Keresés

Részletes keresés

shadoe Creative Commons License 1,5 órája -2 2 485502

Tiszaalpáron például rohadt jól oldották meg az állomási vécé problémát.

Valami miatt nagyon útban volt az amúgy bőven menthető, sőt MÁV színvonalhoz képest jó állapotú állomásépület, de ledózerolták az udvari vécékkel együtt. 

Nyilván mindezt a "költségracionalizálás" jegyében, mert MÁV berkekben így takarékoskodnak. 

Azóta mehet az utas elvégezni a dolgát a bokrokba, mert a drága illetékesek még annyiba se nézik az utast, hogy legalább egy toj-toj vécét kipakoljanak az állomásra, ha már jó nagy eső esetén épület és váró hiányában jól el is ázítják az utast.

Előzmény: jbaal (485488)
r1232 Creative Commons License 2 órája 0 0 485501

Ebben a sztoriban is van pár téves állítás vagy szándékos ferdítés.

Előzmény: Ashi Valkoinen (485496)
gabor144 Creative Commons License 2 órája 0 0 485500

Pár éve egyszer főszezonban munkanap délután a szóló G43-ason le volt zárva a WC. Utas volt bőven, álló is, de azért heringes nem volt. Egy (valúszínűsíthetően a náluk lévő sörösdobozok tartalmának hatására) meglehetősen vidám és élénk (de azért alapvetően normális, nem agresszív) társaság hölgytagjainak ez láthaóan nagyon nem tetszett, és ezt valószínűsíthetően jelezték a kalauznak is, mert Velencén bemondta a vezér, hogy pár percet állunk állomási WC használat céljából. 4 perc alatt sikerült elintézni a dolgot. 

Én nem vártam volna, 20 perc múlva Fehérvár, ha valaki nem bírja addig, leszállás és pisilés után fél órán belül van másik vonat, de gondolom így volt konfliktusmentesebb. 

r1232 Creative Commons License 2 órája 0 0 485499

Egyáltalán nem biztos, hogy a szippantás a probléma, az esetek nagyobb részében a nem megfelelő használat miatti meghibásodás az ok. Ami nem minden esetben javítható egyszerűen. A nem működő wc esetére pedig van elfogadott protokoll. Az utas jelzi a vonatkisérőnek az ilyen irányú igényét és az első alkalmas helyen ahol megáll a vonat, elintézheti a dolgát. Nem kell a padlóra szarni, de ehhez kell egy minimum intelligencia szint..

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (485497)
Atis57 Creative Commons License 2 órája -2 2 485498

Szia!

 Pár  vasutas --nem meghatározó --véleménye;

 

2-3 napot kibir csúcsidőben is,,utána még 1-2 napig lezárva közlekedik   ?,?

 

Én meg utasként ;  Bp felé Hatvanban , Eg felé Vámosgyörkön van " WC megálló"

 

Lessz ez még lejjebb is?  Már ez a szint is alulmulja az 1890-s éveket.!

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (485497)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2 órája -1 5 485497

Ettől függetlenül ha már kiadjuk az egybudis motrokocsit távolságiba, azért lehetne egy kicsit jobban figyelni mondjuk fordulásnál arra, hogy le legyen szippantva a retyó... 

Előzmény: Ashi Valkoinen (485496)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 órája 0 1 485496

Nem azt mondtam, hogy 100%, hogy mese, hanem azt, hogy érdemes fenntartással kezelni az ilyen sztorikat az adott nicktől.

 

Nyilván történt már olyan a MÁV és leányai történetében, hogy valaki működő WC vagy csak alapvető civilizáció híján a folyosóra szart.

Előzmény: Atis57 (485494)
_nyunyuka Creative Commons License 5 órája -4 0 485495

Meg ezért "kötelező kellék" a szakaszkulcs!

Előzmény: Atis57 (485494)
Atis57 Creative Commons License 5 órája -1 1 485494

Szia!

 

Az előbbi  tényektől függetlenül; 

 A 80-s vonalon is gyakori a lezárt WC . S meg is jelent itt is a folyosó közepére újságpapiron odarakott "termék" . Sokan belelépnek.  Az egri IR87-n többször is láttam már.

 

Tehát igy már nem tünik fel, mese-e? mert sajna valóság.!!

 

Azért ilyet a pottyantós korszakban sosem láttam.

Előzmény: Ashi Valkoinen (485493)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 órája 0 4 485493

Azt mondom, hogy szeret hangzatos, szép meséket költeni, ezért nem feltétlen hinném el, amit ír. Az a vonaton széthordott szar (mert ugye nyilván mindenki belelép es senkinek nem tűnik fel, hogy ott van az út közepén) lehet, ott sem volt, csak a hianyzó kerékpáros kampókról írni önmagában olyan snassz.

