Alapvetően regisztrálni kell a http://www.panoramio.com oldalon. Erre az oldalra feltöltött fotók kerülnek fel automatikusan a Google Earth/Maps oldalakra, ha a fotók megfelelnek a szabályoknak. A Panoramio fórum magyar nyelvű oldalain minden lényeges dolgot illetve szabályt leírnak.
Frissült Pér környéke: http://maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=47.623109,17.805362&spn=0.003232,0.014656&t=h&z=17 és Pápa is http://maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=47.360775,17.4965&spn=0.012994,0.058622&t=h&z=15
Ez szerintem inkább a szilárdsági teszt, amikor néhánytízezer ciklust imitálnak túlnyomással. Szóval Everett, Pain Field, egészen a gyár északi peremén, a tűzoltó tóval egy vonalban.
Most láttam, sok-sok link van itt, föleg az tetszett, hogy Google Earth -el hamar megtalálni az összes reptereket, de csak a "Webkamerásakat" http://www.flyingineurope.be/Airport%20webcams.htm
Akkor csak egy helyről, az eAIP LHPP AD 2.12 RUNWAY PHYSICAL CHARACTERISTICS nevű lapjáról hiányzik, én meg onnan puskáztam a pályavégek koordinátáit. A rajzos mellékleteken tényleg rajta van, igen furi is a megosztott füves pálya, amiből gondolom, a nagyobbik van a Maracskóban bejelentve.
Örülök. Mikorit másoltad fel? Mert tegnap óta új van a Galatech oldalon (és a www.compumap.hu/huallasp.kmz címen is), ami egyrészt pontosabb, mint a 01.25-i állapot, másrészt rajta van legtöbb repülőtér kifutópályája, külön színnel a betonos és a füves. Apropó, nálatok nincs hivatalos füves pálya?
Keverednek a konkrét dolgok azzal az általános doktrinával, hogy Magyarország pandantja a NATO-ban Olaszország volt, tehát a nálunk állomásozó vegyes csapatnak arra kellett volna menni. Csakhogy közben volt a semleges Ausztria és a tömbön kívüli Jugoszlávia. Arról csak fantáziáni lehet, hogy ezkkel mi lett volna. (Szerintem Ausztria a NATO, Jugoszlávia a VSZ oldalára állt volna.)
Nálunk front-légierő állomásozott, nekik sok dolguk lett volna az Alpok hágóinak elfoglalásában, az olasz objektumok bombázása viszont a szovjet távolsági légierő dolga lett volna, nekik elő volt készítve a mezőkövesdi reptér, amit szükség esetén igénybe vettek volna. Ezért van ott 3500/60 méteres beton, szemben a szabvány szovjet-magyar reptér 2500/40 méterével.
olasz célpontokról a nem esik szó, a cikk tulajdonképpen arról szól, hogy egy magyar Mig-21MF géppár egy gyakorlat során egy Szu-24-esre riasztották (bár Szu-24-esek nem szerepeltek a gyakorlaton és akkor még nem is tudtak a létezésén kívűl sokat erről a gépről), az meg tönkrevágta a Migek lokátorait elektronikai zavarással viszont a végén ír a zaj elleni tiltakozás miatt kitelepített Szu-24-esekről, bárr ott tévesen azt írja, hogy a Kunmadarasra költöztek 2000/4-es szám
Jaja, ez a része már világos. Azonban ez a rész még nem: nem tudom, hogy honnan vette a Wikipédia, hogy Debrecenből mértek volna csapást olasz célpontokra?! Mindenesetre ennek a bekezdésnek a forrása a lábjegyzet szerint a következő: "Varsányi Mihály: Találkozás a Szu–24-essel Magyarország felett." Én sajnos nem ismerem ezt a könyvet, de biztos sok érdekességet tartalmaz.
A lényeg, ennek a két ezrednek nem a nukleáris csapásmérés volt a fő feladata, hanem a frontbombázás, annak része volt a harctéri (kisméretű) nukleáris fegyverek használata is.
Kunmadarason volt egyébként a komolyabb nukleáris apparátus (már 1963 óta, amikor Su-7Bket alakítottak át ehhez), a debreceniek is odajártak gyakorolni. Ott nem a kisméretű Granit tároló volt, hanem egy nagyobb változat, kétszintes, dozimetriai laborral meg ilyesmikkel is felszerelve. Valószínűleg Tótvázsonyból először ide hozták volna a nukleáris bombákat, és - ha a pasa kiadja a parancsot - innen vitték volna Debrecenbe.
Igen igazad van, én olvastam félre a wikipédián az infót. Akkor most inkább bemásolom szó szerint :) :
"Magyarországon a MiG–23-ast és a MiG–27-est a szovjet Déli Hadseregcsoport több ezrede repülte az 1970-es évektől, ezek közül két egységet atomfegyverek bevetésére is alkalmassá tettek.
Az egyik a debreceni 88. vadászbombázó ezred volt, melynek a harmadik világháborúban az olaszországi célok támadása lett volna a feladata. Az eredetileg Debrecenbe települt 727. Gárda Frontbombázó Ezred Szu–24M vadászbombázóit 1987. július 10-én, a helyiek zaj elleni tiltakozása miatt az ukrajnai Kanatovoba vonták vissza, helyükre települtek az ottani ezred MiG–27-esei és MiG–23UB-i. Az ezred 39 gépét 1990. május 13-án repülték át Murmanszk melletti Olenyegorszkba."
A MiG-27esek hatótávolsága és teherbírása ezt nem tette lehetővé. Atomfegyver hordozásra az 1986-ig ott állomásozó Szu-24-esek voltak alkalmasak. De mivel a Front légierő állományába tartoztak, azok sem olasz városokat támadtak volna (az a stratégiai légierő bulija volt), hanem a rövid-középtávolságú rakétaerőket és a nukleáris lőszert használó tűzérséget. (Ez az NSZK-ban állomásozott.)
Amikor a Szuhojok elmentek, a Mig-es alakulat a Granit nukleáris felszerelő műhelyt elektromos anyagraktárként használta, 1-2 éve bontották le. A nukleáris fegyverzet sohasem volt itt, azt Tótvázsonyban őrizték és fennforgás esetén osztották volna szét Kunmadarasra és Debrecenbe.
A képen, a Debrecenben repült egykori szovjet MiG-27 -eseket és MiG-23UB -kat láthatjuk. A gépek 1990.05.13 -án repültek ki a Murmanszk melletti Olenegorskba, ahol ma is állnak. Ők támadták volna atomfegyvereikkel az olaszországi célpontokat egy esetleges 3. világháború idején.