Keresés

Részletes keresés

Ikaruszki Creative Commons License 5 órája 0 0 104690

Köszi.

Előzmény: Szőregi (104679)
Szőregi Creative Commons License 13 órája 0 0 104689

Este 6 utáni egy jegyes akció visszatért.

Viszont "Az alábbi időszakban esetlegesen közlekedő 91E, 92E, 93E, 94, E jelzésű éjszakai járatokra a kedvezmény nem érvényes." - ez kicsit érthetetlen számomra, ha reggel 6-ig jó, miért kivételek az éjszakai járatok.

Hacsak nem kerülne bevezetésre külön jegy az éjszakai járatokra...

7-es troli Creative Commons License 13 órája 0 1 104688

gondolom Majd az a 2db, “selejtezett” busz is benn lesz a listában. Már ha egyáltalán papíron azok selejtezve lettek.

Előzmény: Szőregi (104687)
Szőregi Creative Commons License 14 órája 0 0 104687

Ha szigorúan a szolgáltató járműparkján belül kell járművet kiváltani, akkor nem adja ki a matek értelmesen: elvileg 3 db zöld régi Citaro van (894, 895, 390), meg 2 db újabb beszerzésű régi (029-es darázs, 956-os zebra). Ez utóbbi kettő nincs annyira leharcolt állapotban. És persze két faceliftes Citaro, az LNZ és a RUC, amik közül az LNZ rosszabb állapotúnak látszik, de mégiscsak "új" busz.

A 10 SZKT-s buszból 4-et "beáldozunk" önjáró troliért (ráadásul tavaly már a 342 és a 896 selejtezésre került)?
Kell lennie valami csavarnak a háttérben...

Előzmény: 7-es troli (104685)
7-es troli Creative Commons License 15 órája 0 0 104686
7-es troli Creative Commons License 16 órája 0 0 104685

A ZBP keretein belül csak szóló járművek megvásárlására lehet pályázni! Amennyi önjáró trolibusz vagy E-busz kerül beszerzésre, annyi dízel buszt kell a forgalomból kivonnia a pályázatot benyújtó es azt megnyero szolgáltatónak.

Előzmény: Szőregi (104683)
Szőregi Creative Commons License 24 órája 0 0 104684

Ja, meg az SzKT nem hiszem, hogy belement volna, hogy a pár éve (2010 környékén?) kiépült, Újszeged felőli visszafordulási lehetőség megszűnjön.

Végülis az egy nagyon okos döntés volt, ha bármi van a Bartók és a Széchenyi között, együtt lehet pótolni mindenkit.

Előzmény: Szőregi (104683)
Szőregi Creative Commons License 24 órája 0 0 104683

Én is néztem, nem is az üres "fehér lyuk" miatt, hanem ez az 5 perces videó elég rendes gyorsításban van. Egy hétköznap délelőttnek tűnik a buszok száma és a forgalom alapján, így 7A-nak is kéne felbukkanni az szimulációban (már csak azért is mert nagyon nem mindegy, hogy mekkora hely marad ott a fordulásra, mekkora "holt tér" lesz a Stefánián, így mindenképp szükséges számolni vele). A Híd utcából balkanyart követő fázis biciklist enged (asszem a Dóm felől), így nem torlódhat fel a 7A mögött semmi.

Ha összejön a 4 önjáró troli, ami gondolom szóló lesz, annyi pénzt azért csak nem adna a kormány, hogy csuklós legyen, a 6-oshoz pedig a menetrendi tervezetben a maximális járműigény 4, így az elég sarkos volna.
Talán a Lövölde utcáig járna a 7-es, így csak havaria esetén fordulna ott bármi is. Vagy nem tudom... Mindenesetre, úgy tűnik, nem volna zavaró(bb a jelenleginél) a 7A fordulása.

Előzmény: T 6 (104681)
Csüllög Imre Creative Commons License 26 órája 0 3 104682

A kerékpáros lobbista háttérhatalom az elmúlt hetekben főleg azzal volt elfoglalva, hogy a kezdő, bizonytalan kerékpárhasználóknak (esetleg e-rollereseknek) illetve a forgalom többi résztvevőjének is oktatóvideókat készítsen az újonnan kialakított csomópontok ajánlott, kényelmes és szabályos használatáról. 

