Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 1 napja -1 0 109154

John Howard

 

Ha jársz erre, továbbra is áll a kérdésem, Pesten hova tudnad a 3 részes 20-22m közötti villamosokat elképzelni, illetve egy vagy kétirányúra gondoltál? Két vezetőfülke eseten kicsit összemegy az utastéR :)

Előzmény: John Howard (109143)
sirdavegd Creative Commons License 3 napja 0 2 109153

OFF

Jó, de szerencsére szakemberek is kerültek a közúthoz, nem csak még több meló meg forrás. Útalapot a semmiből teremteni persze ők se tudnak az EU-s projektből anno elegyengetett szemétre húzott csipetnyi aszfaltka alá, ami alá azóta berágta magát a nyárfa. 

Mondjuk pont ezzel nem tudok mit kezdeni, az MK nyárfa-fanatizmusa. Semmi nem nyomja szét olyan gyorsan az alap és szegély nelküli bicikliutat mint a nyár és az akác, de azzal, hogy odaültetik őket pont mellé, esélyt sem adnak legalább pár évre az "infrának".

ON

A TT építés alatti bicikli Vs vonatpótló busz versenyt is rendre azon buktam el, hogy a 47 melletti nyinyigliútnak valamelyik részét vastagon felnyomja valami növény (plusz a horror "szervízút" ami sose létezett a híd előtt. 

Előzmény: ifj Nagy Gábor (109152)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 4 napja 0 4 109152

Örülök, hogy az Magyar Közút végre agyat növesztett és a beépítés óta hiányzó rétegvastagságot újabb (és várhatóan még újabb) aszfaltrétegek felgányolásával próbálja pótolni a 47-es, 55-ös vagy 43-as mentén

Miután még "csak" hat éve kezeli a kerékpárutakat, olyan übernagy csodákat azért nem kell várni, másrészt meg nem agyat növesztett, hanem kapott erre dedikált forrást a költségvetésében... Hiába tudjuk, mi kéne, ha nincs miből megvalósítanunk. ;-)

Előzmény: sirdavegd (109146)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 1 109151

Már régóta összefele rakják.

Előzmény: Hy (109150)
Hy Creative Commons License 5 napja -1 0 109150

7 végén voltak itt rokonok, ők is mondták, csúnyán szétkapták a szabadkai vasútállomást, de haladnak vele.

Előzmény: 7-es troli (109147)
Hy Creative Commons License 5 napja -1 1 109149

Sztem!


A meglevő PESA 120Nb Szeged típus 2 egységgel rövidebb változaban jó lenne min 9 db a 4-es/3-asra is, oszt gond 1 szál sem.
A gyártók ismerik a szegedi viszonyokat, az SzKT-nak is van tapasztalata a típussal.

Előzmény: 7-es troli (109144)
Hy Creative Commons License 5 napja -1 0 109148

Pecíz.
:o)))

Előzmény: Gábrisvitéz (109135)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 1 109147

Kicsit off:

 

na itt lãtszik ahogyan valóban dolgoznak a vasútépítésén:

 

https://youtu.be/BZxdgDYkHIs?si=qNUsddrpWmGuBuUy

 

