Zolinál a GySEV IC-kocsiknál melyik ajtóra gondolsz? Az utasajtok szerintem okésak, az átjáróajtónál nem tudom, hogy azokat átfaragta-e. Az ablakok tényleg kompromisszumosak voltak.
A DWA-kocsiknál meg ugye ezek akkor készültek, amikor még GOSA-kocsi sem volt nagyszériában, abból készültek, ami a legjobban hasonlított. Meg a magyar Minitrix Y-kocsik is csak hasonlítgatnak... Az ASM-nél magasabb lesz az elvárás. Remeljük, hogy még az ACME kocsijainál is szebbek lesznek, bár mndig veszélyes N-est és H0-ást összehasonlítani. Inkább N-est N-essel, H0-t H0-lal.
Zolinak volt DWA átépítése is a honlapja alapján, még ha a képek szerint azokon is vannak olyan kompromisszumok, mint az IC-kocsikon, ott főleg az ajtók.
A termes CAF a Zürichsee-ben de később a Wiener Walzer-ben is ritkább madár volt, inkább a német vonatokba lettek mindig berakva, meg az olasz irány (Drava, Venezia) is kapott belőlük.
A DWA kocsi - főleg a termes - egy elég ordító hiány még H0-ban is (csodálom, hogy TT-ban lett belőle), a mostani H0-s ACME éjszakai vonatos készleteknél is vannak valósághűségi problémák, igaz, a digók ebbe már a Metropol és a Drava készletekkel is durván belegázoltak.
A Bcmz ebben a körben még nem lesz az AS Modellnél, de a forma alapján később még lehet, legfeljebb az a kérdés, hogy az a klasszikus színekben vagy az IC+ színekben fog-e megjelenni. Szóval a Zürichsee tartalmazott CAF kocsit, de eben a körben nem megyünk vele semmire :) A DWA helyett kompromisszumosan elmegy a CAF talán, legalábbis bizonyos szempontokból jobban hasonlít a DWA-ra a termes CAF mint a GOSA. De kinek ahogy tetszik.
Igen, Zoli készített egykor GySEV IC-vagonokat Minitrix kocsik átalakításával. Szerencsés aki akkoriban bevásárolt.
Zürichsee: ABmz és WRm Bruck a.d. Mur-ig, a zürichi rész 2x DWA Bpmz és 2x Bcmz (később már győri Bc is előfordulgatott), és hozzá a soproni belföldi rész, de ha az osztrák szakaszra nézzük, elmegy anélkül is (viszont ahogy néztem, Iván Zoli műhelyéből kerültek ki egykor azok is). Bruck-tól a Graz-Zürich éjszakai vonattal rakták össze, így további ÖBB-kocsikkal - a háló MU volt - kiegészítve is működne.
A '90-es években nem volt vegyes berlini EC, legfeljebb csak az, amit a végén írsz, hogy az étkezőkocsit adta a MÁV a német szerelvénybe.
a CAF-okat meg a GOSA-kat pedig nemigen keverték, CAF és DWA nagyobb eséllyel fordult elő egy szerelvényben, ilyen volt pl. a Drava, bautzeni étkezővel kiegészítve, de a Traianus is ilyen lehetett.
A Lajhárnál tényleg volt olyan korszak, hogy CAF Apmz és étkező, miután a komfortkocsik eltűntek onnan, amíg át nem állt a railjet-ekig a Bartókkal összeforgatott verzióra, magyar étkezővel.
A Bartóknak csak két éve volt német kocsikkal, amíg a Liszt 97 és '99 között járt abban a tiszta magyar formában, amit most lemodelleztek. Utána már nem tért vissza bele a magyar étkező soha többé.
Az eggyel korábbi hozzászólásodról pedig annyit, hogy nem a Liszt, hanem a Lajhár volt az első EC nálunk.
