0: nem tudom, gondolom mert nem közút/vasút kereszteződés
1: 1 vágány keresztezi (közút/vasút)
2: 2 vagy több vágány keresztezi (közút/vasút).
ami érdekes megoldás: fénysorompó nem a megállás helyénél (átengedő), hanem a túloldalon van (áthívó). én úgy tudtam, h ez csak a gyalogos, ill. a gyalog+kerékpár közös lámpáknál van (pl. közúton zebra), mindenhol máshol a keresztezés előtt teszik ki.
persze így jobban látja a gyalogos.
a kresz a közúttal foglalkozik, annak minden kapcsolódásával... de itt nincs közút csak gyalog/kerékpár+vasút. mintha a vasút önszorgalomból tette volna ki a lámpákat.. (nem hibáztatom őket, teljesen érthető és egyértelmű az átjáró lámpával segítve)
ugyanakkor pl mezőkövesdnél sokkal szabálykövetőbb a lámpázás/táblázás (de itt út is van mellette):
Szupi. Abban még tudnátok segíteni, hogy mi az Andráskereszt(ek) jelentése? Mikor van 0, 1, 2? Azt hittem azt mutatja, hogy 1 vagy több vágányt keresztezek. Vagy ez csak akkor van, ha autóút keresztezi a síneket? Pár napja pl ezt fényképeztem egy csak gyalogos és kerékpárátkelőhelyen:
N-es magyar fénysorompót gyárt valaki? Valami ilyesmit szeretnék építeni egy T-trak modulba úgy, hogy a modul két oldalán lenne valami érzékelő, és amíg áthalad egy vonat, addig pirosra váltana. Mivel nincs idő egy sorompó lezárására, ezért csak gyalogátkelőhelyet tervezek, ahol csak fénysorompó van.
Eladó: Fleischmann 731372 gyári hangos svájci Re 460 villanymozdony, valamint Fleischmann 732311 gyári hangos francia BB 26000 villanymozdony. Ez utóbbihoz tudok adni egy gyári új kasztnit is az úgynevezett 'Beton' festésben, egyszerűen cserélhetőek. A mozdonyok nem futottak, vitrin modellek, hibátlanok. Ár: 70000Ft/db a tartalék kasztnival együtt.
Motor plussz mellék meg egy ár. Lefordítom arra, hogy ez bennem milyen érzetet kelt: "bejelentem, hogy szeretnék csinalni egy modellt, amiért 400-450 EUR-t fogok kérni. Az a fontos. Az, hogy mit kapsz erte, milyen műszaki tartalommal, milyen színvonalon, az ne foglalkoztasson téged, mert az a lényeg, hogy én mennyit kapok érte."
Ezzel szemben az N-est gyűjtők tudják, hogy a nagyszériás gyártók is tudnak nagyon mellé nyúlni:
- van ami túl sok kompromisszumos kinézetű
- van aminek a hajtása megbízhatatlan, vagy hangosan kerreg
- van amit a szent lélek sem tart a sínen, és ha R1-es ívet lát inkább kiemeli a mögötte lévő kocsit
És még van sok nyűg, amit a H0-sok nem is ismernek, pusztán azert mert 6,22-ször nagyobb térfogathoz körülbelül arányosan nagyobb tömeg dukál, és ettől a tapadás és az áramszedés is kevesbé bizonytalan.
És akkor még csak a minőségről beszéltem, az elvi tartalomról Zsivány3 már kérdezett. N-esben ezek sem magától értetődőek.
Ha ezekben a témákban nem vagy otthon, akkor vagy te vagy bátor, hogy nekiállsz az N-esnek, vagy az, aki vakon kifizet neked 450 EUR-t. A 0,5% rendelés annyira nem lepett meg.
Az eddigi N-es kisszériás gyártók jól mérték fel a helyzetüket, hogy mit tudnak készíteni vállalható áron és tartalmon, és ha nem is mindenki végzi a terjesztést teljesen nyílvánosan, az emberek tudják, hogy mire számíthatnak, és akiknek arra van szüksége, bátran előrendelnek.
Előtted is nyitva áll, hogy Téged megismerjenek, de nem fogod megúszni, hogy egy protótípusba invesztáljál, és a kockázat akkor is megvan, hogy nem lesz elég meggyőző, tehát a kockázat a vállalkozónál van, mint mindig.
És legeslegvégül azt sem árt kideríteni, hogy készült-e már az az általad tervezett modellből kisszéria az elmúlt időben. Halkan súgok: igen.
Én szívből kívánom Neked hogy sikerüljön király N-es dolgokat készítened, amivel gazdagítod a közösséget! Azt is kívánom Neked, hogy ez gazdaságilag megtérülően, fenntarthatóan menjen. Ha nem így lenne, nem írtam volna ilyen részletesen támpontokat Neked. Vagy másnak, akinek kedve támad kisszériát készíteni.
