Keresés

Részletes keresés

szabo994 Creative Commons License 8 órája 0 0 110019

Bizonyos vonalakon továbbra is rosszabb lesz. Pl. 1(!), 1B(!), 14, 34, 44, 101B, stb.

Előzmény: 7-es troli (110017)
08-73 Creative Commons License 5 napja 0 3 110018

T-457-et most viszik be Kelenföldre. :)

7-es troli Creative Commons License 2025.05.01 0 0 110017

Szegeden is lenne több járat, mit újra sűríteni kellene. Igaz, Miskolcon talán bizonyos vonalakon a szegedihez képest is rosszabb volt eddig az ellátás.

 

 https://youtu.be/mPCwdCTnItQ?si=A82wcFWRxulGUV0O

drex_papa Creative Commons License 2025.05.01 -1 0 110016

Igen:/

Közben szó van újabb Citarok leállításáról is, amik nem kapnak már új műszakit, de még nem tudok konkrétabbat

Előzmény: Ikaruszki (110010)
7-es troli Creative Commons License 2025.04.30 0 1 110015
7-es troli Creative Commons License 2025.04.30 0 0 110014

Az elozmenyben leírt 2db szóló conecto busz, ezüst színű.

Előzmény: pead (110013)
pead Creative Commons License 2025.04.30 0 0 110013

Mik jönnek?

Előzmény: Ikaruszki (110010)
7-es troli Creative Commons License 2025.04.30 0 1 110012

Nyílt nap, vagy inkább nyílt délelőtt az Szkt troli telephelyen. 

 

https://szkt.hu/nyilt-nap-a-szegedi-trolibusztelepen-2025-majus-10-en

7-es troli Creative Commons License 2025.04.30 0 0 110011
Ikaruszki Creative Commons License 2025.04.29 0 0 110010

Újabb két gördülő szauna érkezik a napfény városába.

Előzmény: drex_papa (109988)
Kormi76 Creative Commons License 2025.04.29 -1 0 110009

KXH,PHF Volvok hosszabb időre a helyi állományhoz kerültek

Előzmény: T 6 (110006)
Kormi76 Creative Commons License 2025.04.29 0 0 110008

Amiben igazat adok:Lelkiismeretes karbantartással sok százezer,akár több millió km is lefutható egy busszal(mondjuk nem igazán helyi üzemben).

Régebben a karbantartásra jobban figyeltek,alaposabb volt.

Az okokat mindenki tudja.

 

Amiben nekem van igazam:

Valaki segít,valakik segítenek ez is igaz azon felül amit látok.

Nem járok be a Bakayra,se a Fonógyári útra a Scania szervizbe ahogy a szegedi MAN-os szervízbázisra sem....csak 2-3 hetente beülök egy-egy helyre azokkal akik ezeket a buszokat vezetik.

Tudom melyik 2 Scaniának volt váztörése és melyek azok amiknél(engedéllyel)2 buszból csináltak egyet.

Az egy sz.r kontrukció eleve.

A szóló Conectoknak nincs nagy bajuk a flotta legmegbízhatóbb járművei.

A 332,333 Lion's City-kel folyamatos gondok vannak,rengeteget vannak szervízben szinte új koruk óta,holott lelkiismeretes,járművüket szerető és azokra vigyázó sofőrök kapták meg őket túl vannak a 200ezren,a szőregi 325-326 páros meg talán már 250ezren is. 

A most Baján futó Solarisok elég ramaty állapotban érkeztek Szegedre de itt olyan szépen összetákolták őket,hogy maradhattak volna nyugodtan.

 

Mi is az amiben annyíra pontatlan vagyok?

Ami a 20 éves cserét illeti tartom,hogy szükséges addigra a még csak 2-2,5 éves gépek is rommá válnak,aminek nem csak a karbantartás hiánya az oka,hanem a tervezett avulás.

 

 

Előzmény: AKF996 (110007)
AKF996 Creative Commons License 2025.04.28 0 3 110007

Ezeket a meséket te magad találod ki, vagy valaki segít? Több helyen is ordít a pontatlanságoktól a mondandód.