 

József Attila sgt. Rózsa (Retek) utca kereszteződés

 

Csillag téri és Szilléri sugárúti körforgalom

 

Temesvári krt. kereszteződése a Népkert sorral és a Székely sorral

 

Aki terjeszti, hozzájárulhat a kiszámíthatóbb és biztonságosabb közlekedéshez, szóval ezúton is köszönet érte, ha segítetek. 

T 6 Creative Commons License 26 órája 0 0 104681

Apróság, és érthető, hogy nincs modellezve, de Pl: 7/A ? Ott mint ha, bizonyos felfestés, vagy sziget lenne.

Előzmény: Szőregi (104680)
Szőregi Creative Commons License 29 órája 0 2 104680
Szőregi Creative Commons License 2 napja 0 0 104679

Bocs, 6.58 nem lehet csuklós, akkor a 8.33-nak is annak kéne lenni; így az is fehér.

Előzmény: Szőregi (104678)
Szőregi Creative Commons License 2 napja 0 0 104678

Sziksósról a 6.33, 6.58 és talán a 7.33-as csuklós tegnap óta (tegnapelőttig még a 8.33-at is csuklós hozta át).

A 18.33-as és a 21.48-as indulás 04.19. óta bármi lehet (szerintem nem kintalvós forda kapta), tegnap Solaris volt, ma a 728-as JAW.

Minden más indulást az NKG-745, 746 valamint valamelyik szőregi (347, 741, 748 heti forgásban) visz.

741 helyén most JAW-726 van, a héten épp ő jár Sziksósra.

De amikor minden a rendes kerékvágásban van, akkor igen vagy Scania vagy RIR jár a reggelt leszámítva.

 

Előzmény: Ikaruszki (104676)
ghosty9 Creative Commons License 2 napja 0 0 104677

"...csak olyan embert ismerek,akiknek a kerékpár mellett autó(motor)is van az a ritkább,hogy valakinek csak kerékpárja van."

 

Persze, hogy ritkább, de ettől még létezik. De pl. a diákokat (azokat, akik még nem is vezethetnek) hová sorolod?

 

"Az a szegedi lakos,aki kerékpárra ül fel,az nem tömegközlekedik nemigen vesz jegyet,bérletet.Nagyon körbemagyarázod,pedig ez ilyen egyszerű."

 

Elfelejted, hogy mi a kérdés. Szerintem egy város közlekedését nem aköré kell szervezni, hogy lehetőleg minél többen vegyenek tömegközlekedési bérletet. Tehát inkább innen közelíteném meg valóban:

 

"A helyes egyensúly az autós közlekedés,tömegközlekedés,kerékpáros közlekedés szinkronba hozása"

 

Szerintem a közlekedéstervezés feladata elsősorban a legjobb helykihasználás (és aztán term. jönnek az anyagiak szorosan, ill. ezer más dolog még) figyelembe vételével hangolni össze a föntieket. A bicikli mind helykihasználás, mind rugalmasság szempontjából valahol az autós és a tömegközlekedés között van, ráadásul a város éghajlata és domborzata kimondottan kedvez neki. Hogy a városvezetés az itthoni átlaghoz képest kimondottan nyitott a kerékpározásra, azt meg nem rónám föl neki.

Előzmény: Kormi76 (104673)
Ikaruszki Creative Commons License 2 napja 0 0 104676

Sziksósra hetköznap csak fehér szólók járnak?

Szőregi Creative Commons License 2 napja 0 0 104675

Az utazási feltételeket, a térképeket, a jegy-bérlet részt és a linkelt vb-s menetrendeket leszámítva, ez az SzKT sajátja.