Szabadkáról van szó

sirdavegd Creative Commons License 6 napja 0 5 109146

Én már nem tudom, mennyire számítok keményvonalasnak, mert nekem inkább csak azzal akad problémám, hogy teljesen véletlenszerűen váltakoznak Szegeden a modern és a totál koncepciótlan kőkorszaki infrák, ami totális káoszt szülne, ha lennének még rendőrök, akiket még érdekelne a közlekedés szabályossága és közlekedők, akik még használják a szemeiket a fejük elején. Tekintettel arra, hogy már a táblázás szabályossága se mindig jön össze (nem beszélve itt ott a csak képzeletben létező "szájjonleéstójja" táblák és "rendőrség előtt ne biciklizzen a járdán, mert zavarja kapitányurat" aszfaltrajzok alkalmazásáról, tervrajzba behazudott, de azóta se megépült Hattyasi úti körforgalomról, vagy az űrszelvénybe rakott Antalicska-karókról), elég alacsony a kerítés. Szóval innen nézve nem lennék elégedett, mert egy Oskola-Hídfő-Stefániára gurméságra jut egy Petőfis-JAS-Kossuthos biciklis daráló, ahol tapsolni kell, amikor újraaszfaltoznak valami olyat, amit már rég be kellett volna szántani (itt van a legtöbb, még a rendőrség által is regisztrált baleset). Saját tapasztalataim alapján nincs semmilyen mérnöki standard az építést illetően, kizárólag a tervező szakmai igényességén múlik, hogy végül mi épül (pl Slyuch György baromi jó dolgokat tervezett több helyen is). Viszont, ha nem egy körültetkintő, intelligens és a felhasználókat érző és intelligens embernek gondoló tervező épített valamit (nem írok neveket, mert Erzsébet megsértődik), akkor olyan horror rémálmok születnek, mint a régi Oskola (hány embert is ütöttek el az MTA SZAB saroknál? Hármat, négyet? Ami bekerült az újságba?), a biciklivel kétszer keresztezős sándorfalvi autópálya felüljáró (át kellett volna helyezni villanyoszlopot, de egyszerűbb volt így forgatni a fél-lóherét - meg így is bisztonságosch), vagy a Hattyasi átjáró. Itt, ha nincs valami csoda (ld Oskola), akkor a következő 5 millió évben is ugyanaz a hulladék koncepció megyen, mert a Városüzemnek nincs tervezési kompetenciája (tudtommal már nem is dolgozik ott közlekedésmérnök, de javítsatok ki, ha tévedek), ők csak festegetnek, aszfaltozgatnak, táblázgatnak, karózgatnak. Pedig csomó mindent csilliárdos megaprojektek nélkül, csimán tervezés és festési munkával is meg lehetne javítani, csak az ilyesmi meg nem üti meg a Városfejlesztés "cseréljük ki még az altalajt, csatornázást stb-t is az új biciklis infra alatt" beruházási ingerküszöbét. Plusz ott vannak ugye az állami utak, ami meg hát a magyar állam fenntartásában lennének. Örülök, hogy az Magyar Közút végre agyat növesztett és a beépítés óta hiányzó rétegvastagságot újabb (és várhatóan még újabb) aszfaltrétegek felgányolásával próbálja pótolni a 47-es, 55-ös vagy 43-as mentén, mert így vasárnap kevésbé csuklanak az ebédlőasztal mellett, amikor a derék adófizetők a jóbicikliút aszfaltjából kikunkorodó akácost, gyökereket, hosszanti repedéseket, ürgefészek kijáratot kerülgetik. Csak miközben a Lilaakác közben (Körtöltés utca) 30-as övezetbe odaépített és nem kitáblázott bicikliút miatt megy a hercehurca (mert VESZÉLYES kint biciklizni az úton 30km/h Vmaxnál), addig az 55-ösön az M5 autópályát keresztezve simán kint lehet tekerni, mert az a világ legbiztonságosabb helye (egyszer járt arra a Dalai Láma és megtalálta a Föld szívcsakráját, annyira jól érezte magát este az egyenesen továbbhaladó sávban). 
Másfelől, ha körbenézek az országban uralkodó totális infrastukturális sötétségben (pl Vásárhely, Kiskunfélegyháza, Kecskemét), akkor Szeged egy haladó, olykor önálló gonolatok megfogalmazására képes település, ahol sokkal kevesebb az egy kilométerre eső "miaf***" mint máshol. Csak ez kb olyan, mint amikor én úgy próbáltam otthon eladni a hármasomat, hogy de jó vagyok, mert mindenki más megbukott. 

Előzmény: ifj Nagy Gábor (109140)
7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 0 109145

Budapestre kétirányú változatban gondoltad? És hova, mely vonalakra?

Előzmény: John Howard (109143)
7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 0 109144

Ez pl 20m-es, 2,35m széles, na de ugye ahogy a megrendelő kéri:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Pesa_121N

 

az előzőleg csatolt sárga verzió a 121Nak típus, abból még viszonylag keveset adtak el eme forras alapján, persze ki tudja:

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Pesa_120Na

 

kepek:

 

https://transphoto.org/vehicle/228281/#n250278

 

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pesa_121NaB_172,_tram_line_11,_Bydgoszcz,_2021.jpg

Előzmény: John Howard (109143)
John Howard Creative Commons License 6 napja 0 2 109143

Én még Budapesten is. Milyen hosszú ez? 22-25 méter? Szélessége?

Előzmény: 7-es troli (109141)
Gábrisvitéz Creative Commons License 6 napja 0 2 109142

Nem volna rossz, valóban.

Előzmény: 7-es troli (109141)
7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 4 109141

“Előttem az utódom” jeligére.

