December elején rendeltem az EURONICS-tól egy Sagemcom D1110-es vezeték nélküli telefont 3999 Ft-ért, akciós ingyenes házhoz szállítással. Az még hagyján, hogy kilenc napot vártam, amíg végre kegyeskedtek kiküldeni a terméket, de ráadásul egy szépséghibás vackot küldtek, aminek a kijelző részének bal sarkában, teljes hosszában egy vágás-karcolás látható. Elég feltűnő és zavaró a dolog. Írtam az EURONICS Ügyfélszolgálatának, ahol először is egy csatolt fényképet kértek e-mailben a hibáról. Sajnos, nekem nincs okos telefonom, sem olyan kütyüm, amivel ezt megtehetném, ezért személyes bemutatót kértem. Erre az EURONICS nem átallott 300 Ft (!!!!!!) kártérítést vagy mit felajánlani, amennyiben elküldöm nekik a számlaszámomat. Megkérdeztem, hogy az mire elég, 300 Ft-ért ki javítja ki a hibát, amire az volt a válasz, hogy szépséghibás terméket NEM cserélnek, csak műszaki hibásat. Egy bizonyos kormányrendeletre hivatkoztak (151/2003, 7§).
Egy újabb e-mailben megkérdeztem, hogy milyen jogon küldenek nekem a pénzemért - nekem 4000 Ft is sok - szépséghibás vackot, mikor én egy teljesen új, hibátlan készüléket rendeltem, melyik kormányrendelet alapján küldték ki és én melyik kormányrendelet alapján vagyok köteles egy zavaróan szépséghibás terméket elfogadni? ÉS MIÉRT KÉRTEK ELŐSZÖR FÉNYKÉPET A HIBÁRÓL? Ha akkor küldök nekik, kicserélték volna?
Erre már "természetesen" nem jött válasz, az EURONICS letudta a dolgot a maga részéről, ha nem kell nekem a megalázó 300 Ft, ami SEMMIT nem old meg, akkor magamra vessek és tartsam meg a szart, amit küldtek!
Amiatt nem küldtem vissza azonnal a terméket, mert a postaköltség kb. 1000 Ft lenne vagy több, és ez nekem kapásból veszteség, amit azért kellene elszenvednem, mert szerencsétlenségemre a tisztességtelen EURONICS-al üzleteltem.
Valaki illetékes megkérdezhetné tőlük, hogy ezt hogy is gondolták pontosan?!
Az biztos, hogy mindenkit óva intek attól, hogy az EURONICS-től rendeljen bármit is, bármennyire is vonzó az ajánlatuk, mert könnyen így, vagy MÉG ROSSZABBUL járhat!
Aki pedig azon háborog, hogy miért siránkozom 4000 Ft-ért, az küldje el nekem a 4000 Ft-ot, mert nekem nagyon jól jönne.
Update: Mivel több e-mailt is küldtem nekik, nemrég jött a válasz:
"Tájékoztatjuk, hogy az írásos megkeresésekre ügyfélszolgálatunknak a törvényileg meghatározott 30 nap áll rendelkezésére. (Belül voltam bőven)
A termék cseréjét a Vöröskő Kft. nem tudja teljesíteni, hiszen Ön aláírta, hogy a terméket sérülésmentesen vette át a szállításkor biztosított fuvarlevelen.
Így a fentiek alapján panaszát lezártnak tekintjük!"
Nos, sérülésmentesen a CSOMAGOLÁST kell átvenni, nem a terméket! Ki az, aki az ajtajában ollóval felszerelkezve nekiáll csomagot bontani és minden darabot ellenőrizni a türelmetlen futár előtt, aki még az emeletre sem jön fel sokszor?
Óva intek mindenkit, hogy a CSALÓ, TISZTESSÉGTELEN EURONICS-al üzleteljen, mert egy használhatatlanul ocsmány, szépséghibás terméket fog kapni a pénzéért!
Jelenleg a Fogyasztóvédelem válaszát várom. Amennyiben nekik adnak igazat, akkor még inkább ÓVA INTEK MINDENKIT A CSALÓ és TISZTESSÉGTELEN EURONICS-TÓL!
