Vidd egy prius specialista független szervizbe. A hűtőfolyadékban ki lehet mutatni az égésterméket. Meg ők egyébként is több ilyet láttak már mint a márkaszerviz.
2017-es Prius 4-es 140.000 km-el a háta mögött elkezdte eltüntetni a hűtővizet. Van esetleg olyan lehetséges alternatíva ahol nem fizetem rá egy használtkocsi árát a javításra? (hengerfejre 500.000-1.000.000-ót mondtak márkaszervízbe telefonon... Esetleg annyit mondtak ha szerencsém van akkor vízpumpa.... Van tapasztalata valakinek?
Komolyabb annál, mint a hitelesített (sorszámozott) átfolyásmérővel készített és GPS-el, magasságméréssel ( emelkedők) készített mérés, végigvideózva az egész útvonal? - hát kinek pap, kinek a papné.
Egy full korrekt fogyasztási teszt a Priusról 150km/h GPS sebességnél. OBD felületen csatlakoztatott ipari minőségű fogyasztásmérő csatlakoztatásával. A felvétel közepét érdemes nézni, ahol végig 43m-es magasságon - ergó vízszintes úton halad a kocsi. Érdemes megfigyelni a kocsi fedélzeti műszerének eltéréseit a fogyasztásmérő mérésétől.
Elsősorban azért korrekt a teszt, mert annyira hosszú úton méri a kocsi fogyasztását, hogy az akkuban már biztosan nem marad töltés, vagy csak kevés. Jól leolvasható az is hogy emelkedőn mennyivel fogyaszt többet, mint lejtőn.
Egyébként itt található a méréseket végző csatornája, sok méréssel a fent leírt felszereléssel. Mindjárt érthető lesz, miért annyira idegesek a Prius tulajdonosok, ha valaki kétségbevonja, hogy 4l-es fogyasztást tud a kocsi 120-nél.
Felesleges ezen aggódni, egyszerűen számolni kell vele. Van autó amelyikben 20 év után is a gyári van és van amelyikben 10 év után cserélni kell (de ez nem jellemző). A független hibrid akku szerelők 5-600 ezerből kihozzák a teljes cserét újszerű modulokkal.
Dizájnban azért szebb, ez persze relatív. Többet használnám nagyon rövid utakra, ergo valóban a Prius lenne jobb.
Már csak az a kérdés, hogy mi a célszerűbb: szombathelyi márka szervízbe vinni hiba esetén, gondolom horror áron, pl cellajavítás szerintem nincsen, csak komplett akksi csere, vagy pest környékére leadni kocsit, aztán haza vonatozni, majd vissza ha kész.
Már, ha olcsóbb és nincs a dunántúlon a közelben hasonló megoldás.
Hogy Prius 2 vagy 3 az nagyjából mindegy is a szervizelés szempontjából. Honda hibrid szerelőt viszont baromi nehéz lesz találni meg úgy általában alkatrészt is is Insighthoz. Utóbbi amúgy inkább csak egy mild hibrid autó, ezt azért nem baj ha tudod.
Erősen gondolkodom hibrid autó vásárlásán. Prius 2, vagy 3 ami befutónak látszik, de az insigth sem esélytelen.
Legfőképp a környékbeli szerviz elérhetőség, ami döntő lehet, vas megye - dunántúl hátáskörben -> mely nem márkaszervízek foglalkoznak a hibrid autókkal?
Akár csak az akkumulátor hibánál, cella cserére gondolván, de unblock mindenre is.
Egy klímánál három dolog lehet: kompresszor, kondenzátor, csővezeték miatti hűtőközeg vesztés. Elmész a klímáshoz, megnézi, megmondja. A legújabb P2 is 15 éves, ott már bármi lehet.
A fogyasztás ettől nem nőtt a statisztika szerint, hanem csökkent, autópályán sem éri el a 6 litert. Ha igaz a statisztika, akkor olyan nagy gond nem lehet az akkuval... de akkor mi lehet a klímával. Semmilyen karbantartást nem csináltam rajta, lehet hogy elillant a klímagáz vagy van valami hasonló egyszerű magyarázat?
Szia. Igen a Köbe-nél.... Mert anno mikor kötöttem 2018 körül, náluk volt csak olyan lopáson belüli kitétel hogy rongálásból eredő lopásnál az autón kívül található dolgok is fedezet részét képezi...
Köszönöm......én is ezt sejtem majd hogy GTK- rá veszi.....
Kaptam egy 1.667.975 Ft -os ajánlatot már egy szakszervíztől... Ami vicc ... Tudom hogy utángyártott alkatrásszel "elvileg" nem dolgoznak... Csak a katalizátor 998.000 Ft . A középső dob 111.000...