 

Annak, hogy miért gondolom ezt róla, leginkább az az oka, hogy egy szervezett túrán mögöttem ült a buszon, és büszkén mesélte az útitársának, hogyan sikerült egy jegyvizsgálót fegyelmire berángatnia - a szokásos túlzásai alkalmazásával, es nem úgy tűnt, hogy a valótlanságokkal való vádaskodás következményeit illetően nem lett volna kifejezetten büszke az általa elért "eredményre".

Előzmény: juxx (485489)
Zugbegleiter Creative Commons License 7 órája -2 0 485492

2026 volt elvileg a határidő, de egy év pocsékba ment az elején a környezetvédelmi engedély körüli hercehurcával.

Előzmény: PLACI (485491)
PLACI Creative Commons License 8 órája -1 1 485491

A Déli körvasút bővítése látványosan elkezdődött, cikkek is voltak, de egy kanyi infó sem jelent meg arról, hogy ez meddig fog tartani. Vagy inkább már határidőket sem szabnak? :)

Panzerbear Creative Commons License 8 órája -2 1 485490

Hú de nagyon tévedésben élsz. Biztos vagyok benn, hogy minden létező szempont szerint sokkal jellemzőbben kerékpároznak emberek Ausztriában mint Magyarországon. Sokkal több ember, sokkal gyakrabban, sokkal többet...A nagy különbség, hogy a kerékpárt többnyire a regionális vonatok igénybevételével szállítják, amiből sok van, így eloszlik.

Előzmény: Zugbegleiter (485473)
juxx Creative Commons License 9 órája -2 2 485489

Nem értem. Azt akarod mondani, hogy hazudik, vagy azt, hogy a 90-es évek romániai állapota semmi, azaz normális Magyarországon 2024-ben?

😀

Előzmény: Ashi Valkoinen (485483)
jbaal Creative Commons License 10 órája -6 2 485488

Az a lényeg, hogy azt a csúnya sínrepottyantós budit el tudtuk tüntetni, a többi nem számít. Most már nincs budi, a probléma meg van oldva. És persze ne legyen az állomásokon sem, csak az isten háta mögé eldugva, mogorva WC-s néninek 300 Ft.-ot kizárólag készpénzben odaadós formában. Mit akar ez a sok hülye utas hugyozni? Oldja meg otthon.

Előzmény: juxx (485479)
bukxi Creative Commons License 10 órája -1 5 485487

Na, akkor mégis csak egy és ugyanazon dologról akarunk beszélni két módon :D

 

Röviden:

- Kezelni kellene az igényeket, mind jármű, mind árazás oldalon.

- Mindezen infókat rendesen hirdetni is, hogy a rendszeres bringás utas és az egyszeri kerekes turista is képben legyen.

 

Roller: pofonegyszerű a dolog, amíg összecsukható (mint biciklinél is), addig kvázi kézipoggyász, kéretik úgy is kezelni utasként is, amint nem, onnantól kerékpárjegy kelljen rá. A probléma megoldva. Azokat meg, amik többet tudnak sebességben és teljesítményben, mint egy robogó, ugyanúgy fel sem engedném, mint a robogókat sem. (Meg KRESZ szerint is akként kezelném: sisak, jogsi stb.)

Előzmény: Zugbegleiter (485473)
Zugbegleiter Creative Commons License 11 órája -1 2 485486

Persze, nem is veled van a probléma, hanem a szanaszéjjel ledobált eszközökkel. A legtöbb utas már attól is húzza a száját, ha felszedeted a hátizsákját a szomszédos ülésről, hogy le tudj ülni. Hogy magától  megmozduljon valaki, ha látja, hogy sokan szállnak fel, már ritkaságszámba megy. 

Előzmény: _nyunyuka (485485)
_nyunyuka Creative Commons License 11 órája -1 0 485485

Direkt olyat vettem! IC-n, BKV-n is korlátozás nélkül szállítható.

Előzmény: Zugbegleiter (485477)
juxx Creative Commons License 11 órája -1 0 485484

Köszönöm. Az 5 halbi amúgy sem a szívem csücske... :)

Előzmény: A. G. (485482)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 12 órája -5 5 485483

"Amugy amit írtál, szomorú."

 

Nagyon jó mesemondó a topiktárs, szépen felhabosítja a semmit is, eképpen kezelendő az írása is. ;)

Előzmény: juxx (485479)
A. G. Creative Commons License 12 órája -1 0 485482

5 halbi és egy biciklis.

