Keresés

Részletes keresés

Zellem Estelen Creative Commons License 1 órája -2 0 234929

Ezt hogyan képzeled?

" Ha hozol valami érvet arra, hogy a te módszered megbízhatóbban "igazolja" azt, hogy létezik-e az Isten a valóságban, mint az ő módszere. "

 

Én csak a megtévesztés, befolyásolás, és agymosás "módszerét" vélem arra, hogy valaki itt a korunkban elhiggye Isten létét.

Na most, miféle érv hatna arra, aki eme "módszerek" okán szert tett egy téveszmére, és hiszi, mert úgy érzi a szívére kell hallgatnia?

Igazándiból egy függőség alakul ki bennük.

Amit erősít a közeg, amiben mozog, hisz' a hasonló nézettel bírók társaságában mozog, és ezt tetézik még a különféle brossúrák olvasásával, és a vallási oldalak felkeresésével.

Nincs társadalmi nyomás sem feléjük, sőt a politika édes gyermekei, mivel deklaráltan befolyásolhatók...

Szégyelleniük sem kell, mivel tömeges.

Előzmény: Siphersh (234927)
Zellem Estelen Creative Commons License 1,5 órája -2 0 234928

Elenyésző.

A saját diója az, ahonnan mérhetetlenül löki.

Előzmény: -verkli- (234923)
Siphersh Creative Commons License 2 órája 0 0 234927

Konrkrétan arra gondolok, hogy ha például a vallásos azt mondja, hogy azért hisz az Isten létezésében, mert hallgat a szívére, te pedig úgy gondolod, hogy inkább az eszére kéne hallgatnia, akkor ott kezdődne az értelmes eszmecsere, ha hozol valami érvet arra, hogy konkrétan ebben a kérdésben, az Isten létezésével kapcsolatban megbízhatóbb az eszed, mint a szíved. Ha le tudod vezetni valami  másból az ész felsőbbrendűségét az Isten létezésének a kérdésében. Ha hozol valami érvet arra, hogy a te módszered megbízhatóbban "igazolja" azt, hogy létezik-e az Isten a valóságban, mint az ő módszere. Ahelyett, hogy az értelmező szótárba próbálnád belemagyarázni a filozófiai álláspontodat.

Előzmény: -verkli- (234877)
golyóbishop Creative Commons License 3 órája -1 0 234926
Előzmény: golyóbishop (234925)
golyóbishop Creative Commons License 4 órája -1 0 234925
Előzmény: -verkli- (234923)
híg ember Creative Commons License 10 órája -1 0 234924

A zsidó időszámítás kezdete 1. Tisri hónap 1., ami a keresztény időszámítás szerint i.e. 3761. október 7., vasárnap. (Ezt az időpontot a héber hittudósok számították ki az Ószövetség alapján.)

 

 

Az ÓSz alaptyán nem teremtettethetett Ádám vásárnap, hisz' a hatodik nap nem vásárnap...

🤡

-verkli- Creative Commons License 11 órája 0 1 234923

"Sok ostobaságot fognak írni a nevemben a tekintélyemre hivatkozó kamugépek."

 

(Nikola Tesla)

Előzmény: golyóbishop (234916)
Zellem Estelen Creative Commons License 13 órája -3 0 234922

Ám mint tudjuk van naptár, Nap, Hold, időszámítás...

De már a vallás eleve bekevert az időszámításba, és mint minden tanult embert tudja, téves számításoktól számoljuk.

Az vajon mennyire tévedés, hogy ahhoz a mítoszi alakhoz kötjük, aki talán nem is létezett?

És nincs az az egyház, aki frankón megmondaná mikor született a mítoszi lény?

Akiről a politika döntötte el, hogy "isten"...

Jelentősége annak a számára van aki hatása alá kerül.

Maga okozza magának? Vagy eleve sínre rakják?

Leszedni csak magát tudná, ha hatnának rá az ész érvek, és elfogadná kora ismereteit.

