ördög lehess
Hogy a másodikból nem kérnél, de anélkül nem lehetsz szent
És hogy elvesztél a mélységben, ahhoz megkapod, hogy felismerd a mélységet
És attól kezdve rajtad áll, hogy segítséget kérjél
És hidd el, már egy gyönge segítséget kérő gondolatra is megkapod a segítséget
Nem elvéve tőled a lehetőséget, hogy te cselekedhess, hanem megadva
Ez az a végtelen irgalom, amit most még teljes terjedelmében nem láthatsz
Ha az lenne az irgalom, hogy helyetted cselekszik, akkor a növény és állatvilágban érlelődő szellemi, az tökéletességre jutna, holott szabad akarathoz jut, számára az a tökéletesség, mint ahogy szabad akarattal léptél a földre
És mivel az első lépés a nagy lépés, amíg ajkadra nem tódulnak a segítségkérés szavai, ezért az Irgalom, hosszantűrően türelmes veled szemben
És aki eljut odáig, hogy a szívéből kérjen, az már el nem veszhet
És hogy hova gondolod az Istent, gondold oda, ahol van, ott van, ahol meghallja a rejtett gondolataidat is, hogy meghallhassa a kérésedet
Mondhatod, hogy nagyon nem jó példa, de nincs igazad
Mint mikor megtrágyázod a földet, s bőséges termést ad, olyan a lelked számára az imádság
S mint mikor csak éppen annyit adsz trágyából, ami nem elég, de mégis csodát tesz a kerteddel, olyan az életedben a naponta elmondott egyetlen egy Miatyánk
Ugyan aki növényt termel, arra lehet mondani, mindent tud, ami szükséges, de mégis az kerekedik ki, hogy az egyik tízszer többet tud betakarítani, mint a másik
És az már nagy lépése a kertnek, amikor a gazda elkezd a növényei tápanyagáról gondoskodni, és elkezd a növényvédelemmel foglalkozni
Mikor ráérez az ízére, egész pontosan az ízére a megtermeltnek, mert megtelik ízzel a gyümölcse
És nem mondhatom, hogy nincs időm egy imára
Hanem sokkal inkább nem veszem a fáradtságot
Hát pedig aki kertet művel, az a fáradtsága nélkül nem arat
És amint a kertművelő ráérez a megtermelt gyümölcsének az ízére, úgy a napi fohász megízleltet egy kicsit a mennyből
És amennyit lehozok a mennyből az imámmal, annyi mennyeivel töltöm ki az életemet már a Földön
Hogy ki kell küzdenem, a menny is tele van küzdelemmel
Hogy a paradicsomi állapot az a henyélés lenne, az ellentmondás
Hanem úgy van, ki mint vet, és amint művel, úgy arat
Sötétségemben az a helyzet alakul ki, hogy bevonzom magamhoz a gonosz démonokat és szellemeket
De amikor már ketten jönnek, hogy rám vessék magukat, mint prédára, nem tudnak megegyezni rajtam, és egymás ellen mennek
És akkor a nevető harmadik fog tőlem rabolni, egészen addig, míg nem jön egy negyedik, akivel a harmadik majd nem egyezik
Olyan vagyok, mint egy átjáróház a gondolataiknak
Nem is lehetek büszke a gondolataimra, mint ahogy azért jöttek hozzám, mert nem lehetek büszke a gondolataimra
És egészen más a helyzet a világosságodban, mert akkor sokkal inkább menekülnek tőled a gonosz szellemek, hiszen a világosság gondolatai elől menekülnek
És hogy akár megvakítsd a Sátánt is, teheted a világosság gondolataival, hiszen a Világosság jelenléte megvakítja a Sátánt is
Mi legyen, hogy mint vak vezessem a világtalant, miközben átjáróház vagyok
Vagy belépek a Világosság vonzásába, Aki megtölt világossággal, és az majd vonz téged is a Világosságba, azt teszi a Világosság jelenléte bennem, mint ahogy te is a jelenlétébe vonzhatsz engem is, mikor befogadod a Világosságot
Ugyan nyilvánvalóan az újszülöttnek el kell mondani, de ugyanilyen nyilvánvalóan a tanítót sokkal inkább emlékeztetni szükséges
Ha meg azt érzi abban, hogy a dereka törik, nyilván az élete törik akkor darabokra
És amikor az Irgalom irgalmában bizakodom, anélkül, hogy kieszközölném, akkor nyilván az életemmel játszom
Ugyanakkor meg nyilván az Irgalom az, aki megszólít, hogy Hozzá menjek
És ugyanakkor látnom kell a korlátlan hatalmat, amivel az Isten bír
És akivel szemben nem tehetek mást, minthogy emlékeztesselek, az imáitokon, és az összejöveteleiteken kívül az Istennek arról is gondoskodnia kell, hogy egy oltár köré gyűljetek, és egy hangon ünnepeljétek a Liturgiát
Hogy Isten Lelke lebeg a vizek felett, az éppen ez a pillanat, éppen a pillanatod
Keresi, hogy mikor hagyod el a tévedéseidet
És ahogy magamra mondva rád mondom, úgy most, ahogy rád mondom magamra is gondolom, hiszen nem máshonnét kell kijönnünk, mint a magunkról alkotott tévedéseinkből
Ami nyilván figyelem, Tanítások, és felébredő akarat
És ugyan mi az egyszerűbb, mint ténylegesen elmenni valahova, és megfürödni, vagy lelki értelemben megkenni a szemünket a hal epéjével?
