Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 4 órája 0 0 179277

Van előnye az egy vonalas vezetőknek, kb. mindig tudja, mi a szitu, de tagadhatatlan hátrány, hogy egy idő után megunja a vonalat.

Forgatni kellene őket 3-4 vonal között...

Előzmény: trizs77 (179273)
TWdoktor Creative Commons License 4 órája 0 0 179276

Mert egy felelőtlen gyökér.

Előzmény: bárány (179272)
TWdoktor Creative Commons License 4 órája 0 0 179275

Én annak idején besegítőként szerettem az 1-est, 14-est, mikor hova kaptam számot. Voltam a 28, 37-en is, azok sem voltak rosszak.

Viszont egyszer, amikor vitték át a Kőbányain az 1-est, volt szerencsém a rövid 28-hoz, Blaha-Kőbányai út 21.-hez, az borzalom volt, a négy megállóközben egyszer lehetett felgyorsítani 50-re...

Előzmény: bárány (179269)
trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 1 179274

Vannak egyvonalasak, pláne egyszolgálatiszámosak is,

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez évtizedekig kiváltság volt.

Nem tudom ma ez hogy van, de régebben ez adott remíz, garázs "nagyjainak" járt..................:-)))

Előzmény: Grgabácsi (179267)
trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 1 179273

Ez inkább ember függő, nem a vonal sajátossága.

 

Az 1-es villamos mellet lakom - jó kb. 100 méterre - így sajnos sokszor látom, hogy nem egyedi a jelenség.

 

Viszonylag védett pálya, senki se jöhet szembe, rutinná válik, stb.

abból a jegyzőkönyvből (végig olvastam) például nekem az jött le, hogy a csattanás előtt 9 azaz kilenc másodperccel érte el az 52 km/h-t, azaz már akkor sem nézett se előre, se fel.

 

 

Előzmény: bárány (179272)
bárány Creative Commons License 11 órája 0 1 179272

Akkor ha valaki ezt a fajta monotonitást kedveli, sőt, ő maga választja, miért unatkozik közben annyira, hogy villamosvezetés közben folyton mobilozik meg filmet néz? 

Előzmény: trizs77 (179270)
Thermo-blinker Creative Commons License 13 órája 0 1 179271

A BKV-nál valamiért ragaszkodnak minden emberhez, hátha megjavul... a műszaki területeken a hanyag munkavégzés, az alkoholszonda pozitív értéke is valahogy nem jár kirúgással. Egyébként itt is sokszor hivatkoznak arra, hogy nem tolonganak a kétkezi munkára az emberek, aki meg jön, annak nincs az adott területhez szükséges tudása, tehát be kell tanítani...

Előzmény: Grgabácsi (179266)
trizs77 Creative Commons License 13 órája -1 0 179270

Ez így szokás, hogy semmi változatosság, vagy ezt a vezető maga preferálja?

 

---------------------------

 

A közforgalmú járművezetők jó 70-80%-a (vagy több ??) szereti az állandóságot.

Ha tehetik vagy azonos fordát, vagy azonos vonalat választ.

 

Nem reprezentatív felmérésem szerint jó 10% pedig megbolondul ha egy hétig ugyan azon a vonalon jár.

szereti a változatosságot.

 

Előzmény: bárány (179262)
bárány Creative Commons License 15 órája 0 0 179269

Aztán Debrecen meg mégis változatosabb lehet, mint a zárt pálya nagy megállótávokkal. 

Előzmény: Fizolti (179268)
Fizolti Creative Commons License 19 órája 0 0 179268

A másik oldalról: 

Csak az 1A hosszabb vonal, mint Debrecen komplett villamoshálózata. 

Előzmény: bárány (179262)
Grgabácsi Creative Commons License 19 órája 0 2 179267

Vannak egyvonalasak, pláne egyszolgálatiszámosak is, (bár ennek már nem igazán van tere) meg vannak olyanok is, akiknek nem esik nehezére, ha nem mindig ugyanott járnak.