 

Szegeden is el tudnék képzelni kb 10db ilyen rövid Pesa villamost

 

 

ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2024.05.24 0 4 109140

Hát nem tudom, mire gondolsz, de a kerékpáros érdekvédelem keményvonalas szárnya felől nézve húsz éve ugyanúgy nem fogadtak meg semmit és totál sz*r volt minden, mint most. :-))))))

 

Aztán úgy is lehet nézni, ha kicsit cizelláltabban fogalmazunk, hogy amit az érdekvédelem akart, azt 100%-ban sohase csinálták meg, csak (kisebb-nagyobb) részben.

 

Kevésbé keményvonalasan meg úgy is, hogy ha a mostani várost láttuk volna 20 éve, akkor azért annyira nem lettünk volna elégedetlenek (pl. Oskola utcára a legvadabb verziónkat csinálták meg mostanra).

 

(és akkor erre a keményvonalas rész visszaszól, hogy igen, de ezt már 20 éve kellett volna, nem most :D )

Előzmény: Kormi76 (109137)
Csüllög Imre Creative Commons License 2024.05.24 0 4 109139

Kedves Kormi!

Én azt gondolom, hogy senki számára semmi meglepő nem lehet azokban, amiket mondok. Van egy vízióm arról, hogy milyen egy élő, élhető, jól működő és biztonságos város, ami sokban egybeesik azokkal az elvekkel, amik a város stratégiai dokumentumaiban lefektetésre kerültek. Amiket mondok, azok következetesen a vízióimat és elveimet követik, és minden esetben érvekkel alátámasztottak. (amik alapulhatnak jó külföldi/magyar példákon, vagy egyszerű logikus következtetéseken, vagy jogszabályokon és a koncepciókon) Lokálpatriótaként, helyben élő polgárként, és civil szervezet önkénteseként el lehet, és kell is mondanom, amit gondolok. Sosem zárkózom el a vitától, és a hibák föltárásától sem, mert ezeket mindig a megoldás felé vezető útnak tartom. Hiszek a részvételiségben, a fenntarthatóságban, a meritokráciában és abban, hogy sikert csak következetességgel, és kitartással lehet elérni.

 

Ezért nem tudom beérni az érvek helyett olyan válaszokkal, hogy „most ez van fogadd el”, „már két éve tervezzük, mostmár mit módosítsunk rajta?” „hát ez így alakult, így marad a következő 40 évben”, vagy „máshol is ez a baj, minek tegyünk ellene”  Ezért szólok olyankor, amikor 1-1 ötletszerű, vagy rövidtávú népszerűséget hajhászó (populista, greenwashing, stb.) lépéssel totálisan szembe fordulunk azzal, amit egy éve még lelkesen követtünk, és amikor szembe megyünk azokkal az elvekkel, amik a fenntartható, élhető város felé vinnének. (és akár le is lettek írva egy közgyűlés által elfogadott koncepcióban) És szólok olyankor, mikor valami sz.r, ócska, akkor is, ha olyanok követték el, akik csináltak uniós forrásokból már jó dolgokat is. Legyen szó akár az önkormányzatról, akár a kormány lépéseiről, bárgyú lózungokkal választási kampányoló politikusokról, a MÁV-ról, bárkiről.

 

Amikor viszont olyan lépések történnek, amik közelebb visznek az általam (az általam képviselt szervezet), és a koncepciók által vizionált jövőhöz, olyankor kifejezem egyetértésem is, elmondom, hogy miért jó, és megvédem a kritikáktól is ezeket a lépéseket. Ilyenkor szokott a városi tévé folyton interjúzni velem, máskor meg valamiért nem. ;)

 

Persze, aki azt várja, hogy jópofaságból, félreértett bajtársiasságból a korábbi ügyekben való egyetértés után cinkosan bólogassak később is mindenre, vagy vonjak vállat és nézzek félre, az lehet, hogy csalódni fog, és még az is lehet, hogy dühös lesz, csak nem értem, hogy miért. Van, aki képes rá, hogy elmondja, ha valamit nem jól látok, meg is indokolja, és van, hogy végül egyet is értek vele. De bocs, a Victor Hugó utcába küldős stílus nem ez a nívó.

Előzmény: Kormi76 (109137)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.05.24 0 8 109138

Nagyon itt van az idő arra, hogy végre abbahagyjuk egymás minősítgetését, mert ennek itt semmi értelme. Nem kell mindenkinek mindig mindenben egyetérteni a másikkal, de a másikat minősítgetni sem elegáns dolog. El lehet azt is fogadni, hogy egyikünk-másikunk bizonyos dolgokat más szemüvegen át néz, ettől még nem áll fejre a világ.

