Ja itt kihagytam hogy a tömegközlekedés egyre összehangolatlanabb ,ritkább , már 26 éve megszünt a buszallomas a város központjában,ahol legjobb helyen volt.Aruhaz épült a helyén.Igy sok kilométert tesznek meg ,kvázi szellemjáratként, utas nélkül ,vagy 1-3 utassal, így halmozva a felesleges kilométereket.
A menetrendet amúgy is olyan szerkeszti aki nem tarjánban lakik.Ez is gond
Ha én csinálnam az hótbiztos, sokkal jobban megcsinalnám de biztos mások is.Akik itt laknak.
A buszok piszkosak, leharcolt állapotban vannak, pár kivételel 20 év közeli korúak.Az 1 szem elektromos busz hol jár, hol nem, idén megint rossz kedve van.Mondjuk eleve nem értettem , értettük sokan a vételi okát.Ahol 20 éves a buszok átlagéletkora ott nem feltétlenül elektromos buszok beszerzése a legégetőbb.Ennek ellenére pár év múlva teljes flotta elektromos lesz tervek szerint.Ezek lényegekkel több problémaval járnak mint a 80 As évekbeli Ikarusok, amik 7 éve még szerves részei voltak a helyijáratnak is.Persze haladni kell a korral, fontos új buszok vétele.
de Itt pár éve 30-33 éves buszok is jártak.Mégse robbantak le lépten nyomon, mint sok fiatalabb társa.
Nem akarok flottabemutatót tartani nem az a topic lényege.De használtan kerülnek ide buszok.
A buszvezetők elég sokat dolgoznak saját zsebre.Bar ez országosan így van.Nyilvan vannak rendes sofőrök.Ezt sokan megállapithatták , hogy virágzik a maxizas..
Na , száz szónak is egy a vége: raférne egy alapos javítás a helyijaratra is!
Cső.Rrdekes hogy csak helyközi, távolsagi buszokat teszel ide..
Én is tarjáni vagyok, de már nem foglalkozok vele.A megyében vannak jobb helyek, de Tarján a maga negativizmusával, elbaszott hangulatával, szegénységével, a fiatalok számára különösen élhetetlen lett a város.Ezt 2005-ben , lassan 20 ébe írtátok ez ma így van.Az önkormányzat nem foglalkozik a komolyabb problémakkal érdemben, ezáltal nem nagyon haladnak azok a dolgok.Barmelyik polgármester vezeti a várost, így van.Itt mindegy ki a polgármester ugyanazt csinálja(semmit: d.)szóval nem nagyon látok pozitivitasra utaló jeleket.Ezzel biztos nem vagyok egyedül, ezt írtatok is.
Meg ami érdekes, hogy a minisztelnök-bar nem fideszes városban élünk-nem.latogat el hozzánk ,ilyenkor félre tehetné azt hogy nem azonos a szín, a miniszterelnök egész ország miniszterelnöke.6 éve járt nálunk , azóta nem.(vagy nem tudom)
Sajnos lecsúszott emberekkel szintén dunát rekeszthetnénk.Turisztikai fejlesztés se akad a városban, részben az ilyen emberek miatt.
A táj mesés, de az nem teremt munkahelyet, amiből egyre kevesebb van a városban.Rn se tudtam elhelyezkedni évek óta.Nem dolgoztam még.Van végzettségem, de eddig nem dikerült vele befutnom.(bár idén szereztem).a munkaügyi központ nem adott munkát. Amúgy Szamitógépes végzettségem van.Max még az ipari parkba mehetnék, azt tartom a legnormalisabb munkahelynek a városban, ahová lenne esélyem menni...xd.de a koreai bumchun cég nem jelzett vissza.
Biztosan sokan vannak akik nem dolgoztak soha.Vagy rövid ideig.
Én a covidban örültem hogy kell munkahelyre járnom, de most mar lehetne
Otthoni munka is szóba jöhetne, a számítógépes.
Nem tervezem elhagyni a várost, de helyi szinten nem foglalkozok vele már.A megye több pontján jobban lehet élni mint itt.Pedig ez a megyeszékhely.Ez kevés megyében van így.
