Köszönöm a választ! Igen, és hidd el, nem én hallucinálok, egyszerűen hallom, hogy valami kopog, ami tavaly még nem, s egyszerűen idegesít.
Akkor itt most az ér meg egy próbát, hogy a toronyszilentre ránézzenek, vagy a gömböt vizsgálják meg? (A gömb amúgy Febi)
Az biztos, hogy 2017-ben, mikor megvettem az autót, új toronyszilenteket szereltettem be a magam megnyugtatására, hála Istennek, számlával igazolhatóan márkaszervizben.
Egyszer már szívtam egy kopogás megtalálásával én is és meglepő módon a gömb kopogott. Gondolom a benne levő membránrögzítő fémkupak lehetett a ludas, bár ezt nem vágtam szét a cseréje után. Az új típusú, szürke, lapított gömböknél ez ismert hibajelenség, de a régi, zöld színű gömbökre egyáltalán nem jellemző, nem is jutott eszembe sokáig ez a dolog.
Nemrég nézettem át a Xantia futóművét két helyen is, de senki nem talált hibát, pedig kanyarban, jobb kanyarban enyhén kopog, recseg a futómű. Főleg hepe-hupán, útegyenetlenségen hallani, de a szerelők meg vannak győződve arról, hogy ők nem hallanak semmit.
A jobb oldali toronyszilentnél az öntöttvas fej és a búra találkozásánál találtam egy kis LHM-olajsarat.
Okozhatja ezt gyengélkedő toronyszilent, s akár az ezzel járó nagyon halk recsegő kopogást is?
Szeretnék leírásokat, szerelési, karbantartási útmutatókat keresni, letölteni a Xantiámhoz (X2) , ám valahogy mostanában nem igen találok. Lehet én bénázok valamit, de egy.két évvel ezelött még találtam ( persze nem mentettem le) most azonban nem. Ha tudtok ilyen linkeket, anyagokat küldeni, nagyon hálás lennék. Minden érdekel, a hidropneumatika különösen.
Továbbá szeretném megkérdezni, hogy van e valami mód a gyári audio fejegység beindítására, ha kódot kér, már vételkor ilyen volt, és nincs semmi amire fel lenne jegyezve, fejegységet nem akarok cserélni egyenlőre, ha be lehet indítani a gyárit valahogy.
Illetve szeretnék az ajtókra való díszcsíkokat vásárolni, lehetőleg pöpec állapotút.
Elvitték a Xantit. Érdekesség , hogy francia vevő vette meg.
Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget , jó tanácsokat! Maradt egy rakat alkatrész, ha lesz időm ünnepek után megosztom, hátha valakinek szüksége lesz rá, nem árképző hanem márkatársi sörért.
Urak! Meg kell válnom szeretett Xantiámtól! Hátha érdekel valakit, még nem hirdetem sehol.
X1 2.0 16V RFV benzin-gáz (LPG) üzem. 230e km, friss müszaki, Lpg tartály 80l 2029-ig érvényes. Napi használatban, vezérlés 195 e -nél , a generátor a múlt hónapban szijjal görgőkkel cserélve. Hidraulika működik limóra hangolva.Csomagtartónyi alkatrésszel. Karosszéria nem makulatlan. 300 e Ft-ra gondoltam. Ha valaki lát benne fantáziát hívhat a húszkilencnyolctízhatnegyvenegyes telefonszámon. Budapest.
Nem tudom, van-e még itt valaki, de lenne egy alap kérdésem, viszont benzines gépről, amiben nem nagyon vagyok járatos...
Az alany egy (azaz kettő) 1995-ös 2.0 benzines, 8 szelepes, automata gép, alapjárati szelep problémával...
A történet a következő, van az unoka tesómnak 2db ugyanilyen autója, zöld és arany, az arany most pihen, mert tartalék.
Viszont a zöldben bedöglött az alapjárat szabályzó szelep-motor, kinek mi tetszik, átrakták bele a másikból...
Igy az most ismét jó.
De kellene a másikba is egy ilyen szelep, mert le akarja műszakiztatni.
A B...i-nál volt a rendszerben hozzá Würtemberg, semmi más!
Meghozattam, bele tettük, nem tudja rendesen szabályozni az alapjáratot, folyamatosan ingadozik 2000 és 800 között!
A tekercsek ellenállását mérve a gyári Marelli 54ohm, a würtemberg 62ohm volt!
Visszavittem, és lám csudát, az alavázszám alapján bent találtak ERA-t is a rendszerben (én is úgy kerestem a Web-boltban, de én nem is láttam ilyet), mindegy, elhozattam azt is, kicserélték, de előtte megmértem még a boltban, 51ohmos volt, elhoztam...
Tegnap bele is rakódott a gyári helyett, hát mint mondjak...valamivel jobb lett!
Viszonylag gyorsan beáll, de kb 1000-es fordulatot tart!
Szóval ez sem az igazi!
Mindegy, maradt, megy bele majd Pesten a pihenős gépbe!
Ennyi a történet, a kérdés pedig az:
-kell-e esetleg, azaz lehet-e vezérlőben, vagy valahol ezt a fordulatot beállítani, módosítani?
Eddig mindig a másikból kibontott, használt (talán mindig Marelli) motor került bele és mindig mindegyikkel jó volt, még az meg nem halt...
Hát ha ne adj'isten nem kapom meg amit ígértek, engem nem érdekel,én elmegyek érte,nekem annyit is megér,de semmiképp sem ingyen.Ez jövő hét elején kiderül.Addig is köszi!
Gömbözés rendeben. Kicsit túl lőttem a célon. Felfúrtam 1.5-re a gömböket elöl. Nagyon király!!!!! Tiszta limbó- hintó. Nem,- de simán veszi a kátyukat. Jó laza, ez a dolga egy citroennek. Nekem így jó. Hidraktivot kikapcsolom akkor van a normál állapotban. 1000-el meg úgy sem megyek, nem kell a sport állapot.
Köszi mindenkinek. Csxgti a te göbjeidet fúrtam, nem kellett rátölteni semmit, teljesen rendben voltak!