Előzmény: bárány (179262)
Grgabácsi Creative Commons License 19 órája 0 6 179266

Azért nem gondolnám, hogy annyira feszített a helyzet, hogy egy, a szabályokat látványosan be nem tartó járművezető demonstratív, példastatuáló jellegű kirúgása ne férne bele. Sőt, akár a kocsiszínenként átlagosan egy főnyi hasonlóan deviáns dolgozóé sem borítaná meg a kiadást.

Előzmény: Thermo-blinker (179259)
morgó mh. Creative Commons License 21 órája 0 2 179265

Pont ez a kérdésem. A jelentésbe az is belekerül, ha a vezető kutyája két nappal előtte meghalt, és ennek hatása lehetett az illető lelkiállapotára. Itt meg egy elvileg közismert szabályszegőről semmi. Ugyanakkor a következtetés és ajánlás egyértelműen utal arra, hogy a fegyelmi problémák gondot jelentenek.

Előzmény: TWdoktor (179264)
TWdoktor Creative Commons License 22 órája 0 4 179264

"A balesetet megelőző egy évben az érintett járművezetőnél dokumentáltan legalább 4 alkalommal is megtörtént a munkavégzésének megfigyelése, ezek során szabálytalanságot egyetlen esetben sem tártak fel."

 

Egy év alatt kb. 250 napon vezetett, alkalmanként kb. 4 kört, azaz 8 menetet, az 2000 menet egy év alatt. Ebből 4x ellenőrizték, rettenetes mennyiség, messzemenő következtetéseket lehet ebből levonni. Ja, nem. Vajon mi történhetett a maradék 1996 esetben?

Előzmény: morgó mh. (179260)
morgó mh. Creative Commons License 22 órája 0 0 179263

Nézd, egész konkrétan azt írtad, hogy "A hátsó villamos vezetője büntetésről büntetésre élt".

A büntetésnek

1) oka van;

2) nyoma van.

 

Még ha nem is lett volna büntetés, a vizsgálatnak akkor is feladata a humán faktorokat kideríteni, és igen, kikérdezhetik a vezetőjét, kikérdezhetik a kollégáit, a szóbeszédből így vizsgálati anyag tud lenni, ami valamilyen formában a jelentésben is megjelenik.

 

Szóval érdekes.

Előzmény: Thermo-blinker (179261)
bárány Creative Commons License 22 órája 0 1 179262

Nem ismerem a villamosvezetők lelki világát, de engem elborzasztott a leírásból, hogy ez a jóember 4100 menetet teljesített már az 1-es (és 1M) vonalon...

Ez így szokás, hogy semmi változatosság, vagy ezt a vezető maga preferálja?

Előzmény: Thermo-blinker (179257)
Thermo-blinker Creative Commons License 30 órája 0 2 179261

Nyilván megkérdeztek minden szembejövő járművezetőt, hogy hányszor látták, hogy virít este a telefon kijelzője a képébe, ugye?

Amúgy meg én is ismerem azt, hogy a villamosvezetők hogyan jelzik egymásnak, hogy ellenőrzés van a vonalon... ennyit erről.

Előzmény: morgó mh. (179260)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja -1 3 179260

A jelentésben ez szerepel: "A balesetet megelőző egy évben az érintett járművezetőnél dokumentáltan legalább 4 alkalommal is megtörtént a munkavégzésének megfigyelése, ezek során szabálytalanságot egyetlen esetben sem tártak fel."

Ilyen jól falaztak neki a Kávénál?

Előzmény: Thermo-blinker (179257)
Thermo-blinker Creative Commons License 1 napja 0 2 179259

Ebben elég sok minden benne van. A legalapabb az, hogy nem célszerű kirúgni, mert nincs a helyére másik ember. Egy villamos járművezető képzése 9 hónap, plusz gyakorlati vezetés, plusz vizsga, végül forgalomban legyakorlás. Ez kb. egy év, és a villamosvezetői tanfolyamokon nem nagyon tolonganak a jelentkezők...