:-)

Előzmény: Kormi76 (109137)
Kormi76 Creative Commons License 2024.05.23 -4 0 109137

Igaz,a politikai utalás nem kellett volna,bár más is szokott tenni.

Ami az úr munkásságát illeti visszafogtam magam 3x meggondoltam mit írok le...,amit leírtam az eredeti gondolataimhoz képest,szinte hízelgő.

Ő tanácsot adni szeret és azt,ha azokat elfogadják.Egy ideig bizonyos körökben meghallgatták,sőt hallgattak rá.

Erre büszke lehet.

Ez az időszak elmúlt és most frusztrált.Ezért nem jó neki semmi.

Előzmény: T 6 (109133)
John Howard Creative Commons License 2024.05.23 0 4 109136

Hát hiszen elolvasni még el is lehet, csak dekódolni nehéz! :-)))

Előzmény: Gábrisvitéz (109135)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.05.23 0 7 109135

Egy kollégám mondja mindig, hogy ő megtanult írni, más meg tanuljon meg olvasni ...

Előzmény: Hy (109134)
Hy Creative Commons License 2024.05.23 -9 0 109134

Namostakkkkkkólösszújalacsonypallóstujavagycsakaszájtépésmarad?

Osztán trotli az egyetemi 1/4-bűl az ELI egyetemi 1/4-hez, Bydéhez? 

T 6 Creative Commons License 2024.05.23 0 4 109133

Ne pocskondiázd kérlek, össze így a topikot! Imre alkalmatlan lenne ott szakpolitikai tanácsadónak, mert leül beszélgetni, esetleg egészségesen eszmét cserélni, vitázni. 

Véleményed oké, lehet persze. De a politikát árnyaltabban, ha lehet, vagy, legalábbis, ne a topiktársra célzottan.

 

Én sem értettem egyet az összehasonlítással, le is írtam, csak enyhén fogalmazva másként. Eszembe sem jutott belevonni, az újra aszfaltozott belvárosi utcát, és az onnan nyíló helyiségeket.

Előzmény: Kormi76 (109131)
Kormi76 Creative Commons License 2024.05.22 -3 0 109132

Még annyit,hogy a töm.köz utasszám lassan de újra emelkedik...az agglomerációba költözés pedig összeurópai jelenség.Minden nagyobb városban ez a helyzet M.o-n de szerintem egyéb országokban is.

A gépkocsik száma azért nő mert az emberek kényelmesednek,ill jövedelmi helyzetük javul a biciklizés részarányai is e miatt csökken.

Ettől nem lesznek puhányabbak,lustábbak csak más szabadidős sporttevékenységet választanak.

Kudarcról irsz de amit megfogalmazol az nem kudarc,az a reális lehetőségek maximális kihasználása.

A körforgalom a legjobb dolog amit ki lehet találni,nem véletlen,hogy Szeged a körforgalmak városa általában az berzenkedik ellene aki nem tud közlekedni,vezetni.

Előzmény: Csüllög Imre (109121)
Kormi76 Creative Commons License 2024.05.22 -6 0 109131

Neked semmi sem jó ami Szegeden történik de tényleg semmi.

Kerékpár,tömegközlekedés,autós közlekedés,környezetvédelem,közművek te mindenütt a hibákat keresed.

Annyit kritizálod a városvezetést az Szkt-t a Városképet a KHT-t,hogy a Victor Hugó utcai társaság simán befogadna...nem akarsz hozzájuk jelentkezni szakpolitikusnak?

 

Láthatóan otthon vagy az építőiparban a költség kalkulációban/elszámolásban a tervezésben,időzítésben is,mindenben.

Miért nem téged és a kb senkit sem képviselő Kerékpárosklub-ot kérték fel mindenre ami itt a kerékpározással és a közlekedéssel kapcsolatos?

Pár hónapja magam is újra bringázom de inkább a pozitív változásokat veszem észre,elképesztő mit fejlesztett a város a kerékpáros infrastruktúrát tekintve.

Nem a Te szakvéleményed alapján telepítették a támaszokat,sőt még + parkolókat is ki mertek alakítani az autóknak a szent kerékpáros kegyhelyen(Szeged).

Lesz még parkolóhely kialakítva,most is dolgoznak 1-2 helyszínen és fognak is a közeli jövőben.

Még legalább 100 új parkolóhely lesz kialakítva városszerte,ha kell régi játszóteret számolnak fel vagy útból,járdából csípnek le.