Mikor mindkettő megkérdezi a hitedet
És az már élő hit, ha azokat az imákat is elkezded mondani, amit a korodban kapsz, amit nem egyedül kapsz, ami meg számodra annyit tesz, te kapod
Aki meg köti magát a karóhoz, hogy megkaptuk már az imádságot, és nincs mit hozzá tenni, tegye azt, és ne értsen továbbra sem
Szentnek lenni, az egyet jelent rugalmasnak lenni, azaz megtenni az ég akaratát az életért
Hogy egy halott Istent szolgáljak, vagy egy élőt, aki feltámadt a halálból, az nagy ellentétes kettő
Ha megfigyeled a hétköznapon misére járókat, nagyobb számban nőket és idősebbeket találsz
De az, hogy őket találod, az nincs összefüggésben sem a korukkal, sem a nemükkel
Hanem abban, hogy ők fogadták be az ösztönzéseidet
És ha megfigyeled akár a saját tevékenységeidet is, amiket önként végzel, amelyek nincsenek összefüggésben a mindennapokkal, hanem amiket szívesen végzel, amikre ösztönzést találsz magadban
És ezekről nem engeded lebeszéltetni magadat, akkor sem, ha idő és költség áldozatot kell hoznod értük
És amikor megtalálod Isten országát Jézusban, ami nem hely, hanem találkozás, és attól kezdve ösztönzés, mosolyogva nézel az értetlenkedőkre, hiszen meglátod bennük a jövőjüket, amikor majd találkoznak az ég ösztönzésével, és akkor majd az áldozat buzgalmában kezdik jól érezni magukat,
és azt önként vállalva teszik
És nyilván amíg nem döntesz, nem lehet ösztönözni téged, hanem amit lehet, hogy távol tartani tőled a mélység ösztönzéseit, hogy mindent a valódi értékében szemlélhess
És nyilván, hogy az ég ösztönzésébe léphess, az akarat, az akaratod döntése
Ami a világosságban már felajánlás
Annak van jó ideje, és legjobb ideje
És nyilván a jó ideje a döntésed ideje, a legjobb ideje meg az első szombatok
És ahogy magadat felajánlhatod, azaz ahogy átadhatod az akaratodat az égnek, abban kérve az ösztönzéseit, úgy a nemzetedet, és a nemzeteket is felajánlhatod
És nyilván az ég ösztönzése nélkül értelmetlennek találod a gondolatot, de az ég ösztönzéseiben meglátod az értékét
És nyilván nehezen indulsz a megértésbe, hiszen az már akarat, hiszen tudod, a szűk és meredek ösvényre térsz
De attól kezdve, hogy befogadod az ösztönzéseket, anélkül, hogy az akaratod sérülne, erőt merítve abból, a könnyű és édes ösvényre térsz
És minél jobban egyesülsz az ösztönzésben, ami egyben Szó, és Tanítások, annál inkább kiszélesedik az ösvény, sőt egy széles térre és gyönyörűségekkel teli térre érsz
Amikor majd téged is magához vonzanak az imádságok, mint ahogy sokakat magukhoz vonzottak, akkor kialakul benned egy rendje
