Kicsit bővebben: A Bükk Mátravidéki Aeroklub szerződést kötött Mezőkövesd várossal, egy IV. osztályú nem nyilvános repülőtér létesítésére. Ez leginkább egy sportrepülőteret jelent.
A repülőtér tervezése a napokban véget ér, és indul az engedélyeztetési folyamat. Amely minimum 90 napig tart.
Ezzel párhuzamosan a repülőklub megkezdte a létesítmény felkészítését, kialakítását. A guruló út Mezőkövesd felőli végén az Appronon kaptunk egy 100 x 100 m-es területet, ahová mobil épületet, és hangárokat fogunk felhúzni (ez már el is kezdődött), megkaptuk az appront a futópálya végével összekötő első guruló utat, ennek taxi út marad a funkciója, és megkaptunk a főpályából (mezőkövesdi végétől mérve) 1200 m hosszt teljes szélességében, de ezen "csak" egy 800 x 30 m-es pálya lesz első körben kialakítva (e feletti pálya méret esetén már más követelmények érvényesek, aminek jelenlegn em tudunk és akarunk megfelelni...ez egyenlőre jelenlegi állapot). Továbbá üzemi terület lesz még a főpályával párhuzamos füves rész is, a betonpálya vasút felőli oldalán.
A repülőtéren tervezetten vitorlázó repülő, motoros repülő, és ejtőernyős üzemet tervezünk végrehajtani.
Egyenlőre ennyi publikus, gőzerővel dolgozunk a terület kialakításán, hamarosan lezárások várhatóak, mert a futópálya felületét, és két szélét már kipucoltuk, de sajnos a környékbeli gazdák, rallysok össze koszolják. Valamint légügyi hatósági előírás, hogy az üzemi területet el kell zárni más forgalom elől. Természetesen sem a rally sportolókat, sem a környékbeli gazdákat nem fogjuk "ellehetetleníteni", már egyeztettünk az érintettekkel, egy új közlekedési rend kialakításáról, ami mindenki számára elfogadható.
Megnéztük. Kényszerleszállásra tökéletes, de ép géppel nem lenne bátorságom leszállni rá. Nagyon elkezdtek nőni a bokrok, fák a pálya és a gurulóút mellett, illetve néhol méretes fűcsomók vannak a betonkockák illesztésénél, aminek egy gyengébb orrfutójú gép nem örülne
Bármivel le tudsz szállni a pályára is meg a gurulóútra is. Az illesztések lehet itt-ott döccennek de kocsiból 140-150-nél még semmi gond. Idegen anyag sem szokott lenni rajta meg egyébként messziről látni, hogy hol van kocsival kijárva.
Sziasztok, mi a jelenlegi állapota a repülőtérnek? Adott esetben kényszerleszállásra alkalmas egy kisgépnek? Vagy annyira rossz állapotban van már a pálya, hogy inkább a fű vagy szántás valahol mellette?
Illetve a kiindulásképpen kisgépes pályának tervezett gurulóút-rész sem jobb mint a pálya?
Úgy hallottam (ma), hogy májusban kínaiak aláírták a szerződést, miszerint megveszik Klementinát és ott pilóta iskolát, valamint teherforgalmat kívánnak bonyolítani. Legalább nem pusztul tovább.
Ha megnézed az előzményekben levő leveleket, egyértelműen Mezőkövesd jár el a hivatalos úgyekben. Ő engedte pár éve 1-2 évig működni az előtéren és kórnyékén a BükkAir repülóklubot, azután kivágta őket, mint macskát sz...ni, hogy ne akadályozzák a nagyívű légvárépítési terveket.
Én nem akarok semmit, csak drukkolok azoknak, akarnak.
Szerintem nincs megállapodás abban, hogy Ki járjon el a repülőtér ügyében. Érdemes egy kört futni a mezőkeresztesi polgámesternél. A baj az, hogy a repülőteret jelenleg csak Mezőkövesd felől lehet megközelíteni. Még a mezőkeresztesi részt is.
A repülőtér tulajdonjoga három önkormányzaté: Mezőkövesd 45%, Mezőkeresztes 45% és Miskolc 10%.
Azt nem tudom, hogy melyik önkormányzat döntőképes, de ha érdemi választ akarsz, a Tállai urat keresd meg. A többi, csak báb.
Jó dolgot akarsz, de a jelenlegi önkormányzati vezetőlknek sem kedvük, sem megfelelő képességeik nincsenek ahhoz, hogy megértsék miért jó amit akarsz. Ők csak abban kiválóak, hogyan lehet a legjobb szándékot is tönkre tenni. Lásd a jelenleg is folyó pert.