Visszaolvasgatva azt a még kevés hsz-t, nem derül ki hogy ma kié is a motorszín. Tehát ezek szerint még az államé? Mondjuk vissza is adhatnák a MÁV-nak használatra.....
Személyedben a gyorsreagálású véleményalkotót tisztelhetem? :-)
Amúgy teljesen igazad van, a szentesi motorgarázs építésekor már nem volt aradi üzletvezetőség. Az építést a szegedi igazgatóság felügyelte, és így a dolog lényege nem változik, a MÁV.
Magam tényleg csak nagyon rövid történetet tudok! :-)
A kezdeti időkben ez volt a Nyugati fűtőháza, fordítókoronggal, szén- és homokszerelővel, mindennel. Úgy hallottam, fiumei gyorsok mozdonyait is készítették itt fel. Aztán mikor a növekvő forgalomhoz kicsi lett, és ott már a város miatt nem növekedhetett, a gőzös kiszolgálást kitették a mai Vasúttörténeti Park helyén álló, 1909-től épült Északi (később Hámán) fűtőházba.
A mai időkig megmaradó neve motorszín, mióta ismerem, az akkor Esztergom és Veresegyház felé járó Csörgőket, aztán a Bz-ket, a dízel tartalék Bobókat napivizsgázták itt. A hátsó traktusában a kormányvonatok voltak.
Érdekes lenne, ha valaki összeszedné a történetét, még nem olvastam ilyet.
A Nyugati sokadik vágánya mellett áll, a Ferdinánd hídig tart.
OFF: Ha több eszem van, megnéztem volna a Hetven éves a szentesi motorgarázs c. barna könyvben, hogy valóban, a MÁV aradi üzletvezetősége felügyelte az építést. ON
Sok sikert és hosszú életet kívánok e topiknak! A Nyugati motorszínben kerültem testközelbe a MÁVval, amit azóta sem bántam meg. Hamarost magam is gazdagítom néhány képpel a topikot. (lehet, hogy nem mindenki örömére :-)) )