Hello .Mi a véleményetek a média márkt ról,ami a Tescoban van,pár napja?
Lesz pênze az embereknek ,pláne ilyen gazdasàgi helyzetben?tarján mindig szegény,elmaradott város volt,de most még tetézi a kialakult helyzet..
6 éve,2016.07.27 én írt ide legutóbb valaki ,nem hittem hogy én töröm meg a csendet ,bár keveset írok a fórumokba már.
Nem hiszem hogy sokat él majd a Média Márkt, többen mondták. a facen is.
A helyijarati buszközlekedés kapott 5 ,8 éves MAN t,tavasszal,meg pár 16 éves Volvo 7700 Volvo csuklóst.Új buszt szerintem már sose.kap.(az elektromos busz volt új, 3 éve,de az a városé,nem a voláné.
Mêg 25 éves Ikarus 280 a legöregebb busz,kb 15 év átlagéletkor a helyi
ben.a menetrend maradt csapnivaló, hogy az változni fog e .
Szóval nem jósolok sokat a média márknak,a helyijáratot is aktualitaskênt írtam.
2006.10.01-ei határozattal önálló település lett Somoskőújfalu, ami 2230 fő mínuszt jelentett Salgótarjánnak, bár ez a folyamatos népesség csökkenés elenyésző része csak.
Sokkal figyelemre méltóbb az a népesség csökkenés ami 1980-as 50000-es csúcs után mutatkozik.
1980-ban még csúcson járt Salgótarján ipara, közoktatása. 1990-ig sem volt probléma, majd amikor bekövetkezett a rendszerváltás rohamosan kezdett csökkenni Salgótarján lakossága.
"A környék" amiről írtam a város része, mivel majdnem a Fő-térig nyúlik a környező erdő, így nehéz szétválasztani a kettőt.
Az a problémám, hogy a hozzászólásodban inkább a szubjektív negatív vagy cinikus véleményt véltem felfedezni, mint a körültekintőbb objektív véleményt :-(
Salgótarjáni révén nekem kifejezetten rosszul esett.
Nyilván nem az ország legpatinásabb városa. Lehet rajta vitatkozni, hogy a múltnak vagy jelennek köszönhető az ahogyan most kinéz a város, mind a hanyatlást és mind a fejlődést tekintve.
Természetesen ennek a városnak is vannak lepusztult rossz hírű részei és van olyan is ami az utóbbi időben sokat fejlődött sokat szépült, még akkor is ha az itt lakók sem értenek ezzel mindig egyet, ki azért mert nem a szívéhez közelebb álló párt pályázta rá az összeget, ki azért mert nem érti meg, hogy a pályázaton nyert pénz nem lehet szociális és egyszeri segélyekre költeni, ki pedig csak azért sem! Ugyan úgy megújultak a város kisebb-nagyobb terei, közterületei mint más városnak. Önkormányzati, pályázati pénzekből magántulajdonban lévő társas házak újultak meg, úgy hogy az elszegényedett lakóközösségnek egyetlen fillérjébe sem került.
Igen a Rózsadomb luxus villáihoz képest tényleg nyomasztó a 70-80-as években felépített panel szürkeség, bár nem győzöm hangsúlyozni, hogy ezek mind-mind természetvédelmi területek mentén vagy éppen hogy nem a területén fekszenek.
A politika és a saját zseb érdeke rövidesen eltörli Salgótarjánt a térképről. A Boldvai-Puszta és a Becsó-Székyné irányítás sajnos nem jutott el odáig, hogy egy város létéhez elsősorban lakosság kell. Kell út, kell park, kell az is amit elmondhatnak saját dicsőségükért, de közös bűnük, hogy nem teremtettek olyan és annyi munkahelyet amire ennek a városnak szüksége lett volna és lenne a jövőben. Kiürül a város. Ma már csak arra jó - mondják többen -, hogy legyen mindig egy elit amelyik magas fizetésekért megtömheti a zsebét. A város lakói kapnak némi látványt - elvégre valamit azért fel kell mutatni -, de megélhetést, az európai minimumot megközelítő életnívót nem.
