Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 1 órája -2 2 486180

Nekem az az ülés már a képen keresztül is töri a seggemet.

Nem lehetne valami modern kvitelű (klímás) 29-05-ös Bp fotelekkel rendelkező kocsit rendelni/gyártani? Annál jobb nincs a világon.

Persze 2024-ben nem szabad, hogy kényelmes legyen bármi is, az nem fér bele az ipar 4.0 okos fiszem-f*szom világmegváltó ideológiákba.

Előzmény: juxx (486176)
H_CS Creative Commons License 4 órája -2 0 486179

ad1.) Nem állítottam olyat, hogy nem igaz az, ami le van írva a hbweb-en. Azt állítottam, hogy az ott hivatkozott jogszabály, az nem hatályos. De már az azt hatályon kívül helyező rendelet is.

ad2.) Ha nyilvános, akkor hol lehet a hivatalos járműnyilvántartáshoz hozzáférni? Mert a hbweb nem hivatalos nyilvántartás.

Előzmény: A. G. (486152)
r1232 Creative Commons License 4 órája -1 0 486178

Amit fékezettlenségnek vélsz az a két vonat tömegéből és így mozgási energiájának különbségéből adódik.

Előzmény: trebront (486177)
trebront Creative Commons License 4 órája -2 0 486177

simán gurultak tovább a teherkocsik az ütközés után. legalábbis én így láttam.

végül a befékezett személymozdony és a befékezett személykocsik fogták meg a mozgásukat... csak közben mindent lezúzott a konténervonat lendülete ami gyenge volt (gondolom a személymozdony álló kerékkel csúszott hátra).

vagy csak nagyon későn kezdett fékezni a teher.. majd a kivizsgálásból gondolom kiderül.

itt egyszerre több hiba is lehetett (szembemenés, későn fékezés vagy gyenge fékerő.. stb.)

Előzmény: nazareth (486175)
juxx Creative Commons License 4 órája -1 2 486176

Kalapácslakk az ajtóra és kész a gysev 90-es évek színterve szerinti vagon :) 

Btw, csak a modernizált példányok.légkondisak. De amúgy nagyon kényelmesek...

Előzmény: bzmot281 (486151)
nazareth Creative Commons License 4 órája -1 0 486175

Valóban, én is meglepődtem, hogy milyen alacsony sebességeknél történt az ütközés, összesen lehetett vagy 40km/h. Egyébként az miből derül ki, hogy a tehervonat nem volt megfékezve? 

Előzmény: trebront (486173)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 4 órája -3 0 486174

Ha Tatabányán szedi össze, akkor mellénk állt volna a 4-re. Amikor mi Tatabányáról indultunk, az EC Tatán volt.

 

Itt megint az van, hogy egy külföldi késésből fakadó áthelyezett előztetés és a Tatabányán csatolt FLIRT szempontjából átmenetileg használhatatlan 5. vágány olyan operatív intézkedést igényelt, amit az irányítás nem tudott megugorni.

 

Az eredeti EC késés mellett is felvihette volna Szárligetig az S10-et.

Előzmény: D F T (486172)
trebront Creative Commons License 4 órája -1 0 486173

igen, a regio.mozdonynak van energiaelnyelő orra. de az itt szinte nem is sérült = nem veszett el rajta energia.

én csak az IHO képeket és most már videót láttam:

lassan ütköztek (regiojet már talán állt is), ezért nem rombolta le egymást a 2 mozdonyorr (meg a tehermozdony főkerete nem tudta elvágni a személymozdony orrában az erősítést).

a mozdonyok ütközését még viszonylag egyben megúszta az első utaskocsi.

aztán mint egy sajtológép tolta rá magát a fékezetlen teherkocsik tömege/lendülete a saját mozdonyára (fel is vágta a tehermozdony hátsó fülkéjét). a mozdonyok meg a merev keretükkel tolták tovább az utaskocsikra az energiát (nem ütésszerűen=ütközve, hanem "lassan" sajtolva).

az utaskocsik be voltak fékezve, ezért nem tudtak hátra kimozdulni. és ezt a sajtolóerőt már hossztengelyirányban nem bírta ki, ezért oldalra bebicsaklott az utaskocsi.

csak tipp: ha nem lettek volna befékezve a személyvonat kocsijai, akkor a hátsó kocsik elmozdulásával nem szorították volna be az első utaskocsit és akkor marad a mozdonyütközés utáni kevésbé sérült állapot... de ez csak videookoskodásom és már semmi nem változtat az ottmaradottaknak.

