Keresés

Részletes keresés

Szőregi Creative Commons License 45 perce 0 0 103673

21-77, 36 és 76-os buszok terelődnek.
Volánbusz tájékoztatása alapján 21 és 77 Nagykörút-Kálvária-Jósika-Mikszáth/Attila u. - Mars tér terelőútvonalon (Jósika elég érdekesen hangzik).
36-os Tisza Lajos - Mars tér - Bakay - Boros József. (Petőfin ki lehetett volna vinni, hogy a Móravárosi rész se maradjon busz nélkül - egy ideig még biztos eltart a helyszínelés, meg a Tátra visszarángatása a sínekre)
76-os kifelé gyakorlatilag nincs, Petőfin megy ki, befelé felételezem változatlan.
Ilyenkor bukik ki szerintem igazán, hogy nem jó ez a kétlakiság, nincs egy "megrendelő" aki megmondja, hogy ki merre; VB arra viszi amerre gondolja (útvonalon lévő megállókban megállnak?!).

Előzmény: 7-es troli (103672)
7-es troli Creative Commons License 1,5 órája 0 2 103672

211es KT4 kontra volanbusz a kálvária sgt-londoni krt keresztben. Lelokte a vágányról a vili ”A” végét

Szőregi Creative Commons License 2 órája 0 0 103671

A mostantól hivatalos, sajtóban közölt 328 millió forint állami "támogatás" ('valamiféle hozzájárulás' találóbb) hiánya kigazdálkodható korrekt jegyárnöveléssel, vagy teljesen elkerülhetetlen a szolgáltatáscsökkentés?

7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 1 103670

csak annyit tudok, egyik sincs forgalomban, utast is a zöld-fehér busz szállított csak, tavaly 1-1 napot rendevenykor.

Előzmény: obb 1014 fans (103669)
obb 1014 fans Creative Commons License 4 napja 0 1 103669

Sziasztok 

 

Jelenleg mi a helyzet a Modulo Medio Electric és a Modulo C88T elektromos buszokkal? 

Hy Creative Commons License 4 napja -1 0 103668

Próbáld meg!
:o)

Előzmény: 1047 005-2 (103666)
Gábrisvitéz Creative Commons License 4 napja 0 0 103667

Ne!

 

 

Légy szíves! :-(

Előzmény: Hy (103665)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 3 103666

"levédett, nem menthető-másolható, csak komolyabb informatikai tudással."

 

 

Mint pld.:egy kereső használata?

Előzmény: Hy (103664)
Hy Creative Commons License 4 napja -4 0 103665

OK!
Majszolj, ha sikerült a gyermetegnapi csokit megtalálnod!

Előzmény: 7-es troli (103663)
Hy Creative Commons License 4 napja -4 0 103664

No, még1*:
Köszönöm.
Tisztességes információ nincs, csak nagyszájú leugatás.

Pont, mint a menetrendváltozás előtt.
Azót sem tudott senki normális infót közölni e fó-Rumon.
Megynyugodhattok, szerkesztettem magam összeollózott járat-csati rendet, több ismerősnek elküldtem elérhetőségét... levédett, nem menthető-másolható, csak komolyabb informatikai tudással.

Kiváncsi vagyok megjelenik-e itt a link, vagy min. a lopott képErnőkép!
Yó sz.rakozást!
:o)))))

Előzmény: 1047 005-2 (103662)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 1 103663

 

Plusz ha az ember a találatoknál csak a képeket tölti be, ott is lehet sok hasznos dolgot találni...

 

pl:

 

És ez csak egy apró részlet... Ennél sokkal tobb minden kideríthető, főleg, hogy a kulfoldon majdnem 100%ban a mieinkkel megegyező kialakitasuak is futnak.

De a YouTube is az ember barátja...

csak tudni kell (fel)ismerni egy hozzászólásban a jármű típusát, amit előtte direkt kérésre megadtak, mert ha mar eleve ez nem megy, nehéz mire rákeresni. 

 

Most én ezt ide feltettem, legyen gyereknap az illetonek 😊

1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 1 103662

Ahhoz képest,hogy nem is tudtál a létezéséről elég nagy előre lépés.

 

 

De akkor menjünk tovább!

 

 

Ebben a pdf-ben van 3 sor,ahol információ kapható,közvetlenül a gyártótól.Meg támpont,hogy külföldiül nem tudok,honnan kérhetnek segítséget.

Előzmény: Hy (103661)
Hy Creative Commons License 5 napja -5 0 103661

Az lófilé, nem info!

Előzmény: nemeza (103660)
nemeza Creative Commons License 5 napja 0 3 103660

Beírtam ezt, és az első találat az igényelt pdf.

off

Kistinik szoktak még netes pályafutásuk hajnalán közvetlen linkekért kuncsorogni / követelőzni.

Pedig így ha megtanul valaki keresni, nem lesz rászorulva a fórum közönségének kegyére - bár a hozzászólásszáma sem fog nőni..

on

Kíváncsi leszek, mennyi idő lesz a hatósági engedély és a forgalombaállítás..