Ha mégis ki akarnád rúgni, akkor jön a szakszervezet, meg a jogi képviselet, hogy szegénykém szociális helyzete, meg satöbbi, és máris egy váltóőri bódéban van, három hónap múlva pedig kint vezet megint, és ott folytatja, ahol abbahagyta.

Előzmény: gallo (179258)
gallo Creative Commons License 1 napja 0 5 179258

Ha ez igaz -nem vonom kétségbe a szavad- akkor elég nagy szégyen azokra nézve, akik ezt hagyták idáig fajulni. Közforgalmú profi járművezetőről van szó, akinek a felelőssége nagyobb, mint egy úrvezetőé. Hogyan merészeli valaki rendszeresen kockára tenni az utasai életét?

Előzmény: Thermo-blinker (179257)
Thermo-blinker Creative Commons License 1 napja 0 7 179257

Akkor, ami a jegyzőkönyvben nem szerepel:

 

A hátsó villamos vezetője büntetésről büntetésre élt, szinte minden esetben a telefonozás és menet közbeni filmnézés miatt, és ezt a kollégái és a főnöke is tudták.

Mégis kellett egy személyi sérüléses, nagy anyagi kárral és közfeltűnéssel járó baleset ahhoz, hogy érdemben lépjenek vele szemben. Ez is elég sok mindent elmond...

Előzmény: heted7 (179256)
heted7 Creative Commons License 1 napja 0 6 179256

Ha valakinek sok a 34 oldal, megpróbálom röviden összefoglalni, amit én lényegesnek vélek benne.

 

Jó látási és pályaviszonyok között, műszaki hiba nélkül történt az eset. A hátsó villamos vezetője egészséges, tapasztalt szakember volt.

 

A jelzőlámpák kicsit furán voltak programozva, és kivételesen a szokottnál tovább volt tilos jelzés az elöl haladó villamosnak. Emiatt amikor a hátsó villamos odaért az első még ott volt, bár általában nem szokott ott lenni. A hátsó villamos vezetője minden bizonnyal hosszabb ideig fel sem nézett, valószínűsíthetően a mobilját nézte menet közben. Mire feleszmélt, késő volt, a villamost már nem tudta megállítani.

Előzmény: Fizolti (179255)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 3 179255

2022 őszén, a Hungária körúton történt ütközés zárójelentése:

 

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2022-1244-5_zj_alairt.pdf  

 

 

r9213 Creative Commons License 1 napja 0 0 179254

Sziasztok! Valaki tudja esetleg a néhai 8-as villamos megállóit?

7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 4 179253

érdeklődöm, hogy a két egymásba rohant Combino sérült moduljainak javítása és/vagy új modulra történő cseréje hol tart? Vagy végleg marad a 2041 és a -1db Combino?

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 4 napja 0 0 179252

Jellegénél fogva mechanikai elemei nincsenek, így javarészt elektronika.

Ellentétben a jármű vezérlési rendszerével, ezeknél az eszközöknél olyan mértékben törekszenek a gyártók a nem javíthatóságra, hogy nehezen lehet őket életben tartani egy idő után. Helyesebben a vezérlések gyártói sem érdekeltek a javításban, csak a BKV és más kreatív üzemeltetők szakemberei megoldják a problémát:-) Persze az utastájékoztatókra is van szakosodott, elkötelezett javító, de ugye az csak egy periféria....

Előzmény: négyszázas (179250)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.24 0 1 179251

A belsejében lakó elektronika.

Előzmény: négyszázas (179250)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.24 0 0 179250

Mi hibásodik meg bennük jellemzően?

Előzmény: TWdoktor (179249)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.24 0 2 179249

Mert a sárga kijelzők meghibásodtak, és csak zöld van tartalékban.

Előzmény: MUT 781 (179248)
MUT 781 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 179248

A 1623as TW-nek miért lettek zöld kijelzői?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!