Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 20 órája 0 0 31920

Zolinál a GySEV IC-kocsiknál melyik ajtóra gondolsz? Az utasajtok szerintem okésak, az átjáróajtónál nem tudom, hogy azokat átfaragta-e. Az ablakok tényleg kompromisszumosak voltak.

 

A DWA-kocsiknál meg ugye ezek akkor készültek, amikor még GOSA-kocsi sem volt nagyszériában, abból készültek, ami a legjobban hasonlított. Meg a magyar Minitrix Y-kocsik is csak hasonlítgatnak... Az ASM-nél magasabb lesz az elvárás. Remeljük, hogy még az ACME kocsijainál is szebbek lesznek, bár mndig veszélyes N-est és H0-ást összehasonlítani. Inkább N-est N-essel, H0-t H0-lal.

Előzmény: BahnScorper (31919)
BahnScorper Creative Commons License 23 órája 0 0 31919

Zolinak volt DWA átépítése is a honlapja alapján, még ha a képek szerint azokon is vannak olyan kompromisszumok, mint az IC-kocsikon, ott főleg az ajtók.

 

A termes CAF a Zürichsee-ben de később a Wiener Walzer-ben is ritkább madár volt, inkább a német vonatokba lettek mindig berakva, meg az olasz irány (Drava, Venezia) is kapott belőlük.

 

A DWA kocsi - főleg a termes - egy elég ordító hiány még H0-ban is (csodálom, hogy TT-ban lett belőle), a mostani H0-s ACME éjszakai vonatos készleteknél is vannak valósághűségi problémák, igaz, a digók ebbe már a Metropol és a Drava készletekkel is durván belegázoltak.

Előzmény: juxx (31918)
juxx Creative Commons License 1 napja 0 0 31918

A Bcmz ebben a körben még nem lesz az AS Modellnél, de a forma alapján később még lehet, legfeljebb az a kérdés, hogy az a klasszikus színekben vagy az IC+ színekben fog-e megjelenni. Szóval a Zürichsee tartalmazott CAF kocsit, de eben a körben nem megyünk vele semmire :) A DWA helyett kompromisszumosan elmegy a CAF talán, legalábbis bizonyos szempontokból jobban hasonlít a DWA-ra a termes CAF mint a GOSA. De kinek ahogy tetszik.

 

Igen, Zoli készített egykor GySEV IC-vagonokat Minitrix kocsik átalakításával. Szerencsés aki akkoriban bevásárolt. 

 

Előzmény: BahnScorper (31917)
BahnScorper Creative Commons License 1 napja 0 0 31917

Zürichsee: ABmz és WRm Bruck a.d. Mur-ig, a zürichi rész 2x DWA Bpmz és 2x Bcmz (később már győri Bc is előfordulgatott), és hozzá a soproni belföldi rész, de ha az osztrák szakaszra nézzük, elmegy anélkül is (viszont ahogy néztem, Iván Zoli műhelyéből kerültek ki egykor azok is). Bruck-tól a Graz-Zürich éjszakai vonattal rakták össze, így további ÖBB-kocsikkal - a háló MU volt - kiegészítve is működne.

Előzmény: juxx (31916)
juxx Creative Commons License 3 napja 0 0 31916

Köszina kiegészítéseket.

 

A Zürichseeben volt szerintem CAF és GOSA is. De ahhoz meg nincs IC2G :)

 

Lehet h a lehár volt előbb, akkor a forrasom rosszul tudta, nekem meg a 80-as évek vége még nem állt megfigyelés alatt.

 

 

 

Előzmény: BahnScorper (31915)
BahnScorper Creative Commons License 4 napja 0 0 31915

A '90-es években nem volt vegyes berlini EC, legfeljebb csak az, amit a végén írsz, hogy az étkezőkocsit adta a MÁV a német szerelvénybe.

 

a CAF-okat meg a GOSA-kat pedig nemigen keverték, CAF és DWA nagyobb eséllyel fordult elő egy szerelvényben, ilyen volt pl. a Drava, bautzeni étkezővel kiegészítve, de a Traianus is ilyen lehetett.

 

A Lajhárnál tényleg volt olyan korszak, hogy CAF Apmz és étkező, miután a komfortkocsik eltűntek onnan, amíg át nem állt a railjet-ekig a Bartókkal összeforgatott verzióra, magyar étkezővel.

 

A Bartóknak csak két éve volt német kocsikkal, amíg a Liszt 97 és '99 között járt abban a tiszta magyar formában, amit most lemodelleztek. Utána már nem tért vissza bele a magyar étkező soha többé.

 

Az eggyel korábbi hozzászólásodról pedig annyit, hogy nem a Liszt, hanem a Lajhár volt az első EC nálunk.