Az meg nem megy, és persze hajlandóság sincs.

Az élete belesodorja, magáévá teszi az ókori elképzelést, amiről pár írás itt, amit tán el sem olvas, le nem szedi.

Nagy a tábora a vallási hipotéziseknek, tömegek zárkóznak fel mögöttük, de a kritikátlan elfogadás az nyilvánvaló a részükről.

Tarthatatlan elképzelések, mesés lények, képtelenségek tömege sokak személyiségét ejti rabságba.

Sokak, sokuk élvezi is, és lubickol a tudatlanság pocsétájába.

Zellem Estelen Creative Commons License 13 órája -3 0 234921

A vallási befolyásoltság a fundi részről odavezet, amikor ide írom:

 

A talmudista tudósok Kr. e. 359. körül, II. Hillél főpapsága idején számolták ki a teremtés időpontját. A Bibliában leírt események, valamint az ószövetségi nemzetségtáblázatok alapján, a bibliai személyek életkorát alapul véve határozták meg Ádám teremtésének pontos idejét. A jeles dátumot Kr. e. 3761. október 7-ére, Tisri hó első napjára, vasárnapra tették, szerintük az esemény bekövetkeztekor éppen 10 perccel és 20 másodperccel múlt el 11 óra. A vallásos zsidók mind a mai napig ekkor ünneplik a zsinagógai újév napját, a rós hásánát.”

 

Korunk hokedlihez kötött "tudósa" lehülyézi az illetőt, mintha együtt söröztek volna:-)

Mert nem a szektája szerinti időpontra számolta a mese főhősének fazekasságát.

Noha:

Babiloni eredetű a jelenleg is vallási szempontból érvényben levő zsidó zsinagógai naptár. Erre vall a hónapok neve (babiloni Tasrítu = héber Tisri; babiloni Arahszamna = héber Marhesvan stb.) és a 19 éves holdciklusok használata. Jelenlegi formájában ez a naptári rendszer a IV. században élt II. Hillel pátriárka kezdeményezésére jött létre, és első ízben i. sz. 344-ben használták. A szökőhónapok elhelyezése a cikluson belül ugyanolyan, mint az athéni Metón rendszerében.

 

Miközben örvendezik, hogy "Még a zebegényi Havasbolgogasszony templom falán is így áll..." amit a derék zsidó kiszámolt.

Jó én nem tudom mitől boldog a havas nőszemély, ahogy azt sem mitől korlátolt egy fundi.

Zellem Estelen Creative Commons License 13 órája -3 0 234920

És a roppant nagy tudású zsidók?

 

A holdhónap mindenkor az újholddal kezdődött, amikor először figyelték meg a keskeny holdsarló megjelenését. Ez a gyakorlati, megfigyeléses módszer vallásos hagyományként – és a papság hatalmi törekvéseinek megfelelően is – hosszú ideig fennállott, még akkor is, amikor az újhold megjelenését legfeljebb egy éjszaka eltéréssel számítások útján már előre is megállapíthatták volna. Athénban még az i. e. V. században is megfigyelés alapján kezdték az új hónapot, a zsidók vallási hónapjuk kezdetét pedig még az i. sz. III. században is szemtanúk vallomásának meghallgatása alapján határozták meg.

 

