Sziasztok van egy MPM-2 kis olasz gépem amikor be van húzva a kuplung egy kis gáz adok neki és amikor be rántom egyből indul a kapa mitől van ez tudja valaki?
M.A.803. Pilóta/tulajdonos jóváhagyása
a) A pilóta-tulajdonosi besoroláshoz az adott személynek:1. az adott légi jármű típusra vagy osztályra egy tagállam által kiadott vagy érvényesített érvényes szakszolgálati engedéllyel (vagy azzal egyenértékű dokumentummal) kell rendelkeznie; és2. a légi jármű egyedüli vagy társtulajdonosának kell lennie; aki:i. a lajstromozási űrlapon felsorolt természetes személyek egyike; vagyii. egy nonprofit, kedvtelési céllal létrehozott jogi személyiségű társaság tagja, ahol a jogi személyiségű társaság van tulajdonosként vagy üzemeltetőként feltüntetve a lajstromozási okmányban, és ez a tag közvetlenül részt vesz a társaság döntési folyamataiban, továbbá a társaság pilóta-tulajdonosi karbantartás elvégzésére jelölte ki.b) A VIII. függelékben meghatározott, a pilóta-tulajdonos által végzett, korlátozott karbantartás után a pilótatulajdonos valamennyi, legfeljebb 2730 kg megengedett maximális felszállótömegű, magánüzemeltetésű, nem komplex motoros meghajtású légi jármű, vitorlázó repülőgép, segédmotoros vitorlázó repülőgép és légballon esetében kiállíthatja az üzembe helyezési bizonyítványt.c) A pilóta-tulajdonos által végzett korlátozott karbantartás hatókörét az M.A.302. pontban említett légi jármű karbantartási programban kell meghatározni.d) Az üzembe helyezési bizonyítványt be kell vezetni a fedélzeti naplókba, és tartalmaznia kell az elvégzett karbantartás alapvető részleteit, a felhasznált karbantartási adatokat, a karbantartás befejezésének időpontját és a bizonyítványt kibocsátó pilóta-tulajdonos személyazonosságát, aláírását és szakszolgálati engedélyének számát.
A repülés-még a kisgépes sem-nem a spórolások táptalaja.
Természetesen-mint az élet más területén-itt is nagy különbségek vannak.
Tuldiszponálják sokan az egész repipart,üzemeltető és üzemeltető között(ár,minőség,tudás,becsület,stb)óriási különbségek vannak hisz nem mindegy,hogy fizetsz és pecsét vagy ugyan szintén fizetsz,pecsét,de becsülettel meg is nézik..!
Megtörtént eset-sok van az ilyen történetből-hogy mig egy "tököli nagyvállalkozás"egy adott munkára 1milka árajánlatot adott,addig egy "szaki"-akinek ugyanugy megvolt minden jogositása-töredékéért(100 rugó)megcsinálta,és házhoz ment!Igaz,egy öreg csotrogánnyal jött,viseltesebb volt a munkaruhája,de kit érdekel???!!A melót becsülettel elvégezte,rögtön!
Persze,az elöbbi nagycégnél el kell tartani még vagy 20 másik embert,és sokkal nagyobb profitot realizálnak.Nagy különbségek vannak repteret,tárolóhelyek között is...szintén ár,és megbizhatóság,lelkiismeretesség szemponjából!
..a hir igaz,csak nem volgákat..hanem volvokat,nem osztogattak,hanem...:)
Szóval,mehet pilóta üzemeltetésbe,de ettől függetlenül szerződést kell kötnöd egy szervezettel(akinek az adott tipusra engedélye van ..)és velük kell megcsináltatnod a kötelező/vagy buletin szerinti szervizeket/átvizsgálásokat!Te csak kereket pumpálhatsz,olajat ellenőrizhetsz,esetleg lemoshatod.
Gyakorlatilag annyi a különbség,hogy te vállalod a felelőséget,hogy mindig időben elvégeztesd a fentieket.Amennyit nyernél a vámon,elveszted a réven,mert ugyan nem fizeted az éves üzemeltetési költséget,de lekaszálnak több részletben.
A 216/2008/EK rendelet Part M folyamatos légialkalmasság kapcsán lenne egy kérdésem.
Valahol hallottam, hogy kizárólag magán célra használt repülőgépek esetén nem kötelező üzembentartó szervezettel szerződést kötni a pilóta-tulajdonosnak, hanem önmaga is üzemeltetheti.
Ha valaki tudja pontosan a feltételeket kérem segítsen…
Közös repülőgép vásárlás
Társat, társakat keresek motoros kisrepülőgép megvásárlásához, használatához Budapest környéki bázissal. 4 vagy esetleg 6 személyes gépre gondolok, Cessna, Beach, Piper, Mooney, ilyesmi.
2-4 fő közösen vásárolná meg és üzemeltetné a gépet baráti, de jól szabályozott, igazságos alapon.