 

 

Attól még persze jó dolog, hogy lesznek ilyen kocsik, meg amúgy is sok érdekességet látni abban a katalógusban. Én most viszont abban bízok, hogy ha már végre lesz valósághű VSOE (mert amit eddig a Hornby csoport annak hazudott, az egyik méretarányban sem stimmel, még Epoche V-ben sem), az LS ne álljon meg a H0-nál...

Előzmény: juxx (31909)
nozal Creative Commons License 2025.10.30 -1 1 31914

Üdv Mindenkinek,

 

Megvételre kínálok egy kanadai (CN-CP) gabonaszállító szerelvényt. A modellek N-es méretarányúak, 14 db Bachmann cylindrical grain hopper a hozzáillő mőzdonnyal. 9 db narancs színű CPWX sorozatú és 5 db szürke CN-es gabonaszállító.

A mozdony egy KATO gyártmányú Canadian Pacific AC4400CW a "hódos" festési sémával.

Csak egyben eladó a szerelvény, érdeklődést levélben várok.

 

kaposita@gmail.com

 

Irányár: 95.000.- Ft

 

 

 

grafigura Creative Commons License 2025.10.22 0 0 31913

🟢Minitrix 12933 BR 103 típusú villanymozdony előlap nélküli dobozában.

Frissen szervizelve.

Ezt Foxposttal együtt tudom kuldeni ár benne: 30.000 Ft.

 

🟢 Trix trafó: 5000 Ft.

 

 

🟢 4 doboz, kezzel festett N sátor:

1 dobozban 4 sb sator. 1000 Ft / doboz

 

 

 

🟢 Trix tengelyes tartály kocsi: 8000 Ft 

 

Foxpost plusz költség.

Diesel2121 Creative Commons License 2025.10.21 -1 0 31912

Eladóak az alábbi új, bolti állapotú modellek.

Méret arány N.

 

A Railjet szerelvény egyben eladó

 

- Hobbytrain 2738 RailJet ÖBB/Taurus/Ep:VI

  Ár: 60eFt

  

- Hobbytrain 25224 RailJet ÖBB/Vezérlőkocsis szett/4db-os/Ep:VI

  Ár: 85eFt

 

 

- DigiTrax DS74 digitális váltó vezérlő 2db

  Ár: 24eFt/db

 

juxx Creative Commons License 2025.10.08 0 0 31911

Köszi az infót!

Előzmény: G368 (31910)
G368 Creative Commons License 2025.10.08 0 0 31910

Az Attila úton már van ára, jelenleg 32e/db.

Előzmény: juxx (31909)
juxx Creative Commons License 2025.10.07 0 2 31909

Szerintem meglesz a négyjegyű euróösszeg. 

 

Amikor az ASM elkezdett 80-Eurós vagonokat szállítani rézmaratott alkatrészekkel, többszínű belsővel, és több zónás digitális belső világítással, 8-pontos érintkezőkkel, rá nem sokkal a Minitrix rájött, hogy ősi formákat is el lehet adni sok pénzért :) ASM aztán a digit belső világításról lemondott, tartotta a 80 EUR-t, míg a többiek azért új formák esetén felzárkóztak. Szóval a 35-40 ezer forintos vagonár is relatív. Még annyi, hogy mivel már a Lemke értékesíti az ASM-et, simán lehet, hogy 90EUR lesz egy vagon.

 

Itt viszont a modellválasztás kimondottan támogat több spórolást is. Ha az embernek nincs anyagi kedve a 11 kocsira, akkor

- van a 10-kocsis Bartók

- van a Comenius és a Hungária ahol német éa magyar vagonok vegyesen jártak

- Vannak a Fleischmann EC-vagonok (Gosa), amikkel fel lehet tölteni a vonatot, akár csak első osztályt és étkezőt véve a CAF-sorozatból

- A Lehárba egy első osztály es az etkező mellé osztrák kocsik is jöhetnek másod osztályra, és végül

- A Bartóknak és a Liszt Ferencnek is volt.olyan időszaka, amikor csak az étkezőkocsi volt magyar.

 

Előzmény: Jansa (31908)
Jansa Creative Commons License 2025.10.07 0 1 31908

Kíváncsi leszek az árára, ASM nem éppen olcsó 

Előzmény: juxx (31907)
juxx Creative Commons License 2025.10.07 0 0 31907

Ezekkel a vagonikkal a "térben" legnagyobb gond a csomagolás mérete lesz (az ASM dobozai nagyon nagyok a szokásoshoz képest). 11 darab vagon meg fog tölteni némi helyet...

juxx Creative Commons License 2025.10.07 0 0 31906

Nekem tetszik. Az még az az idő, amikor még a MÁV egységesn kék volt, és messzeföldön felismerték a külföldiek is a jellegzetes színe miatt, amikor a németek imádták a [számukra] megfizethető, jó étkezőkocsinkat, amikor még nem voltak ledurranva a CAF-kocsik, amikor még a nyugatra vonatozásnak presztizse volt és komkly ára a magyarok számára, és aki akkoriban volt fiatal, azoknak ezek a kocsik voltak a Nagy Ugrás a győri, bautzeni es lengyel gyorsvonati kocsikhoz képest. 1999-ben ráadásul belföldön is igénybe vehető volt pótjeggyel, és aki utazott velük, az IC 2G-nél talán picit feljebb ertékelte. 