Vettem az EURONICS MŰSZAKI ÁRUHÁZÁBAN (1239 Budapest Bevásárló u. 4.) húszezerért egy mikrohullámú sütőt. Mint azután kiderült, fölöslegesen. 4 azaz négy munkanap múlva szerettem volna visszaadni kp-ért, levásárolni, vagy valamiféle csekk ellenébe leadni, de sajnos az alkalmazottak szerint csak 3 azaz három munkanapon belül kell visszavenniük! Ezért aztán menjek békével!
Nos, ha az üzletszabályzatuk ezt írja elő, akkor minden bizonnyal helyesen cselekedtek. Ez van. Buktam egy húszast, hacsak valami jótét lélek nem veszi meg a vadiúj és hibátlan készüléket gyári csomagolásban árengedménnyel.
De ami azért valószínű; én a továbbiakban elkerülöm az EURONICS üzleteit és barátaimnak, ismerőseimnek és úgy általában boldog-boldogtalannak elmondom az itt szerzett tapasztalatomat, a tanulságot meg mindenki maga vonja le! Nekem húszezerbe került!
SENKINEK NEM AJÁNLOM,HOGY AZ EURONICS ÁRUHÁZLÁNCTÓL VÁSÁROLJON!!!Én a komáromi üzletükben vettem egy tévét,ami 2 HÉT után meghibásodott!!!A garancia érvényesítésekor az udvariatlan,mogorva eladó közölte,hogy mivel a TV dobozát nem vittem vissza,nem tudja szervízbe küldeni.Meglepetten megkérdeztem tőle,hogy akkor én most mit tudok csinálni?Erre rendre utasított,hogy ne emeljem fel a hangom,majd fennhangon,gúnyosan telefonálgatni kezdett mindenfelé,hogy doboz nélkül vittek vissza egy tévét.Micsoda csapás!!!Tanulságként írom mindenkinek,hogy doboz nélkül is érvényes a garancia,csak a számla és a jótállási jegy kell hozzá.Én egy 37 négyzetméteres lakásban lakom,ahol nincs pince,csak egy közös tárolóhelyiség van a lakóknak,persze az is már tele van.A TV-re 5 év garanciám van,ezek szerint 5 évig együtt kellene élnem a TV,és minden más háztartási készülék dobozával!!!Némi "ráhatás" után nagy kegyesen közölte az eladó,hogy elküldik szervízbe,de csak késedelmesen tudják indítani a küldeményt,mert hát így doboz nélkül.....(biztos nagyon nehéz lehet az Euronics-nak beszerezni egy nyomorult dobozt,mikor hegyekben áll ott mindenhol).Egyébként a kereskedő dolga becsomagolni és a szervízbe eljuttatni a hibás terméket,és nem a vásárlóé!!!A doboz nem dokumentum,vagy tartozék,amit meg kellene őrizni!!!!
NEM ELÉG,HOGY SILÁNY TERMÉKET ÁRULNAK,MÉG A GARANCIA ALÓL IS KI AKARNAK BÚJNI!!!NEM AZ A SZOMORÚ,HOGY A 2 HETES TV-NEK NINCS MEG A DOBOZA,HANEM AZ,HOGY A NÁLUK VÁSÁROLT TELEVÍZIÓ 2 HÉT UTÁN ELROMLOTT!!!!
LEGYEN ÓVATOS! MI többet itt nem vásárolunk. A tegnapi napon Samsung kombihűtőt szállítottak házhoz. Nem szépséghibás/muszaki hibas/hibaskent megjelölve, hanem zsír új termékként fizettem ki online az árát. Rettentően rohanó futárok, papírt sem irattak, hogy átvettük..annyira siettek (nem vettük át akkor, az is lehet? Várjuk, azt, amit átvennénk papíron is. :D). Látszólag sérülésmentes csomagolas, helyváltoztatás nélkül a csomagolást, mint hímestojásról lefejtve horpadast fedeztunk fel, amit naivan 10 percen belul az ugyfelszolgalaton egybol jeleztunk, hatha a futar is visszaterhet, futart is hivtuk, szervízhez riranyitanak a zero km-es géppel, ott meg nyilvan kirohogik a boltot is. ...stb. a Lényeg: megprobalnak félrevezetni az ügyfélszolgálattól. Korlatozzak a cserejogomat, korlatozzak az elallasi jogomat, azzal, hogy azt allitjak ha elallnek a vasarlastol, akkor (bezzeg :D) minden serulest bevizsgalnak es levonjak a visszautalando pénzből, mert én vagyok a felelős a sérülésekért, mert nem vettem észre a futarok jelenlétében- nyilván azért is, ha a visszafutárok ripityára törik azért is,, ha levideozom , hogyan viszik ki az ajton akkor is. A hűtő teteje is sérült, felmaródás van rajta, ami nyilvan nem lathato, ha nem vagy magasabb a hűtőnél, csak ha felmászol valamire. A szervíz telefonon azt mondja, hogy ha külső sérülés van a gépen, azzal a granciát elveszítjük és veszélyes is lehet. "Ügyfélszolgálat" passzív agresszív, szándékosan félrevezető, jogszabályokra hivatkozik, mikozben ha a korrekt jogszabalyra hivatkozunk megkukul, mintha megszakadna a vonal, lapítva várja, hogy lekopjon a vevő, nem megoldásra törekszik csak kicsúszásra a felelősség és a jog alól, időt húzva. Írásban nem kommunikál.