Kinek lenne a szent kötelessége, hogy ebben a városban végre elinduljon a munkahelyek teremtése?
Hülyeséget, színvonaltalan szocialista és fideszes politikusok hablaty dumáját hallottuk már eleget. A város sorsát majd a vasút fejlesztése fogja meghatározni. Harcoljunk azért, hogy legyen a városnak Intercity járata... A várost majd a 21-es út korszerűsítése fogja felvirágoztatni (nem mi politikusok...). Majd libegő lesz a Kálvária hegyre, meg welness paradicsom... Majd a turizmus! Sajnos ezeket a fantáziátlan, a hozzáértést nélkülöző állításokat már a kimondásuk pillanatában sem hitte el senki...
Közeleg a választás! Ne az országos politikai szlogenek legyenek meghatározók nekünk. Kérdezzük meg: jelölt, te mit fogsz tenni a város lakóiért, mennyi munkahelyet fogsz teremteni, de azt is mondd el, hogy hogyan, különben nem hisszük már el az életképtelen ígéreteket!
Üdv! Érdeklődnék, hogy az alábbi Lada tulajdonosát nem-e ismeri valaki? Ma beszéltünk a bácsival, és azt mondta, talán jövőre eladná, csak sajnos elfelejtettük elkérni a telefonszámát, és a nevét sem tudjuk.
A Family Center helye tudtommal elvileg a BRG telep lett volna, de lehet, hogy rosszul vagyok informálva, viszont a minap láttam én is, hogy BRG mellett körül van kerítve a terület, van egy építkezési konténer letéve és valami kiírva. Viszont derékig érő fű és nem sok mozgás... A baj, azonban nem feltétlenül ez. Ha fel is építik ezt a bevásárlóközpontot, akkor sincs elég erős vásárlóerő, akinek meg van pénze az már elszokott Hatvanba, Egerbe és Pest sincs egy nagyobb bevásárláshoz túl messze. Pl. Jászberényben van egy hasonló üzletközpont, hát az is nagyon kísértetrész, valahányszor oda megyünk, pedig Jászberény módos város.
A topik forgalma hűen tükrözi a város életét. Illetve nem életét. Imádom a város fekvését a környék tájait, gyönyörű, de a gazdasági élet és ezzel együtt az egész életszínvonal, a munkalehetőségek, a látásmód stb. a béka feneke alatt van. Szépítést, építést látni a városban, de ezek kicsit látszatjellegűek, valójában elég halott a város sajnos. Jellemző, hogy az Ipari Parkban hosszú idő óta egyetlen új cég nyitott csak, az is alig egy pár embert foglalkoztat.
Olyan fiatalokat keresünk, akiket érdekel a filmkészítés!
Minden pillanat egy kép, minden kép egy pillanat. Ne maradj le róla! Szeretnél betekintést kapni a televíziós műsorkészítésbe, filmkészítésbe, fotózásba? Szeretnél megismerkedni a mozgóképgyártás rejtelmeivel? Kipróbálnád magad operatőrként, rendezőként vagy szerkesztőként? Szeretnél tapasztalatokat szerezni fotósoktól, újságíróktól, filmesektől? Szeretnél filmeket készíteni? Kíváncsi vagy, hogy miként tudsz egy stábbal dolgozni? Szívesen beszélgetnél filmekről, fotókról? Minden bizonnyal az egyik legjobb tapasztalatszerzési lehetőség Salgótarjánban, ha fotózni, filmezni szeretnél.
Elmélet és sok-sok gyakorlat.
Foglalkozások rendszeresen, hetente egy alkalommal, fél négytől ötig a TALENT Alternatív Művészeti Klubban.
Havonta egy alkalommal meghívott vendégelőadó.
A foglalkozások jellege miatt a heti egy alkalmon túl természeti -, társadalmi -, sport eseményekhez kötődően is szervezünk esetenként gyakorlatot.
Szóval? Érdekel?
Az érdeklődésed mellett csak egy fényképezőgépre lesz szükséged. Nem fontos a legdrágább tükörreflexes gép, de lehetőleg digitális legyen. Ez mindig legyen nálad!