Eladó egy Fleischmann 1216-os Taurus. Ritka kiadású mozdony, a leírás szerint Közép Európában tevékenykedik, és az ÖBB/Rail Hungaria cargo mozdonya. Napi mozgásban Magyarországon. Gyári digit hangos, keveset futott (Egy klubos játék) az ára 100.000 Ft.
ÖBB VI-os korszakos tehervagonok, nekem túl modern. Mind bontatlan, hibátlan állapotban.
A 2 részes nyitott szett 25.000 Ft az eltolható oldalfalú 15.000 Ft.
V-VI. korszakos ÖBB eurofima vagonok. Nekem szintén túl modern. A Fleischmann mind bontatlan, a Roco is kitűnő éllapotban, manapság beszerzni komoly pénzekért lehet.
5 db Roco van, ebből kettő másodosztály, egy 1-2 osztály, és egy 1 osztály, és egy étkező. Az áruk 16.000/db az étkező 23.000 Ft.
A Fleischmann vagonok: 2 részes Dacsia hálókocsi szett (Manapság beszerezhetetlen, egyszeri különkiadás volt): 40.000 Ft, a másod és 1-2. osztályú
kocsik 15.000 Ft/db az étkező áramszedővel 22.000 Ft.
Valószínűleg rövid ideig tartó leárazás: bármelyik hangos modell 60000Ft-ért, a DCC dekóderrel ellátottak 38000Ft-ért elvihetőek. A DB BR 193 Vectron és a DB BR 146.2 TRAXX2 eladva.
Fleischmann DB BR 147gyári hangos, 70000FT (ehhez tudok adni Fleischmann fehér, piros csíkos IC kasztnit 4 pantográfosat, ha valakinek az jobban tetszik).
Fleischmann DB BR 193 Vectron gyári hangos kivitelben, 70000Ft.
Fleischmann DB BR 146.2 gyári hangos kivitelben, 70000Ft.
Fleischmann DB BR 101 gyári hangos kivitelben, 70000Ft.
Megkérdeztem a Chatgpt-t, hogy mit fog tudni a Bzmotod... :)
A kérdés:
Kisszériás modellvasút készítő N-es méretű MÁV Bzmot és mellékkocsit tervez készíteni 450EUR-ért. Készítsél hozzá katalógusleírást!
A válasz:
MÁV Bzmot + Bzx mellékkocsi – N-es méretarányú kézműves modell
Ár: 450 EUR Méretarány: 1:160 (N) Gyártás: Kisszériás, kézzel készített modell
Termékleírás:
Lépjen be a magyar mellékvonalak világába ezzel a precízen kidolgozott, N-es méretarányú MÁV Bzmot motorvonattal és a hozzá tartozó Bzx mellékkocsival! A kizárólag limitált példányszámban elérhető, kézműves kivitelű modell hűen tükrözi a magyar vasút ikonikus személyszállító járművének arányait és részleteit – mindezt a gyűjtők, vasútmodellezők és hazai vasútrajongók igényeihez igazítva.
Főbb jellemzők:
Hű méretarány: 1:160 (N méret), ideális terepasztalokra és vitrinekbe.
Motorizált Bzmot: Csendes, egyenletes járású meghajtás, digitális előkészítéssel (DCC-ready), igény esetén gyárilag beépített dekóderrel.
Részletes kidolgozás: Finoman gravírozott felületek, pontos festés a MÁV korszakhelyes színvilágában, tamponnyomott feliratokkal.
Világítás: Irányváltós menetfények a motorvonaton, utastér-világítás kérésre rendelhető.
Pontos belső berendezés: Részletes utastér mindkét kocsiban, apró belső elemekkel.
Kapcsolás: Rejtett, szabványos vonó- és ütközőelemek, a valósághű vonatozás élményéért.
Kézzel készített, limitált darabszám: Minden modell egyedi gyártású, sorszámozott darab.
Ajánlott felhasználás:
Gyűjtőknek, terepasztal-építőknek, magyar vasút szerelmeseinek. Tökéletes választás a magyar vasút történetének reprezentálásához modellezési környezetben.
Elérhetőség és rendelés:
A modell kizárólag előrendelésre készül, limitált példányszámban. Szállítási határidő: megrendeléstől számított 8–12 hét. További információk és rendelés: [weboldal/e-mail elérhetőség]
Tegye teljessé gyűjteményét a hazai mellékvonalak királyával – a Bzmot-tal! Tradíció, kézművesség és magyar vasúti hangulat – egyetlen modellben.
Ha szeretnéd, testre szabhatom a szöveget például vasútmodellező magazinba, webshopba vagy nyomtatott prospektusba is.