Nagyon tudod,hogy mit és mikor kellett volna megcsinálni akkor azt is tudod,hogy a 4-es vonal maradék részének felújítása miért késett idáig.

Kijött ennyiből mert jó állapotú használt síneket sikerült felhajtania az Szkt-nak és többféle alvállalkozókkal szerződött a kivitelezésre....bocs,hogy olcsóbb lett mint ahogy kalkuláltad.

 

Én se vagyok piskóta,ha a véleményt/kritikát kell mondani,tévedek is alkalmanként de hozzád hasonló polihisztorral még életemben nem volt dolgom.

Könyvet nem akarsz kiadni?

Megvenném.

 

Előzmény: Csüllög Imre (109122)
Csüllög Imre Creative Commons License 2024.05.19 0 3 109130

Jelenleg nincsenek, mert enélkül is meg tudom oldani. De volt idő, mikor kombinálva lettek volna, ha lett volna B+R tároló. Sokáig ment a küzdelem érte, de a város keményen ellenállt, mondván, minek az. Azóta van, használják is a még el nem üldözött utasok. 

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (109129)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 109129

"mert sok ember fejében még az van, hogy vagy ezzel megyek, vagy amazzal. "

 

 

Miért gond ha csak biciklizik az az ember?

 

A mindennapi utazásiláncodban kombinálva vannak a módok?

Előzmény: Csüllög Imre (109128)
Csüllög Imre Creative Commons License 2024.05.19 -1 3 109128

Az, hogy villantsanak valami előremutató dolgot a pályázatban a villamos- és trolivégállomásoknál. Sajnos - bár jeleztük - nem nagyon voltak figyelemmel arra, hogy a B+R célja a a rágyaloglási idő rövidítése,  gyors, és kényelmes átszállás az utazási módok kombinálásához. Sokszor a helyhiány, meg a közművek miatt távol rakták őket a megállóktól, vagy sűrű, lakótelepi részekre tették őket, ahol a rágyaloglás kicsi, a kiindulási pontokon a társasházakban a kerékpártárolás nem megoldott, a tömköz meg már sűrű. Ezekre nagyobb szükség lett volna olyan megállókban (mindig raknak párat mostanában már a fölújított megállókba) , ahol az utazási láncban először jelenik meg a tömköz, ezeken a helyeken ugyanis kihasznált B+R tárolók vannak, így pl. Szentmihályon, Hattyason, Petőfi-telepen. Rengeteg bringa van a Makkosházi krt-i villamosmegállónál is, ahol az emberek először elérik a tömközt a baktói kiskertek felől jövő kerékpárúton.  

Meg nem ártana ezt népszerűsíteni is, mert sok ember fejében még az van, hogy vagy ezzel megyek, vagy amazzal. 

Előzmény: umhyeah (109126)
n-misi Creative Commons License 2024.05.19 -1 0 109127

"És ha már itt tartunk, valaki tudja, hogy a 313-314 kibírta a mai napot? Tavaly kétszer próbáltam elkapni, mindkétszer meghibásodott."

Kibírta.

Jövő héttől munkanapokon tanulójáratban is lehet "kapdosni", plusz jövő szombaton (ha az időjárás meg a technika nem szól közbe), akkor utasforgalomban is.

Előzmény: umhyeah (109125)
umhyeah Creative Commons License 2024.05.18 0 1 109126

A B+R-eknél mi volt az eredeti elképzelés? Mert én csak azt látom, hogy többségében üresek.

Előzmény: Csüllög Imre (109121)
umhyeah Creative Commons License 2024.05.18 0 1 109125

Jó lenne a 7 Pesa, de nem is emlékszem mikor futottam bele olyan napba, hogy ennyi ki volt adva. Ami pozitív, hogy nem változott a garantált Pesa-k száma a 2-esen, tehát hétköznap összesen 5 tuti kint lesz. Viszont bekerült a menetrendbe a 7:17-es "fantom" indulás (eddig nem volt benne a pdf-es menetrendben, én GoogleMaps-en láttam meg, hogy létezik ilyen).

 

Ma egyébként a 100-as volt kint, hát a Vám tértől kifelé eléggé komolyat táncolt 30 környéki tempónál is. Nem tudom ehhez van-e köze, de a 2-esen láttam KT4-est újra. És ha már itt tartunk, valaki tudja, hogy a 313-314 kibírta a mai napot? Tavaly kétszer próbáltam elkapni, mindkétszer meghibásodott.

Előzmény: 7-es troli (109119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!