Vonatos barátommal (Nidsz) a fejünkbe vettük, hogy ez év szeptemberében egy vonatos hétvégét szerveznénk Tamásiban. Sok apropója lenne, de az első kapavágást követően ( ami már megtörtént, sőt a második is) szeretnénk olyan kontaktokat keresni, akiknek:
Tárgyi, személyes emlékei, relikviái vannak a 48 és 49-es vasútvonalról,
Segíteni tudnának egy Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vonalon egy Bzmot + 1 mellék egynapos közlekedésében,
vagy csak éppen ennének ötleteik erre a hétvégi 1 vagy 2 napra.
Természetesen minden 5letet, javaslatot szívesen látunk, és várunk. Előre is köszi!
Végy egy Bzmot motorkocsit, és naponta kétszer futtasd végig annyi vonalon, amennyin csak lehetséges, és nevezd ezt a párhuzamosságok megszüntetésének - ez az új recept a menetrendkészítésben.
Hja kérem, az egy szem Bézé nem bír mindenhol ott lenni, amikor egyesek elvárnák. Tessék rugalmasan alkalmazkodni !
Ma 4 éve mentek utoljára vonatok az első körben bezárt 14 vonalon. Java része egyre rosszabb állapotban van, pl. 151., 152., 153. Bár, utóbbin még talán van valamennyi teherforgalom.
Szombaton 14 vasúti mellékvonalon utoljára járnak vonatok. Vasutasok, önkormányzatok, lokálpatrióták mindenhol tartanak megemlékezéseket ebből az alkalomból. Egy-egy mécsessel, koszorúval, a vonal beutazásával búcsúznak. Tovább »
Valamint szerintem itt a cikk írója értett valami súlyosan félre... pl. hogy ebbe nem tartozik bele az EU-s pénzből épült vasút, vagy a GYSEV, vagy akármi.
"A projekt befejezése legkorábban 2013 végére várható."
Vagyis ha jól értem, ez még csak egy elképzelés, aminek a terve leghamarabb 2013 végére készül el. És hogy mikor valósúl meg, ha egyáltalán megvalósúl....
Jó vicc, hogy közben pl. a 62-es vonal újranyitásáról beszélnek - ha még az is újranyitható, ugyan hol van 1200 km teljesen felesleges (nem újranyitandó/megszüntetendő) vasútvonal?