Keresés

Részletes keresés

Marci1901 Creative Commons License 2017.11.29 0 0 18

Szia!

 

Az hogy Te nem látod hogy kaptál SMS-t az nem jelenti azt hogy ténylegesen nem kaptál semmit. Lehet hogy valaki visszaélt a bizalmaddal és amíg nem figyeltél addig küldött pár SMS-t a telefonodról és a válaszokat is gyorsan kitörölte. Nem mindennapos jelenség persze, de én már nagyon sok hasonlóval találkoztam.

 

Amit mindenképpen meg kell nézni hogy fogadott vagy küldött SMS-ről van-e szó. Ha a fogadott emelt díjas SMS-ről van szó akkor egy STOP szó elküldésével tudod leállítani (ez egyébként alap esetben tiltva van a szolgáltatóknál, de előfordulhat hogy valaki ezt is engedélyezte a nevedben).

 

Mindenesetre a mobilszolgáltatót hívnám fel, hogy kiderítsd az érintett emelt díjas telefonszámot. A telefonszámra rákeresve pedig ki lehet deríteni hogy melyik cég bérli az adott számot. 

 

Ha nem boldogulnál vele akkor a weboldalunkon megtalálod a telefonszámunkat és szívesen segítünk!

 

Tisztelettel:
Szabó Tamás

Netfizetés.hu

 

Előzmény: grogrum (17)
grogrum Creative Commons License 2017.11.05 0 0 17

Üdv!

Most kaptam egy számlát 16 db mtsms-ről. 750 Ft/db. Nem kaptam semmilyen sms-t. Se megkeresőt, se visszaigazolót, se tartalmat. Én se küldtem semmit. Egyedül egy ismeretlen számról van 8 hangposta üzenetem.

Ilyenkor mi van?

 

Timoc Creative Commons License 2016.09.19 0 0 16

Amire előfizettél az egy MT emeltdíjas sms szolgáltatás.

 

A mobilcég ennek a szolgáltatásnak a létéről és feltételeiről a szerződéskötéskor "tájékoztat" azzal hogy te elfogadod az ÁSZF-ben írtakat. Ott ez konkrétan le van írva.

 

Az emeltdíjas sms minden esetben a mobilcég szolgáltatása és ő csak jutalékot fizet ki a tartalomszolgáltatónak. Ergó hogy te elküldted-e a regisztrációs sms-t és hogy megkaptad-e a 2 tájékoztató smst azt a mobilcég garantálja és ha kell akkor bizonyítja is. Tehát jogilag te a mobilcéggel kötsz szerződést és ő is dönti el hogy mit számláz ki. A tartalomszolgáltató azt számlázhatja ki amit a mobilcég elküld neki az elszámolásában. Ebben az elszámolásban egyébként nem szerepel a telefonszáma és a személyes adatai sem az előfizetőnek. Tehát a tartalomszolgáltatónak fogalma sincs arról hogy kinek adja a szolgáltatást csak annyit tud hogy a mobilcég kiküldi neki mennyi jutalékra jogosult adott hónapban.

 

A mobilcég általános szerződési feltételeiben az is szerepel hogy az előfizető felelőssége hogy vigyázzon a készülékére és hogy ha erről nem gondoskodik akkor az esetleges feltörésből adódó károk pl a tolvaj által küldött sms-ek és hívások árát köteles megfizetni. Hiszen a mobilcég nem tudja ellenőrizni hogy a hívás indításakor kinek a kezében van a telefon. Ő csak azt tudja hogy ha lopás történik akkor jogodban áll felfüggeszteni az előfizetést.

 

A legtöbb esetben a szülők akkor találkoznak ezzel amikor a gyerek ellopja a telefont és szörnyű kimondani de a gyerek meglopja a szüleit. Én is sokszor találkoztam munkám során ilyen esetekkel. A szülő felelőssége hogy elzárja a telefont vagy azt hogy olyan helyre tegye a pénztárcáját ahol a gyerek nem tudja elvenni belőle a pénzt. Tudomásul kell venni hogy ha valaki gyereke meglopja a szüleit akkor a gyerek nevelésével van a probléma és nem a tartalomszolgáltatókat vagy a mobilcégeket kell hibáztatni.... hanem a szülőnek Önmagát!

Egyébként meg ha nem hiszel nekem... mert általában nem szoktak nekem hinni a szülők, akkor fenn áll a lehetőség hogy rendőrségi feljelentést teszel a rendőrségen! A megoldás egyébként az hogy a telefonokról le kell tiltani az EMELTDÍJAS SMS FOGADÁST! ami egyébként ma már szinte mindenhol le van tiltva alap esetben és a telefon előfizetéshez tartozó titkos kódot titokban tartani hogy ne lehessen visszakapcsoltatni!

