Keresés

Részletes keresés

Béci 72 Creative Commons License 5 perce 0 0 135456

Én platós cégtől kaptam a múltkor 120 cm széles maradékokat,ingyen.

Előzmény: Pilom (135455)
Pilom Creative Commons License 30 perce 0 0 135455

 Rétegelt lemez egyszerűbb történet. Szerencsés esetben lapszabással foglalkozó vállalkozásnál is találsz megfelelő anyagot. Arra figyelj, hogy főzésálló (!) legyen a ragasztása, ne csak vízálló, ez alkalmas a csónakos/hajós környezethez. Esetleg ha tudsz olyan vállalkozást amelyik teherautó platót burkol, ők is jó és kedvező árú forrásod lehet, ha van e célra való rétegelt lemezük. Mázli esetén a számukra használhatatlan, leeső darab is jó méret lehet számodra, lényegesen kedvezőbb áron. A rétegelt lemez éleit erősen javasolt (de akár az összes felületét még platólemez esetén is) lezárni vízbejutás ellen.

Előzmény: Roner51 (135448)
HZtn74 Creative Commons License 45 perce 0 0 135454

Elmész egy nagyobb építkezésre és kérsz egy darabot, 50cmx30cm kb amire neked szükséged van. Barna tábla nevet használják rá a zsaluzó ácsok. 

Béci 72 Creative Commons License 1 órája 0 0 135453

Úgyis nagy egy tábla,össze lehetne ragasztani vékonyabb lemezekből a kívánt vastagságot.

Előzmény: Gullwing (135451)
Gullwing Creative Commons License 1,5 órája 0 0 135452

1250*2500 

Előzmény: Gullwing (135451)
Gullwing Creative Commons License 1,5 órája 0 0 135451

Szerintem vízálló 21 mm-es  rétegeltlemezt nem kapsz táblában 25 ezerért.

Négyzetméter ára 20 körül van és egy tábla több mint 1 m2 (1500*3000. 125*2500, 1500*1500)

Rétegelt lemezzel könnyebben boldogulsz mint a keményfa pallóval.

Ebben a vastagságban már bőven jó a rétegelt lemez is. 

Előzmény: Roner51 (135448)
Béci 72 Creative Commons License 3 órája 0 0 135450

Én rétegelt lemezből csinálnám.

Előzmény: Roner51 (135448)
Roner51 Creative Commons License 3 órája 0 0 135449

Elnézést lemaradt egy nulla 25000Ft

Roner51 Creative Commons License 5 órája 0 0 135448

Üdv. mindenkinek!

 

Progress 4 csónak felújításába kezdtem. A fartükör teljesen elkorhadt, cserélem, de mire? Két opció közül választhatok, veszek egy tábla vízálló nyír 21mm-es rétegelt lemezt kb 2500Ft körüli áron és dupla rétegben beépítem, másik megoldás akác vagy tölgy pallót veszek megfelelő vastagságút összeragasztom és kivágom a fartükörhöz szükséges méretet. Ez utóbbiról nem tudom pontosan mennyibe kerül, de úgy vélem jóval olcsóbb mint a rétegelt. Gondolom nem rosszabb annyival mint amennyivel olcsóbb. Amit kivettem szétkorhadva az is keményfa volt.

Köszönöm a válaszokat

lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 135447

Szerintem oda van írva: csak gázt tudsz adni neki "menés" nélkül.

Előzmény: polpot107 (135445)
HZtn74 Creative Commons License 1 napja 0 0 135446

Ha benyomod akkor működik az irányváltó? 

Előzmény: polpot107 (135445)
polpot107 Creative Commons License 1 napja 0 0 135445

polpot107 Creative Commons License 1 napja 0 0 135444

Csaaaaooooo! Segítene valaki kideríteni mi ez a gomb és mit lehet vele kezdeni??? Mercury 25, 2015-ös injektoros. Kössssszi a segítséget

jancsiii Creative Commons License 1 napja 0 0 135443

Nem törvényszerű, sol mindenen múlik, de nagyjából a nagysebességű v test 20-25-nél jön siklásba, onnan gazdaságosabb az üzem, előtte nagyon kis sebességnél úgy nézki mint ami elakar süllyedni kicsit nagyobbnál meg hanyatt akar esni.

Laposaljú hossztól függően optimális súlyelosztásnál 3-7m esetén 5-15km/ óra kürül a gazdaságos az üzem, utána hanyatt esik, túrja a vizet a farával...

V-böl laposba vagy enyhe v-be végzödő az nagyon vegyes.

Az enyém 4.7x1.5 , ~500kg, 10 lóval, 8-9km/ h-ig hullám mentesen úszik, 10-14-ig hanyatt esik tolja a orbitális farhullámokat, 15-körül siklik 20-ig semmi nem változik felette már nö a fogyasztás és lovakért könyörög...

Előzmény: HZtn74 (135441)
Takyka! Creative Commons License 2 napja 0 0 135442

Csak a hangja tűnik pörgősnek. Vagy ugyanannyi, vagy kevesebb a névleges fordulata a 2T-knek. A +nyomaték az ami miatt erősebbnek érződik.

 

Ami csónakokkal eddig találkoztam, azok annál jobban mentek siklásban, minél hátrább van a súlypont. (Cserébe induláskor ágaskodnak mint állat, még nehezebben siklanak meg)

 

T.

Előzmény: HZtn74 (135441)
HZtn74 Creative Commons License 2 napja 0 0 135441

Akkor ha jól értelmezem,  nem csak a pörgős 2T 30Le miatt éreztem, h szinte kiugrik siklásba, hanem az erősen V alakú test miatt is.