 

Maga a vonat pedig az első EuroCity vonat, ami átment a vasfüggönyön, es a hosszú németországi szakasza miatt sokan ismerik is onnan, azaz jó eséllyel el fog fogyni.

 

De ugye írták is, hogy lesz aktuális színterv, a kiállításon meg volt hálókocsi-minta is, amiből ... 

Lemke hozza az ELL-MÁV Vectront,  már kint vannak az embereknél a fekvőkocsik az L.S. Modelstől, szóval van remény, hogy el fog fogyni :)

Előzmény: Jansa (31904)
Jansa Creative Commons License 2025.10.07 0 0 31905

Most nézem a leírásban, hogy később a jelenlegi festéssel is kiadják majd

Előzmény: Jansa (31904)
Jansa Creative Commons License 2025.10.07 0 0 31904

Mondjuk az Ep V. érdekes döntés 

Előzmény: Jansa (31903)
Jansa Creative Commons License 2025.10.07 0 0 31903

WOW, nem gyenge

Előzmény: juxx (31900)
epivktl Creative Commons License 2025.10.06 0 0 31902

ezek lemaradtak...

 

Porosak, sérülésmentesek (nem nagyon futottak, pft szerelvényben álltak). Fleischmann.

 

8228-asok :

 

 á : 6.000.- /db, 11.000.- a kettő

8229-esek :

 

 á : 6.000.-/db, 11.000.- a kettő, 16.000.- a három

 

Posta : 1.000.-

 

Köszönettel !

 

epivktl Creative Commons License 2025.10.06 0 0 31901

Sziasztok !

 

Eladók az alábbiak :

(érd. : publ.mail, posta ingyen)

 

Vadi új. Jaegendorfer szett.

 

 36.000.-

 

Köszönettel !

juxx Creative Commons License 2025.10.06 0 0 31900

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/3390/lemke-collection-herbst-winter-2025-neuheiten_pdf

 

Lemkénél a MÁV CAF kocsik meghirdetésre kerültek.

 

Szerintem ez az év N-es híre.

zetaman Creative Commons License 2025.10.06 0 0 31899

Azért volt idő, amikor teljes sorompóval védett átjárót láthattunk ott (és még a nyolcvanas években is megvolt):

 

Ilyen is volt Budapest | Vörös Hadsereg útja (Üllői út), a Lajosmizse vasútvonal előtti sorompó

Előzmény: juxx (31898)
juxx Creative Commons License 2025.10.06 0 0 31898

A szabályok, amik mentén engedélyeznek, gondolom nem visazamenőlegesek. Ólom-vízvezetéket sem azabad telepíteni egy ideje mégis van még pár méterke itt-ott.

Előzmény: VJBP3400 (31897)
VJBP3400 Creative Commons License 2025.10.06 0 0 31897

"Kisebb forgalmú utakon nem kötelező a csapórúd."

...mint például Kispesten, az Üllői út és a lajosmizsei vonal kereszteződésénél.

Ott még két vágány villamos is átmegy a vasúti síneken.

A G térképen keresd az Üllői út 282-t.

János

Előzmény: Zsivany3 (31895)
juxx Creative Commons License 2025.10.05 0 1 31896

Nem. De a Liszt Ferenc EuroCity, az EC24 MÁV CAF kocsikkal, az olyan lesz, hogy minden méretarányban ránk fognak irigykedni :) vajon a JC Sissi el fogja bírni?

Előzmény: Zsivany3 (31894)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.05 -1 0 31895

Persze, hogy van csak fénysorompós. Kisebb forgalmú utakon nem kötelező a csapórúd.

Előzmény: Flöcsy (31888)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.05 -1 0 31894

Lipcsében járt valaki? Fényképezte az újdonságot? ;)

Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 31893

0: Áthívó jelző, amikor a túloldalon van a fénysorompó. Gyalogos átvezetés esetén van.

1: Egyvágányú pálya közúton.

2: Többvágányú pálya közúton.

 

Az "álló" a normál manapság.

"Fekvő" akkor van, ha lapos szögű az út-vasút kereszteződés.

Előzmény: Flöcsy (31881)
epivktl Creative Commons License 2025.09.21 0 1 31892

Sziasztok !

 

Még megvannak, vihetők.

Mind műxik, "használtak".

 

 7.000.- /db

 

Több darab is van. Jako Attila készítette őket.

 

Köszi !

G368 Creative Commons License 2025.09.18 -1 0 31891

Ohh, benéztem, bocsi.

Előzmény: G368 (31890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!