Drága mosó- és szárítógép megrendelve, futárcég kihozza, csomag kibontásakor - még a futár jelenlétében - kiderül, hogy a gép sérült, csúnyán be van horpadva az oldala és el van törve a teteje, vélhetően elég nagyot esett még a gyárban vagy útközben. Sebaj, a dologról jegyzőkönyvet veszünk fel a futárral, ráírjuk a szállítólevélre a sérüléseket, és fotókat is készítünk a gépről. Ezután a futár távozik.
Rögvest hívom az Euronics-et, érdeklődnék, hogy mikor cserélik ki. Mondják, hogy semikor. Szerintük "saját felelősségemre vettem át a terméket", és innentől kezdve ők nem tudnak mit csinálni. Az, hogy dokumentálva van, hogy a termék már a kicsomagoláskor sérült volt, és az "átvétel" annyit jelent, hogy nem hajítottam fél kézzel a futár után a gépet, nem zavarja őket.
3 napos cseregarancia és 14 napos elállás nem jöhet szóba, mivel cégként vettük a gépet (ez jogos), az ilyenkor érvényes kellékszavatosságról és termékszavatosságról viszont hallani sem akarnak (ez nagyon nem jogos). Hiába idézem nekik a saját ÁSZF-jük vonatkozó pontjait és a PTK megfelelő paragrafusait is, ha az ügyfélszolgálatos droid kifogy az érvekből, akkor inkább bontja a vonalat.
A kijelző sérülése, még ha nem is akadályozza a használatot, nem esztétikai hiba. Erre csak akkor hivatkozhatnak, ha a vásárláskor tudtad, hogy esztétikai hibás terméket kapsz.
Én vásároltam vagy háromszor-négyszer nagyobb cuccokat náluk, azt kell mondhatom, hogy amiket vettem, a legolcsóbban árulták az azonos cuccok közül, a legjobb feltételélekkel, a legrészletesebb leírásokkal (és én utána nézek a neten, mert nem mindegy hogy egy tv-ért hatszázat fizetek vagy ötöt, nekem nem) és soha egy kicsi bajom sem volt velük.
Szerintem nem átverés, beleszaladtál egy rossz cuccba. Van ilyen, szerintem mindenhol.
Erre az EURONICS nem átallott 300 Ft (!!!!!!) kártérítést vagy mit felajánlani, amennyiben elküldöm nekik a számlaszámomat. Megkérdeztem, hogy az mire elég, 300 Ft-ért ki javítja ki a hibát, amire az volt a válasz, hogy szépséghibás terméket NEM cserélnek, csak műszaki hibásat. Egy bizonyos kormányrendeletre hivatkoztak (151/2003, 7§).
nem akart cserét ,előbb árengedményt javasolt az eladó
majd leírta szépséghibás terméket nem vesz vissza
ez ellentmond egymásnak, továbbá megtévesztette a vásárlót
amennyiben a vásárló cserét kér ,de nincs azonos termék, helyettesítő terméket a vevő nem köteles elfogadni ,így is pénz vissza
Az Edigitalban 1x nekem mar kibontott termeket is visszavettek, teljesen korrektul.
Igaz a kibontas utan derult ki, hogy nem kompatibilis az eszkoz, a leiras, ami meg az oldalon volt, nem volt egyertelmu. (persze en is kerdezhettem volna, meg alaposabban is utana nezhettem volna)
Ami meg ez az atvetel igazolast illeti, valo igaz, hogy csak azt tudja igazolni az ember, hogy a dobozt vette at serulesmentesen, a tartalomra ez nem feltetlenul igaz.
