Hol vót, hol nem vót. Hetedhétországon innen, még az (boros)üveghegyektől sem messze, vót egy pékség.
S egyik nap elküldték a Jani bá'-t szitálni,
Mely melót nem szokták szeretni - csak utálni.
Szórja a zsákos lisztet a parasztja,
S benyeli azt a gépnek a garatja.
S lőn furcsa esemény, megáll ez a csoda,
Búg a motorja, de nem megy sehova.
Szét kellene szedni, s kitisztítani...
De nem, nem kell az! Gondolá a Jani.
Az ékszíjat - alulról benyúlva, azt kel megrántani.
El is indul a gép... De négy ujja megy a picsába,
Bárki kereste azokat soha meg nem találta.[mert megette az ékszíj]
Ezen sorokat a mai kolléga ihlette. Hávazze, alul forog felül nem, akkó mit kő csinánij? Rángatni a nem forgó alkatrészt. Amikor az ajtó túloldaláról pont nem látni lófaszt sem, ahonnan is a záramdelej jövend... ./
Fogj egy hurkapálcát, vagy egy 30 centis fadarabot, és írj a porba egy írott f betűt (vagy egy violinkulcsot), hogy egy kézzel a pálca végét fogod, majd utána úgy, hogy a másik kezeddel középen fogod.
Ösztönösen fog az menni. Én a sutábbal szoktam irányítani az ívet, a másik ballal meg az elektródafogót buzergálom. Sokkal könnyebb (és szebb a végeredmény is), mint egy egész pálcával 'kardozni'. Betanulási idő: 5-10 centi varrás.
Ezzel a megközelítéssel pl. még sose nem találkoztam, nem is a kezem remeg, hanem a szemem rosszabb már és többször előfordul, hogy azért hegesztek "mellé", mert nem látom igazán jól a hegesztés helyét.
Nekem az volt a fura, mikor a hozzáértő mutatta, hogy ha hosszú a pálca, akkor a pálca közepét megfogva sokkal pontosabban vezethetó a hegesztés, de ehhez fejpajzs kell. Én ritkán hegesztek, és kevésbé ritka csúnyán is, de az inverteres hegesztő és az automata fejpajzs jelentős javulást hozott.
Az automata pajzs jó dolog. A nagylátószögű még jobb. És ha true-color az királyság. Szóval akinek nincs még, de szokott hegeszteni ( ez a két állapot egyszerre számomra mondjuk fura), annak mindenképp megéri.
Ez igaz, csak kíváncsi vagyok, hogy ezekben a "nyugati" országokban melyik politikus és hogyan mondja meg ezt az országa népének és mi lesz a konklúzió?
De komolyra fordítva. Jó lenne némi egyebet is tudni róla. Gázrugó a futóműbe? Vagy a csomagtartóhoz? Milyen autóról van szó? Van ahol a gyári olcsóbb mint a jó minőségű utángyártott. Ezek nélkül tényleg csak az a válasz hogy bótban....
Igen, ez az, amiről az utolsó bekezdésben írtam. A nyugati országok jelenlegi életszínvonala nem fenntartható a fejletlen országok gátlástalan kizsákmányolása nélkül. Ez legalább akkora probléma, mint a környezetszennyezés, legalábbis társadalmi szinten mindenképp. Közben a szemetünket cserébe meg odaexportáljuk, és utána csodálkozunk, hogy az óceánokban köt ki...
A környezetvédelem (fenntarthatóság) és a növekedésre épülő életforma egy véges környezetben nem egyeztethető össze szvsz, ez a bajok gyökere. Minden technooptimista megoldás (pl. elektromos autó) csak új/más problémák forrása.
1. az autók össztömeg növekedése csak részben az akkumulátor.
- biztonság növelése, jogi kötelezettségek: oldalütközés, abs, egymillió légzsák, ezek mind tömeg
- a kényelem növelése: minden motoros. Ablak, szék, tükör, ajtó!
- alapvetően a méret növekedése. Egy mezei kombi is évente nagyobb
2. a lobbizás olyan jogi szabályozást eredményezett, ahol a nagyobb autónak olyan módon van nagyobb környezetszennyezés megengedve, hogy aránytalanul drága lett kicsi autót gyártani.
Én ebben látom a suv probléma gyökerét. Azért van midenkinek Suzuki Vitarája, mert ugyanannyiba kerül mint a swift, és azért kicsit használhatóbb. És nem a vitara az olcsó, hanem a swift a drága.
A legalapabb swift is hibrid, 5literes fogyasztással. Ha városban van használva, évi 15ezer km-el, akkor 150 liter benzint spórol a 6l fogyasztáshoz képest, cserébe másfélszer bonyolultabb mint egy mezei szívó benzinmotor.