Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 4 napja 0 0 3771

Itt egy régi videó a vonalról, még személyforgalommal:

https://www.youtube.com/watch?v=Nlx7HFCnHGg

Pár héttel a bezárás előtt készült. Bár a pályaállapotokra hivatkozva zárták be a 48-ast is, később átépítették a teherforgalom miatt, de mégse nyitották újra.

Előzmény: vlacko (3768)
Abymot Creative Commons License 4 napja 0 0 3770

Illetve miután a vonatok leálltak, MÁV megrendelésű buszos pótlás volt a 48-49-es vonalakon a 2007-es első vonalbezárási hullámig.

Előzmény: Abymot (3769)
Abymot Creative Commons License 4 napja 0 0 3769

De volt, Dombóvár - Lepsény, és Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási viszonylatban is, az 1990-es évek elejéig (?). Nem egyszerre szűnt meg, úgy emlékszem, hogy a Tamási-Lepsény szakaszon volt legtovább személyszállítás, illetve utána még egy kisebb szakaszon, Mezőhídvég-Lepsény között több évig.

Előzmény: vlacko (3768)
vlacko Creative Commons License 4 napja 0 0 3768

Van ott valami ipartelep, vagy csak az erdészet miatt van a vonal?

Személyszállítás sosem volt?

Előzmény: tamasi 48.-49. (3766)
Csabi67 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 3767

Köszi a kiegészítést! :)

 

Előzmény: tamasi 48.-49. (3766)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.24 0 1 3766

Szia!

 

Nem véletlenül ez a nick nevem ugyanis itt lakom...!

 

Pontosítanék. Állomásépülete van Tamásinak de a Volánbuszosok bérlik a vasúttól az egész alsó részt. Az emeleti részen lévő szobákat nem lakja senki a vonatpótló buszozás megszüntetése óta. Vasút részéről sincs semmiféle helyi szolgálat.

Ha vonat jön akkor a tolatós csapat intéz mindent. Vonat többnyire éjjel jár. Pontosabb kiszolgálási idő 23:30 és 00:30 között lehetséges kedd csütörtök és vasárnapi napok valamelyikén. Ma éjjel például jönni fog a Szergej az 1 db Eas kocsiért amibe fát rakodtak az erdészet részéről.

 

Az állomásnak 5 vágánya van. Ezek közül az első a negyedik és az ötödik rakodóvágány. A második a vonatfogadó vágány. A harmadik pedig a körüljárás biztosítására fenntartott vágány. Az állomáson helyszíni állítású váltók találhatóak amelyek közül kettő váltózárral lezárható.

 

Nagy vonalakban ennyi! Ha esetlege kérdésed lenne akkor keress nyugodtan!

Előzmény: vlacko (3761)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.24 0 0 3765

Szia!

 

Úgy van ahogy mondod!

Előzmény: Csabi67 (3763)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.24 0 0 3764

Szia! Köszönöm a gyors választ!

Előzmény: taurus99 (3762)
Csabi67 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 3763

Szia!

Ez így nem pontos.

Vasútállomás is van.

Több vágányt használnak: a gabonás kocsikat el szokták osztani a silók felőli részen, valamint az állomás épülete melletti vágányon. Ugyanitt szoktak állni a fás kocsik is.

 

Előzmény: vlacko (3761)
taurus99 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 3762

Szia! Úgy tudom, 0-24 ben van szoli!

Előzmény: tamasi 48.-49. (3760)
vlacko Creative Commons License 2020.03.22 0 0 3761

A nevedről jutott eszembe, aztán meg is néztem gyorsan a googlemapson. Tamásiban van vasút, de úgy látom vasútállomás nincs, csak egy iparvágány.

Előzmény: tamasi 48.-49. (3760)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.21 0 0 3760

Sziasztok!

 

Egy kis információra lenne szükségem! Aki tud kérem segítsen!

 

Érdeklődni szeretnék hogy Somogymeggyes mrh.-en hány órától hány óráig van szolgálat hétfőtől péntekig illetve szombaton és vasárnap?

