Wc tartályomból szivárgott a víz. Felhívtam és fotókat is küldtem. Az alsó vastag csöpög? Neeem! Felette, a tartály! Anyámnak adtam 25 ezret, én nem tudok odamenni a lakására, ennyiből tuti kijön. Az alsó vastag csövet kicserélte, a 25 ezret elvitte számla nélkül, a tartály tovább csöpögött. És igazából ami az undorító, hogy többször felhívtam és kértem, hogy jöjjön vissza és csak hitegetett. Holnap, meg itt mindjárt végzek és indulok!
Az RF-es termostát (a kapcsoló jel rádiófrekvenciásan terjed) lényege ,hogy a
hőmérője(termosztátja) bizonyos távolságig hordozható.
Ahol éppen van (viszik) abban a helyiségben tartatja a kazánnal (kazán mellett a vevőegysége)
a rajta beállított hőmérsékletet.
Nem kell hozzá cső, vezetékelés ,csak a fogadóegységét kell összekötni a kazánnal.
Fojtást vihetsz be az emeleti osztó-gyűjtőn hogy a kívánt hőfok meglegyen, de mivel ez nem egy állandósult állapot (külső hőm. változások….) ezért volna jó odatenni éjszakára a termosztátot.
Ha fönt fojtást viszel be akkor lentre nagyobb-több hőmennyiség jut (a víz tudja a fizikát).
A fojtás mértéke egy szabadidős játék, mellette lehet időigényes is.
de hordozható termosztát és két légtér kialakításához újabb csövek vagy valami átalakító kell, nem? mert most a padlókör egy csövön van az emeleten és földszinten is.
Alkoholos filccel be lehetne jelölni, hogy melyik csap hol állt. 2 db amúgy is le van szedve, a 3. is mintha ki lenne teljesen csavarva. Igen az elzárástól hőmérséklet csökkenés várható.
Igen. Felül a puffer tetejénél van automata légtelenítő itt csatlakozik be az újabb gázkazános melegoldal. A puffer és minden más kazános rész le van zárva golyóscsappal. Később lesz csak bekötve a radiátoros rész jelenleg nem üzemel és el van zárva.
Megpróbáltam a leirtak alapján a légtelenítést de már nagyon kis vizáramlásnál is elkezdett rezonálni/búgni a hőcserélő körül ami ugye elég rosszul sikerült a szakinak bekötni. Percenként pár liter csurog igy át. 1.8bar a nyomás az osztógyűjtőnél. A tágulásiban 1bar gyári értéken volt amikor még nem volt nyomás alatt a rendszer.
Sziasztok! Van egy modern, kétszintes családi házam, amit bérlünk, de nem értek a padlófűtéshez (gázkazán). A nyitott lépcsőház, lenti nagy üvegablakok stb miatt a lenti földszinti rész hideg, az emelet túl meleg (alváshoz). Lefotóztam az emeleten a köröket, ezeket simán lejjebb tudom tekerni 1-re vagy akár nullára, vagy okozhat az valamilyen problémát? Várható ettől, hogy az áramlás lassulása miatt kevésbé lesz itt meleg?
WILO Yonos PICO 25/1-6 maxon megy a padlófűtés funkcióval. Alaphelyzetben fent van az átfolyásmérő piros jelzője és ha a kazántól jön a víz akkor lefele mozdul el de minimálisat kb a fél liter/perces értékig körönként. A víz kering de max 3liter/perc ha a 6db kört nézzük összesen.. Ha a keverőszelepet 1es állásra állítom akkor hallani, hogy alulról a padlófűtéscső visszatérő ágaitól rendesen megindul a víz és az átfolyásmérők lefele szinte kiakadnak 3-4liter/perc-re körönként.
A 4. Linken látszik a legszélén a légtelenitő. Van egy az osztón és a gyűjtőn is.
Ez a keveroszelep az. A szivattyu nem került át, bekötés alatt villamos bekötést értettem. Eddig nem volt beüzemelve új építés teljesen. Úgy volt, hogy vegyes kazán lesz, de később lett hozzátoldva még a beüzemelés előtt a gázkazán. Ki van zárva a flexi cső. Csak a nyomásproba miatt volt.
Egy ilyen öreg grundfosnál már érdemes ellenőrízni a kondenzátort, mert hiába van 3-a fokozaton, ha szar a kondi nincs meg a megfelelő áramlás.
Egy komolyabb multimeterrel lehet ellenőrízni a kapacitást.
De az is megoldás, ha kicsavarod a tengely végén a csavart és egy csavarhúzóval meg lehet állapítami, hogy mennyire van nyomaték. /jó ehhez kell egy kis tapasztalat/.
