Az első pillanattól kezdve a Wallishoz járok Bp-en, a Kerepesi útra. Rendesek, ajánlom másnak is.
Amikor bevittem, leeresztették az olajat és újra töltötték, ezt grammra kimérték. Ebből látszott, hogy elég erősen folyik.
A procedúra az lett volna, hogy elautózom 1000km-t és akkor újra méricskélnek, de látták, hogy nagyon közel a garancia vége, ezért ezt ejtették és egyből a szétszerelés mellett döntöttek.
Hordósodást mérnek, ami, ha egy bizonyos határ alatt van, akkor motorfelújítás, ha felette, akkor motorcsere. Nekem az utóbbi lett.
Időpont egyeztetéskor 1 hónapot mondtak, amikor beadtam az autót, akkor másfelet. Február 26-án adtam be és április 30-án kaptam vissza! Ez durva volt, mert nincs több autónk... Csereautót nem kínáltak. Aztán mégis, az utolsó két hétben felhívtak és kaptam egyet, mindenféle költség nélkül, csak tele tankkal kellett visszaadnom.
Most van egy új motorom, pontosabban fűzött motor (a hengerfej a régi).
A szerviz szerint megoldás, hogy ne ismétlődjön meg ez a probléma: 3-4000km-enként bele kell önteni tankoláskor az üzemanyagba Xeramic márkájú valamit ezek közül: https://pmxeramic.hu/termek/motorvedelem-gdi-motorokhoz/ (nem tudom még melyiket, majd rákérdezek), vagy használni ebből mindent és ők is öntenek bele valamit a motorba 10000km-enként.
Most, hogy használom, semmit nem érzek, ami számomra azt jelenti, hogy jól lett összerakva.
Azt hiszem, most, hogy minden okés, eladom, de ezen még alszom egyet-kettőt. Aki megveszi, jól jár majd. Én lehet, hogy átpártolok egy másik márkára.
szia. nekem is hasonló problémám van. eszi az autó az olajat 50e.km. 5 éves. szervizben nem túl "kedvesek".azt mondták lehet csak kokszosodik az meg nem gari.. mondom mi van?most van teszten olajfogyás.én saját magam 2-3 dl mértem 300 km-en...Neked simán ment minden? nem akadékoskodtak? mennyi ideig tart a csere? csere autó? lécci írj a dologról pár szót. köszi ha segítesz !
(Most kezdtem keresgélni itt a fórumon, felmerült-e az én problémám is, de csak ezt a kérdést találtam.)
Nekem idén áprilisban jár le a 7 év garanciám. 72000 km van benne. Idén februárban vettem észre először a nagyobb mértékű motorolaj fogyást. Nem ecsetelem, de végül bevittem a szervizbe. Ma van ott negyedik hete, mert motorcserére várok, szerencsére még garanciában.
Szóval az EURO 6 miatt van az egész, mert a kipufogógáz nagy hányadát (nem emlékszem a pontos %-ra) visszavezetik a szívótérbe és a korom olyan kopást eredményez, amitől az olaj elfolyik.
Javaslom, hogy nézesd meg.
Úgy mondta a szervizes, hogy, ha 10.000 km-enként 1 litert fogyaszt, akkor már meg kell nézni. Nekem 7.500 km alatt 1,5 litert fogyasztott.
A legnagyobb "hiba" az, hogy városban használom. Ha turbós lenne, akkor alapból magasabb az üzemi hőmérséklet, de akkor is előjön, de általában 100-120.000 km-nél szokott jelentkezni, de aki sokat autópályázik, annak lehet, hogy sosem.
"ideje egy rendes szerelőnek is megnézni.. AZ előző ledoktorált."
Nehéz rendes szerelőt találni, mert ugye a 7 év gari miatt a "mezei" szerelők nem nygyon ismerik.
Mindenki viszi a márkaszervízbe, amíg garis. Nekem mindkettőre volt esetem, amikor a mezei tudta megtalálni a hibát, és olyan is volt, amikor a "mezei" egy napig kereste a hibát, a márkaszervizes meg beült a tabletjével, és megmondta.
Automatikusan kapcsol, ha fordulatszám különbséget érzékel. De hogy pontosan hány %-nál, azt nem tudom. Tény, hogy nem teljesen egyforma kerekekkel érezhetően bekapcsol.
A műszerfali kapcsoló a fix összkereket kapcsolja, azaz akkor is, ha nincs fordulat különbség.
Próbáld meg ezt az említett biztit kivenni.
Ez a "gurulás" dolog mindenesetre érdekes gyújtás nélkül, mintha össze lennének tapadva a kuplung lamellák ( a difi előtt az összkerékhajtásé). De akkor 40 felett sem kéne neki elengednie.
Megtapasztaltam én is hasonló jelenséget, amikor téli kereket szereltem.
Felszereltem a 2 hátsót, aztán nem tudtam folytatni a munkát, de menni kellett valahová.
Mivel a téli-nyári között van pár % különbség, ( 215/65r16 és 235/55r17,) néha bekapcsolt az összkerék hajtás, és mivel aszfalton voltunk, érezhetően "fogta" az autót. Aztán 40 felett ez elmúlt.
Fostam is kicsit, de lusta voltam megkeresni a 4WD biztosítékot, csak kb. 10 km-t mentem.
Régóta foglalkoztat az a kérdés, hogy a 2008-s 2.0 CRDI Kia Sportage-omba motor előmelegítőt szereljek, hogy megelőzzem vagy mérsékeljem a hidegindítás okozta fokozottabb motorkopást, ill. csökkentsem az ü.a. fogyasztást.
A kérdésem az lenne, hogy használ-e valaki utólag beszerelt motormelegítőt (hűtővíz, vagy olaj), ha igen akkor milyet, mik a tapasztalatok?
Köszi a választ, igen elképzelhető, hogy a fék lehet a ludas. De, ha közlekedek vele mondjuk 10 km-t, megállok és olyan fura égett szag érződik az autó körül. Gyorsan körbeszaladva az autót és megtapogatva a tárcsákat, nem tapasztalok melegedést egyiknél sem..
Nem, itt valami másról lehet szó. Talán a fékek, fékmunkahengerek későn engednek vissza, passz.
Tolatva hallani is egy nyikorgóhangot és úgy is érezni is az ellenállást. Egyesbe meg mielőtt váltanék másodikba olyan szinten fogja valami az autót, hogy visszalassul..