A vonat biztonságos, a vonat nem rabol ki. Viszont utasból minden alkalommal más utas van rajta, köztük előfordulhat kirabolós és nem kirabolós is. Mivel mindig más van, ezért abból, hogy engem nem raboltak rajta ki, nem lehet arra következtetni, hogy Téged sem fognak.
Tudom, volt idő, amikor a Kálmán Imre is kirabolós volt, amikor Tatabányán menetrenden kívüli megállása adódott szinte mindig, ezért valahogy a MÁV is beépített 5 perc puffert a menetidőbe Győrig. Ez a 90-es években volt amúgy.
Ha.nem westernfilmbe illő rablótámadást tartanak (mindenki kezeket fel stb), akkor csak pitiáner tolvajok vannak, akik az alkalmat ismerik fel megfelelően. Tégy úgy, hogy más könnyebb célpont legyen, meg kívánatosabb célpont, azzal növeled a ki nem rablásod esélyeit.
Nem tudom, mennyire háklisak a kalauzok, ha jegy nélkül szállsz fel hegyesben KN vonatra, mivel feltételezhetik, hogy veszel nemzetközi jegyet...
Nem értem... egyrészt kalauz nincs, csak ellenőr. Másrészt nem az van a menetrendi fejlécben, hogy nincs ÖBB pénztár, de van nemzetközi jegykiadás, hanem egyszerűen nincs jegyértékesítés, jegyváltás a vonaton:
>Belföldi jegyekkel csak akkor játsszál, ha tényleg más vonattal mész hegyesig, mint tovább, és a továbbra nemzetközi jegyed van
Arra én is felhívtam az InterRail bérlettel ismerkedők figyelmét, hogy "a határon átmenő közvetlen vonatban/kocsiban történő utazás esetén nemzetközi jegy kell".
Nem tudom, mennyire háklisak a kalauzok, ha jegy nélkül szállsz fel hegyesben KN vonatra, mivel feltételezhetik, hogy veszel nemzetközi jegyet... azaz nem releváns hogy nincs öbb belföldi automata hegyesben. Belföldi jegyekkel csak akkor játsszál, ha tényleg más vknattal mész hegyesig, mint tovább, és a továbbra nemzetközi jegyed van Bécsig, vagy személyvonatra az első bokorig.
Sőt, még a KN-es belföldi személyvonatokra is fel lehet szállni jegy nélkül; nem fog az ellenőr megbüntetni, mert hivatalosan Hegyesben nincs ÖBB menetjegykiadás. :)
>viszonylag olcsóak a vonatjegyek (főleg az éjszakai járatokra)
A repülő majdnem mindig olcsóbb.
Mondom ezt úgy, hogy mi repülő helyett sokat vonatoztunk és nem szeretek repülni :)
Ha bonyolultabb utat, nem csak Budapestről átszállás nélkül elérhető várost keresel és az utazás érinti Németországot, akkor ajánlom a német vasút keresőjét (www.bahn.de).
Ha az indulási idő tekintetében flexibilis vagy, akkor az "Unsere Bestpreise anzeigen" opciót bejelölve megmutatja a nap legolcsóbb ajánlatát és érdemes más napokat is megnézni.
Most példának okáért május 22-re Budapestről Bécsen át Berlinbe (Bécsből az emeletes vonatból kiállított éjszakai IC-re) 37,90 EUR-ért ad nem visszaváltható Spar jegyet, 42,90-ért pedig - 10 EUR kezelési költséggel - visszaváltható Spar jegyet (ami nálunk nincs is).
Ugyanerre az útra 223,45 EUR a teljesárú jegy.
Vagy 2 átszállással, éjszakai ICE-vel Budapest-Amszterdam: 66,90 EUR nem visszaváltható Spar jegy, 72,90 visszaváltható Spar jegy és itt 318,80 a teljesárú.
Ugyanez 1.osztályon: 79,90 / 87,90 / 565,45 EUR. Igen, jól látod, a DB-nél véve az 1.o. esetenként alig drágább :)
A repülőket nem nézem most meg, de Flixbusszal 23.198 Ft lenne aznap a legolcsóbb, amikor vonattal 26.091 Ft.