Mint ahogy Isten terve a világgal, egy rendben épül
Először felépítve egy hálót, hogy aki az életbe lett meghívva, az el ne vesszen
És a megmentő tervéhez hozzá tartozik az igaz élet Istenben műve, aminek a megértése abban áll, hogy magadra veszed, felöltve magadra a gondolatot, magadra értve a mondottakat
Ez a rendje, hogy meg tudd érteni
És hozzá rakta a Szeretetlángjának pecsétjét, a hit kegyelmében, magát adva
Hiszen a hit az, amelyik képes megmenteni a világot
Így a Bölcsességet nem más tanúsítja, mint a Lelke
Hogy aki ért, az mérlegeljen, hiszen az benne van a rendben
Hogy az engedelmességben megkapja a tanúságot a tanútól
Az értetlenség meg nem más, mint akarat
Mint ahogy a megértés is akaratból fakad
És bárhogy is akarod csavarni a gondolatot, de az engedelmesség visz be az életbe
Semmi újat nem hozva, mégis mellé téve a tanúságot
Az Egyház ereje, meg Isten Lelke, Aki bevonz, és állva tart
Ugyan mért kapom, s kapod a kegyelmet, hogy magamat, és magadat szolgáljad?
Hiszen bár a Kegyelemben van az élet, de az a Kegyelemé
És abban adja az életet, hogy hozzá adom az áldozatom
Ha nem teszed hozzá a részedet, akkor elítéled magadat
Hiszen csak azt lehet elítélni, aki ért
Aki megtanult járni, az tud elesni
És egyáltalán nem azt mondja, szentté tettelek, hanem azt, legyetek szentek
Így a Kegyelem felismertetés
És amikor magába fogadom az akaratát, attól kezdve erő
Egyetlen hierarchikus pozíció sem élet
Hanem felelősség
Jön Szabadítónk, és Nála van a győzelem díja! Az Ő Neve: a Hűséges és az Igaz, az urak Ura, a királyok Királya.
És ugyan előtted az igazolás, de ugyanakkor előtted van a botlás köve is
És rosszul keresel, ha értelmi igazolást keresel, mert az csakis az engedelmességben található, amikor felvállalod a megszentelődéshez szükséges áldozatot
Ne gondold, hogy a földi élet céltalan, hanem arra rendeltetett, hogy legyetek tökéletesek, ahogy az ősatyák tökéletesek voltak
És ne gondold, hogy a meghallásból, és a megértéstől önmagukban tökéletessé váltok
Mert a menny tele van erőszakos lelkekkel, akik lemondásban erőszakot tettek
És ami összeköti az ottaniakat, az az alázatuk
A pokol meg tele van jószándékkal eltöltött lelkekkel, akik azt gondolták szeretnek
De a pokolban nincs egyetlen alázatos lélek sem
És a menny semmi másban nem érhető el, csakis kiküzdésben
De mégis amikor a szűk ösvényre térsz, azt találod, könnyűvé válnak a lépteid
És ugyan lehet, hogy a kérdés még nagyon idegen a számodra, de mikor fogod a szenvedésekben, fájdalmakban, nehézségekben, és sikertelenségekben éppen jól érezni magadat?