Zellem Estelen Creative Commons License 13 órája -3 0 234919

A természeti népek naptárai. Mindezeket a földrajzi és termelési körülményektől meghatározott eltéréseket figyelembe véve is nyilvánvaló, hogy az állati létből kiemelkedő és életfeltételeit fáradságosan, a mindenkori természeti adottságok szerint megteremtő, majd élelmét rendszeres és előre megtervezett munkával előállító emberi nem számára magától adódó szükséglet volt az egymást szabályosan követő változások megfigyelése, a bennük megnyilvánuló törvényszerűségek meghatározása és egymáshoz való viszonyítása. Ennek a szükségletnek kielégítésére jöttek létre – még a természeti lét körülményei között – az első időszámítási rendszerek. Az „idő” ezen az ősi, kezdeti fokon az emberek tudatában még nem folyamat, még nem tartam, hanem két szembetűnő változás mint időpont közötti távolság. Nem „napokat” számlálnak, hanem reggeleket vagy estéket, nem éveket, hanem tavaszokat, nyarakat vagy teleket. Nem is az idő múlása mint törvényszerű természeti jelenség érdekli a természeti népeket, hanem annak a tevékenységre való hatása: tehát az időnek csupán az emberi tevékenységgel eltöltött szakaszait veszik számba. Innen van az, hogy a mai beszélt nyelvben a két napkelte közötti időt magyarul napnak nevezzük, angolul day, latinul dies stb. – holott ezek az elnevezések eredetileg, etimológiájuk szerint csupán a „világos” (tehát munkára alkalmas) szakaszt jelentik, és csak tágabb értelemben foglalják magukba az éjszakát is. Csak kevés nyelv tud körülírás nélkül különbséget tenni a napkeltétől napnyugtáig terjedő, „nappal” és a napkeltétől a következő hajnalig tartó „nap” között (a „nappal” a magyarban is eredetileg időhatározó, csak utóbb vált időtartamot jelentő főnévvé): így pl. az ógörögben más a hémera (nappal) és a nükhthémeron (éjszaka + nappal); oroszul gyeny a „világos” nap, a szutki az éjt is magába foglalja. A természeti népek körében hasonlóképpen gyakori, hogy az év fogalmán csupán az évnek termelőmunkával betöltött részét értik, a termelőmunka számára haszontalan időszakot (különösen messze északon, ahol a sötét és hideg időszak az életet teljesen megbénítja) üres, számon nem tartandó, részekre szabdalásra nem érdemes időnek érzik. Az Amur-vidéki tunguzok éve az első orosz néprajzkutatók megfigyelései szerint csak 11, a kamcsadáloké 10 hónapig tartott, a közbülső időt nemlétezőnek tekintették. E népek számára az „év”-nek megfelelő szó nem is jelent meghatározott, mindig azonos időtartamot, hanem két, számukra fontos, rendszeresen ismétlődő természeti esemény (pl. egy-egy folyó jegének olvadása) időpontja közötti távolságot. A természeti népek egy részének időszámítására jellemző az is, hogy a hosszabb időszakokat, pl. az évet, nem egyenlő, hanem a termelés jellegétől és követelményeitől függően hosszabb-rövidebb, egyenlőtlen szakaszokra osztják; Jáva lakóinak „népi” naptára az évet úgy osztotta fel, hogy leghosszabb szakasza 43, a legrövidebb pedig 23 napos volt. Itália népeinek paraszti kalendáriumáról is azt írják forrásaink, hogy némelyek csak 10 hónapos, esetleg csupán 304 napos „évet” ismertek, és „hónapjaik” napjainak száma 16-tól 36-ig terjedhetett. Ennek megfelelően ezek a népek a napot (nappalt) sem osztották egyenlő hosszúságú órákra, hanem az illető napszak jellegzetes vonásairól elnevezett rövidebb-hosszabb szakaszokra: „a felkelés napszaka”, „a piacra menés ideje” stb.

 

http://mek.niif.hu/04700/04744/html/naptarirendszerek0002.html

Zellem Estelen Creative Commons License 14 órája -3 0 234918

Pontosan!

 

A nagy kopizók, a bibliai szerzők, nyilván rinyáltak, hogy Jehova bácsi nehogy átmenjen Atonba:-)

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Aton

 

A zsidóknál nyilván tudatosan degradálták le a fantasztáik.