Előzmény: r1232 (486170)
D F T Creative Commons License 4 órája -1 1 486172

A késő EC Tatán még csak +10 el haladt, Tatabányáig szedett össze még + 7-et. Valószínűleg bizber zavar, vagy jármű hiba volt a két állomás között az EC-nél.

Előzmény: Ashi Valkoinen (486164)
Sergeant1 Creative Commons License 5 órája -1 0 486171

Jaaó lesz az...ami épül, annak örülünk...: Facebook

Előzmény: Ashi Valkoinen (486164)
r1232 Creative Commons License 5 órája -1 4 486170

Az új mozdony orra valójában nem merev, hanem igen komoly energia elnyelő zóna védi a fülkét. Látszik is a képeken annak összezúzódása.

Előzmény: trebront (486158)
EMD sound is music Creative Commons License 5 órája -1 0 486169

Bizonyos, a károsanyag-kibocsátást érintő átalakítást viszont végeztek rajtuk, melyek eredményeképpen a mozdonyok megfelelnek az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) Tier 0 40 CFR Part 20 szabványának.

Előzmény: 1047 005-2 (486163)
1047 005-2 Creative Commons License 5 órája -2 0 486167

Nem.

Előzmény: EMD sound is music (486166)
EMD sound is music Creative Commons License 5 órája -1 0 486166

Kellene?

Előzmény: 1047 005-2 (486163)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 órája -5 1 486165

Persze Bicskéig eljutottunk, anélkül, hogy feltartanánk a késő EC-t, még úgy is, hogy ez az okos tatabányai utasszopatas +2-őt adott az S10-nek. Ha nem a szokásos menetirányítói balfaszkodás lenne, Herceghalomig is eljutunk simán.

Előzmény: Ashi Valkoinen (486164)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 órája -5 1 486164

Tarabánya, megint.

 

12:38-kor induló páratlanra van jegyem. Van nálam egy jó 30 kg-os csomag is, háton nem hordható.

 

A K+R parkolótól fel a lépcsőn, páratlan S10 4-re kiírva. Lemegyek, a liftépítés miatt ki kell menni a vágány végére, a lépcsőtől elfelé. A 12:37-kor érkező vonatra 12:34-kor bemondják, hogy ma a 3-asra jön. Menj körbe, paraszt, az átjárót nem nyitjuk ki. 

 

A Tisza-Szamos késését bemondták már, jó, mondom 5-ös rövid 2 FLIRT-nek a liftépítés miatt, ezért a 3-as, átcipekedek a 3-asra. Vonat a végpontról bekocog 40-nel, felszállás, majd menesztés, és kikocog 40-nel. 

 

Volt értelme megint kitérőztetni, utasokat szopatni, ja, nem.

Szárliget már egyenesben fogad, mert a Tisza-Szamos még rég Tatabányán.

 

Mi volt az elképzelés a tatabányai kitérőztetéssel? A forgalmász is a 4-en várta...

1047 005-2 Creative Commons License 5 órája -1 0 486163

Köszönöm,jól sejtem,hogy semmi közük az Euro III norma teljesítéséhez?

Előzmény: EMD sound is music (486161)
Vendégsín Creative Commons License 6 órája -1 0 486162

Ilyennel:

 

Előzmény: 1047 005-2 (486160)
EMD sound is music Creative Commons License 6 órája -1 0 486161

EMD 16-645E3B

Előzmény: 1047 005-2 (486160)
1047 005-2 Creative Commons License 7 órája -1 0 486160

Most milyen motorral vannak szerelve?