Előzmény: 1047 005-2 (103654)
Hy Creative Commons License 5 napja -5 0 103659

Gratulálok az értelmes hozzászólásokhoz!

Professzőr urak, talán érteni kellene az írást, és nem csak művelni!
Nagyarcot mutattok, de LNK-et egyik sem.
Az ami a Citylink-nél (PDF)-ben elérhető hasznáhatatlan apróvacak!

A nagyképűség nem szakértelem!
Hozzászólásotok annyit ér, mint Lézerúr schóműsora!

Köszönöm, a precíz információkat, Istenetek fizesse meg!

Egykommentelő Creative Commons License 5 napja 0 5 103658

Mondd, te ezt direkt csinálod, vagy tényleg nem tudsz semmilyen szinten sem értelmesen írni?

Előzmény: Hy (103655)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 1 103657

Szerintem csak simán nem érti a dolgot 😁😁 konkrétan a city link-re gondolok.

Előzmény: 1047 005-2 (103656)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 3 103656

Ha megcsináltad volna,akkor a Stadler hivatalos adatlapját találod a keresett "röntgen" rajzzal.

 

Ha nem hát nem.

Előzmény: Hy (103655)
Hy Creative Commons License 6 napja -7 0 103655

Nem a hason lók képei, nem link, LNK kell---ene!
Eszetontaniéniistudok!

Előzmény: 1047 005-2 (103654)
1047 005-2 Creative Commons License 6 napja 0 3 103654

Igen,a netes keresők:

 

"máv start citylink"

Előzmény: Hy (103653)
Hy Creative Commons License 6 napja -1 0 103653

Tud valahol valaki a SZ-HMVH TT-ről egy tipusszámot, és belső röntgen rajzot?

Szőregi Creative Commons License 2020.10.14 -1 0 103652

Nyílván a TT utasai nem a semmiből kerülnek elő, hanem eddigi utazási módjukról kényszerülnek áttérni.

Nem is az utasok honnan lesznek a kérdés, hanem a másik oldal. Üzemeltetés szempontjából. "Tarifazónák", ki kinek miért és hogyan fizet, városon belüli bevétel megosztás, mi (lesz?) a Hmvhelyen belüli helyi díja az utazásnak, stb...
Egy már meglévő agglomerációs rendszerbe ez kevesebb problémával lenne beilleszthető, de mivel az országban az agglomerációja a modern tömegközlekedés szempontjából egyedül Budapestnek van agglomerációja, elég nehézkes (még ott is).

Előzmény: trizs77 (103651)
trizs77 Creative Commons License 2020.10.13 -1 1 103651

- ne felejtsük el, hogy a Hmvhelyi TT magyarországi kísérleti üzem, ki kell derüljön, működik-e itt ami nyugaton, és jól működik-e?

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Szerintem nem.

 

A TT-nek akkor lesz számottevő utasforgalma ha a mai, a két város között közlekedő  napi 2x83 autóbusz felét leállítják.

Ha Szőregen betiltják a Coca-Cola árúsítását akkor meg fog  nőni a Pepsi Cola forgalma.

Előzmény: Szőregi (103647)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.10.13 -1 0 103650

"- ne felejtsük el, hogy a Hmvhelyi TT magyarországi kísérleti üzem, ki kell derüljön, működik-e itt ami nyugaton, és jól működik-e"

 

 

Semmi ilyenről nincs szó.

 

 

 

 

"- Szerbia schengeni belépése, de minimum EU tagsága szükséges szerintem (ez elég időigényes folyamat)"

 

 

Miért kellene?

 

 

 

"- Kecskés környéki pontos útvonal (átmegy rajta, vagy a jégpályánál felmegy a nagyvasúti pályára)"

 

 

Ezt honnan veszitek?

 

 

 

"- bonyolultabb járművezető-képzés (mindkét ország nagyvasúti, és közúti-vasúti jelzés- és szabályrendszere)"

 

 

A leendő járművezetők közül sokan,elég régóta rendelkeznek a szükséges jogosultsággal és nem egyszer-kétszer jártak már a határon túl is.

 

 

 

"- nagyvasúti pályát mindkét országnak teljesen újjá kell építeni ->"

 

 

A propaganda szerint ez 2022-re kész.

 

 

 

"140-es vonal teherforgalmának növekedése (?)"

 

 

Muhaha.

 

 

 

"140-es vonal kapacitásnövelése"

 

 

Muhaha2

Előzmény: Szőregi (103647)
Szőregi Creative Commons License 2020.10.13 0 1 103649

Nyílván a vasúti teherforgalom miatt mindenképp előnyös volna a Szeged-Szabadka vonal rendbetétele. De ebből a szempontból ez már a kelebiai vonal fejlesztésével mondhatni eldőlt (elég értelmetlen egy döntés, egy  olyan vonalat erőltetni pénzhiány esetén, ahol a legnépesebb érintett település - Kkhalas- 27.000 lelkes; szemben a tőle párhuzamosan, ~40 km-re futó nagyvárosokat összekötő vonallal).