 

https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-keresztyen-bibliai-lexikon-C97B2/n-ny-CA32B/nap-egitest-CA34C/

 

A Nap megszemélyesítése és tisztelete az ókori népek körében általános jelenség volt. A természet törvényeit még nem ismerő ember naponta aggódva várta a Nap megjelenését. A termékenységet és az esőt a Napnak tulajdonították, és úgy gondolták, hogy a Napnak, mint hősnek naponta meg kell küzdenie a sötétség démoni erőivel. Mezopotámiában a főisten Samas (később Marduk) a Nap istene. Egyiptomban már az 5. dinasztia idején (Kr. e. 2465-2325) elkezdődött Ré istenség tisztelete, aki az egész világ ura, és Nap-bárkán trónol. Később az ún. eretnek-fáraó, IV. Amenophis (Ehnaton, Kr. e. 1364-1347) bevezette a Napkorong (Aton) monoteisztikus tiszteletét. Vallási reformja azonban nem lett tartós. Mégis ránk maradtak néhány Nap-templom romjai; az udvar közepén hatalmas obeliszk állt, mellette pedig oltár. A görög mitológiában Heliosz, a római mitológiában Sol Invictus a Nap istene.A Napnak, amely a horizont egyik szélétől a másikig futja pályáját, mindentudást tulajdonítottak. A Napról azt gondolták, hogy mindent lát, és mint bíró, megítéli az emberek cselekedeteit. Ré a bíró; Samas észreveszi a bűnt. Az egyiptomi királyok testi értelemben is Ré fiainak tartották magukat.

 

A nap tiszteletét tiltja 5Móz 4,19; 17,3. Manassé király bűnei közt említi (2Kir 21,3.5); Júda királyai, vezérei, papjai, prófétái és Jeruzsálem lakói bűnként említi (Jer 8,1-3; 19,13); vö. még Zof 1,5. Bár Jósiás reformja megtisztította az istentiszteletet a Napkultusztól és annak kultusztárgyaitól (oltárok, lovak, kocsik; 2Kir 23,4-14), később mégis visszatért a Napimádat a jeruzsálemi templomba (Ez 8,16) (»háttal az Úr temploma felé«!).A Napnak ártó erőt is tulajdonítottak; ez ellen Isten tud védelmet adni (Zsolt 91,6; 121,6). Ő a Napnak is Teremtője. Ezt hirdeti Zsolt 19,5c-7, mely egy ősi kánaáni Naphimnusz elemeit tartalmazza, úgy azonban, hogy a Napot Isten teremtményének mondja. Hasonló az ún. Papi teremtéstörténet, amely nem is nevezi nevén a Napot, csak »nagyobbik világítótestnek« mondja (1Móz 1,16). A Nap »uralkodása« csak az Úrnak szentelt ünnepek jelzésére való (1Móz 1,14). Vö. még Zsolt 50,1; 74,16; 104,19; 136,8.

Előzmény: Elminster Aumar (234913)
híg ember Creative Commons License 14 órája -2 0 234917

búvalb@szott

 

Te egy rendkívül indúlatos ember vagy...

Előzmény: Elminster Aumar (234913)
golyóbishop Creative Commons License 14 órája -2 0 234916

"Az anyag abból az eredeti és örök energiából jön létre, amelyet Fényként (ISTEN) ismerünk". 

 

(Nikola Tesla)

 

 

híg ember Creative Commons License 14 órája -2 0 234915

Előbb voltak napok, meg reggel és este

 

Nem: elébb estve volt, aztán reggel - tudod, ahogy' az állítólagos P (p.o. Gen1:1-2:4/a) keletkezése idején szokásban volt a zsidóknál ...

🤡

Előzmény: Elminster Aumar (234913)
híg ember Creative Commons License 14 órája -2 0 234914

és lett reggel, és lett este" leírás éppenhogy az isteni tevékenységek idejét nevezi meg,

 

Igen. És minden adott nap estvével kezdődik a teremtés történetében, amint az állítólagos P keletkezése idején a zsidóknál...

🤡

Előzmény: Elminster Aumar (234910)
Elminster Aumar Creative Commons License 14 órája -3 1 234913

"Te teljesen begőzöltél. Hogyne kötötték mán volna össze."

 

Nem tették.