Előzmény: Tuccsi2 (-)
Timoc Creative Commons License 2016.05.27 0 0 15
Előzmény: Timoc (14)
Timoc Creative Commons License 2016.05.27 0 0 14

Sziasztok!

 

A mobilszolgáltatóval kötött szerződésben pontosan le van írva mire adsz nekik felhatalmazást. Ebbe bele tartozik a mobilfizetés és az emeltdíjas sms is.

 

Tehát hogy ki hatalmaz fel kit? Minden esetben az előfizető a mobilszolgáltatót.

Ami a pár évvel ezelőtti beszélgetésből kimaradt, hogy van fogadott és küldött emeltdíjas sms (edsms). A két tipus nemzetközi rövítése MO és MT vagyis Mobile Originated és Mobile Terminated.

A mobiltársaságoknál ezt a két fajta smst külön lehet tiltani és engedélyezni. Nem véletlenül!

Az MO sms esetén a küldésért fizetsz, tehát erre egy darab kötelező válasz sms-t fogsz kapni és a szolgáltatás magától nem újul meg. Tehát 1 sms azt 1xAzSMSára.

Az MT sms olyan mint egy hírlevélre való feliratkozás. Amit leírtál hogy regisztrációs sms, jóváhagyó sms..stb ez erre utal. Ilyen esetben több sms váltás után hagyod jóvá a feliratkozást és kerülsz fel egy listára ahonnan onnantól kezdve folyamatosan kapod az sms-eket. Azért kapod folyamatosan mert ebben az esetben a feliratkozás ingyen volt, de minden fogadott sms-ért fizetni fogsz. Általában hetente többször küldenek csengőhangokhoz való hozzáférést vagy bármilyen más számodra már kevésbé fontos plusz tartalmat.

Rengeteg visszaélés volt az MT smssel ezért ezt a szolgáltatók alap esetben tiltják. Ha szeretnéd igénybe venni akkor külön fel kell hívni a mobilszolgáltatót és kérni a lehetőséget. Ezt a fajta szolgáltatást általában a csengőhangos oldalak használják előszeretettel, és trükkösen IQ-tesztnek vagy más kíváncsiságra okot adó szolgáltatásnak álcázzák, hogy rávegyenek a feliratkozásra.
Az elmúlt években olyan szinten meg lett nehezítve a feliratkozás hogy nagyon lecsökkent az ilyen szolgáltatók száma, mert egyre nehezebbé vált meggyőzni az előfizetőket a feliratkozásra.

Mi is kipróbáltuk, hogy hogy működik az MT de annyira nem volt rá kereslet hogy megszüntettük a szolgáltatást. Ezért 11 éve kizárólag az egyszeri fizetési formát (MO-edsms-t) használják partnereink.

Ha valaki szeretné tudni hogy milyen lehetőségek vannak még akkor várjuk szeretettel! Ügyfélszolgálatunk: 0670-297-2357 Bővebb infó: www.emeltdijassms.hu

Szabó Tamás

Netfizetés.hu Kft


kindlerer Creative Commons License 2011.10.19 0 0 13

Kedves Tuccsi, és minden emelt díjas sms előfizetés érintett!

 

A Voxpay online fizetési rendszerek üzemeltetőjeként van némi tapasztalatunk az emelt díjas SMS szolgáltatásokban. A Netfizetéses kollégánk szépen leírta a folyamatot, de a konkrét kérdésekre válaszolva.

 

1. "És azt is megteheti bárki, hogy a szomszédja telefonszámát beregisztrálja és már jönnek is neki a 480-os SMS-ek, napi 3-szor."

Ez azért nem lehetséges, mert a feliratkozás csak akkor lehet sikeres, ha a feliratkozást elindító telefonszámról érkezik egy megerősítés. Tehát küldj egy SMS-t az XY számra, elküldöd. Jön egy info SMS árral, leiratkozással, és azzal, hogy válaszolj erre a számra egy SMS-el pl. "OK" tartalommal. Ha nem válaszolsz, akkor nem lehet sikeres a feliratkozás, tehát azon kívül, hogy adott számról kell indítani a feliratozást, ugyanarról kell megerősítani is.