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

taurus99 Creative Commons License 2020.03.15 -1 0 3759

Meg ugye azt is vegyük figyelembe, hogy hiába egy nagyon jó, konkrétan önellátó rendszer a meráfi, egy csomó embert kikellenerúgni. Ádándról 3-at, Tabról 7-et,  Somogymeggyesről 3-at, Karádról is 3-at, Mernyéről meg olyan 6-ot.. szóval ez szerintem az oka.. ami érthető is.. a másik, meg ugye a rugós váltók, meg a biztber.. hosszu hosszú költségek 😅

keszekusza76 Creative Commons License 2020.03.15 0 1 3758

Kisbárapátiban a vonat személyzet által kezelt(tekert)sorompó kiváltása is menetidő javulást okozna.

Előzmény: keszekusza76 (3757)
keszekusza76 Creative Commons License 2020.03.15 0 1 3757

Sajnos az átépítés után már személyvonati kereszt Somogyváron nem megoldható,nem építetek peront a 3.vágány mellé,helyszíni állításúak a váltók....:(

Forgalmi szolgálattevő is kellene,forgalom nagysága nem is indokolja sajnos:(

35-n viszont meráfi rendszer bevezetése indokolt lenne,kiépítési sebessége okán.

Akár Ádánd,Tab,Karád,Mernye esetén gyorsítana a vonattalálkozásokon,persze pénz,pénz...

 

Előzmény: Lovrin (3755)
nk0891 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 3756

Találtam egy videót a vonalról a youtube-on, kb. 19.30 és 20.00 perc között van Somogymeggyes.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=teDRn1zsmqc

Lovrin Creative Commons License 2020.03.14 0 1 3755

Pár éve találták ki azt a hülyeséget, hogy mrh-ra nem lehet menetrend szerinti keresztet tervezni.

Ott van pl. Gátér, két vonatfogadó és egy rakodóvágánnyal. Hogy miért nem számít állomásnak nem tudom, de hivatalosan mrh. Az ütemes menetrend bevezetése előtt, azaz 2006-ig rendszeresen volt ott kereszt, az egyik délutáni vonatnál biztosan. Most már nem is lehetne.

Persze ha a másik oldalról nézzük, akkor ezeket a Somogyvár/Gátér típusú állomásként használható mrh-kat nevezzük át állomásnak, és nincs probléma.

Előzmény: Abymot (3753)
keszekusza76 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 3754

Átállással végzik a kiszolgáló menettel,ha úgy adódik.

Amúgy meg a nincsenek az érintett váltók kitérő iránya váltózárral felszerelve,

persze amúgy is mrh-en minek:(

Előzmény: Abymot (3753)
Abymot Creative Commons License 2020.03.13 0 0 3753

Elég szomorú, ha lehetséges Somogyváron a kereszt lebonyolítása, de hivatalosan mégsem engedik :(

Előzmény: keszekusza76 (3750)
keszekusza76 Creative Commons License 2020.03.12 0 0 3752

Biztosított alak jelzők vannak.Van szerkezeti függés a sorompóval.

Előzmény: nk0891 (3751)
nk0891 Creative Commons License 2020.03.12 0 0 3751

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszokat, így már sokkal világosabb minden.

 

Az F2-ben ezt is megtaláltam:

 

A térközi közlekedésre berendezett pályák között megkülönböztetünk:

a)...

b)...

c) vonatjelentőőri térközjelzőkkel felszerelt pályát, ahol a térközjelzők között nincsen szerkezeti függés, a jelzőket a vonatjelentőőrök állítják továbbhaladást engedélyező és továbbhaladást megtiltó állásba, és ők adnak elő- és visszajelentést is.

 

Akkor ilyesmi van Somogymeggyesen is. Már csak egy kérdésem maradt: Somogymeggyesen fényjelzőt kezel a térközőr, vagy alakjelzőt?

 

Kaposvár elágazást ismerem, ott fényjelzők vannak a 41-esen és a 35-ösön is.

 

Még egyszer köszönet a válaszokért!

keszekusza76 Creative Commons License 2020.03.12 0 0 3750

Szia.

Sorompót is kezelnek mindkettő mrh-en.

Viszont Somogyvár mrh-en utasítás ellenesen vonattalálkozást is lebonyolítanak(ÁVU viszont megengedi),

sőt, biztosított árbocú fény két jelzésképű fedező jelzők vannak ott.

Amúgy meg van térközi közlekedés a 36-oson,pont az adott részen.Osztopán-Somogyvár és Somogyvár-Lengyeltóti között.

35-ön Kaposvár elágazás  is ad visszajelentést mindkét irányba,meg tanú is engedély kéréskor.