Elképzelésem szerint fejenként 20-40 ezer Euró kell a beszálláshoz, éves alapköltség (3-4 felé szétosztva nem olyan sok) és repült órák szerint az elszámolás egymás között.
talán tudok segíteni. Hozzá tudok jutni a 142-es dokumentációjához, és van kapcsolatom a szervíz cégekhez és a gyártóhoz is. Jelentkezz az ftakacs@ftakacs.sk - internet címre.
Érdekelne minden adat és magánvélemény a ZLIN-142 típusról! (fogyasztás, vezethetőség, megbízhatóság, műrepülhetőség, fenntartási díjak, ápolások, adatai, stb, stb.)
Zlin-142 műszaki dokumentációja, karbantartási utasitása érdekelne. Ha valaki esetleg tudna internetcimet adni, megköszönném.
Egyébként jó a topik, de halódik.
Bocs, hogy csak most járok erre megint, kicsit rohan az idő!
Utána nézek a dolognak, és ígérem nem akarok majd Rád sózni egy vadiúj Bendix-et! Eddig csak javítottam ilyeneket, senki sem akarta eladni...
biztosítási díjak (hozzávetőleg):
- CASCO 115.000.- / év (4M)
- ülésbiztosítás: 60.000.- / év
- felelősségbiztosítás: 33.600.- / év
ápolási díjak:
25 órás: 2.000.- / óra
50 órás: 15.000.- alapdíj + 2.000.- / óra
100 órás: 40.000.- alapdíj + 2.000.- / óra
éves ápolás: 2.000.- / óra
ezek az árak az ÁFÁ-t nem tartalmazzák és egy Cessna 172-es gépet alapul véve értendők. persze ezek csak hozzávetőleges árak és mindenhol más-más lehet!!!!
Szia állítólag némely légtérben mi motorossárkányosok 2003-tól csak rádióval repülhetünk.
Kérdésem mennyibe kerül egy használt reprádió ami felhasználható e célra?
Ha valakinek KLGS gondja van, szóljon! E-mail címem az adatok között, csak ez az egy van.
Üdv!
Egy repgép-műszerész, aki rádiós, de van egy barátja, aki elektromos-navigációs, és visszavonásig érvényes hitelesítői jogosultsága van, háttérrel együtt!
De sok gányolt rádiót láttam már... Persze rádió nélkül még repül egy gép...
A kérdésem a következő:
Tegyük fel, hogy vettem egy Cessna 206-ot Németországban. Hogyan tudom én azt behozni hivatalosan Magyarországra, mennyibe kerül a lajstrombavétel, milyen egyéb költségei vannak.
Költségek alatt a következőket értem:
- hozatal költsége? (szárnyon esetleg?)
- lajstrombavétel költsége?
- éves biztosítás? (milyen kell rá?)
- havi tárolás átlagos költsége?
- üzemeltetés átlagos költsége? (persze benzin nélkül)
- X órás karbantartások költsége? (25,50,100,200,évi,egyéb?)
- egyéb költségek?
ESETLEG UGYANEZEK EGY C172/182-RE?????
Ha valaki tudna segíteni ebben, nagyon hálás lennék! Előre is köszönöm!
De jó, hogy megtaláltam ezt a topícot, ezentúl én is rendszeres leszek itt.
Nálam is van egy gép javításra, amit igen sokára vállaltam el. A tulaj olyan javítást kért ami szakszerűséget teljesen mellőzi. Nagyon kemény vitám volt vele, és megmondtam neki, hogy vigye a gépét máshova ha gányolást akar. A kilyukadt szárnyon az egyik szárnyvég ív megsemmisült kb 50%-ban a tulaj azt akarta, hogy nyomjam ki purhabbal és csiszoljam le, majd egy kis üvegszövettel lamináljak rá. (müanyag gép) Ezt nem voltam hajlandó elvállalni csak úgy, ha szakszerű javítást végezhetek.
A sérülésekről (18db volt a két szárnyon) mindegyikéről fotó és leírás készült a hatóság felé, a javítási terv ezekután készült el minden hibára. Ez be lett adva a hatóságnak engedélyeztetésre, és ha ezt elfogadják, csak akkor kezdek neki a javításnak. addig csak porosodik a szárny.
Bocs a késésért, de mi az ami téged az SKY balesetében arra a következtetésre indított, hogy itt valami "gányolás" volt? Kérlek, mondd ki, ha tudsz valamit.
THX a hozzaszolast. A HA-SKY baleset dobbentett rá igazán ( függetlenül a hivatalos vizsgálati eredménytol ) hogy mennyire veszélyes ma Magyarosrszágon karbantartatni/ javíttatni repülőt megfelelő minőségbiztosítási feltételek nélkül.
Sajnos nekem igen igen rosszak a tapasztalataim, rendszeresen építenek be autó, egyéb vagy megfusizott alkatrészeket repülőbe. Gyakori pl. hogy üzemeltető / javító cégek olyan javításokat/ nagy javításokat vállalnak el melyhez semn jogosításuk, sem szakfelszerelésük nincs.
Azt szeretném ha ebben a topicban mindenki összedobná az ilyen irányú tapasztalatait....
És az se baj ha megnevezzük azokat a helyeket ahol un. szakmai nem megfelelőségeket tapasztaltunk.