Attól még persze jó dolog, hogy lesznek ilyen kocsik, meg amúgy is sok érdekességet látni abban a katalógusban. Én most viszont abban bízok, hogy ha már végre lesz valósághű VSOE (mert amit eddig a Hornby csoport annak hazudott, az egyik méretarányban sem stimmel, még Epoche V-ben sem), az LS ne álljon meg a H0-nál...
Megvételre kínálok egy kanadai (CN-CP) gabonaszállító szerelvényt. A modellek N-es méretarányúak, 14 db Bachmann cylindrical grain hopper a hozzáillő mőzdonnyal. 9 db narancs színű CPWX sorozatú és 5 db szürke CN-es gabonaszállító.
A mozdony egy KATO gyártmányú Canadian Pacific AC4400CW a "hódos" festési sémával.
Csak egyben eladó a szerelvény, érdeklődést levélben várok.
Amikor az ASM elkezdett 80-Eurós vagonokat szállítani rézmaratott alkatrészekkel, többszínű belsővel, és több zónás digitális belső világítással, 8-pontos érintkezőkkel, rá nem sokkal a Minitrix rájött, hogy ősi formákat is el lehet adni sok pénzért :) ASM aztán a digit belső világításról lemondott, tartotta a 80 EUR-t, míg a többiek azért új formák esetén felzárkóztak. Szóval a 35-40 ezer forintos vagonár is relatív. Még annyi, hogy mivel már a Lemke értékesíti az ASM-et, simán lehet, hogy 90EUR lesz egy vagon.
Itt viszont a modellválasztás kimondottan támogat több spórolást is. Ha az embernek nincs anyagi kedve a 11 kocsira, akkor
- van a 10-kocsis Bartók
- van a Comenius és a Hungária ahol német éa magyar vagonok vegyesen jártak
- Vannak a Fleischmann EC-vagonok (Gosa), amikkel fel lehet tölteni a vonatot, akár csak első osztályt és étkezőt véve a CAF-sorozatból
- A Lehárba egy első osztály es az etkező mellé osztrák kocsik is jöhetnek másod osztályra, és végül
- A Bartóknak és a Liszt Ferencnek is volt.olyan időszaka, amikor csak az étkezőkocsi volt magyar.
Ezekkel a vagonikkal a "térben" legnagyobb gond a csomagolás mérete lesz (az ASM dobozai nagyon nagyok a szokásoshoz képest). 11 darab vagon meg fog tölteni némi helyet...
Nekem tetszik. Az még az az idő, amikor még a MÁV egységesn kék volt, és messzeföldön felismerték a külföldiek is a jellegzetes színe miatt, amikor a németek imádták a [számukra] megfizethető, jó étkezőkocsinkat, amikor még nem voltak ledurranva a CAF-kocsik, amikor még a nyugatra vonatozásnak presztizse volt és komkly ára a magyarok számára, és aki akkoriban volt fiatal, azoknak ezek a kocsik voltak a Nagy Ugrás a győri, bautzeni es lengyel gyorsvonati kocsikhoz képest. 1999-ben ráadásul belföldön is igénybe vehető volt pótjeggyel, és aki utazott velük, az IC 2G-nél talán picit feljebb ertékelte.
Maga a vonat pedig az első EuroCity vonat, ami átment a vasfüggönyön, es a hosszú németországi szakasza miatt sokan ismerik is onnan, azaz jó eséllyel el fog fogyni.
De ugye írták is, hogy lesz aktuális színterv, a kiállításon meg volt hálókocsi-minta is, amiből ...
Lemke hozza az ELL-MÁV Vectront, már kint vannak az embereknél a fekvőkocsik az L.S. Modelstől, szóval van remény, hogy el fog fogyni :)
A szabályok, amik mentén engedélyeznek, gondolom nem visazamenőlegesek. Ólom-vízvezetéket sem azabad telepíteni egy ideje mégis van még pár méterke itt-ott.
Nem. De a Liszt Ferenc EuroCity, az EC24 MÁV CAF kocsikkal, az olyan lesz, hogy minden méretarányban ránk fognak irigykedni :) vajon a JC Sissi el fogja bírni?