A buszok állapota pedig leginkább karbantart(ott)ság kérdése. Ki lehet dobni 5-6 évesen is buszokat, ha rámondják hogy olyan ramaty állapotban van hogy inkább kuka. Mint a '90-2000-es évek ínséges időszakaiban a BKV-nál és a legtöbb Volánnál is. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a Tisza Volán idejében a 2010-es évek közepéig előfordultak a 30-hoz közelítő régi 200-as Ikaruszok is, mégis az itteni helyi buszállományt (akkoriban) a legtöbb társaság konkrétan irigyelte - az egykori Hajdúsok mellett - mert olyan jó karbantartottsági szintek voltak, a kicsit is fiatalabb buszok számára élettartam-felező teljes felújítások stb., hogy kiváló állapotnak örvendtek viszonylagos idősebb koruk ellenére is, mind belsőleg (gépészetileg), mind külsőleg (esztétikailag) is. Nagyon sokat futott buszokat is lehet jól karbantartani. Az ELS-580 helyközis ős-280.17, vagy az ACC-925 helyi 280.06-os bőven megfutották az 1-1.5 millió km fölötti számot emlékeim szerint, és még egy rakás másik busz is gondolom. Nos, a lényeg hogy ebből következtetve, a Tiszás időkben (a 2000-es évektől legalábbis) még egészen biztosan nagyon jól ismerték a karbantartás szót; az meg hogy ma mi van, tetten érhető a mostani műanyag buszok állapotán. A ténylegesen, eredetileg is helyibe érkezett csuklós típusok közül a Conectokon kívül lassan mindegyik kikopik, és az előbbiek között is vannak bőven megkérdőjelezhető állapotú egyedek (legalábbis voltak még pár éve, nem tudom azóta mi van, de feltételezem nem jobb a helyzet). 

Előzmény: Kormi76 (109993)
T 6 Creative Commons License 2025.04.28 0 0 110006

Ez még jövő idő egyelőre, mert ma reggel még a KDJ-358-al utaztam. De szemből, megint "függönyös" Volvo jött. (Helyivé nyilvánított?)

Előzmény: 08-73 (110005)
08-73 Creative Commons License 2025.04.28 0 0 110005

Ezt akartam kérdezni, hogy így a két KDJ selejtezésével hány db csuklós marad a helyiben?

Előzmény: T 6 (109997)
Kormi76 Creative Commons License 2025.04.28 -2 0 110004

Hogyne lenne...Szeged helyiben a flottaszín fehér(még a konkrét RAL szín is meg van határozva).

Amikor 2019-ben az NG Conectok érkeztek akkor olvastam erről.

Előzmény: T 6 (109998)
T 6 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 110003

Nem a BKV/DKV-hoz, hanem a korábbi SZKT nyilt napokhoz érdemes viszonyítani. A leírtak szerint más lesz, csak a troliban. Retro járatok, már általában normál díjszabással vehetők igénybe. De majus 10.-ére nem látok ilyen tervet egyelőre.

Előzmény: BPO-707 (110000)
T 6 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 110002

Erre gondoltam! Ehhez kell szamolni, hogy az arány stimmel-e. 

Előzmény: drex_papa (110001)
drex_papa Creative Commons License 2025.04.27 0 2 110001

2.4. A szolgáltatásba bevont autóbuszok között a csuklós autóbuszok előírt aránya minimum:

  • 2017. január 1. 2017. december 31. időszakban: 40%
  • 2018. január 1. - 2019. június 14. időszakban: 38%
  • 2019. június 15-től: 30%.
Előzmény: drex_papa (109999)
BPO-707 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 110000

Sziasztok!

 

Most az SZKT-nál másképp zajlik, mint a BKV/DKV-nál a nyílt nap?

 

Itt nem egy egész nap lesz a nyílt nap csak délelőtt? És akkor most csak a troligarázsban lesz, míg a villamoséban nem?

 

Gondolom a retrójáratok nem lesznek ingyenesek ugye?

Előzmény: 7-es troli (109987)
drex_papa Creative Commons License 2025.04.27 0 0 109999

Az alapszerződésben ennyit találtam:

(persze ezt módosíthatták azóta és csak a módosítások egy része került valamiért feltöltésre)

Előzmény: T 6 (109997)
T 6 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 109998

Nincs flottaszín, de erre én is kiváncsi leszek.

Előzmény: Kormi76 (109996)
T 6 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 109997

Elsődlegesen nem ez az érdekes, ez csak részletkérdés. A csuklós arány csökkenése százalékosan. Annak mi a vége?