Erről szól az a búvalb@szott bibliai süketség! Előbb voltak napok, meg reggel és este, minthogy Isten magát a Nap égitestet megteremtette volna! Ez egyértelműen mutatja, hogy a héberek egykoron a Napot csak időjelzőnek gondolták, és hogy a nappal és éjszaka körforgása a Naptól teljesen független örök isteni törvény, amit a Nap csupán jelez de nem okoz.

Előzmény: híg ember (234908)
híg ember Creative Commons License 15 órája -2 0 234912

">>Na, látod. A zsidóknál az estvével kezdédik a nap, nem a reggelttel:<<

 

MA.

Meg kétezer éve a Második Templom lerombolását követően, amikor a rabbik megírták a Talmudot"

 

Meg az állítólagos P keletkezésekor...

🤡

Előzmény: Elminster Aumar (234910)
híg ember Creative Commons License 15 órája -2 0 234911

A Leviták könyve a begőzölt evolucionisták szerént Papi kódex (P). Ugyaneme evolucionisták szerént a Gen 1:1-2:4/a is P szereztetésű...

🤡

Előzmény: Elminster Aumar (234901)
Elminster Aumar Creative Commons License 15 órája -2 1 234910

"Na, látod. A zsidóknál az estvével kezdédik a nap, nem a reggelttel:"

 

MA.

Meg kétezer éve a Második Templom lerombolását követően, amikor a rabbik megírták a Talmudot.

Viszont kétezer hatszáz éve, amikor a második teremtésmesét költötték, még kezdődhetett a nap reggel is. Ezt próbáld meg felfogni.

Meg természetesen azt, hogy a történetmesélésben IDŐRENDET tartanak: Isten csinál ezt meg azt, ezzel eltelik az idő és eljön az este, majd eltelik az éjszaka, és EZZEL letelt az adott nap. Például a harmadik nap, amikor a növényeket teremtette.

 

"Ott sem reggelt és estve lőn..."

 

Azért nem ez van, szerencsétlen, mert az "és lett reggel, és lett este" leírás éppenhogy az isteni tevékenységek idejét nevezi meg, az meg már külön le volt írva, hogy reggeltől estig mit is csinált aznap Isten. Aztán estétől reggelig nem csinált semmit, csak megvárta, hogy kiteljen a teljes nap. Ezért van az Isten elmesélt cselekedetei mögé odaírva, hogy aztán eljött az este, és aztán újra reggel lett: eltelt a nap.

Előzmény: híg ember (234909)
híg ember Creative Commons License 15 órája -2 0 234909

lett este, és lett reggel

 

Na, látod. A zsidóknál az estvével kezdédik a nap, nem a reggelttel: És monda nékem: Kétezer és háromszáz estvéig és reggelig, azután kiderül a szenthely igazsága.

Miért lennék ez máskint a teremtés történetibe'? Dehát nincs' ott se egyébként. Ott sem reggelt és estve lőn...

Előzmény: Elminster Aumar (234901)
híg ember Creative Commons License 15 órája -2 0 234908

nem kötötték össze a Nap égitestet a nappali világossággal, hogy az előbbi csinálja az utóbbit

 

Te teljesen begőzöltél. Hogyne kötötték mán volna össze. Csakhát Istennek nincs szüksége Napra, hogy legyen világosság. Attól még: lőn világosság...

Előzmény: Elminster Aumar (234901)
SpiriTiszta EzoGuru Creative Commons License 15 órája -1 1 234907

Igen, vannak, akik megrekednek, beszorulnak egy buborékba....

 

Egyetértek. 

Előzmény: golyóbishop (234906)
golyóbishop Creative Commons License 16 órája -2 0 234906

Az élet nem.... de sajnos vannak, akik az életben megállnak.. 

Előzmény: SpiriTiszta EzoGuru (234905)
SpiriTiszta EzoGuru Creative Commons License 16 órája -1 1 234905

Soha ne mondd, hogy soha. Persze lehet, hogy nem most, lehet, hogy ebben az életében már elment ez a vonat, de az élet nem áll meg...

