A kontrólert úgy lehet ellenkező irányba fordítani,hogy a vezetőasztalon a szélső gombot le kellett nyomni (reteszelő)utána az irányváltó beugrató gombot lenyomni(az indító gomb mellett van)ha kigyulladt a végállás jelzőlámpa akkor lehetett ellenkező irányba haladni.Csak álló befékezett mozdonynál lehetett irány váltani
XII JV 17/24 típusú, 12 ( XII ) hengeres Jendrassik rendszerű ( J ) V motor ( V ). Furat 170 mm ( 17 ) löket 240 mm ( 24 ) 450 lóerő teljesítménnyel....
Gondolom a kérdésed a 2013.október 5-i Dunaferr-es "kirándulás" után merült fel. Jelen voltál vagy csak a képeket láttad? Úgy volt, hogy egy eredeti Ganz-Jendrassik motoros zetor fogja húzni a szerelvényt, de gazdaságtalan üzemeltetés miatt félreállították az utolsót is pár hete.
Az A23-027-es zetorba már Ganz 12 VE 17/24-K típusú motor van beépítve.
Két iránynak megfelelően lehetett tekerni a kontrollert, de irányt váltani így nem lehetett. Két nyomógomb is volt eme célra (én csak középiskolásként láttam annak idején), amelyek kezelésével tudtad az irányt kapcsolni.
Az M31-et valóságosan ismerőktől kérdezném, igaz-e, hogy a mozdonyokon tényleg a kontroller tekerésének iránya vezérelte az irányváltót is?
És ha igy volt, akkor nem fordulhatott-e elő, hogy menetközben a 0 felé visszatekerve a kontrollert, az túl-csúszott a 0 fokozaton és máris a másik irányt kapcsolta?
Vagy csak figyeltem eléggé a videokat és valahogy máshogy működött?
A mellékelt képen az M31,2022 áll személyvonata élén Kondoros állomáson 1989 december 19.-én. Az azóta már megszüntetett Kisszénás-Kondoros vonalon ezekben az években M31 illetva M32 dizelek vontattak. A 2022-es 257-es gyári számmal 1959.09.08.-án jött ki a Ganz-MÁVAG-ból és 1959.09.14.-én műtanrendőrizett. 1994.05.02.-án selejtezték.
Jó volt megnézni ezt a rövid videót. Beosztott gépem volt Debrecenben, sokat guritottam vele ott és a 2017-essel is. A téli hónapokra viszont nem szivesen gondolok vissza, nagyon hideg volt. Volt olyan éjszaka, hogy a ceglédi kannába belefagyott a víz a vezetőálláson, ezért azt a géptérben tartottuk, hogy inni tudjunk. Egy Taurusból erre visszagondolva már szinte hihetetlennek tünik, pedig így volt.
Tud valaki valami pontosabb infot arról, hogy a 31-es gépek az 50-es és 60as években tényleg jártak-e tehervonatokkal és állítólag személyvonatokkal is ?