Ha Németországon át, de Németországon túlra mennél, pl. Párizs, akkor érdemes a jegyárat 2 szakaszban is megnézni, egy német nagyvárosig (pl. München, Stuttgart) innen és Párizsba onnan, mert gyakran úgy olcsóbb.
Ha kijelezetten kusettes vagy hálókocsis éjszakai vonatot szeretnél kipróbálni, akkor a magyarországról közvetlenül elérhető célpontokon túlmenően elég sok elérhető Bécsből, ezekre a www.nightjet.com oldalon találsz ajánlatokat.
(Azért most kíváncsiságból megnézve ezt is Bécsből Amszterdamba május 22-re hálókocsiba 289,90-ért adna jegyet szemben az éjszakai ICE-s Bp.-Amszerdam 66,90-el.)
Felhívom a figyelmedet, hogy Sopron és Szentgotthárd esetén maga az állomás a határpont. Szentgotthárdtól 2 km-re van a határpont (10. oldal), tehát onnan elvileg nem használható az IR, bár az osztrák kalauz valószínűleg nem problémázik ezen (főleg, hogy a stájer közlekedési szövetség jegyei jók Szentgotthárdtól). Sopronhoz hasonlít Pamhagen-Pomogy, bár ott van átmenő vonat.
Ha nem az InterRail jegyet használod a be- vagy kiutazásnál, hanem pl. egy Sturovo-Budapest jeggyel jössz, akkor nem köthetnek bele, nem fogyasztod az egy ingyenes beutazási lehetőségedet. Ez természetesen nem számít az InterRail jeggyel való beutazásnak.
>Másik kérdés: a kiutazásnak az első, a beutazásnak az utolsó útnak kell lennie a jegyen?
>Olyanra gondolok, hogy pl. első használat előtt repülővel valahova, ott utazás IR-rel, utána második alkalommal elhasznáható-e a kiutazási rész?
Nem tudok ilyen megkötésről, a díjszabás sem nevesít ilyet, hogy a kiutazásnak mindenképpen az első, a beutazásnak mindenképpen az utolsó útnak kell lennie - lásd InterRail díjszabás 16. oldal:
(A MÁV-START olyannyira lehetségesnek tartja a többszöri be- és kiutazást, hogy az egy ingyenes alkalmon felül a többi ilyenre 50 %-os kedvezményt ad - ez a nemzetközi jegyárból értendő és határpontig/határponttól kiadott jegyre pl. Budapest-Hegyeshalom (Gr.) érvényes.)
Felhívom a figyelmedet, hogy Sopron és Szentgotthárd esetén maga az állomás a határpont.
Sopronnál nincs is átmenő vonat, így az a szabály sem játszik, hogy a határon átmenő közvetlen vonatban/kocsiban történő utazás esetén nemzetközi jegy kell, így, ha Sopronon át mégy, vagy Szentgotthárdon át úgy mégy, hogy ott átszállsz, akkor odáig mehetsz belföldi jeggyel/kedvezménnyel, onnan pedig IR bérlettel.
Az összes többi határátmenetnél a határállomás és a határpont elválik, a határponton csak nemzetközi jeggyel utazhatsz át, így többszöri be- és kiutazás esetén vagy az előbb írt 50 %-os nemzetközi jegy, vagy a határ előtti utolsó külföldi állomásig az IR bérlet, onnan egy nemzetközi jegy a megoldás.
Szintén interrail kérdések: egy (a+b+c) napos interrail globáljegy olcsóbb, mintha külön vennék egy-egy a, b, és c naposat. Viszont csak egyszer lehet vele ki és beutazni.
Gondolom, az nem számít beutazásnak, ha hazafelé a szlovák vonalon IR-jeggyel megyek Párkányig, onnan meg egy Párkány-Bp jeggyel lépem át a határt. Vagy későbbi útnál beleköthetnek?
Másik kérdés: a kiutazásnak az első, a beutazásnak az utolsó útnak kell lennie a jegyen?
Olyanra gondolok, hogy pl. első használat előtt repülővel valahova, ott utazát IR-rel, utána második alkalommal elhasznáható-e a kiutazási rész?
köszi, én nyár vége, szeptemberi utazásban gondolkodom. Egyik esetleges irány a Németország és-vagy Olaszország, a másik irány Trökország, de az gondolom az rázósabb és hosszabb is lenne. A német havi jegy az jó ötlet. Interrailt amit néztem 280-350 Euro között volt 5-6 célponttal.