Szeged (napi) agglomerációja abban az irányban Röszkénél megáll. Szerbia majdani EU/Schengen csatlakozásával ez valószínűleg szépen lassan átalakul. Ahogy írtam is, jelenleg (covid-ot leszámítva) ez a vasárnap estétől péntek délutánig itt vagyok, hétvégére átmegyek rendszer az elterjedt többnyire.

Először az ittlévő vajdasági középiskolások, egyetemisták kívánhatnak majd "otthon aludni"; aztán munkavállalók szempontjából is megindulhat akár egy kétirányú dolog, bár erős szegedi túlsúllyal.

Buszos dolgot úgy értettem, hogy mielőtt akár egy kapavágás (vagy akár megvalósíthatósági tanulmány) történne, elsődlegesen busszal kellene lefedni az utasáramlást, folyamatos sűrítéssel, amikor konstans telítettség áll be egy-egy napi járatszámhoz (pl. ütemes 4 óránkénti telített -> sűrítés 2 óránkéntire), majd amikor a buszos kiszolgálás eléri a határát, akkor elővenni a TT-t. De ez is nagyon a jövő zenéje, amíg határok vannak nincs nagyon miről beszélni Szabadka ügyileg.

Előzmény: trizs77 (103648)
trizs77 Creative Commons License 2020.10.13 0 2 103648

Egy normális buszos előtesztüzem szerintem mindenképp szükséges volna, egyáltalán egy buszt megtöltenek-e a határon átközlekedők, ami nem átlagosan napi egy pár járatból áll, hanem mondjuk 2 óránként.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem.

 

Kettő óránként egy Szeged-Szabadka-Szeged busz nem telik meg.

 

Magyarországon az nem zár ki vasúti fejlesztést, hogy az új vagy felújított vonalon, vonatonként - átlagban - nem lesz meg egy busznyi (40 fő) utas sem.

 

 

Szőregi Creative Commons License 2020.10.13 0 2 103647

Déli híd hamarabb lesz mint szabadkai TT

- ne felejtsük el, hogy a Hmvhelyi TT magyarországi kísérleti üzem, ki kell derüljön, működik-e itt ami nyugaton, és jól működik-e

- Szerbia schengeni belépése, de minimum EU tagsága szükséges szerintem (ez elég időigényes folyamat)

- Kecskés környéki pontos útvonal (átmegy rajta, vagy a jégpályánál felmegy a nagyvasúti pályára)

- bonyolultabb járművezető-képzés (mindkét ország nagyvasúti, és közúti-vasúti jelzés- és szabályrendszere), legalábbis célszerű volna járművezetőcsere nélkül megoldani

- nagyvasúti pályát mindkét országnak teljesen újjá kell építeni -> 140-es vonal teherforgalmának növekedése (?) -> 140-es vonal kapacitásnövelése

Szvsz. egyébként Röszkéig lehetne működőképes, Vajdaság felé inkább csak hétvégék környékén volna értelme, hogy átmenjen. Egy normális buszos előtesztüzem szerintem mindenképp szükséges volna, egyáltalán egy buszt megtöltenek-e a határon átközlekedők, ami nem átlagosan napi egy pár járatból áll, hanem mondjuk 2 óránként. Vásárhely ebből a szempontból ténylegesen "összenőtt" Szegeddel.

Előzmény: 1047 005-2 (103646)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.10.13 0 0 103646

"Amúgy a szabadkai nem a 4-es vonalba lenne bekötve?"

 

 

Melyik szabadkai?Van bármi konkrét terv a témában?

Előzmény: sosiforda (103645)
sosiforda Creative Commons License 2020.10.13 0 0 103645

Dr. Czére Béla: Közlekedésünk az ezredfordulón - Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1975

408-409. oldalon már térképvázlattal együtt szerepelt ez az ötlet :)

 

"... a két vasútállomás között közlekedő villamos a szűk Kelemen utcán halad ...

Mivel a sugárút és a két körút keresztezésének kapacitása a villamos lesülyesztésével növelhető, kézenfekvő az említett szakaszokon a kéreg alatti villamosvonal építésének gondolata"

 

Amúgy a szabadkai nem a 4-es vonalba lenne bekötve?

Előzmény: Csüllög Imre (103644)
Csüllög Imre Creative Commons License 2020.10.13 -2 0 103644

Csak tegyük föl, hogy minden ilyen terv bejönne, és bejárnának a tram-trainek a városba Hmv-ről, Makóról, Szentesről ill. Szabadkáról. Járna még a 2-es villamos is. Ilyen sűrűség érdekesen menne át a a Zrínyi utca - Széchenyi tér útvonalon. Szóval le kéne vinni akkor már a belvárosban kéreg alá a vonalat a Kossuth Lajos sgt. és a Boldogasszony sgt. között. :) (és kinyírva a Tavasz utca megállót)

Előzmény: sosiforda (103641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!