Sziasztok. Ismertek a burning shed-hez hasonló, nem UK-beli prog webshopt? Nagyon szuper a kínálatuk, de nincs kedvem az amúgy sem olcsó limitált, boxok mellé még vámot, áfát fizetni. (most jött meg KC on and off the road box... Hihetetlen)
Október 7-én újra koncertezik a magyar KC tribute zenekar, és a nagy standard nóták mellett sok különlegességet is eljátszik, melyeket még a Crimson is csak ritkán vett műsorra! Vendégünk a kiváló jazz-énekesnő, Urbán Orsi lesz!
látta valaki a Crimson dokut? Minél többször nézem meg, annál kevésbé világos a rendezői koncepció, és már elsőre is esetlegesnek tűnt, viszont így is tetszik. Állítólag készül egy átfogó, kronologikus sorrendben kiveséző is.
p.s. Jakszyk kutyáját gyerekkorában Fripp-nek hívták :D
A magyar KC tribute zenekar újra koncertezik októberben! A műsornak nem lesz kifejezett tematikája, a repertoár igyekszik átfogó lenni a teljes "életműből" - viszont előtérben a klasszik éra és a Red ill. első lemez lesznek majd! Továbbá bemutatkozik új énekesünk, Stella is - aki egyébként Urbán Orsi kiváló tanítványa! Mindenkit szeretettel várunk! :)
A DGM-nél meg csak dobozolnak, mint az őrnagy a Tótékban...
"RF: Hot News Release: at our DGM Business Meeting on Monday, David Singleton and myself decided to release a DGM Box Set of Guitar Craft and Guitar Circle recordings and viddies in 2023. That's a pile of work to assemble..."
A Level 6 tavaszi koncertjét szeretném a figyelmetekbe ajánlani! :)
A plakáton minden technikai információ szerepel, de annyit mégis hozzáfűzök, hogy ennek a műsornak most nem lesz kiemelt tematikája, hanem egy átfogó válogatás lesz a 34 év studiólemezeinek anyagából! Ennek megfelelően a Discipline műsor nagyja most már kimarad, viszont lesznek új számok is a set-listben. A koncert igazi érdekessége viszont Urbán Orsi jelenléte lesz, aki ugyan elsősorban jazz-énekesnő, mégis, mint kiderült nem áll tőle távol a progreszív rock világa sem, sőt ismeri és szereti a Crimson-t! Így nagy örömünkre szolgál, hogy ezen alkalommal az ő hangján szólalnak meg a jól ismert dalok!
Várunk mindenkit szeretettel! :)
(a jegy.hu-s felület elérhetőségére még egy picit várni kell, de hamarosan üzemelni fog az is!)
Legalábbis nem árt felkészülni arra, hogy élőben többet nem láthatjuk a zenekart, bár szerintem lepődtünk már meg mindannyian. Nem sok minden szól a folytatás mellett. Amit lehet tudni, hogy jövőre Harrison biztosan nem lesz elérhető a Porcupine Tree miatt, Fripp 2023-ban soundscape-turnét tervez. Az Urál keleti lejtőiig is elmennék megnézni, de kicsit félek, hogy Európa helyett csak az Egyesült Államok lesz. Ne legyen igazam.
Egy stúdiólemezt illetően viszont mutatkozik némi remény, Mel Collins ebben az interjúban (https://www.rollingstone.com/music/music-features/mel-collins-interview-king-crimson-rolling-stones-roger-waters-1241664/) ha konkrétumokat nem is mond, de némileg biztató dolgokat igen. Robert Fripp már annyiszor zárta ki ennek a lehetőségét (Nixon nem tagadott ennyit a watergate-ügyben), hogy az szinte gyanús, ráadásul van sok kész anyag, megturnéztatni sem kéne, hogy rentábilisre, de minimum nullszaldóra hozzák ki a projektet. Egy rossz szavam sem lesz, ha a fenti lehetőségekből egyik sem jön össze. A gyászmunkát így se, úgy se úszom meg.
Azt azért komolyan remélem, hogy az idei Stick Men már nem marad el, Adrian Belew is megejthetné még egyszer Európát.
Tegnap volt 53 éves a zenekar - Ti mit olvastok ki a különböző forrásokból, véget ért ez a történet (ami az élő koncerteket jelenti legalábbis), vagy várható még folytatás?
A saját számos zenekar az egy teljes más műfaj, vállalás, mint a cover / tribute téma. Természetesen én is szívesen játszom olyan elemekkel, stílusban, amit a KC-ből tanultam el, de nem mondom egyik zenekaromra sem, amely saját számokat játszik, hogy "Na, ez odatehető a progresszív rock polcára, mint crimsoni örökség" - mert minek akar vele megfelelni az ember? Hová mérjem, melyik stílus, szemlélet, korszak, hangszerelés, témák, amitől rámondható már bármire, hogy saját is - de viszi X, Y örökségét?.... Erre nincs jó megoldás és mindenki mást fog elvárni, ha ezzel az igénnyel akarnánk fellépni a zenekarral. Azt nem zárom ki, hogy valamikor, egyszer, lesz 1-2 saját Level 6 szám is - de a vállalásunk direkt nem az.