Előzmény: HBweb hu (486146)
A. G. Creative Commons License 7 órája -5 2 486159

A MÁV-START-nak semmi sem szent. Egy nappal a közlekedés előtt 5 perccel korábbra teszik a nemzetközi, részben helyjegyköteles vonatot... Miközben semmi eszközük nincs a jegyet váltott utasok tájékoztatására, még azokénak sem, akik tőlük és online vették a jegyet. 

 

" A Budapest–Újszász–Szolnok vonalon június 8-án és 9-én hétvégén a vasúti közlekedésre veszélyes fák kivágását végzik Tápiógyörgye és Újszász között, emiatt a megszokotthoz képest néhány perccel eltérő időpontban közlekedő járatokra kell számítani.Budapestről Újszász, Szolnok felé: Az eredeti menetrend szerint a Keleti pályaudvarról 12:10-kor Temesvárra induló Béga InterCity (IC 377) 5 perccel korábban, 12:05-kor indul a Keletiből.A Bécs felől érkező, az eredeti menetrend szerint a Keleti pályaudvarról 13:40-kor Szolnok-Debrecenen át Csapra továbbinduló Tisza-Szamos EuroCity (EC 143) 5 perccel korábban, 13:35-kor indul tovább a Keleti pályaudvarról."

trebront Creative Commons License 8 órája -1 0 486158

a mozdonyvezetők szerencséje volt, h nem szaladtak egymásra a mozdonyok (az új mozdonyt a merev orra megvédte, pedig az lefelé mozdult). látszik is h a mozdonyok eleje alig sérült. az első utaskocsi eleje és a régi mozdony hátsó fülkéje lett a gyűrődési=energiaelnyelési zóna.. sajnos

Előzmény: tom sawyer (486156)
1047 005-2 Creative Commons License 8 órája -3 2 486157

"a most Bulgáriába került német kocsikkal"

 

 

Nem csak most,a sikeres Bhv cserekocsik után minden mással és biztos nem lett volna drágább,mint az IC+-ot gányolni.

Előzmény: Gordon Zsigmond (486154)
tom sawyer Creative Commons License 8 órája -1 1 486156

Az teljesen mindegy, hogy ki gyártotta. Nem ekkora igénybevételre méreteznek, és nem is lehetséges...

Előzmény: MCA-001 (486136)
PLACI Creative Commons License 8 órája -3 2 486155

De azok a kocsik a MÁV számára nem is léteznek, mert az ország (=Németország), ahol futottak, sem létezik!

Előzmény: Gordon Zsigmond (486154)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 8 órája -1 1 486154

Érdekesek.

Alighanem a most Bulgáriába került német kocsikkal jobban jártunk volna.

Előzmény: bzmot281 (486151)
trebront Creative Commons License 9 órája -1 0 486153

m a baj a belépési szinttel? (ahogy miért kellet a halbiknál is a lépcsőt átalakítani?)

Előzmény: bzmot281 (486151)
A. G. Creative Commons License 9 órája -2 3 486152

Ez EU-s határozatból következik, ahol ez szerepel az egyik táblázatban.

 

A BIZOTTSÁG HATÁROZATA (2011. február 10.) a nemzeti járműnyilvántartás közös előírásainak elfogadásáról szóló 2007/756/EK határozat módosításáról (2011/107/EU)

 

A Vasútijármű-nyilvántartás (Fokvárosi Egyezmény) Nyilvános.

Előzmény: H_CS (486149)
bzmot281 Creative Commons License 9 órája -2 1 486151

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/NL/NS_B-2070.php

Én ezekre tippelnék, igaz, a belépési szinten lehet, hogy alakítani kéne...

Előzmény: kristoof (486150)
kristoof Creative Commons License 9 órája -2 0 486150

Tudja valaki, hogy miféle holland InterCity kocsikat nézett ki a MÁV magának?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!