Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2019.07.01 -4 0 518
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.06.10 0 0 517

Nem pont ide tartozik:

A google egyik alapítója Larry Page egy újabb vállalatot alapított repülő autó kifejlesztésére

http://www.terrafugia.com/tf-x

 

Kaktusz08 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 516

Szívesen :-)

Előzmény: Törölt nick (515)
Kaktusz08 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 514

Alapvetően regisztrálni kell a http://www.panoramio.com oldalon. Erre az oldalra feltöltött fotók kerülnek fel automatikusan a Google Earth/Maps oldalakra, ha a fotók megfelelnek a szabályoknak. A Panoramio fórum magyar nyelvű oldalain minden lényeges dolgot illetve szabályt leírnak.

Előzmény: Törölt nick (513)
BJani Creative Commons License 2012.03.20 0 0 512

Az a vékony a pálya.

A két rövid széles beton az állóhelyeknek van.

Előzmény: Marczys (511)
Marczys Creative Commons License 2012.03.20 0 0 511

Az INDEXEN olvasok egy blogot, ami meglehetősen érdekes.

KATT!

 

A végén egy számomra érthetetlen formáció: ITT!

 

Az út a gurulón van, itt úgy látni. Hová tűnt a pálya „közepe”? Meg sem építették? Elbontották? És ez így hogy?

 

oldrad Creative Commons License 2011.09.28 0 0 510

A Repülőgép Emlékparkban jól kivehető kedvenc "munkadarabunk", az IL-14-es. A felvétel idején éppen bent voltunk a gépben :-))

 

 

 

 

GYA Creative Commons License 2010.09.20 0 0 509
Frissült Pér környéke: http://maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=47.623109,17.805362&spn=0.003232,0.014656&t=h&z=17
és Pápa is http://maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=47.360775,17.4965&spn=0.012994,0.058622&t=h&z=15


Foltos Creative Commons License 2010.09.13 0 0 508
Ez szerintem inkább a szilárdsági teszt, amikor néhánytízezer ciklust imitálnak túlnyomással. Szóval Everett, Pain Field, egészen a gyár északi peremén, a tűzoltó tóval egy vonalban.
Előzmény: Hülyesamu (507)
Hülyesamu Creative Commons License 2010.09.13 0 0 507
Tényleg érdekes, ha ez a 787 töréstesztje, vagy valami hasonló, akkor azt gondolnám, hogy ezt fedett helyen csinálják.
Előzmény: Foltos (506)
Foltos Creative Commons License 2010.09.13 0 0 506
Érdekes hely, érdekes szerkezet:

poloki Creative Commons License 2010.09.06 0 0 505
Most láttam, sok-sok link van itt, föleg az tetszett, hogy Google Earth -el hamar megtalálni az összes reptereket, de csak a "Webkamerásakat"
http://www.flyingineurope.be/Airport%20webcams.htm
lutria Creative Commons License 2010.05.05 0 0 504

Elhagyott repülőgépek az Edwards AFB közelében.(Vajon miért és hogyan kerültek oda?)

 

Foltos Creative Commons License 2010.04.04 0 0 503
Nyert, két pont, cseréljen helyet a bűvésszel.
Előzmény: lutria (502)
lutria Creative Commons License 2010.04.04 0 0 502
Mojave,usa Repülőtér és "lerakat".Itt építik a magán űrrepülőgépet is.
Előzmény: Foltos (501)
Foltos Creative Commons License 2010.04.04 0 0 501
könnyítésül egy nagyobb kivágás.
Foltos Creative Commons License 2010.04.04 0 0 500
Egy vörös Mig-21-es egy Phantom mellett, szépen együtt vannak, de hol?
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.15 0 0 499
Javítottam a .kmz fájlt, a www.compumap.hu/huallasp.kmz címről már le is töltheted az új bitképet, a Galatech-re is mindjárt elküldöm.
Előzmény: GYA (497)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.15 0 0 498
Akkor csak egy helyről, az eAIP LHPP AD 2.12  RUNWAY PHYSICAL CHARACTERISTICS nevű lapjáról hiányzik, én meg onnan puskáztam a pályavégek koordinátáit. A rajzos mellékleteken tényleg rajta van, igen furi is a megosztott  füves pálya, amiből gondolom, a nagyobbik van a Maracskóban bejelentve.
Előzmény: GYA (497)
GYA Creative Commons License 2010.02.15 0 0 497
Ez szerint van:

http://www.hungaryairport.hu/airport_data.php?id=32
Előzmény: Vgyuri (496)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.03 0 0 496
Örülök. Mikorit másoltad fel? Mert tegnap óta új van a Galatech oldalon (és a www.compumap.hu/huallasp.kmz címen is), ami egyrészt pontosabb, mint a 01.25-i állapot, másrészt rajta van legtöbb repülőtér kifutópályája, külön színnel a betonos és a füves. Apropó, nálatok nincs hivatalos füves pálya?
Előzmény: GYA (495)
GYA Creative Commons License 2010.02.03 0 0 495
Fel másoltam a kütyüre.
Jó lett.
Előzmény: Vgyuri (486)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.03 0 0 494

Keverednek a konkrét dolgok azzal az általános doktrinával, hogy Magyarország pandantja a NATO-ban Olaszország volt, tehát a nálunk állomásozó vegyes csapatnak arra kellett volna menni. Csakhogy közben volt a semleges Ausztria és a tömbön kívüli Jugoszlávia. Arról csak fantáziáni lehet, hogy ezkkel mi lett volna. (Szerintem Ausztria a NATO, Jugoszlávia a VSZ oldalára állt volna.)

