Szegeden is lenne több járat, mit újra sűríteni kellene. Igaz, Miskolcon talán bizonyos vonalakon a szegedihez képest is rosszabb volt eddig az ellátás.
Amiben igazat adok:Lelkiismeretes karbantartással sok százezer,akár több millió km is lefutható egy busszal(mondjuk nem igazán helyi üzemben).
Régebben a karbantartásra jobban figyeltek,alaposabb volt.
Az okokat mindenki tudja.
Amiben nekem van igazam:
Valaki segít,valakik segítenek ez is igaz azon felül amit látok.
Nem járok be a Bakayra,se a Fonógyári útra a Scania szervizbe ahogy a szegedi MAN-os szervízbázisra sem....csak 2-3 hetente beülök egy-egy helyre azokkal akik ezeket a buszokat vezetik.
Tudom melyik 2 Scaniának volt váztörése és melyek azok amiknél(engedéllyel)2 buszból csináltak egyet.
Az egy sz.r kontrukció eleve.
A szóló Conectoknak nincs nagy bajuk a flotta legmegbízhatóbb járművei.
A 332,333 Lion's City-kel folyamatos gondok vannak,rengeteget vannak szervízben szinte új koruk óta,holott lelkiismeretes,járművüket szerető és azokra vigyázó sofőrök kapták meg őket túl vannak a 200ezren,a szőregi 325-326 páros meg talán már 250ezren is.
A most Baján futó Solarisok elég ramaty állapotban érkeztek Szegedre de itt olyan szépen összetákolták őket,hogy maradhattak volna nyugodtan.
Mi is az amiben annyíra pontatlan vagyok?
Ami a 20 éves cserét illeti tartom,hogy szükséges addigra a még csak 2-2,5 éves gépek is rommá válnak,aminek nem csak a karbantartás hiánya az oka,hanem a tervezett avulás.
Ezeket a meséket te magad találod ki, vagy valaki segít? Több helyen is ordít a pontatlanságoktól a mondandód.
A buszok állapota pedig leginkább karbantart(ott)ság kérdése. Ki lehet dobni 5-6 évesen is buszokat, ha rámondják hogy olyan ramaty állapotban van hogy inkább kuka. Mint a '90-2000-es évek ínséges időszakaiban a BKV-nál és a legtöbb Volánnál is. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a Tisza Volán idejében a 2010-es évek közepéig előfordultak a 30-hoz közelítő régi 200-as Ikaruszok is, mégis az itteni helyi buszállományt (akkoriban) a legtöbb társaság konkrétan irigyelte - az egykori Hajdúsok mellett - mert olyan jó karbantartottsági szintek voltak, a kicsit is fiatalabb buszok számára élettartam-felező teljes felújítások stb., hogy kiváló állapotnak örvendtek viszonylagos idősebb koruk ellenére is, mind belsőleg (gépészetileg), mind külsőleg (esztétikailag) is. Nagyon sokat futott buszokat is lehet jól karbantartani. Az ELS-580 helyközis ős-280.17, vagy az ACC-925 helyi 280.06-os bőven megfutották az 1-1.5 millió km fölötti számot emlékeim szerint, és még egy rakás másik busz is gondolom. Nos, a lényeg hogy ebből következtetve, a Tiszás időkben (a 2000-es évektől legalábbis) még egészen biztosan nagyon jól ismerték a karbantartás szót; az meg hogy ma mi van, tetten érhető a mostani műanyag buszok állapotán. A ténylegesen, eredetileg is helyibe érkezett csuklós típusok közül a Conectokon kívül lassan mindegyik kikopik, és az előbbiek között is vannak bőven megkérdőjelezhető állapotú egyedek (legalábbis voltak még pár éve, nem tudom azóta mi van, de feltételezem nem jobb a helyzet).
Nem a BKV/DKV-hoz, hanem a korábbi SZKT nyilt napokhoz érdemes viszonyítani. A leírtak szerint más lesz, csak a troliban. Retro járatok, már általában normál díjszabással vehetők igénybe. De majus 10.-ére nem látok ilyen tervet egyelőre.
2017-es keltezésnél frissebb csuklós kötelezettségi tábláztatot nem találok, ebben több helyen elavult menetrendi adatok szerepelnek (pl. tízpercező 32), de sem ebben, sem az alapszerződésben nem találok pl. csuklós kötelezettséget a 78-asra, a 32-re az esti órákra, a 90-re, sőt egész nyárra sem (a 2020 utáni időszakra) - lehet, hogy ezen azóta lett változtatva, de ennél aktuálisabbat sajnos nem találok.
A most 9 éves szóló Scaniak kb fele már most dobós szinten van,többször két buszból csinálnak egy normálisan működőt.
A 6 CNG-s csuklós Citaró közül 2db van jó állapotban a másik 4 többet áll mint megy.
Szerinted a most 6 éves szóló NG Conectok milyen állapotban lesznek 13-14 év múlva? Nem nehéz kitalálni.
Szegeden a helyi buszpark igencsak kihasznált a bő 2 éve forgalomban lévő MAN-ok némelyike elérte a 200.000 futott kilométert.Az 20 év alatt 2 millió.
Ami az ex szegedi KZR Merciket illeti,Kecskeméten és B.csabán jóval kevésbé voltak hajtva.
Pár éve itt volt egy ideig 3-4 ex nyíregyházi Solaris Urbino...13-14 éves gépek voltak,több sofőr azóta sírja vissza őket mióta visszakerültek Szabolcsba.
A csuklóst szólóra cserét magam sem pártolom de lássuk be legtöbb vonalra az is elég,holott az utasszám csökkenés megállt,sőt enyhe növekedés tapasztalható.
Szerintem tényleg ordas nagy f*ság már ez a szabályozás, de ezeknek amúgy is kellett volna 20 év után új tartály, ezeket már nem akarta a Volán, sajnos ehhez mérten tartották karban ezeket a kocsikat az utóbbi években. Remélem, ha lesz új szerződés, abban pontosan részletezve lesznek a csuklós vonalak, indulások - ha utasszám indokolja, és nem csak azért lesz egy-egy járat csuklós mert a fordaszerkesztőnek muszáj még vezetési időt írni egy fordába (pl. csuklós 78, esti csuklós 32, stb.)
Mondjuk abban, hogy csuklósokat kizárólag szóló buszokkal váltanak ki, nagyon nagy felelőssége van a városnak is. Konkrétan abban, hogy a városvezetés ott tart, hogy lassan sehova nem fognak már forda szerinti csuklós megrendelést leadni..
Ez a bizonyos 'szigorúan MAXIMUM 20 éves élettartam' is egy világi faszsággá vált mostanra. Ennek addig volt értelme, amíg még jártak a régi Ikaruszokból az utolsó hírmondók (pl. az akkor már 27 éves CJN-294 még 2014-ig, meg ilyesmik). De hogy az alapvetően már modern, alacsonypadlós, ráadásul környezetbarát CNG-földgázos buszokat miért kell kivágni, csak azért mert "hopp, 20 évesek lettek!"...totális elmebaj.