Mégis könnyű léptekben, és felderült arccal lépve
És nem mondhatod, hogy nincs segítséged, hiszen az Eucharisztiában ténylegesen veheted Jézust
És amikor megismered a nehézségekben a kapcsolat ízét, nem fogsz kikívánkozni belőle
Ha azt mondod, amíg a kezemet nem helyezhetem a sebeidbe, nem hiszek
Akkor jobb, ha tudod, hogy az a kijelentés mit jelent
Mert a hit még nem az értelem megértéséből fakad, és legkevésbé sem a kezed tapintásából
Hanem az engedelmességből, ami pedig áldozat
Ezért hogy azt mondjam, a kezemmel megérintem a sebeidet, az az jelenti, felvállalom az áldozatot, és felemelem a keresztemet
Ezért ha vágyad a sebeinek a tanúsága, emeld fel a keresztedet, ami áldozat, és Aki nyújtja a kezét, hogy helyezd az ujjadat a sebeibe, az megadja a felismerést, amiből megszülethet a hited
Ez a hit, az értelmi felismerés önmagában még nem hit, hanem a döntésedből születik, aki felvállalja az áldozatot
Mint ahogy a szeretet érzékelésed az nem önmagadból fakad, hanem mástól
És ahogy az élő hited szeretetet fakaszt másokban, az áldozatodban
Amikor meg azt gondolod, mért mondják, hogy szeressek, amikor szeretek
Akkor arra az a válasz, más szeretetében tetszelegsz a sajátodként
Így nyújtsd ki lelki kezedet, és helyezd a sebébe, hogy most már valóban bólinthass, és mondhasd, itt vagyok Uram, itt van a Te szolgád, és figyel
Így töltekezve a szeretetével
Lemondva a világ dicsőségéről
És nyilván, ha azt a világ előtt teszed, nem történik semmi
Hanem amikor azt a rejtekedben cselekszed, akkor lesz az a számodra minden
Amikor majd megkérdezed, hogy mért engedte mindezeket megtörténni az Isten
Vagy amikor oda lyukadsz, hogyan lehetne Isten, amikor ilyen dolgok lehetnek a világban, ami ugyanaz a kérdés
Ezek helyett neked kell szegezni ezeket a kérdéseket az Istentől
Hogyan engedted mindezeket megtörténni a világban?
És mond meg, mit tehetnék azon túl, amit megtettem érted?
Mit tettetek azzal a szabadsággal, amit adtam?
Negyven éven keresztül szólongatta az elveszettet, hogy megkerüljön, és ahelyett hogy meghallgattatok volna, ahelyett, hogy elgondolkoztatok volna, kimosolyogtátok
Nem értitek a hatalmaskodóknak sem a gondolatait, és se nem tetteit, annyira iszonyatos a szemetekben
És nem értettétek meg, hogy amit gondolnak, és amit tesznek, azok a gondolataitok és tetteitek tükörképei, ami pedig iszonyatos az Isten szemében
Most hogy felháborodsz a gondolaton, majd sírni fogsz a saját értetlenségedért
Ami értetlenségnek a gyökere az önös akarat
Ezért csak maradjon úgy, aki nem akar érteni az ne értsen, nehogy megtérjen
Aki meg azon van, hogy megértsen, annak váljon világossá minden összefüggés, hogy eltölthesse a szívét a hála, mindazért, amit teszel érte
Ugyan szeretném a sült galambot a számba, de nem kapom
Hanem kénytelen vagyok elviselni azt, amit adok
Vagy pedig örvendezek, hogy kamattal kapom vissza, amit jószívvel adtam
És van még egy kérdésem, mit teszek majd az igazság órájával
Bocsánatodat kérem a lázadó gondolataimért, vagy akkor is azon leszek, hogy nem hajlítom meg a derekamat
Ha akarom, nemcsak az elmém tudja meg, hogy Te vagy az Irgalom
Hanem a bűnbánatomban megtapasztalom
És akkor megtudom, mit jelent a béke a békédben, a részesedésben
Tüzet jelent, és örök kapcsolatot, visszatalálást az Igazságba
Semmi sincs ok és cél nélkül a Földön, mint ahogy a mérgező növények célja a méregtelenítés
Hogy minden tisztuljon, mint ahogy mi is tisztuljunk
A mi tisztulásunk meg abból ered, hogy mindent az értéke szerint veszünk
És amint az aranynak és drágaköveknek is megvan a jó célja az életünkben, hogy a tisztaságuk vezesse a tisztulásunkat
És egyáltalán nem a felhalmozásuk a valódi értékük, amiket úgy veszünk, amint megkülönböztetnek minket, miközben arra lettek rendelve, hogy egybe vonjanak minket
És semminek sincs értéke, amit nem viszünk magunkkal, mint ahogy minden értékessé válik, amit magunkkal vihetünk
Így az értékes is értéktelen, ha az elmúlásban szemléljük, ami az önösség
És az értéktelenbe letétbe helyezett érték is mienkké válik, ha az értékesben szemléljük
Hanem sokkal inkább azt kérdezd meg, - mennyire érted?