 

2. Ki hatalmazta fel a szolgáltatót?

A szolgáltatón minden esetben minden SMS keresztülmegy. Amikor feliratkozol, megerősítőt kapsz, megerősítést küldesz, az mind egy egyedi tranzakciós számhoz letárolásra, logolásra kerül, így visszakereshető. Tehát a szolgáltatót Te, vagy Gyermeked hatalmazza fel, hogy a harmadik fél által nyújtott szolgáltatást a te mobil egyenleged terhére fizesse ki.

Az megint más kérdés, hogy a harmadik fél mit nyújt cserében, de ugye a kínai piacon is vehetsz hajszárítót és lehet, hogy megráz...

Egyébként a törvényi előírások betartását, tájékoztatási előírásokat elég komlyan ellenőrzik a szolgáltatók, mert ebből már 1-2 éve volt komoly botrány.

 

3. Megoldás a letiltás

Minden szolgáltatónál van lehetőség az emelt díjas sms szolgáltatások letiltására. Mobilnál ez - és az emelt díjas telefonszámok tiltása - az egyetlen megoldás.

 

Sajnos bankkártyás fizetés esetén is előfordul a családon belüli visszaélés. Ezen lassan segít a saját titkos kóddal rendelkező kártyák elterjedése.

 

Gyakorló szülőként, kamaszok apjaként mondom azt, hogy nagyon nehéz a technikai adta lehetőségekkel élő fiatalok terelgetése. Bankkártyás megoldás lehet a társszámla, társkártya, melyre zsebpénzt utalunk havonta. Az SMS-re viszont csak az emelt díjas sms letiltás és a beszélgetés a megoldás.

Előzmény: Tuccsi2 (-)
damatic73 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 12
Nekem van.

Milyen alapon számláz le a T-mobile 37db emelt díjas sms-t, amikor a telefonomon csak 3db ilyen forgalom van???

1db bejövő regisztráció értesítő
1db kimenő regisztráció megerősítés
1db bejövő regisztráció visszaigazolás, amelyben közli a tartalomszolgáltató, hogy hamarosan megkapom első animációmat.

Utána semmi nem jött, csak a magas számla.

Ha kéred, később bemásolom az IKO NEW MEDIA KFT-ből IKO TELEKOM MEDIA KFT-vé avanzsált (T-Mobile tulajdon) céggel, az ArtiqMobile nevű gagyitartalom szolgáltató céggel, és a trémobillá degradálódott T-Mobile céggel történt csatározásomat.
Előzmény: Timoc (10)
Tomi006 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 11

KEDVES TUCCSI!

 

MILYEN JOGALAPON TERHELI MEG A SZÁMLÁDAT?

 

OLYAN ALAPON HOGY TELJESEN MINDEGY HOGY TE VAGY A FIAD REGISZTRÁLT A TE HOZZÁJÁRULÁSOD A PANNON ILLETVE A TARTALOMSZOLGÁLTATÓ FELÉ AZ VOLT HOGY ELKÜLDTED A TELEFONSZÁMRÓL AZ SMS-T.

 

TELJESEN MINDEGY TE VAGY A FIAD KÜLDTE EL AZT AZ SMS-T. UGYANIS AZ APRÓ BETŰS RÉSZBEN BENNE VAN AZ SMS ÁRA AZ HOGY TE HÁNYSZOR KAPSZ SMS-T EGY HÉTEN ÉS AZ IS HOGY AZ SMS-ELKÜLDÉSÉVEL HOZZJÁRULSZ AHHOZ HOGY A TARTALOMSZOLGÁLTATÓ KÜLÖN DÍJ ELLENÉBEN NEKED AZ ADOTT SZOLGÁLTATÁS KERETEIN BELÜL SMS-T KÜLDJÖN ADDIG MÍG TE AZT LE NEM MONDOD EGY SMS-FORMÁJÁBAN, MELYET CSAK A TARTALOMSZOLGÁLTATÓ SZABHAT MEG ÉS FOGAD EL. TEHÁT NEM LEHET PÉLDÁUL ILYEN SMS-T KÜLDENI HOGY " NEM KÉREM" ,KÖSZÖNÖM NEM KÉREM" HANEM AZT AMELY SMST A REGISZTRÁCIÓKOR VISSZAKAPOTT A FIAD ÉS ABBAN BENNE VOLT HA NEM KÉRED TOVÁBB A TARTALMAT AKKOR KÜLLD A STOP SZÓCSKÁT A PL A 1781 RE. A PANNON A VODAFONE ÉS A T-MOBILE NEM ÁLL EZEKKEL A MOBIL TARTALOMSZOLGÁLTATÓKKAL SZERZŐDÉSBE DE HA TE A TARTALOMSZOLGÁLTATÓ FELÉ REGISZTRÁLSZ AZ SMS-SEL VAGY INTERNETEN KERESZTÜL ADATAID VAGY TELEFONSZÁMOD MEGADÁSÁVAL ONNANTÓL HOZZÁJÁRULÁSODAT ADOD HOGY A TARTALOMSZOLGÁLTATÓ LEVONASSA A SZÁMLÁDRÓL A 450 FT OT A JAVÁRA