...már abból kilogikázhattad volna, hogy ÁLLÍTHATÓ. Igen, ha el tudtam volna olvasni. Csak a fotó elkészítése és kinagyítása után kezdtem "sejteni", hogy állítható. De még akkor sem volt fogalmam arról, hogy hogyan. peterch-nek köszönhetően most már tudom. Szerencsére nem kell áll1tani: 3-ason van. btw. a fűtés szempontjából az 1-2-3 mit jelent? Gyorsabban keinget? Nagyobb nyomással keringet?
... csendben hallgatózva meg tudod vizsgálni, hogy áramlik-e a víz. Az én koromban a szememnél már csak a fülem rosszabb :( de amikor a szivattyúnak elvben menni kellene, akkor a kazánból kimenő csövet megfogva valamiféle rezgést lehet érezni, És a visszarő csö is meleg, tehát a jól működő radiátorokból vissza is jön a víz. Ez jelentheti azt, hogy a szivattyúval nincs probléma, és nem csak "éppen átfordul most gravitációsan álló szivattyú mellett is a víz"?
És most "bevallom", hogy nem a fűtéssel (meleggel) van problémám. Éppen ellenkezőleg. (abban a szobában, ahol ez az "egy termasztát, két pár radiátor" van, azóta is normális hőmérséklet van, amióta peterch javaslatára lezártam az egyik párt. Igaz, a másik páron nincs "lényegi" változás - talán csak annyi, hogy a visszatérő cső "nem annyira hideg". De melegnek (mint a többi 10 radiátornál) nem mondanám.)
Szóval, az igazi "probléma" a kazán vezérlés. A kérdéd az, hogy egy elromlott (már nem igazán jól működő) keringető szivattyú-termosztát-rediátor "meghülyíthei"-e a kazánt? A jelenség ugyanis a következö: Órákig (akár fél napig) nincs probléma (pl. amikor a keringetett fűtővíz 45C-re csökken bekapcsol, majd amikor eléri a 60C-t kikapcsol) Aztán "egyszer csak" elkezd 70-80C-vel fűteni. (a kazán hőmérője 70-et mutat amikor már bekapcsol, 80-at amikor kikapcsol. de utánna még felmegy 90-ig is - ez kb. megfelele a manuális (maximális) fűtésnsk.). És ez a "temérdek hő - na meg gázszámla" leginkább azokra a radiátorokra megy, amiken nincs termosztát (konyha, fürdőszoba, wc - annak ellenére, hogy azok alig vannak kinyitva). Ezekben a helyiségekben ilyenkor szinte "sivatagi" a hőség. És ebből eddig csak a fűtés leállításával + "pihentetéssel" lehetett "kibillenteni.
Hát ezért hívtam még szakembert is, de az sem tudott erre semmit mondani. u.i. amióta elzártam az egyik "gyengélkedő" resdiátor párt (6 órája) még nem jeletkezett ez a jelenség. De ez sajnos, még nem jelent semmit.
Nem zárva van. Termosztatikus keverőszelep, hogy a padlofutesnel ne az 55fokos viz menjen ami a radiátornak is. 5fokozatu ha letekerem 1re akkor szinte teljes egeszeben a padlofutes csövektől hozza a vizet, nem pedig a kazántól. 1es állásban jó az áramlás ebből következtettem arra, hogy a keringető és a padlófűtés körök jol lettek kivitelezve. Ha feljebb tekerem, akkor a kazántól hozza a vizet akkor egyből leesik az összes rotaméter minimumra.
Pontosan nem tudtam megmérni dT-t, de a kazán minimum fokozaton üzemel a kijelző szerint. Ki be kapcsol, 1percig megy majd kb 1percig egyeltalán nem fűti a vizet.
Keverőszelep típusát estefele tudom megnézni.
A kazán a helyiség másik sarkába került onnan lett elvezetve a szekunder kör ami kb 2*6m.
Korábbi képet találtam de azota ami változott a képen csak a keringető lett bekötve.
Minden hőcserélőn meg van adva a bekötés , hogy az áramlásnál a hőt minél hatékonyabban át tudja adni a primer kör a szekundernek . Ezért vannak a lemezeken az áramlást terelő részek .
Nem keresztáramban , az a szellőztetsrendszereknél van . Itt ellenáramban kell bekötni , az a leghatékonyabb .
Igen a hőcserélő nem ellenáramban kötötték be. Külső alsó a szekunder visszatérő felső az előremenő, belső réz alsó a kazán előremenő, felső a visszatérője.
A kazán ki be kapcsolgat, fel sem modulál nagyobb teljesitmenyre. Az előremenő 55fok a visszatérője kb 51-52 ami azt igazolja hogy a szekunder körbe valoban nagyon kevés víz áramlik.
Ki kell cserélnie a csövezést 3/4re garanciálisan?
A hőcserélőn mindegy melyik oldal a primer és melyik a szekunder? Csak a lényeg, hogy keresztáramba legyen kötve?