Forgalmi és rendkívüli helyzetekről csak a sajátjuk kerül fel érthető módon, esetleg pl. a Kossuth sgt. villamospálya felújításkor a megírták, hogy a buszok kint állnak meg, a régi megállók helyén; vagy a közös belvárosi szakaszokon, hogy hogy terelődik minden, ami arra jár. Vagy hogy egy közelebbi példát hozzak, a 04.19-i menetrendváltás buszos-káosza esetén sehol nem lett hirdetve, hogy akkor "nyáriszünetes tanítási munkanap" lesz.

A "szándék" megvan részükről, valamelyik Széchenyi téri szélvihar során a Volán elég sokáig nem kommunikált (estére sikerült), hogy mi van. Próbacseresznye, írtam az szkt facebook bejegyzéséhez, hogy a buszokkal mi a helyzet, majd készségesen válaszoltak.

Alapnak jó, csak be kell csatornázni a másik két szolgáltatót főleg ilyen havaria helyzetek miatt.

MÁV gondolom eleve be lesz csatornázva, legalábbis remélem. A belső szakasz esetén egyértelmű, hogy ha a 2-es villamos fordul az Anna-kútnál, akkor a TT is fog; de ha kint, vagy odaát lesz helyzet, azt csak nem a nagy MÁV honlapon kell majd a regionális TT utazóknak felkutatni.

Előzmény: Egykommentelő (104674)
Egykommentelő Creative Commons License 2 napja 0 0 104674
Előzmény: Szőregi (104669)
Kormi76 Creative Commons License 2 napja 0 0 104673

...csak olyan embert ismerek,akiknek a kerékpár mellett autó(motor)is van az a ritkább,hogy valakinek csak kerékpárja van.

Az a szegedi lakos,aki kerékpárra ül fel,az nem tömegközlekedik nemigen vesz jegyet,bérletet.Nagyon körbemagyarázod,pedig ez ilyen egyszerű.

Önkormányzati cég dolgozójaként nyugodtan állíthatom,hogy a máshol városokban nem mindennapos az,hogy ennyire figyelnek a kerékpáros szervezetek véleményére.

A kerékpár(os)nem hoz bevételt az önkormányzatnak,leginkább csak visz az ekkora fejlesztések lényegi haszna minimum megkérdőjelezhető.

A helyes egyensúly az autós közlekedés,tömegközlekedés,kerékpáros közlekedés szinkronba hozása ez az egyensúly városunkban egy ideje érezhetően felbillent és ennek sokan nem örülnek.

A döntéshozók noha meghallgatnak de véleményemnek nincs olyan súlya,hogy komolyabban figyelembe is vegyék úgyhogy hiába szeretnék kézzelfoghatóan tenni,kénytelen vagyok csak írni a témáról.

Röviden ennyi.

 

 

 

Előzmény: KT4 210 (104663)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2 napja 0 0 104672

És?

Előzmény: 1047 005-2 (104670)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2 napja 0 0 104671

Kazinczy u. vagy az Arany János u. vonalától ferdén a mellvéd töltése mellé vezetve, nem is lett volna olyan borzasztóan feltűnő távolság növekedés.

 

Viszont akkor pl. a becsatlakozó irányokat (pl. Kossuth Lajos sgt., Vár u.) is mindenhol keresztül kéne küldeni a parkon, illetve a Roosevelt tér déli oldalán ilyen hosszú kifuttatást nem nagyon lehet csinálni.

Előzmény: Szőregi (104649)
1047 005-2 Creative Commons License 3 napja 0 0 104670

"Megnézted te egyáltalán a hídfői csomópont kialakításának a tervezetét?"

 

 

Én meg,az Égő arany magasságában,közvetlenül a zebra előtt keresztezi az Új szegedi autó forgalom a kerékpársávot.

Előzmény: KT4 210 (104652)
Szőregi Creative Commons License 3 napja 0 0 104669

https://szeged.hu/hirek/43036/szeged-koszoni-hogy-ilyen-sokan-hasznaljak-a-kozosseg-kozlekedesi-eszkozoket

Jók ezek a városi "reklámhonlapok". https://kornyezetbarat.szeged.hu/
Kiegyeznék egy ilyen szintű egyszerűcske, közösségi közlekedésessel. Menetrendek, térképek, csomóponti térképek, talált tárgyak, kapcsolat, bejelentés, stb... Persze a kulcs, hogy mind az összes szolgáltatóé legyen.
Ha már konkrét városi céget nem akarunk mögérakni a szegedi tömegközlekedésnek, egy "brandet" azért köré lehetne húzni.