Ugyan úgy van, aki bent van a házában, annak lehet, hogy az a legjobb, ha azzal veti össze a gondolatait, aki éppen kidugta a fejét a házából, és abban felfedezett
De mégis az van, hogy aki tanít, az a teljességből tanítson
Mert ugyan a szív az, aki tapasztal, de mégis az van, hogy az értelem rak össze
Aki csak a szívével halad, az lassabban halad, és sok keserű pirulát kell lenyelnie
Aki meg terhet visel, annak a terhe is megkönnyebbedik, ha megérti a miérteket
Hiszen minden összeillik, és kapcsolódik, és mindennek ugyanaz a célja
És egyáltalán nem egy pontot kell szemlélni, hanem egy teret
És nem egy időpontban, hanem a legyőzött időben
Ugyan az a jó, ha mindenki annyit kap, amiből maga is hozzá rak, de az még sincs másból, hanem csakis az egészből
És amikor azon vagyok, hogy összeszedjem magamat, akkor azt mondom, ketten, és az a gondolat megteszi azt, amire meghívtam
De mégis amikor adok, már hárman vagyunk
Így amit adok, abban lesz teljes, és amit másoktól kapok, abban válik teljessé
Jöttem, és ketten jöttem, és majd ketten megyünk tovább, és kettőtök maradtatok
És örvendezek, ha ketten jöttök, és megosszuk örömeinket
Az Úristennek minden műve jó, és ami szükséges, azt bőven és kellő időben megadja
És ugyan felismerted a meghívást, ami beszélgetésbe vonna téged?
Hogy fel tudj készülni a napra
Hogy Ő ismertessen fel téged, vagy te akard a felismerést, amikor aki nem akar látni, az ne lásson, és aki nem akar hallani, az ne halljon, mert az még mindig mérhetetlenül több annál, mintha nem akarod, de kapod, hogy az legyen a vezetőd, ami akaratod
Így a Kegyelem sem jön máshoz, hanem csak ahhoz, aki akar
Hogy aki akar, az megtudjon
És igazán nem gondolhatod, hogy a mélységed akadály, hiszen a magasság elnyeli a mélységet, mint ahogy Áron botja elnyelte a kígyókat
Egy korszak lezárul, és megjelenik az új Ég az új Föld felett
És hogy oda nem léphet be bűn, betegség sem fog oda belépni
Ami nem azt jelenti, hogy a beteg nem léphet be, hanem azt, hogy meggyógyul
Meghívtál téged, hogy te is felvedd a beszélgetés fonalát, hogy felismerd, az Istent, mint Bölcsességet
Te aki még nem keresed az igazságot, annak a tudatában, hogy ismered
Egészen könnyen fel lehetne nyitni a szemedet abban, hogy megtörténhessenek mindazok a gonoszságok, amiket másoknak okozol
Megengedve az eseményeket
Isten engesztelői azonban lekötözik Isten igazságos kezét
Akkor azt úgy is felfoghatnád, hogy ellened vannak
Ugye sántít az a gondolat
Aki elkezdi keresni az igazságot, az megtalálja, és valójában az mindegy, ha úgy is keresi, hogy ellene mond, de keresi
Mégha birokra is kelsz az Istennel, az is oda vezet, hogy megszereted
Ha ellene is mondasz, de a szándékod egyenes, akkor is oda jutsz, hogy megszereted az Istent
Isten mindent megmutat, de csak annak lehet megmutatni, aki meg is akar tudni
A Sátán és a gonosz szellemek, éppen azon vannak, hogy ne keress, és ne érts, hogy meg ne találjál
A Sátán akiket felhasznál, a tudatlanságukban használja fel őket
Keveset használ úgy, hogy megértsenek, mert még a leggonoszabb akarat is, amikor meglátja önnön gonoszságát, akkor érintve lesz abban, hogy megismerje az igazságot
Az igazság megismerés meg egyben mérlegelés
És attól kezdve, hogy az igazságban megismerésre kerül a Szeretet szeretete, megvalósul a szeretet vonzása
Mint ahogy ha belegondolsz, az önzetlen szereteted magához vonz
Így akikben felébredt a Szeretet, abban helyet kap, és túlcsordul
És hogy felébreszd magadban a Szeretetet, az együtt jár az igazság keresésével
És attól kezdve, hogy befogadod a Szeretet szeretetét, abban érzed jól magadat
És nem akarsz visszatérni a hiányába