Előzmény: drex_papa (109995)
Kormi76 Creative Commons License 2025.04.27 -1 0 109996

Vajon a visszakerülő KZR Conecto-k maradnak ezüstben vagy jön rájuk a fehér flottaszín?

drex_papa Creative Commons License 2025.04.27 0 3 109995

2017-es keltezésnél frissebb csuklós kötelezettségi tábláztatot nem találok, ebben több helyen elavult menetrendi adatok szerepelnek (pl. tízpercező 32), de sem ebben, sem az alapszerződésben nem találok pl. csuklós kötelezettséget a 78-asra, a 32-re az esti órákra, a 90-re, sőt egész nyárra sem (a 2020 utáni időszakra) - lehet, hogy ezen azóta lett változtatva, de ennél aktuálisabbat sajnos nem találok.

Előzmény: Szőregi (109992)
LSU 106 Creative Commons License 2025.04.27 0 3 109994

A Solarisok sose jártak Nyíregyházán, Hajdú-Bihar megyéből kerültek Szegedre, jelenleg pedig Baján járnak

Előzmény: Kormi76 (109993)
Kormi76 Creative Commons License 2025.04.27 -2 1 109993

Világi f.szság lenne a 20 éves határ?

Dehogyis,inkább előrelátás a város részéről.

A most 9 éves szóló Scaniak kb fele már most dobós szinten van,többször két buszból csinálnak egy normálisan működőt.

A 6 CNG-s csuklós Citaró közül 2db van jó állapotban a másik 4 többet áll mint megy.

Szerinted a most 6 éves szóló NG Conectok milyen állapotban lesznek 13-14 év múlva? Nem nehéz kitalálni.

Szegeden a helyi buszpark igencsak kihasznált a bő 2 éve forgalomban lévő MAN-ok némelyike elérte a 200.000 futott kilométert.Az 20 év alatt 2 millió.

 

Ami az ex szegedi KZR Merciket illeti,Kecskeméten és B.csabán jóval kevésbé voltak hajtva.

Pár éve itt volt egy ideig 3-4 ex nyíregyházi Solaris Urbino...13-14 éves gépek voltak,több sofőr azóta sírja vissza őket mióta visszakerültek Szabolcsba.

A csuklóst szólóra cserét magam sem pártolom de lássuk be legtöbb vonalra az is elég,holott az utasszám csökkenés megállt,sőt enyhe növekedés tapasztalható.

 

Előzmény: AKF996 (109990)
Szőregi Creative Commons License 2025.04.26 0 1 109992

Mielőtt ilyeneket írsz, olvasd el a közszolgáltatási szerződést,  nyilvános.

Előzmény: drex_papa (109991)
drex_papa Creative Commons License 2025.04.26 0 3 109991

Szerintem tényleg ordas nagy f*ság már ez a szabályozás, de ezeknek amúgy is kellett volna 20 év után új tartály, ezeket már nem akarta a Volán, sajnos ehhez mérten tartották karban ezeket a kocsikat az utóbbi években. Remélem, ha lesz új szerződés, abban pontosan részletezve lesznek a csuklós vonalak, indulások - ha utasszám indokolja, és nem csak azért lesz egy-egy járat csuklós mert a fordaszerkesztőnek muszáj még vezetési időt írni egy fordába (pl. csuklós 78, esti csuklós 32, stb.)

Előzmény: AKF996 (109990)
AKF996 Creative Commons License 2025.04.26 0 3 109990

Mondjuk abban, hogy csuklósokat kizárólag szóló buszokkal váltanak ki, nagyon nagy felelőssége van a városnak is. Konkrétan abban, hogy a városvezetés ott tart, hogy lassan sehova nem fognak már forda szerinti csuklós megrendelést leadni..

Ez a bizonyos 'szigorúan MAXIMUM 20 éves élettartam' is egy világi faszsággá vált mostanra. Ennek addig volt értelme, amíg még jártak a régi Ikaruszokból az utolsó hírmondók (pl. az akkor már 27 éves CJN-294 még 2014-ig, meg ilyesmik). De hogy az alapvetően már modern, alacsonypadlós, ráadásul környezetbarát CNG-földgázos buszokat miért kell kivágni, csak azért mert "hopp, 20 évesek lettek!"...totális elmebaj.

Előzmény: drex_papa (109988)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!