Előzmény: golyóbishop (234904)
golyóbishop Creative Commons License 17 órája -3 0 234904

Okoskodással, elmebeli spekulációval soha nem fogod megérteni. 

 

SOHA. 

Előzmény: Elminster Aumar (234901)
golyóbishop Creative Commons License 17 órája -2 1 234903

Igen. Sajnos nem tudtuk bizonyítani, hogy a hit a bizonyítéka Istennek, Isten létezésének. Elmehetünk mi a francba. 

Előzmény: SpiriTiszta EzoGuru (234902)
SpiriTiszta EzoGuru Creative Commons License 17 órája -2 1 234902

Sőt, a JóIsten létezik s ennek/ének (hehe) - mintegy folyományaként - létezik a hit. Akik a hitet alábecsülik, annak metafizikai jelentőségét elbagatellizálják, azok nem tudják mit cselekednek. Azokkal minden vita, minden párbeszéd hiábavaló és teljességgel fölösleges.

 

Teljesen érthető, hogy csak hébe-hóba jegyzel meg te is valamit. 

Előzmény: Halwor (234895)
Elminster Aumar Creative Commons License 18 órája -4 2 234901

"Tehát először estve volt, aztán meg reggelt az adott sorszámú nap'..."

 

Nem!

Először Isten tevékenykedése volt. AZTÁN eljött az este, majd a reggel.

 

Hányadik napon teremtette Isten a növényeket?

 

Úgy van! A HARMADIK napon. (Ami érdekes, hogy a negyediken teremti a Napot, úgyhogy a mese szerzői nem kötötték össze a Nap égitestet a nappali világossággal, hogy az előbbi csinálja az utóbbit.)

 

Nézzük akkor meg az erről szóló részt!

 

"11 Azután ezt mondta Isten: Növesszen a föld növényeket: füveket, amelyek magvakat hoznak, és különféle gyümölcsfákat, amelyek gyümölcsöt teremnek, és majd abban magvuk lesz a földön. És úgy történt.

12 Hajtott tehát a föld növényeket: különféle füveket, amelyek magvakat hoznak, és különféle gyümölcstermő fákat, amelyeknek magvuk van. És látta Isten, hogy ez jó.

13 Így lett este, és lett reggel: harmadik nap." (1Móz 1)

 

Isten felkelt reggel, megteremtette a növényeket, látta hogy ez jó, eljött az este, majd pedig a reggel. Ez volt a HARMADIK nap.

 

Egyértelmű, hogy a mese szerzői mindvégig a "természetes" emberi nap-beosztásban gondolkodtak: a nap a reggeli felkeléstől kezdődik, és ha az éjszakát is számításba vesszük, akkor az a megelőző nappalhoz tartozik.

 

 

 

A Leviták Könyve leír számos "Istentől elrendeltetett" ünnepet, hogy mikor és hogyan kell megtartani. Ezek jó része valamiért este tartandó meg (talán mert este fáklya meg tűzfénynél hatásosabb a rituálé meg a mágia). Jó eséllyel ebből eredhet az a megfordítás, hogy a "természetes" napi ciklus ellentétét kezdték a héberek használni. Mivel az Istentől elrendelt ünnepek este kezdődnek, ezért a sabbath is estével kell kezdődjön, ami meg magával hozta hogy a hét összes napja akkor estével kezdődik. Aztán ezt a rabbik megokolták pont ugyanazzal az elmebaj értelmezésével az első teremtésmesének, amit te is itt hangoztatsz.

Előzmény: híg ember (234898)
híg ember Creative Commons License 19 órája -3 1 234900

A zsidó időszámítás kezdete 1. tisri 1., ami a keresztény időszámítás szerint Kr. e. 3761. október 7., vasárnap

 

Igen, vásárnap a hét első naptya. Még a zebegényi Havasbolgogasszony templom falán is így áll...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!