 

Nálunk front-légierő állomásozott, nekik sok dolguk lett volna az Alpok hágóinak elfoglalásában, az olasz objektumok bombázása viszont a szovjet távolsági légierő dolga lett volna, nekik elő volt készítve a mezőkövesdi reptér, amit szükség esetén igénybe vettek volna. Ezért van ott 3500/60 méteres beton, szemben a szabvány szovjet-magyar reptér 2500/40 méterével.

Előzmény: alvin (ex JHE) (491)
rueast Creative Commons License 2010.02.02 0 0 493
olasz célpontokról a nem esik szó, a cikk tulajdonképpen arról szól, hogy egy magyar Mig-21MF géppár egy gyakorlat során egy Szu-24-esre riasztották (bár Szu-24-esek nem szerepeltek a gyakorlaton és akkor még nem is tudtak a létezésén kívűl sokat erről a gépről), az meg tönkrevágta a Migek lokátorait elektronikai zavarással
viszont a végén ír a zaj elleni tiltakozás miatt kitelepített Szu-24-esekről, bárr ott tévesen azt írja, hogy a Kunmadarasra költöztek
2000/4-es szám
Előzmény: alvin (ex JHE) (491)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2010.02.02 0 0 492
Most nézem az nem is egy könyv, hanem egy cikk a Haditechnikából.

Üdv.!
Előzmény: alvin (ex JHE) (491)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2010.02.02 0 0 491
Jaja, ez a része már világos. Azonban ez a rész még nem: nem tudom, hogy honnan vette a Wikipédia, hogy Debrecenből mértek volna csapást olasz célpontokra?! Mindenesetre ennek a bekezdésnek a forrása a lábjegyzet szerint a következő:
"Varsányi Mihály: Találkozás a Szu–24-essel Magyarország felett."
Én sajnos nem ismerem ezt a könyvet, de biztos sok érdekességet tartalmaz.

Üdv.!
Előzmény: Vgyuri (490)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.02 0 0 490
OFF

A lényeg, ennek a két ezrednek nem a nukleáris csapásmérés volt a fő feladata, hanem a frontbombázás, annak része volt a harctéri (kisméretű) nukleáris fegyverek használata is.

Kunmadarason volt egyébként a komolyabb nukleáris apparátus (már 1963 óta, amikor Su-7Bket alakítottak át ehhez), a debreceniek is odajártak gyakorolni. Ott nem a kisméretű Granit tároló volt, hanem egy nagyobb változat, kétszintes, dozimetriai laborral meg ilyesmikkel is felszerelve. Valószínűleg Tótvázsonyból először ide hozták volna a nukleáris bombákat, és - ha a pasa kiadja a parancsot - innen vitték volna Debrecenbe.
Előzmény: alvin (ex JHE) (489)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2010.02.02 0 0 489
Igen igazad van, én olvastam félre a wikipédián az infót. Akkor most inkább bemásolom szó szerint :) :

"Magyarországon a MiG–23-ast és a MiG–27-est a szovjet Déli Hadseregcsoport több ezrede repülte az 1970-es évektől, ezek közül két egységet atomfegyverek bevetésére is alkalmassá tettek.

Az egyik a debreceni 88. vadászbombázó ezred volt, melynek a harmadik világháborúban az olaszországi célok támadása lett volna a feladata. Az eredetileg Debrecenbe települt 727. Gárda Frontbombázó Ezred Szu–24M vadászbombázóit 1987. július 10-én, a helyiek zaj elleni tiltakozása miatt az ukrajnai Kanatovoba vonták vissza, helyükre települtek az ottani ezred MiG–27-esei és MiG–23UB-i. Az ezred 39 gépét 1990. május 13-án repülték át Murmanszk melletti Olenyegorszkba."

Üdv.!
Előzmény: Vgyuri (488)
Vgyuri Creative Commons License 2010.02.02 0 0 488

A MiG-27esek hatótávolsága és teherbírása ezt nem tette lehetővé. Atomfegyver hordozásra az 1986-ig ott állomásozó Szu-24-esek voltak alkalmasak. De mivel a Front légierő állományába tartoztak, azok sem olasz városokat támadtak volna (az a stratégiai légierő bulija volt), hanem a rövid-középtávolságú rakétaerőket és a nukleáris lőszert használó tűzérséget. (Ez az NSZK-ban állomásozott.)

 

Amikor a Szuhojok elmentek, a Mig-es alakulat a Granit nukleáris felszerelő műhelyt elektromos anyagraktárként használta, 1-2 éve bontották le. A nukleáris fegyverzet sohasem volt itt, azt Tótvázsonyban őrizték és fennforgás esetén osztották volna szét Kunmadarasra és Debrecenbe.

Előzmény: alvin (ex JHE) (487)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2010.02.01 0 0 487
A képen, a Debrecenben repült egykori szovjet MiG-27 -eseket és MiG-23UB -kat láthatjuk. A gépek 1990.05.13 -án repültek ki a Murmanszk melletti Olenegorskba, ahol ma is állnak. Ők támadták volna atomfegyvereikkel az olaszországi célpontokat egy esetleges 3. világháború idején.



Üdv.!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!