Inkább koncentrálj arra hogy a holnapi dolgokat hogyan fogod kimagyarázni. Elég kicsi rá az esély hogy ugyanúgy lesz szar mint legutóbb, úgyhogy siker esetén lesz munkád vele, hogy kimagyarázd hogy van az hogy három motorral is csak 12.5 Km :) És ez még a legjobb eset volt amikor minden flottul ment ;)
Éppen arról van szó hogy úgy tesznek mintha nyitottak lennének közben meg folyamatosan rész információkat és félrevezető dolgokat mondanak, néha elég pofátlanul, lásd a legutóbbi SN8 repülésen a raptorok szánalmas teljesítményét. Amire kb az volt a kommunikáció hogy eleve így akartuk. Mi így szállunk le a bicikliről.
gondolom a nyírást a szerkezetnek a dolga hogy kibírja. a turbulenciák eredőjeként fellépő kitéréseket meg manőverezéssel kellene majd korrigálni.
inkább az érdekelne mi volt a konklúzió az sn8-nál, milyen adatok voltak hasznosak, és min javítottak h. ilyen gyorsan újráznak. szóval nőtt e és mennyivel az esélye hogy most a landolás sikeres legyen (már ha nem esik szét addig).
azért nem egészen így van. Alapvetően őket nem érdekli, hogy egy jó csomó ember a világ minden tájáról árgus szemekkel figyeli a teszteléseket. Annyi pozitívum van, hogy gyakorlatilag hagyják - olyan távolságból, hogy az még ne legyen problémás az ipari kémkedés szempontjából.
Ők megtesznek különböző adminisztratív lépéseket, amiket aztán figyelnek azok, akik ezzel napi szinten foglalkoznak, és körbekürtölik a világon. Igen, pl. a WAI Félix is valamint Marcus House, Everyday Astronaut, stb, stb. Általában megjegyzik, hogy egy ilyen bejelentés vagy engedély mit jelenthet, és hozzáteszik, hogy "talán", vagy hogy "ez nem biztos".
A SpaceX szempontjából ez a külvilág nyüzsgése, nem foglalkoznak vele, ők pedig haladnak a teszt programjukkal, ahogy tudnak, ahogy sikerül.
Mivel a szárnyaknak alacsony sebességnél nem veszi hasznát, éppen a földetérés előtti pillanatok a későbbiekben is kritikusak lehetnek a szélnyírás miatt.
Elég nagy és hosszú testről van szó, komoly oldalirányú erők léphetnek föl már 50 km/h körüli szélsebességnél, ahol a felszín közelében az irányok rétegenként változhatnak. Mivel kompenzálná?
Nyilván. Ha nem tud egy szellőben fel és leszállni, akkor nem sok értelme van.
Viszont még nagyon nagyon messze van attól hogy ebből űrhajó legyen. A tömegét cca a felére kellene csökkenteni, a motorokat be kéne fejezni, meg kéne oldani a re-entry-t kellene egy PV, létfenntartás, abort mode a személyzetnek, annyi de annyi minden hogy felsorolni is nehéz.
Szerintem most arra gyúrnak hogy idén LEO-ra tegyenek majd elégessenek a légkörben egy darabot. Az is baromi nagy feladat, de megoldható, és semmilyen különösebb technikai forradalom nem kell hozzá.
szerintem illene majd ezt tudnia élénk szélben is megcsinálni majd. de gondolom most még nem azzal kezdenének. és nem hinném hogy túl előnyös ha földet érés előtt minden féle turbulens széllökéseket kap egy ekkora felület.
a fenti áramlatokat ki lehetne kompenzálni ha enyhén szélirányba lövik fel és fektetik vízszintesbe. csak aztán maradjon is meg a szél. azt se tudom mennyit lenne képes korrigálni az uszonyaival, de gondolom ők igen.
Persze érdekes nézni majd ma is hogy vajon ezúttal meddig és milyen sorrendben mennek a motorok, és hogy vajon az elvileg jóval kevesebb mint 120T prototípus (ugye ebből hiányzik 3 motor, a hőpajzsok, kabin stb.) vajon megint 2 papíron 220T tolóerejű motort igényel e a "leszálláshoz"
A motoroknál lehet nézni hogy a leállás normál lesz e vagy láthatjuk az egyik preburner sokkal vékonyabb lángcsóváját még egy darabig amikor a másikat leállítja az automatika/kilobban. A zöld színre és érdemes odafigyelni.
De azér valljuk be ezek nem forradalmi dolgok. A holdraszállás az kéne már, de ahogy most állunk arra még várni kell majd egy évtizedet. Hacsak Kína fel nem pörgeti a programját. :/
a szélmérőt bárki megnézheti, ha akarja ott a videó címe és az időpont. csak azt hittem az nyilvánvaló hol találni. nem tudom mi a forrása azoknak a kijelzőknek. felőlem be lehetnek kötve elon laptopjára is :D gondolom nincs jobb dolga mint ezzel játszani..
nem értelek titeket, tegnapra is volt időzítve, pedig nem volt szél. már hetek óta halogatják folyamatosan, széltől függetlenül. szerintem pont nemérdekli őket az időjárás előrejelzés, amikor van 1000 egyéb elhárítandó probléma, és úgy vannak vele ha minden oké, és még az idő is megfelelő akkor mehet. azt én sem értem miért, nem adnak maguknak néhány hetet v hónapot (határidőt) mindenre és csak azutánra kitűzni.. így kvázi mindenkit szívatnak..
Azért elég furcsa, hogy direkt (?) szeles napokra időzítik. A mai nap megint szelesnek ígérkezik a hétfői 30 mph-s után. Lehet, hogy a szélcsend sem jó valamiért nekik? Vagy csak gyakorolják az előkészületeket, hogy rutint szerezzenek? Érdekes lenne tudni.
igen, a fák lombjait szélgéppel fúvatta elon, meg a kamerát is csak ők cibálták.. pedig ez tök lényegtelen egy 10000+ méteres szabadesésnél. most is csak ködösítenek.. :D