Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 1 órája 0 0 220313

"(persze lehet csak b@lfasz vagyok. )"

 

Nem vitatkozunk.....  :P  :)

Előzmény: cam aro (220311)
409 Creative Commons License 1 órája 0 0 220312

Ja, úgy gondolom. :) 

 

Egyik vizsgán nehezményezték a hátsófutó két szilentjét, hogy azok már a végét járják, legközelebb azzal már nem megy át. Ránézésre valóban repedezettnek látszott, de ez csak a permén volt*. Lekötöttem a csillapítókat (a rugók ennél a csillapítón vannak) és a futómű a helyén maradt, vagyis a szilentek tartották. A következő tizenpár évben is ezekkel ment vizsgára és megfeleltek. Ennyit a ránézéses hiba feltárásról.......

 

* azt a repedezett részt, ami csak egy vékony perem volt, letéptem

Előzmény: cam aro (220306)
cam aro Creative Commons License 9 órája 0 0 220311

lemezből hajtogatottban nem.  ""

 

itt minden eszkoz, szandek, es talan szakertelem is adott ahoz hogy a legjobb eredmeny szulesen.. 

...ennek ellenere nem igazan szokott sikerulni..

(persze lehet csak b@lfasz vagyok. ) 

ezek a lemez karok egyszeri preselesre keszultek..

ha meg husz eves.. nincs is mirol beszelni.. 

=========================

 

 

 

Előzmény: Paco155 (220296)
cam aro Creative Commons License 9 órája 0 0 220310

21 eves autorol beszelunk.. 

 

szerinted magyarorszagon melyik  joisten vedi meg az ennyi idos vasat a rozsdatol, ..  

ami itt nincs ??

 

jo 'ejt. 

Előzmény: mica-r (220309)
mica-r Creative Commons License 9 órája 0 0 220309

Ott más a klíma, szerintem minden jobban elrohad.

Előzmény: cam aro (220307)
Jacktwoo Creative Commons License 9 órája 0 0 220308

Szedem szét megint, mert aza' biztos...

Majd nézek videót róla, van kismillió.

 

Előzmény: cam aro (220305)
cam aro Creative Commons License 10 órája 0 0 220307

mas lehet a klima, vagy az ut/gyartott minosege..  

 

itt 20 eves kocsiknal vagy vas puffed fel, vagy alu.. vagy gumi oregszik..

 

(vagy mar nem is latok ilyen oreg szart )

 

de hogy 20 eves kocsi alatt nincs jo szilent az 7 szentseg..

...esetleg jonak tuno... de csak a bizalom miatt. .)

Előzmény: mica-r (220289)
cam aro Creative Commons License 10 órája 0 0 220306

ES jo is volt ???   :))

Előzmény: 409 (220290)
cam aro Creative Commons License 10 órája 0 0 220305

nem vagyok biztos benne.. de mintha asszimetrikus lenne. 

a pofa szettolast ez nem befolyasolja, de a bowden ' torese' okozhat nagyobb surlodas veszteseget. 

 

legyen biztos. .. 

nem tudom..:) 

Előzmény: Jacktwoo (220303)
cam aro Creative Commons License 10 órája 0 0 220304

fuel trimmt nezd meg.. short, es long-ot is ... +/- 20% mar kuszob ertek.. 

evap feldugva, es kikotve is nezd. 

 

de nem lesz baj ha az abs/esp-be is beleolvasol. 

lehet valami wheel speed sensor hibaja is, ami akitvalja a kiporges gatlot. 

(ilyenkor lecsukja a fojtoszelepet ) 

 

ja es meg egy.. bar itt mar lehet tevedek.. 

egr input cso legyen tiszta. 

 

+ egyeb. :) 

Előzmény: LUCAS (220302)
Jacktwoo Creative Commons License 12 órája 0 0 220303

cam

Elképzelhető, hogy az olló 180fokos elforditásával, csökkenne a kifejtett fékerő?

Rosszul lett volna betéve, én meg ugyanúgy rosszul raktam vissza?

El tudom képzelni, csak azt nem, hogy ez miatt máshogy tolja szét a pofákat. Azt gondolnám, hogy akkor is ugyanakkorát nyit, ugyanakkora bowden elmozdulásra.

Ötlet?

Előzmény: cam aro (220259)
LUCAS Creative Commons License 14 órája 0 0 220302

Sziasztok!

Lengőkar-téma után kicsit más... :-)

Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:

 

 Address 01: Engine       Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Control Module Part Number: 03F 906 070 GA    HW: 03F 907 309 R
  Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652
           Software Coding: 001900D6232400080000
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00025
              ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36)
                       ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod
                      VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032
1 Fault Found:

11003 - EVAP Emission Control Sys
          P0441 00 [096] - Incorrect Flow
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 180163 km
                    Date: 2127.14.31
                    Time: 15:19:44

                    Engine speed: 1790.00 /min
                    Normed load value: 39.6 %
                    Vehicle speed: 80 km/h
                    Coolant temperature: 95 °C
                    Intake air temperature: 41 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.015 V
                    Unlearning counter according OBD: 15
                    Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa
                    Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 %
                    ACF: load: 0.00189
                    Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %


Readiness: 0000 0000

 

Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".

Nem szoktuk hülyére tankolni az autót.

Mit nézzek/ellenőrizzek/cseréljek?

Köszi!

mica-r Creative Commons License 15 órája 0 0 220301

Nem tudjuk látatlanban. Egyet meg merek jósolni: az utángyártott szilent 1-2 évig lesz használható (jó esetben)

Előzmény: Capt.IQ229 (220299)
Capt.IQ229 Creative Commons License 15 órája 0 0 220300

Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.

Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.

Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?

Előzmény: Paco155 (220296)
Capt.IQ229 Creative Commons License 15 órája 0 0 220299

Olyan is van. Pl. feletted 409 kocsija. :)

74-es autómban is van gyári gumialkatrész ami tökéletes.

De még a 2000-es karikásban is. Sőt a komplett első legéscsillapító is és az is vizsgaképes évek óta. Mindig elkérem, hogy mit tudott, mert akkor cserélném.

 

De ez egy almera. Ezen az is csoda ha gyári a bölcső ennyi idősen. :))))

 

 

Előzmény: mica-r (220289)
Capt.IQ229 Creative Commons License 15 órája 0 0 220298

Nézzük már gyakorlatiasan.

 

A kipréselős modell pont annyival kerül több IDŐBE míg kipréseli.

A préselés (vesz szerszámot vagy elviszi préseshez) költsége hozzájön a bulihoz.

Így a trapéz alkatrészeinek 25%-ának javítása kerül kb fele, 2/3 összegbe.

Ha minden összejön. Ha jön a szívás akkor lesz drágább, esetleg mozdíthatatlan a kocsi.

 

Trapézcsere PICIvel drágább, de 4X annyi új alkatrész kerül bele. SOKKAL kevesebb idő alatt és SOKKAL kisebb megszívási eshetőséggel.

 

 

 

Előzmény: mica-r (220289)
Bmrenault Creative Commons License 21 órája 0 0 220297

Te mint hozzáértő látod amit a nem hozzáértő észre se vesz. Én kalapácsot használok :D

Amenyi szar van az úton... ez is csak fingreszelés, elbasz majd vele pár órát mindjárt nem drága a szerelő.

Előzmény: mica-r (220295)
Paco155 Creative Commons License 21 órája 0 0 220296

Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész. 

És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá,  vagy csak tüneti kezelés?  A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva? 

 

Én gépészként lengőkarban  csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.  

 

De ez csak az én magánvéleményem.  

 

Előzmény: mica-r (220295)
mica-r Creative Commons License 22 órája 0 0 220295

Ránézésre megállapítható hogy elrohadt-e

Előzmény: Bmrenault (220294)
Bmrenault Creative Commons License 22 órája 0 0 220294

Faszt, a belseje tud rohadni. Nekem volt egy corsám ahol eltört a kutyacsont 20 éves volt egyszerű anyagfáradás miatt.

Előzmény: topikolos (220292)
topikolos Creative Commons License 24 órája 0 0 220293

Ok :)

Előzmény: cam aro (220288)
topikolos Creative Commons License 24 órája 0 0 220292

Nem tudom... csak van/volt egy ilyen érzésem. A gumi nyilván nem, de a trapéz esetleg lehet jobb anyag, még ennyi idősen is, nem? 

Előzmény: cam aro (220287)
topikolos Creative Commons License 24 órája 0 0 220291

Préselést valóban nem csináltam még, és a leírásotok alapján úgy néz ki nem is fogok otthon. Nem véletlenül kérdezgetek, csak sima hülye vagyok, nem a magabiztos fajta. :)

A többit meglátjuk, 

Előzmény: Paco155 (220286)
409 Creative Commons License 25 órája 0 0 220290

:))  A Santanámban 36évesen és több mint 600ekm után az összes futóműszilent az eredeti gyári volt....

Előzmény: mica-r (220289)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 220289

Találkozom soxor olyan idős autókkal, amiknél nem szívesen cserélném a gyári szilentet utángyártottra

Előzmény: cam aro (220287)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220288

 ott azért több a rizikó. ""

 

...faszt.. 

Előzmény: topikolos (220283)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220287

 Nissan Almera Tino 2003-as "".../...a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.  ""

 

21 eves korrodalt karrol, es ugyanennyi idos gumi alkatreszekrol beszelunk.. es itt meg jobb a gyari, mint az utangyartott ?? 

 

probald meg kivenni. 

aztan probald meg vissza tenni. 

sok sikert. 
egy olcso tralerest azert keress elotte, mert bontas utan nem biztos labon tudod elvinni a szerelohoz. 

 

Előzmény: topikolos (220279)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 1 220286

Mindenképpen megfontolandónak számít, de kényszerítőnek semmiképpen. A közlekedés az veszélyes üzem. Nem azt állítom, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, ez nettó faszság. Viszont az eddigi megnyilatkozásaid azt mutatják, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témakörben. A magánvéleményem az, hog yaz lesz a szerencsésebb eset ha nem tudod ki vag ybeprőselni a gömbfejet. Mert akkor odaadod majd másnak. Az én félelmem az, hogy észre sem veszed esetleg, hogy valami nem jó. Ha ez mo9ndjuk a motor szerelése közben történik, istenem, venned  kell egy másik motort. De ha a futóműben akkor az nagyon csúnya véget érhet. 

 

Nem ijesztgetni akarlak. Még arra is azt mondanám, hogy oké, ha kiszeded, elviszed valahova préseltetni, és visszaszereled. De szerintem a préselés nem házi móka, pedig nekem elég sok szarom van itthon. 

Előzmény: topikolos (220284)
triplaharom Creative Commons License 1 napja 0 0 220285

Jó az önbizalom 1 mértékig, de ha 1x igazságügyi szakértő vizsgálgatja majd a járművedet, rád vasalhatnak sok mindönt ...

Előzmény: topikolos (220284)
topikolos Creative Commons License 1 napja 0 0 220284

Ok, értem. A pénztárca kényszerítő körülménynek számít? :)

Előzmény: Paco155 (220282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!