 

JA ÉS AZ IS BENNE VAN AZ ELŐFIZETŐI SZERZŐDÉSED EGY PONTJÁBA HOGY A PANNON VAGY VODAFONE VAGY T-MOBILE AZ EMELTDÍJJAS SMS SZOLGÁLTATÁSOKÉRT ÉS AZOK TARTALMÁÉRT FELEŐSSÉGGEL NEM TARTOZIK ÉS FELELŐSSÉGET NEM VÁLLAL. EMELT DÍJJAS SMS ÁRÁÉRT ÉS MEGRENDELÉSÉÉRT AZ ELŐFIZETŐ A FELELŐS A PANNON FELELŐSSÉGGEL NEM TAROZIK AZÉRT HOGY AZ ELŐFIZETŐI MIKÉNT HASZNÁLJÁK KI A SZOLGÁLTATÁSOKAT CSAK AZÉRT HOGY A SZÁMLÁT IDŐBEN KIBOCSÁSSA ÉS TE AZT IDŐBEN BEFIZESD VAGY BEFIZESSÉK AZ ELŐFIZETŐK. A PANNON A TE ESETEDBEN NEM MONDHATÓ FELELŐSNEK MERT NEM ADTA KI 3 FÉLNEK A NEVED ÉS A SZEMÉLYES ADATAID  CSAK AZT AZ ÖSSZEGET AMIT A 3 FÉL JOGOSAN KÉRT EL EGY KÉT SZOLGÁLTATÁSÉRT, UGYANIS A TARTALOMSZOLGÁLTATÓ CSAK A TELEFONSZÁMOT NYUJTJA BE A PANNONNAK ÉS AZT HOGY AZ ADOTT SZÁMRA HÁNY SMS-T KÜLDÖTT EL AZ ADOTT HÓNAPBAN VALAMINT AZT AZ SMS.T JUTATJA EL A PANNONNAK MELYEL REGISZTRÁLT AZ ÜGYFÉL. ÉS AZT AZ ÖSSZEGET AMENNYIT NEKED KELLENE FIZETNED ÉS MELYET NEKED A PANNON ELŐRE KI FOG FIZETNI ÉS A SZÁMLÁDON JÓVÁ FOGJA MÍNUSZBA ÍRNI.

 

HA VEZETÉKES VAGY FELTÖLTŐS MOBIL SZOLGÁLTATÁST SZERZŐDSZ VAGY SZERZŐDTET BÁRKI AKKOR SEMMIBE NEM KERÜL AZ EMELTDÍJAS SZOLGÁLTATÁSOK MELETT A NEM KÉRI RÉSZT BEJELÖLTETNI ÉS AKKOR BIZTOS HOGY NEM TUD SENKI REGISZTRÁLNI 1781 RÖVID VAGY 06-90- 91- VAGY AUDIOTEX AUDIOFON AUDIOFIX SZOLGÁLTATÁSOKRA

 

ÜDV:

Előzmény: Tuccsi2 (9)
Timoc Creative Commons License 2008.11.06 0 0 10
Szia

Szeretnék némi téveszmét szétoszlatni ugyanis én is ilyen témában tevékenykedem ( Netfizetés ) és tudom hogy alapjaiban nem igy történik a dolog....

Az edsmssel foglalkozó cégek nem állnak szerződésben egyetlen mobiltársaság ügyfeleivel se, tehát ők nem terhelhetnek rá semmit se senki számlájára. Ez nem úgy müködik mint egy bankszámla esetén a csoportos beszedés.