 Alacsony sebességnél valóban valami hülye " tolja a vizet kb. csillagvizsgáló pozicióban " aztán jön a bumm... 

Akkor a tapasztalatok alapján, ezzel a testtel " nem gazdaságos" gyök kettővel túrázni - nézelődni?

 

 

A Bayliner es srác meg is jegyezte, h nézték,  h jön utánuk a piros fűnyíró... / nem rosszindulatból mondta, indulás előtt elmentettük a tel számokat,  ha gond lenne, ők lódoktortól hozták el, én első próbakörön voltam, otthon felejtett szerszámos ládával... ezt le sem írtam,  ezen is kiröhögném saját magam.  /

 

A beszállt-bepakolt Kg az elhelyezkedés vagy az össztömeg miatt? Naivan azt gondoltam, ha már lendületben van és siklik, akkor nem domináns az össztömeg annyira. A Progi nak határozottan jobban tetszik ha a 2 ember egymás mögött ül és nem egymás mellett. 

 

Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 135440

Nekem van két ribem,az egyik erősen V-aljú,viszonylag nehéz,4,3 méter hosszú,a másik kevésbé mély V, könnyebb test,3,8 méter.A nehezebben 60,a másikon 50 lovas motor van(mindkettő Evinrude Etec)

A mély V aljú csónak hullámos vízen lényegesen jobban,biztonságosabban,kevésbé pattogva,inkább behintázva megy.Végsebessége alig több,mint egy 20 lovasnak könnyű,lapos aljú csónakon.Fogyasztása ugynakkora sebességnél több mint a kétszerese(100 km-re átszámolva)

Nem lehet egyértelműen összehasonlítani a kettőt,mert nagy a súlybeli különbség(is)

Előzmény: HZtn74 (135435)
BMW Power Creative Commons License 2 napja 0 0 135439

régen ekkora testre lazán felbiggyesztettek egy 85-ös torony mercuryt vagy chrysler105-öt :) Aztán drága lett a benya...

Előzmény: HZtn74 (135435)
Takyka! Creative Commons License 2 napja 0 0 135438

Én úgy tudom, hogy pont a V aljúhoz kell nagyobb teljesítmény a laposaljúval szemben. Minnél mélyebb, annál több. A V előnye hullámos vízen illetve nagy sebességű kanyarodáskor jön ki.

 

Igazándiból az 50Le ajánlásának nem az az oka amit írsz, hanem, hogy egyrészt a 30-as négyütemű nem lenne olyan fickós, mint a kétütemű 30-as, másrészt minden csónak akkor a legmókásabb, ha a maximálisan engedélyezett motrot rakod rá. (a + tömeg miatt lehet, szükség lesz trimmlapra vagy szárnyra.)

 

 

T.

Előzmény: HZtn74 (135437)
HZtn74 Creative Commons License 2 napja 0 0 135437

Köszi 

 

Akkor ezért irta Takyka! lentebb, h modern 4ütemből 50Le alatt ne gondolkodjak... 

Előzmény: jancsiii (135436)
jancsiii Creative Commons License 2 napja 0 0 135436

V -nagy sebességre készült előnye hogy nagy sebességnél ,siklásban, kicsi az ellenálása, olyankor gazdaságos , hátránya hogy ha nem siklik borzalmas gazdaságtalan az üzemeltetése, tehát a motorteljesítmény igényének van minimuma. Laposaljú test klasszikus értelemben nem siklik legalább 2 hullámon úszik van neki elméleti legnagyobb sebessége viszont kicsimotorral is gazdaságosan üzemeltethető.

Meg van v-ből laposra végződő, farmotoros motorcsónak test, közepes sebességű test az előző kettő kombinációja.

Előzmény: HZtn74 (135435)
HZtn74 Creative Commons License 2 napja 0 0 135435

 

Hello 

 

Ha valakinek van ideje és kedve, nagyvonalakban leírná a lapos aljú V aljú testek jó rossz, mi miért, melyik mire ,milyen stb, tulajdonságit.

 

Köszi! 

HZtn74 Creative Commons License 3 napja 0 0 135434

19 évet birt ki, pedig rendszeresen használva van. 

Előzmény: Pilom (135433)
Pilom Creative Commons License 3 napja 0 0 135433

Semmi hőkezelés vagy más "teljes" keresztmetszeti kezelés nélkül is elég a festés? Vagy a kültér az nem a teljes kitettség az elemeknek?

Előzmény: HZtn74 (135432)
HZtn74 Creative Commons License 3 napja 0 0 135432

Az első garnitura , ami most is fennt van Bondex  vagy Sadolin -t kapott 2005 ben azóta talán 3x lett átkenve. Elsőre szigorúan a technológia leírás szerint három vagy négy fajta ment rá szép sorban. 

Előzmény: Pilom (135431)
Pilom Creative Commons License 4 napja 0 0 135431

Mivel fogod kezelni az időjárás-állósághoz?

Előzmény: HZtn74 (135430)
HZtn74 Creative Commons License 4 napja 0 0 135430

Lépcsőlap kültérre. Még egy - másfél év kell neki 15% a nedvességtartalma.

Előzmény: 409 (135429)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 135429

 

 Kár érte, rossz helyen van.  :))

Előzmény: HZtn74 (135426)
HZtn74 Creative Commons License 4 napja 0 0 135428

Jó magyar szokás szerint 40Le ben gondolkozom, / mert a Harry Potter abból tud varázsolni 60 -at is talán... / ;) és bízom benne , h 10Le ugrás nem mission impossible a fartükörnek.

Előzmény: Takyka! (135425)
HZtn74 Creative Commons License 4 napja 0 0 135427

Előzmény: Takyka! (135425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!