---

Volános kocsikiadásokat erősen felforgatta úgy látom, hogy mától nincs 24-es, 32-es - elvileg. A 78-ason ma kétszer láttam csuklóst, nálunk pedig ami tegnap reggel még az volt, az ma már szóló :D ...

Szőregi Creative Commons License 3 napja 0 1 104668

Kommenteknél Scania-t olvastam, szerintem a 741 volt...

A héten hétköznap a sziksósra járós szőregi fordát csinálja, ma már valamelyik JAW-ot láttam a helyén. Hetek óta elég szörnyű hangokat hallatott. Mostanában mindegyik Scania sokat hiányzik, a 748-at két hétig a 739 helyettesítette (tegnap jött vissza), előtte a 741 volt ugyancsak két hétig távol a 739 által helyettesítve.

Bár én már nem tudom követni, a szőregi RIR-t a 21-esen láttam ma délelőtt, tegnap még az egyik szőregi kirohanós fordát csinálta (ilyen 21-esre szőregi átforgást utoljára 2019. őszén láttam, tanítási menetrend mellett).

Előzmény: diamond way (104665)
NDV-814 Creative Commons License 3 napja 0 1 104667

Nem kigyulladt hanem felfort a motorban a hűtővíz és szét nyomta a csövet és az tűnt úgy mintha kigyulladt volna.

Előzmény: diamond way (104665)
ghosty9 Creative Commons License 3 napja 0 0 104666

"ill a kerékpáros lobbi nagyon erős."

 

Ehhez képest amire tegnap rákérdeztem, azt ma volt alkalmam tesztelni is. Jövök be a József Attila sugárúton, a Gyevi temető után viszont fölbontják a bicikliutat (illetve a gyalog- és kerékpárutat, tehát a járdát is). Terelés annyi, hogy az első korlátra ki van ragasztva egy A4-es lap egy balra nyíllal.

 

Mivel a Belvárosba jöttem, nem akartam a Szamos utcán keringeni, na mondom, ilyenkor szabad az úttesten is. Elsőbbséget adtam mindenkinek, át az úton, és mentem tovább, tábla sem tiltja.

 

...a Retek utcáig, mert onnantól ugye hirtelen (a semmiből) tiltja. WTF, ugye. Balra kanyarodni nem lehet, jobbra meg megintcsak elvisz a rákba, és minderről tudnom kéne előre.

 

Szóval szabálytalanul továbbtekertem és a Debreceni utcánál visszatérhettem. Ez ugye a szegedi, nagyon preferált biciklis közlekedésszervezés: menj, amerre akarsz. Kimondott biciklis útvonalnál, ami ugye nagyjából az autópályának felel meg (mármint elvileg dedikált, kiemelt), ott mégsincs olyan, hogy na most hajts le és csá, csinálj, amit szeretnél.

 

És akkor már még egy megjegyzés: az autós forgalomnak nem kell külön lobbi.

Előzmény: Kormi76 (104659)
diamond way Creative Commons License 3 napja 0 0 104665

Mennyire gyulladt ki, selejt vagy menthető még?

Előzmény: Bedus58 (104660)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 0 104664

Köszi a pontositast!

Előzmény: 1047 005-2 (104662)
KT4 210 Creative Commons License 3 napja 0 0 104663

"Szegeden valami irreális módon nyomják a kerékpáros fejlesztéseket az utóbbi években ill a kerékpáros lobbi nagyon erős."

 

Tévedés. Itt arról van szó, hogy a vidéki nagyvárosok között messze Szegeden a legmagasabb a kerékpáros közlekedés részaránya, tehát az, hogy a fejlesztéseknél a kerékpárosok igényeit is figyelembe veszik, nem a túlzott lobbierőt, hanem a valós viszonyokat és igényeket mutatja.

