Sziasztok! Lenne néhány privát kérdésem azokhoz, akik mostanában vizsgáztak infrastruktúrából. Ha esetleg van ilyen a fórumon, akkor mindenképpen írjon, legyen szíves. Köszönöm szépen előre is. :)
amíg a tesztekben mind a mai napig nagyrészt arra mennek rá, hogy a lehetséges válaszok szövegezésében hol, milyen és mennyi különbség van az írásjelekben, addig éppen "tesztkitöltő-kisiparos" funkcióra degradálják a vizsgázót. be kell magolni, oszt' ámen.
ja, az én időmben is szóról szóra kellett tudni mindent, nem lehetett saját szavaiddal megfogalmazva elmondani. ezek szerint nem változott semmi.
a fentiek áldásos eredménye látszik egy-egy esemény alkalmával, amikor a delikvensnek lövése nem volt arról, mit kellett volna ténylegesen csinálnia. de előtte ő volt a csoport legjobbja, álmában is az utasítást mormolta. no comment.
azt ne mondd, hogy nincs egy csomó felesleges dolog, amit a jármű/mozdonyvezetőnek akkor is tudni kell, ha semmi köze hozzá. a hab a tortán, amikor a teszt azt kérdezi, hogy melyik a rossz válasz...
csak struktúráltabb. illetve a jogszabályokat követő, ámde nem nyakatekert, hanem szabatos és érthető megfogalmazás miatt könnyen emészthető, jól tanulható. legalábbis nekem ez a véleményem.
Voltam múlt évben Bécsben az osztrák vasútnál egy nyílt napon és felmerült bennem olyan kérdés a hallottak alapján, hogy talán azért rövidebb az osztrákoknál a képzési idő (13 hónap, de már hat hónap után vezethet a tanuló felügyelet mellett), mert ott jóval kevesebb anyagot adnak le?
Akkor nem az utasításíró hanem a törvényhozó volt a hülye. Minek bonyolítani amikor pont egyszerűsíteni kéne? Iparvágány is miért sajátcálú vasúti pályahálózat?
Bekerült pl. a "vágányzár" foglama helyett a "pályaműködtetői kapacitásigény felhasználás
Mivel a vasúti törvényben ez a fogalom szerepel, így az utasításban is ennek kell szerepelnie..
A fék utasítás pedig lényegesen egyszerűbb lett, mint volt, persze messze nem tökéletes. Jah, hogy évtizedes beidegződêseket nem lehet kiverni sem az oktatók, sem a mozdonyvezetők fejéből, hogy 10 éve változott szabályokat tanítanak a mai napig egyes oktatók, tudomást sem véve a változásokról?
Igen. Sajnos a nagy utasítás reformok arra voltak jók, hogy még jobban megbonyolítság a nyelvezetet, ezáltal még nehezebben érthető legyen. Bekerült pl. a "vágányzár" foglama helyett a "pályaműködtetői kapacitásigény felhasználás" fogama, ami egészen extrém több soros körmondatokat eredményezett. Kíváncsi lennék, hogy a környező országok vasutainál mio a helyzet utasítás ügyileg...
De hasonlóan sikerült szétbarmolni a viszonylag egyszerűen elsajátítható fék utasítást is...