Ha ez (lesz) a gyakorlat, akkor szivni fognak szegeny futarok, amig kibontja a termeket az illeto, megnezi, kiprobalja stb. stb.
hogy szépséghibás terméket NEM cserélnek, csak műszaki hibásat
mivel ezt leírták,így:
10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
"E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat."
9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
December elején rendeltem az EURONICS-tól egy Sagemcom D1110-es vezeték nélküli telefont 3999 Ft-ért, akciós ingyenes házhoz szállítással. Az még hagyján, hogy kilenc napot vártam, amíg végre kegyeskedtek kiküldeni a terméket, de ráadásul egy szépséghibás vackot küldtek, aminek a kijelző részének bal sarkában, teljes hosszában egy vágás-karcolás látható. Elég feltűnő és zavaró a dolog. Írtam az EURONICS Ügyfélszolgálatának, ahol először is egy csatolt fényképet kértek e-mailben a hibáról. Sajnos, nekem nincs okos telefonom, sem olyan kütyüm, amivel ezt megtehetném, ezért személyes bemutatót kértem. Erre az EURONICS nem átallott 300 Ft (!!!!!!) kártérítést vagy mit felajánlani, amennyiben elküldöm nekik a számlaszámomat. Megkérdeztem, hogy az mire elég, 300 Ft-ért ki javítja ki a hibát, amire az volt a válasz, hogy szépséghibás terméket NEM cserélnek, csak műszaki hibásat. Egy bizonyos kormányrendeletre hivatkoztak (151/2003, 7§).
Egy újabb e-mailben megkérdeztem, hogy milyen jogon küldenek nekem a pénzemért - nekem 4000 Ft is sok - szépséghibás vackot, mikor én egy teljesen új, hibátlan készüléket rendeltem, melyik kormányrendelet alapján küldték ki és én melyik kormányrendelet alapján vagyok köteles egy zavaróan szépséghibás terméket elfogadni? Erre már "természetesen" nem jött válasz, az EURONICS letudta a dolgot a maga részéről, ha nem kell nekem a megalázó 300 Ft, ami SEMMIT nem old meg, akkor magamra vessek és tartsam meg a szart, amit küldtek!
Amiatt nem küldtem vissza azonnal a terméket, mert a postaköltség kb. 1000 Ft lenne vagy több, és ez nekem kapásból veszteség, amit azért kellene elszenvednem, mert szerencsétlenségemre a tisztességtelen EURONICS-al üzleteltem.
Valaki illetékes megkérdezhetné tőlük, hogy ezt hogy is gondolták pontosan?!
Az biztos, hogy mindenkit óva intek attól, hogy az EURONICS-től rendeljen bármit is, bármennyire is vonzó az ajánlatuk, mert könnyen így, vagy MÉG ROSSZABBUL járhat!
Aki pedig azon háborog, hogy miért siránkozom 4000 Ft-ért, az küldje el nekem a 4000 Ft-ot, mert nekem nagyon jól jönne.
UPDATE: Mivel több e-mailt is küldtem, még, nemrégen ez a válasz érkezett:
"Tájékoztatjuk, hogy az írásos megkeresésekre ügyfélszolgálatunknak a törvényileg meghatározott 30 nap áll rendelkezésére.
A termék cseréjét a Vöröskő Kft. nem tudja teljesíteni, hiszen Ön aláírta, hogy a terméket sérülésmentesen vette át a szállításkor biztosított fuvarlevelen.
Így a fentiek alapján panaszát lezártnak tekintjük!"
Nos, a CSOMAGOLÁST kell sérülésmentesen átvenni, nem a terméket! Ki az, aki ollóval a kezében félóráig bontogat egy csomagot és átnéz minden egyes darabot a türelmetlen futár előtt, aki gyakran fel sem jön az emeletre, nekünk kell lemenni a kapuba hozzá?
Jelenleg a Fogyasztóvédelem válaszát várom. Amennyiben nekik adnak igazat, akkor még inkább óva intek mindenkit, hogy a csaló és tisztességtelen EURONICS-től rendeljen bármit is!
Ha akkor tudok fényképet küldeni a hibáról, kicserélték volna?