Külön végrehajtási utasítás van amúgy a vonalon,van még pár érdekesség arra.

Előzmény: taurus99 (3749)
taurus99 Creative Commons License 2020.03.12 0 1 3749

Annyit tisztázzunk az elején, hogy Somogymeggyes az egy vonatjelentőőri térköz 😄 Ne úgy képzeld el, mint egy önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályát. Ilyen van még Somogyváron is. A 36-os vonal sincs térközökre osztva. 

nk0891 Creative Commons License 2020.03.10 -1 1 3748

Üdv mindenkinek!

 

Tegnapi cikk egy elakadt Bz-ről, és a somogymeggyesi térközőrről, aki kiszabadította:

 

https://index.hu/mindekozben/poszt/2020/03/09/tobb_kilometert_futott_lancfuresszel_egy_vasutas_hogy_aztan_megmentse_a_napot_es_a_mav-ot_is/

 

Az F1. jelzési utasítás szerint a térköz a nyíltvonal szakaszokra osztása annak érdekében, hogy a
nyíltvonalon egyszerre több vonat követhesse egymást.

 

Az F2. forgalmi utasítás pedig azt írja, hogy a térközőr nem önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályák nyíltvonali szolgálati helyein a közlekedés szabályozására, a térközjelző kezelésére, elő- és visszajelentés adására, nyugtázására feljogosított dolgozó.

 

A 35-ös vonal térközökre van osztva? A vonatok itt nem szokták olyan sűrűn követni egymást. A 41-esen, Kaposvár és Gyékényes között állomástávolságú közlekedés van, nincsenek térközök, pedig arrafelé jóval nagyobb a forgalom.

 

A térközőr vagy térközőrök (nem tudom, hogy Somogymeggyesen kívül máshol is van-e) milyen térközjelzőt kezel(nek) a 35-ösön? Fényjelzőt, vagy alakjelzőt?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

taurus99 Creative Commons License 2020.03.09 0 0 3747

Üdvözlet mindenkinek! Ha valakit érdekek, akkor 2020.03.25.-én a VBKM (KVGY) kiágazásnál elbontják az egész biztbert. (Jelzők eltávolítása, vonóvezetékek, csigák felszedése!) Csak ennyi. Meg elég szépen építenek be új betonaljakat Mernye-Kisbárapáti között. Árok tisztítások is vannak, plusz Karádig felvannak rakva a szelvény táblák.

ditta12-34 Creative Commons License 2020.03.07 0 0 3746

 

 

Ne általánosíts kérlek,mert ez így elég bántó. Egyrészt hülye, korlátolt emberek mindenhol vannak, ez országos jelenség, a kormányt kellene szidni amiért nem fordítanak kellő figyelmet az elmaradt térségek fejlesztésére, munkahelyteremtésre. 

Előzmény: M41 2180 (3729)
ditta12-34 Creative Commons License 2020.03.07 0 1 3745

Sokszor utaztam ezen a vonalon. Nem értem miért nem újítják fel ezt a vasútvonalat. Még ha nem is villamosítják, járhatnának Siemens Desiro szerelvények ezen a vonalon. Komfortosabb, kényelmesebb is lenne. Az állomások is ahogy kinéznek, Bonnya település megállóját csak egy tábla jelzi, korábban volt normális állmosa, jegyet is lehetett venni. Nem értem, miért hagyták e csodás térséget ilyen körülmények között... 😥😥😥

Csabi67 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 3744

Köszönöm!

Előzmény: Abymot (3743)
Abymot Creative Commons License 2020.02.19 0 1 3743

https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/0hynHe

 

"Kaposvár - Kaposvár elág. - Mernye 11+60 - 199+90 szelvények között sínvégfiatalítás,síncsere,vb aljcsere, furatjavítás, nagygépes bokorirtás.

Nagygépes bokorirtás "B" vágányon: 11+60-28+00 sz. között és Kaposvár-elág - Mernye áll. közben a 30+63-199+90 szelvények között. Komplex karbantartás a 30+63-199+91 szelvények között: sínvégfiatalítás, síncsere, vb.aljcsere, furatjavítás."

Előzmény: Csabi67 (3735)
Csabi67 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 3742

Nagyon szépen köszönöm!!!

Előzmény: keszekusza76 (3741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!