Előzmény: juxx (485479)
H_CS Creative Commons License 12 órája -3 0 485481

"A történtek miatt kifejezzük sajnálatunkat, egyben bízunk benne, hogy a jövőben hasonló kellemetlenség nem fordul elő, és megelégedéssel veszi igénybe a vasúti szolgáltatásainkat."

Előzmény: A. G. (485478)
juxx Creative Commons License 12 órája -2 0 485479

Milyen kocsik voltak? Húgyos Bhv után már van szaros #### kocsink is :) Amugy amit írtál, szomorú.

Előzmény: A. G. (485478)
A. G. Creative Commons License 12 órája -4 3 485478

2024. május elsején az aznapi utolsó Tapolca és Déli pályaudvar között közlekedő közvetlen vonattal utaztam a Balaton északi partján. 


A vonatra a MÁV-START korlátlan számban értékesített kerékpárjegyet. Hiába volt külön kerékpárszállító kocsi a vonatban, az igények felülmúlták annak elméleti kapacitását. Tovább nehézséget jelentett, hogy a kocsit a téli, kora tavaszi időszakban a MÁV-START nem készítette fel a szezonra, így a kampók jó harmada egy filléres értékű hajlított drót hiányában használhatatlan volt a kocsiban (lásd a mellékelt kép). A kampók használhatatlan állapota rendeltetésszerű használat mellett következett be, nem rongálás eredménye. Már az is sokat segítene, ha a kampókat felső(bb) állásba sikerülne rögzíteni, mert így "leszakadtan" senkinek sem jók, ellenben az emiatt egymás mellett álló biciklik foglalják az ülő és állóhelyeket a 100% feletti kihasználtaságú vonaton.


A vonat Tapolcáról közel 20 perc késéssel indult, várva Győr felől a fél órát késő InterRegio vonatot. Az 5 ülőhelyes kocsi már Badacsonyban megtelt teljesen, a későbbi utasoknak már az állás vagy a földre ülés maradt opciónak. Tisztában vagyok azzal, hogy a dízeles szakasz 6 kocsinál hosszabb vonatokkal nem terhelhető, de a balatonfüredi stokkozás megoldása rendkívül sokat számítana kapacitásban, anélkül szerintem kezelhetetlen a nyári utasforgalom! Az utasok nagyrésze így is országbérletes volt, főleg annak diák változatával utazó és később még többen lesznek! 


Balatonfüreden a mozdonycsere gyors volt, ellenben a vonat készrejelentése lassú, mert a kalauz néni telefonján az applikáció (ismét) lefagyott. Hiába van ilyan applikáció a mozdonyvezető és a kocsivizsgáló telefonján is, ők nem tudtak a kalauz néninek ebben érdemben segíteni. A forgalmi irodában tett látogatást követően kézzel állt neki a vonat felvételének, de addigra valaki rájött, hogy jobb lenne a "call centerrel" elkészíttetni a vonatterhelési kimutatást. Újabb út a forgalmi irodába és vissza... Ez tényleg gyors megoldás volt, kár, hogy nem rögtön ez jutott eszükbe, hiszen a vonat már egyszer készre volt jelentve Tapolcán "csak" a vonatatójármű adatait kellett valakinek cserélni. e közjáték tíz perc késést okozott.  


Sajnos a vonat hat kocsijából négyben a WC nem működött az út során. Aligha mind ebben a körben hibásodott meg, de így is a vonatba sorozták őket. Nyilván nem volt helyettük más. Balatonfüred állomásról való továbbindulás előtt a diákmunkás jelezte a kalauznak, hogy "két helyen" emberi ürülék szennyezte be a vonatot. A nem működő WC-k és a zsúfoltság együttesen megtette a hatását. Némi mérlegelést követően a vonat így is elindult, nem remélvén, hogy Balatonfüreden volnának takarítók. A helyzetfelmérés során kiderült, hogy csak egy helyen történt szennyezés, az egyik kocsi hátsó peronján, a lezárt WC előtt. Ám sajnos a helyet kereső utasok a cipőjük talpán a következő kocsit is beszennyezték jól láthatóan és érezhetően. A kalauznéni végül lezárta a szennyezett peron melletti szakaszt, ezzel az átjárást is a vonat eleje és vége között. A többi szennyezett folyosói szakasz meg száradt és öntisztult.
40 perc késés lett az utazás végére.

 

 

Zugbegleiter Creative Commons License 14 órája -1 1 485477

Ez jó. "Akár" össze is csukható... 

Előzmény: _nyunyuka (485476)
_nyunyuka Creative Commons License 16 órája -2 3 485476

Az elektromos rollerekre pedig előírnám, hogy ugyanúgy csak kerékpár (hely)jeggyel szállíthatók. A rollerek a hétköznapi forgalomban is egyre nagyobb gondot okoznak, 2 fő elfoglal vele 4 ülőhelyet, beviszik a páholyba,és ott már nem fér el más utas, így sokan állni kényszerülnek.