És azt rosszul gondolod, hogy szeretsz, hogy az igazságban szeretsz, amíg nem érintett meg a Szeretet szeretete
Mert attól kezdve, hogy megérintett, a saját szeretetedet csak egy gyenge árnyéknak tartod
Az igazság keresésében meg nem veszíthetsz, hanem csakis nyerhetsz
Mint ahogy mit rejthet egy kéz érintése, azt csakis az érintésében tudhatod meg
Ezer és tízezer érintésben nem találsz semmit, és egyben megtalálhatsz mindent
Jézus magához hívja a kurtizánokat, mint beteg szüzeket
És ha őket magához hívja, hogy meggyógyíthassa őket, mennyivel inkább magához hív minket, kik kihasználjuk a beteg szüzeket
És Házadnak őre, ne dörzsöld össze a tenyeredet, hogy végre kimutatta a farkas a foga fehérjét
Mert Jézus a laikusokat hívta meg a Házába kőmíveseknek
Ami meg nyilván annyi tesz, hogy gyűjtsék össze azokat, akik szétszóródtak
Így egyikünk sem dicsekedhet elsőséggel, hanem csakis szolgálattal
És szolgálattal sem dicsekedhetek, ha mire felkel a nap, annyit nem végzek, mint egy bányász
Hanem arra kel a nap, hogy a hátamon csurog az izzadtság
És ugyan kinek szól a felhívás, hogy keltsd fel a hajnalt, ha nem a Házad őrének
Ami meg nyilván virrasztás az igazságban, ami meg áldozat
A beteg szűz meg olyan, hogy szeme van, füle, és érzéke, hogy arra hallgasson, aki meghozza az áldozatot, arra, akit meg meggyógyított az, Aki a betegeket magához hívja
Hát körülbelül mindenki vágyakozik a bölcsesség köve után, hogy tudjon bölcsen beszélni
De ez a lehetőség a kő nélkül is adott
A szeretet kiküzdésében, ami lemondás és áldozat, ami kiküzdéshez hozzá tartozik a felajánlása, ami meg közlés, és kérés, és az azokhoz tartozó válasz, és a válasz befogadása
És szükséges hozzá a Bölcsesség, ami meg a részünkről alázat, részéről meg szintén közlés
Mint amikor a tisztát teszem, hogy teljessé váljon, ahhoz szükséges a gondolat, szükséges a közlés, és szükséges a felajánlása
Ugyan a tiszta az önmagában is tiszta, de az egységben hozzá tartozik egy beszélgetés, aminek a kiindulópontja a gondolat
És az emelkedésünk meg nyilván az, ami tiszta, de az több, ha többet látok, és gondolok
Az meg nyilván gondolatból fakad, és a válasz szélesíti ki a meglátottakat
És ugyan a Bölcsesség teljesen tisztában van a gondolatommal, és nyilván a gondolatomra is tud választ adni, amit meg sokszor megtesz, de mégis a szükségem, hogy a közlésben összeszedjem a gondolataimat, és maga a közlésem is tereket nyisson a számomra
Mint ahogy a tanulásaimban is maga a tanultak megértése nem elég a vizsgához, hanem a vizsgához az szükséges, hogy összerendezésben helyére tegyem a tanultak gondolatait
Aminek a legjobb módja a közlés, ami meg gondolat, és beszéd
Most még bele sem gondolsz, mint jelent az okkultizmus
Sőt még egyes esetekben védelmezed azokat a szertartásokat
Mint ahogy a jóga lényegébe sem gondolsz bele, sőt elutasítod, hogy belegondolj
De eljön az az idő, amikor majd az igazságban akarsz maradni
Így majd keresni akarod a tévedéseket, hogy el tudd utasítani őket
A sötétség mindig közölni akar, amikor közöl, a tévedéseiből közöl, az ég akarata, hogy a szívedből tudd kivenni az igazságot
Ha egy angyaltól kérdezhetnél, akkor nagyon csodálkoznál a válaszain, mert nem azt kapnád, amit várnál, hanem azt kapnád a lényegben, hogy fordulj a szíved felé, és nyerd ki belőle az igazságot
És most még bármennyire elutasítod, de minden tapasztalása a mélységnek, ez egyben azt is mutatja, hogy van ég
És nemcsak, hogy van, hanem közöl, hogy el tudd érni
És mellette van az értelme, hogy neked kell akarnod
És bármennyire nem akarod megérteni, de amikor az ég kinyilvánítja az igazságot, attól kezdve minden mélység nem lesz más, mint egy tudatos akarat
