10 éve pilóta akartam lenni, de beleszólt a pénzügyi helyzet, viszont nem szeretnék lemondani a repüléssel kapcsolatos munka körről. A légiforgalmi irányítóknak mennyire nehéz a felvételije? Olvastam, hogy 500 ból 9 embert vesznek fel, de ha nem vagyok benne abban a 9-ben, újra próbálkozhatok következő évben, vagy van valamilyen végleges kizárási indok?
Egyszer már kérdeztem valamelyik topikban, de nem találom a csevegést és nem emlékszem a végeredményre.
Ha egy légtér alsó határának magassága AGL-ben van megadva és alatta hegyvidék van, akkor hogyan kell repülni felette ? Minden egyes pillanatban legfeljebb X láb (méterre) a talajtól ? Esetleg pillanatnyi pozíciómtól számítva, adott távolságon belül legmagasabb ponttól számít az AGL ? Van ehhez köze az MSA-nak (Minimum Sector Altitude) ? Konkrét példa lehet a kassai TMA Magyarországra nyúló része, aminek keleti oldala a Zempléni-hegység felett van és 1000ft az alsó határa.
Nekünk low costnak nem volt szívatás, sőt még köszönettel is tartozunk, hogy növelik a fizetésünket.
Inkább az értetlenkedés volt a nagy, merthogy nem egy szakszervezet által szervezett, bejelentett sztrájk volt, hanem egyéni emberek egyéni akciója.
Ez erősen érződött a különböző hozzáállásokon is. Mondjuk hajnal egykor, amikor egyetlen gép van a TMA-ban, nehéz megmagyarázni a teljes eljárás lerepültetését. Nem is sikerült, amikor rákérdeztünk néhányszor.
Csak a lakosokat szívatja a zajjal és azért ha valaki nagyon ráér és kiszámolja, hogy hány tonna széndioxidot szórtunk ki Budapest felett, hát, még M. Lölö is megvásárolná :)