 

A fenét, összecsukom, innentől kézipoggyászként szállítható, akár a csomagtartóra is föl tudom tenni! Ha beteszem a hordtáskába, nem is látszik, mi az.

 

A vidéki alibi-helyijáratokat (pl. Tata 2-es, Székesfehérvár 10-es, Tatabánya 53-as) nagyon jól kiváltja, egész nap van a vonatokhoz csatlakozása, ingyen! 

Előzmény: Zugbegleiter (485473)
nememlexemki Creative Commons License 21 órája -2 0 485475

azért nem ennyire szélsőséges, de a 3. egységben lehet/van szabad ülőhely, valóban

 

de szumma 600+ utas megvan, ha nem is egész nap, csak néhány délutáni járaton, de "szeretnek állva hamarabb a fővárosba érni"

 

ezeknek a szerelvényét nehéz a g43 részévé tenni

 

azok az egységek vhol az ország "peremén" járkálnak 20-30 utassal

Előzmény: Zugbegleiter (485474)
Zugbegleiter Creative Commons License 22 órája -1 2 485474

Az első dugig, a második tele, a harmadikon meg van 20 utas. A G43 pedig masszív utaslemaradásos. Aztán, amikor hőség lesz, akkor elkezd a Velencei-tó forgalma lecsökkenni, bár ez az elmúlt 2 évben valószínűleg a vízminőségnek és a vízhiánynak volt köszönhető. Idén, lehet, hogy nem így lesz.

Előzmény: nememlexemki (485471)
Zugbegleiter Creative Commons License 22 órája -4 2 485473

Valóban az ÖBB-nél 1.80-2.00 EUR-ért elviszik a biciklit a regionális vonatokon. Távolságira már nem igaz mindez, ott 3 EUR csak a helyjegy, azon kívül kell venni kerékpárjegyet, amely ugyanúgy dinamikusan árazódik, mint a rendes jegy. Ha holnap vinnék kerékpárt Bécsből Salzburgba, az 10 EUR körül lenne helyjegy nélkül, ami még mindig jutányosnak mondható.

 

Valószínűleg nincs ilyen tömeges igény a kerékpárszállításra, mások a domborzati viszonyok, mások a szokások, így nem okoz tömegjeleneteket, mint nálunk a Főváros és a Balaton környékén. Bár ott is vannak kerékpáros paradicsomok, például a Wachau környéke, ott viszont vannak kifejezetten kerékpárosokra szakosodott járatok. Továbbá más a mentalitás, ha tele a vonat, nem fognak elkezdeni hőzöngeni, hanem megvárják a következőt, addig beülnek egy sörre. 

 

Mindenesetre nálunk kötelezővé kell tenni a kerékpár helyjegyet minden frekventált viszonylaton, és akinek nem jut, az úgy járt. Ha mégis felszáll, kemény bírságot kell alkalmazni.

 

Ehhez kellene naponta 1-2 pár biciklis vonat Bp.-ről a Balatonhoz és a Velencei-tóhoz. Ezeket jobban kell hirdetni, és el kell tanácsolni a kerékpárosokat a többi vonattól - a néhány helyet, ami van, lefoglalhatják, de ne számoljanak vele, ha nem foglaltak jó előre. A Dunakanyarban a Kiss-eken azért elviselhető a dolog, csúcsban óránként 2 vonat van Szobig, az szűken, de elég. A Balatonhoz és a Velencei-tóhoz is van szolgáltatás, de a gond egyszerűen tényleg az, hogy a MÁV-nál nem időben kezdik a szezont.

 

Ami most van, az nem méltányos a kerékpárosokkal szemben, de a többi utassal szemben végképp nem. Olyan viszont nincsen, hogy egyesek akadályozzák a vonat továbbhaladását, az ilyet valóban rendőrségi ügyként kell kezelni.

 

Az elektromos rollerekre pedig előírnám, hogy ugyanúgy csak kerékpár (hely)jeggyel szállíthatók. A rollerek a hétköznapi forgalomban is egyre nagyobb gondot okoznak, 2 fő elfoglal vele 4 ülőhelyet, beviszik a páholyba,és ott már nem fér el más utas, így sokan állni kényszerülnek.

 

 

Előzmény: bukxi (485469)
nememlexemki Creative Commons License 22 órája -1 0 485472

2 az az 1

 

c 8:40 és c 9:40

 

vissza c 17.22 és c 18.22

 

minden évben így jártak, járnak párban

 

 

Előzmény: zjakabfi (485461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!