Minden más ugyanezt árulja, adott esetben a saját jutalékát pluszban hozzáadva.
Az éjszakai vonatokra gyakran már nincs hely az indulás előtti napokban, legfeljebb ülőhely ami a legrosszabb ár/érték arány (nem sokkal olcsóbb a fekvőhelynél, viszont biztos nem alszol nyugodtan). 1-2 hónappal előre foglalva 50-60 euróért el lehet kapni egy fekvőhelyet Zürichbe, Stuttgartba, Berlinbe, Splitbe, olcsóbban nem. A nappali vonatok tudnak olcsóbbak lenni.
Franciaország, olaszország magas felárakat kér a nagysebességű vonatokra az interrailen felül.
Németország, Benelux államok, Anglia és Ausztria jó ötlet lehet interraillel, de ha időben kezd el az ember felkészülni, pár hónappal előtte, kijöhet olcsóbban is. Ha valaki ma szól neked, hogy holnap menned kell valahova több helyre Németországban, akkor lehet, hogy az interraillel jársz legjobban, de még akkor is futnék egy kört a bahn.de-n.
Az éjszakai vonatok annyira olcsók, hogy rohadt drágák. ha csak ülni akarsz az ülepeden be-becsukódó szemmel, és másnap ki akarod pihenni az utat, akkor nem annyira drága, de ha fekvő vagy hálkocsihelyet akarsz, akkor indulnak az árak felfelé, ha pedig nem akarsz mással közös fülkét, akkor tágra nyithatod a pénztárcádat. Már ha kapsz jegyet, mert egyébként viszik, mint a cukrot. Tehát több hónapra előre megy a drága utazás.
Szóval érdemes átgondolni, mert pl. Németországba az ultrafillérb....ó megoldás, hogy fapadossal valahol ledobatod magad az országban, és Deutschlandtickettel mész bárhova 49EUR/hóért, de csak személy és sebesvonattal, azaz idővel fizetsz. Ja és apró bökkenő, hogy ez a jegy előfizetéses, azaz elő kell fizetned, és le is mondani hamar, hogy ne kelljen egy évig fizetned. De ennek is utána kell olvasni, főleg, hogy hol tudod online venni.
Nem tudom jó csoportban teszem-e fel a kérdésem. Mostanában a neten elég sok vonat utazásos cikk jutott el hozzám, amelyek szerint viszonylag olcsóak a vonatjegyek (főleg az éjszakai járatokra) azonban én olyan nagyon olcsó opciókat nem találtam, sem a google, sem az omio oldalán. Nem tudom esetleg vki tud más oldalt, ahol tudnék keresgélni?
Mi a véleményetek az Interrail bérletekről? Előre is köszönöm a segítséget mindenkinek!
Ha Murakeresztúron lép ki, akkor pláne kell mozdonycsere a drót hiányában, és akkor lehet a mozdony meg a nemzetközi rész között a belföldi... meg a horvát nem küld külföldre mozdonyt és nem is fogadja be másét - még a Zágráb és Szlovénia közötti nyúlfarknyi vonalon sem.
Nem olyan régen mintha arról lett volna szó, hogy Kapronca környékén (esetleg pont Gyékényes felé?) teljes kizárás is lesz. Akkor viszont a gyékényesi kilépés esetleg murakeresztúrira módosul? Ha igen, akkor érthető, hogy nem lesz gyékényesi rész. Ez persze nem indokolná a belföldi szakasz többi részének korlátozását, ha csak nem a stokkozás. Az azért Gyékényesen egyszerűbb. ;-)
A pdf. menetrend szerint az Adria vonatra (1204 1205) az alábbi megjegyzés olvasható:"Belföldi forgalomban a kijelölt gyorsvonati kocsi vehető igénybe."
A mávappon viszont egyrészt az hogy országos vonat Bp.Keleti-Gyékéányes között, másrészt az, hogy belföldi utazásra nem vehető igénybe Bp.Keleti és Gyékényes között. A rendszer (sem az app., sem a webes felület) jegyet nem ad ki rá.