Nem mellesleg az egyik leginkább környezetkímélő és fenntartható közlekedési formát támogatják egyidejűleg.

 

"A Magyar Kerékpáros Klub(így hívják őket?)és egyéb kerékpáros szervezetek képviselői úgy járkálnak ki-be a városházára"

 

Egy képviseleti demokráciában, ahol a megválasztott városvezetés egyik deklarált célkitűzése a kerékpáros infra fejlesztése volt, ez nem túl meglepő, sem pedig ördögtől való...

 

"inkább szabadidős ill sporteszköznek tekintem"

 

Tekintsd nyugodtan, de a mellékelt ábra azt mutatja, hogy itt helyben mindennapi használatra is tömegek veszik igénybe.

 

"de olyasmik is amiktől feláll a szőr az ember hátán...a Stefániáról az Oskola u-Victor H utca felé vezető autós sáv megszüntetése stb"

 

Pedig ez pont a leglogikusabb lépés volt, ha nekem kellett volna terveznem, én is így alakítottam volna át a csomópontot. Annak az iránynak a forgalma a többihez képest minimális, és csak feleslegesen foglalja a helyet a sokkal nagyobb forgalmi áramlatok elől egy olyan kereszteződésben, ahol a rendelkezésre álló hely a legszűkebb keresztmetszet.

 

"A legtöbb kerékpáros egyben autótulajdonos is,"

 

Nem biztos. Sőt, rendkívül sok olyan embert ismerek, akinek van kerékpárja, de autója nincs. Másrészről, ha van is autója, a teljes közösségnek még mindig sokkal jobb ha leggyakrabban a kerékpárt használja helyette...

 

"a kerékpáros forgalom mesterséges növelése a városi tömegközlekedés árbevételeinek sem tesz jót."

 

Demagóg és alaptalan érv. Nem mesterséges a növelése, ugyanis az infra csak a feltételeit teremti meg, a kerékpárra pedig az emberek önként ülnek fel. Senki sem kap anyagi támogatást azért hogy kerékpározzon, vagy tartanak a fejéhez pisztolyt csak hogy a kerékpárját használja. Ennyi erővel a közutak egy részét is lezárhatnák vagy feltörhetnék, mondván a személyautózás a tömegközlekedés árbevételének nem tesz jót... ugye milyen abszurd? (Csak a mondatban néhány szót kell kicserélni.)

 

A kerékpározás egyrészről az egyik legkörnyezetkímélőbb városi közlekedési eszköz (nagyságrenddel környezetkímélőbb még az elektromos autózásnál is), ráadásul népegészségügyileg is előnyös, a rendszeres testmozgás miatt. Nem látok olyan okot, ami miatt ne lenne a jelen és a jövő egyik legkívánatosabb városi közlekedési eszköze. Én értem, hogy ez itt alapvetően tömegközlekedéses topic, de ettől még nem tiltott a józan gondolkodás és nem indokolt a csőlátás sem.

 

"Szegeden ilyesfajta fejlesztéssel nincs tapasztalat,szóval ez egyfajta kísérlet lesz a gyakorlat majd eldönti,helyesen gondolkodtak-e az illetékesek."

 

Ez csak mellébeszélés. A kerékpáros közlekedés már évtizedek óta meghatározó Szegeden, nem a semmiből kell kitalálni az irányt, nem a semmiből kell tapasztalatokat gyűjteni. Az Oskola utca és a Híd u.-i csomópont átalakítása is többnyire józan, racionális elemek összessége, ami a valós forgalmi áramlatokat is figyelembe veszi. Nem látok benne olyan eget verő újításokat...

Előzmény: Kormi76 (104659)
1047 005-2 Creative Commons License 3 napja 0 0 104662

Majdnem.

 

2021 április 6.- 2021 június 18. között forda szerint,de volt elég sok Szilis is.

Előzmény: 7-es troli (104661)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 0 104661

Mivel még nem írta senki:

kb. 1honapig minden szegedi IC-t Traxx mozdonyok vontatnak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!