Mint ahogy a magasság elérése is akarat
Így valójában az első megértendő gondolat, az még nem az igazság, hanem annak a megértése, hogy választok
És aki testbe lép, az tudja, és eldöntötte, választásba lép
És aki azon van, hogy elodázza a választását, az már választott
És aki elkezdte keresni az igazságot, de még nem döntött, az a lényegében már az igazság mellett döntött
Az Isten a legtisztább szellem, és nem lehet máshogy hozzá lépni, mint csakis szellemben és igazságban, anélkül, hogy távolság lenne köztünk
Lépjünk közelebb a gondolatához, amit meg akar ismertetni velünk
Hiszen mi sem vagyunk mások, mint egy gondolata, amit megtart
És ha belegondolok, mindenki más, és minden megformált az egy gondolata, amit megtart, és amit folyamatosan tart, és ebből meglátom, hogy mennyivel magasabbak az ég gondolatai, mint a mélység gondolatai
És ha belegondolsz, hogy az őrangyalod is a születésedtől, a majdani halálodig megtart a gondolatában, a gondolatában tart, és azon igyekszik, hogy a gondolatát vegyed
Ha veszed a másik iránt alkotott gondolataidat, akkor beláthatod, az micsoda munka
És amikor megérint a Kegyelem, akkor azzal a gondolatába emel, és készteti a gondolataidat a vonzásában
És az a tanulásod, hogy a Kegyelem adta erőből, átlépj a szeretetbe, és a szeretet erejében megtartsd a gondolataidat
Ugyan az nyilvánvaló, hogy az a tiszta, aminek a cselekedetei is tiszták
De az mégis abban van, akinek tiszták a gondolatai, azoknak lesznek tiszták a cselekedetei
És ha belegondolsz, hogy a mélységedben meddig tudsz megtartani egy gondolatot, ami sokkal inkább úgy hangzik helyesen, hogy meddig nem tudsz megtartani egy gondolatot a szeretetben
Az a növekedésed, hogy megtanulod megtartani, ami küzdelem
És amint az Isten szivárványt helyez az égre, hogy ébren tartsa a gondolataidat, így mindenben ugyanezt cselekszi
És az nyilvánvaló, hogy akinek távol vannak a gondolatai, ami annyit tesz, csak magával foglalkozik a gondolata, és amikor másra gondol, lényegében önmagáért gondol másokra, akkor nem ismeri fel, az őt ébren tartani akaró gondolatokat
Az ember, akiben nincs belátás, olyan, mint egy állat
Ezért nem is lehet, és nem is érdemes disznók közé drágakincset szórni
Ami mélységi állapotom meg nyilván egy akarat, és az azt övező önmagammal foglalkozó gondolatok
És amint az állat is eléri a célját, úgy én is elérem a célomat, mégha az idők ködében az még nem is látható
Mert ahogy szenvedtetek, ami az állati akarat bennem, úgy azzal kinyilvánítom az akaratomat, hogy az állati akaratok szenvedtessenek engem
És ugyan mért is lenne bennem belátás, amikor azok, akik azt mondják ismernek, bennük is ott a megosztottság akarata, ami szintén állati, azaz lefelé törekvő akarat
És bár nem érthetem, hiszen az akaratom azon van, hogy énértem, de amint a belátás eggyé teszi a Házadat, kiszabadítva magát mindabból, ami állati, az felismerteti bennem az állatit magam előtt
És hogy sértőnek gondoljam a gondolatot, ami nevén nevezi a gyermeket, az én lelkem van rajta
És minél jobban elsüllyedek abban, ami állati, annál több hála ébred bennem, amikor elkezdek belátni
A belátásban meg nincs erőszak, hanem ott kezdődik, ahol mérlegelek
És ott folytatódik, hogy azt meglátod bennem, és gondolatom mellé teszel gondolatot
Ugyan ki tudja felmérni Isten nagyságát, és tudja átlátni a gondolatait?
Amikor kiárasztja a Szavát a világra, az nem fog eredménytelenül visszatérni Hozzá, hanem az elvetett mag kikel, és bőséges termést hoz
Nekem meg amivel megajándékoz, az a hála, és köszönet, ami a szívemből fakad Iránta