Részben azért is nehéz erről beszélni, vitázni, mert amíg nem próbál meg valaki tényleg egy nagyobb lélegzetvételű Crimson műsort eljátszani, addig nehéz átérezni azt, hogy itt milyen mélységű kihívásról van szó.... És még mindig csak arról beszélünk, hogy már megírt, konkrét számokat eljátszani, lehetőleg jól - nem pedig annak megfelelő és hasonló minőségben megírni, többet is. Ezt mondani könnyű - csinálni már nem magától értetődő. Ráadásul ott van a veszély, hogyha belefog az ember, könnyen hiszi azt szubjektíven, hogy amit megírt az egész jó - míg külső hallgató egyből leveszi, hogy ez C kategóriás másolat, bármiről is.... Szóval, nem erőltetjük az önmegvalósítást, azt ilyen formában a zeneszerzőknek hagyjuk - nekünk bőven elég nagy öröm, hogyha jól elő tudjuk adni azt, amit már mások korábban jól megírtak :)
A lemezekkel kapcsolatos véleményemet továbbra is fenntartom. Lehet róla vitázni persze, és főleg akkor van értelme, ha érvek is vannak az elfogultság mellett. Az impró számokat meg azért tartom jamsession-nek mert hát kb. tényleg az nagyon sok esetben. Legfeljebb nem az első alkalommal nyomták be a REC gombot, hanem az ötödik koncerten vették fel őket. Attól még jó és szerethető számok, meg tökjó, hogy volt egy ilyen oldala is a zenekarnak - ezzel együtt, számomra nem egyenértékű a Red-el. Mint ahogy a 2000 körüli turné impró számait sem lehet azonos helyértéken kezelni egy TCoL, vagy Larks IV-el. De, koncertelemnek tökjó, hogy csinálták, meg az is, hogy van róluk felvétel. 👍
Ugyan a Perfect pair-re már érezhetően kifújt kicsit a lendület meg az ötletek, azért a D. meg a Beat lemez még nagyon egyben van és kidolgozott. Ezeken a lemezeken nincs szinte semmi kamu, prüntyögés, kompozíciónak eladott impró - ellentétben a korábbi lemezekkel, ahol azért bőven akadt ilyen. Én megértem azt is, ha valaki szívesen hallgatja a SaBb lemez impró számait - csak egy zenésznek meg, aki talán, picit belelát ebbe a másik oldal szemszögéből is, meg az a benyomása, hogy basszus, egy jobban sikerült szombat esti jam session ugyanígy szól, ha a megfelelő emberek jönnek össze a klubban, és talán nem elsőre, hanem már második, harmadik alkalommal találkoznak... Tökjó, meg érdekes, csak mint lemezt hallgatni - hát inkább a lemezkiadók nyomását érzem mögötte, hogy igenistessékmindenévbenújlemeztkiadnimertabbólleszbevétel...
Ezt azért gondoljátok át mindannnyian-valóban,hallgassatok mást-ez nem háttérzene-Egyébként a Generál-zenegép számát hallgassátok meg.
Sokkal jobb volna,ha a Crimsoni örökséget vinnétek tovább,komolyan mondom.Igen hallotam az After Crying azon néhány koncertjét,de Ők hamar túl léptek ezen,mert voltak saját gondolataik,amit el szerettek volna mondani.
A King Crimsont egyben kell látni,és ahogy egy számot sem lehet kiragadni bármely lemezükről-azt kihagyni,értékelni,véleményezni.Na meg hát,az improvizációkat JAMMALÉSNEK venni!?!?
a tribute-zenekarokkal kapcsolatos averzióidat ennél talán egy fokkal diplomatikusabban is meg lehetett volna fogalmazni. Az ilyen típusú véleményeket persze a legegyszerűbb simán ignorálni, nem nagyon találkoztam olyasmivel, hogy egy ilyen konfrontációból az időpazarláson kívül bármi is születik. Egy dolog viszont bánt. Ezeknek a zenészeknek több éves munkáját dobtad néhány mondattal a kukába. Ez tiszteletlenség.
Pitiáner dolognak tartom, mikor néhányan zenekarokat, korszakokat, stílusokat, életformákat (ez nem a Lower East Side, és nem 1986-ot írunk, ne haragudj, de ez utóbbi teljesen nonszensz felvetés) próbálnak kisajátítani, de emögött gyakran ott bujkál az a tudattalan félelem, hogy ezzel az ő élményeiket, a lényük egy fontos szeletét próbálják érvényteleníteni. Nem erről van szó. Senki sem tudja a zene örömét elvenni tőled.
p.s. a komolyzenészek nem saját zenét játszanak, hanem zeneszerzők műveit interpretálják, de ez csak a legnyilvánvalóbb cáfolata volt a caps lock-kal deklarációvá emelt kitételednek.