Röviden leírnám a menetét:
Az smsküldő küld egy smst a megadott telefonszámra a megadott tartalommal.
A mobilszolgáltató (pannon, t-mobile) kiválasztja a megfelelő agregátor céget hogy kinek kell továbbítani, hogy megérkezett az sms. Ez elég egyszerü mert egy egy szám egy agregátorcéghez tartozik. Ilyenkor másodperceken belül érkezik interneten keresztül az adat hogy milyen számról érkezett az sms, milyen értékben milyen tartalommal. Az agregátor cég általában több alvállalkozóval áll kapcsolatban és igy ő is továbbitja az sms érkezéséről az adatot a megfelelő tartalomszolgáltatónak, aki tudomásul veszi hogy fizetés történt és generál egy válaszsmst ami tartalmazza a felhasználónevet és jelszót vagy azt hogy köszönik hogy igénybe vették a szolgáltatást. A válaszsmst visszaküldi az agregátor cégnek aki ezt szintén tovább küldi a mobilszolgáltató felé és az végül kiküldi a válaszsmst az smsküldő telefonjára. Ez a folyamat általában 10 és 30 mp közötti időt vesz igénybe.

A törvény az smsküldőket védve meghatározza hogy az edsms szám mellett kint kell lennie annak árának és egy normáldijas telefonszámnak is és törvényi előírás a válaszsms is, aminek hiánya esetén a se az agregátor cég se a tartalomszolgáltató egy fillért se kap a mobiltársaságtól hiszen az nem "terheli" rá az smsküldő számlájára.

Ha bármi kérdés felmerül ilyennel edsmssel kapcsolatban szívesen segítek bárkinek! Nyugodtan írjatok!

Előzmény: Tuccsi2 (9)
Tuccsi2 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9
Szerintem még mindig nem értitek a joggal kapcsolatos problémámat.

Ma már tudom, hogy a gyerek regisztrált.
Elismerem, hogy a tartalomszolgáltató cég igénye jogos.

A kérdésem még mindig az:
"MILYEN JOGALAP ALAPJÁN FOGADJA EL A PANNON A TERHELÉST?"
Ő nem tudja, hogy a gyermekem regisztrált máshol...
Csak azért fogadja le, mert az ő szerződött partnere a cég?

Még egy mai érdekesség:
Ma felhívtam az IKO-New Media Kft-t, azt mondták, hogy ők csak egy SMS-küldő szolgáltatást végeznek, a megrendelő az Artiq Mobile Kft.
Felhívom őket is kb. 15 perc múlva. Azt mondják én rendeltem meg 2007. októberbe.
Mondjuk rá, rendben, a gyerek volt.
DE: már kb. 10 perce le volt állítva.
TEHÁT: a két telefonhívás között!!! (gondolom az előző cég (IKO-New Media Kft).
Érdekes! A hölgy érezte hanglejtésemen, hogy inkább letiltatja?

Ma kaptam a Pannontól válaszlevelet, majd beszámolok róla.
Előzmény: llist (8)
llist Creative Commons License 2008.03.14 0 0 8
Szerintem esélytelen.

Most talán azért akadtunk fent rajta mert telefon, de gondoljunk csak a bankkártyára ahol van bőven precedens. Ha a fiad tudja a bankkártya adataidat, egy rakás mindent vehet a neten, amiért te nem kapod vissza a pénzed (legfeljebb ha bepereled a fiadat).

A bankkártyás fizetés úgy történik neten, hogy meg kell adnod egy halom adatot, amit te ismersz, és a bank is ismer. Ezek azonosítanak téged. Nincs mód az ellenőrzésére, hogy tényleg te ülsz-e a gép előtt.

Nem ismerem a konkrét céget, de jó eséllyel olyan privát adatokat kellett megadni a regisztrációnál, ami azonosít téged a szolgáltató felé.

Regisztráció történt. A szolgáltatás használata megtörtént. A gyermeked adott meg hamis információt, mindenki más helyesen járt el. Ilyen esetben őt fogják, és őt is kell elővenni.
Előzmény: Tuccsi2 (7)
Tuccsi2 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 7
Szerintetek mennyire járható a jkövetkező út:

- Mivel a Pannon a mobil számlavezetőm, ezért kérem, hogy valamilyen módon mutassa be az én hozzájárulásomat.
- Ez két módon lehetséges:
1. Őket biztam meg (ez nem történt meg)
2. Más céget bíztam meg (pl. tartalomszolgáltatót). Ezt csak akkor fogadhatja el a Pannon, ha ebbe beleírtam (vagy az ő szabályzatuk szerint beleegyeztem pl. az SMS küldésnél), hogy a mobil szolgáltatóval szemben eljárhatnak a nevemben (mint pl. csoportos beszedésnél).

Valószínűleg a 2. eset történt nálunk.
Ez esetben mi tekinthető bizonyítékként, amit a Pannon nekem meg tudna mutatni?
Elkéri a tartalomszolgáltatótól az én SMS-emet?
És hogyan bizonyítható egy SMS elküldése?

Nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy tudom már, hogy a gyerekem volt az elkövető, és az én nevemen (felnőttkorú) van a telefon előfizetés.
Itt a jogi háttér szerintem az érdekesség...
Előzmény: Tuccsi2 (6)
Tuccsi2 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 6
Akkor tényleg ugyanúgy egyetértünk ebben, hogy milyen jogon.
Hogy igazolja a mobil telefontársaság nekem, hogy jogosan fogadta be?
Meg tudja mutatni az engedélyem?
Előzmény: Törölt nick (5)
Tuccsi2 Creative Commons License 2008.03.13 0 0 4
HVG-t megveszem, köszi az infót.
Pannonnak, Gazdasági Versenyhivatalnak, két ingyenes webes ügyvédnek ment levél és a Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesületnek (MMTE) és cégbíróságnak fog menni.

Az IKO New Media Kft pedig az egyik legnagyobb SMS-promóciós cég, az RTL-Klub legnagyobb ilyen jellegű partnere, pl. a betelefonálós műsorok (lásd mennyi 1+1?) rendezője.

Menetközben kiderült, hogy ők az SMS-küldést bonyolítják le, a megrendelő az Artiq-Mobile Kft. és valami vradar és viranytu szolgáltatás lett megrendelve.
Előzmény: TulipánFejű (1)
Tuccsi2 Creative Commons License 2008.03.13 0 0 3
De az embernek vannak gyerekei is...
Azóta tudja, hogy mivel jár a regisztráció vagy SMS-küldés.

De a kérdés továbbra is nyitott marad: milyen jogalapon terheli meg pl. a Pannon a számlámat egy 3-ik fél kívánságára? Az bemutatja az én hozzájárulásomat?
Előzmény: Törölt nick (0)
asdf_ Creative Commons License 2008.03.13 0 0 2

Elvileg csak ugy johetne emeltdijas sms -ha jol tudom-, hogy elkuldod a cuccost, jon egy valasz sms, ebben szerepel a dijazas, a leiratkozas mojda es csak erre valaszolva, mintegy megerositve a dolgot johet az elso emeltdijas sms.

Tovabbra is tartom, hogy uj elofizetes megkotese utan az emeltdijas szarok teljes letiltasa, a hangposta kikapcsolasa, es a hivasvarakoztatas kikapcsolasa legyen az elso dolog amit csinal az ember (jo, utso ketto opcionalis).

TulipánFejű Creative Commons License 2008.03.13 0 0 1

1. Nem lehet szerencsés ember, aki komolyan veszi, hogy csak 480 Ft-tal fogják lehúzni csengőhangért.

2. Eheti HVG-ben van cikk az IKO-ról.

3. Cégbíróságnak levél, hogy a cég a székhelyén nem található, folytassák le a törvényességi felügyeleti eljárást. Névtelen levél ez esetben (bár messzemenően ellenzem egyébként a hátbaszúrást), különben azt hiszem, illetékköteles lenne.

Tuccsi2 Creative Commons License 2008.03.13 0 0 topiknyitó
Milyen jogalapon terheli meg az én számlámat bármelyik mobil telefontársaság a harmadik féltől (tartalomszolgáltató) kapott emelt díjas SMS-t árával az én hozzárulásom nélkül.
Mert lehet, hogy én regisztráltam ott, de ezt pl. egy Pannon honnan tudja?

Kérhetem, hogy mutassák be az engedélyemet? Mert az nem indok, hogy valahol regisztráltam és ők csak közvetítenek.
Én nem hatalmaztam fel őket, mint pl. egy csoportos beszedésnél.

Azt mondták a Pannon ügyfélszolgálatnál, hogy ők szerződésben vannak velük.
És ez engem miért érdekelne?
Vagy az ELMŰ is megterhelheti a számlámat, ha egy mucsajpusztai Kft-vel szerződik?

Ráadásul a cég (IKO New Media Kft.) honlapján megadott székhelyen (Campona) nincs is ilyen cég, és a telefonos ügyfélszolgálat nem is tudta, hol a saját székhelyük.

És azt is megteheti bárki, hogy a szomszédja telefonszámát beregisztrálja és már jönnek is neki a 480-os SMS-ek, napi 3-szor.

Még egyszer, most nem az a kérdés, hogy a gyerekem regisztrált-e, hanem, hogy hogy dönti el pl. a Pannon, hogy hozzájárultam-e.
Semmi közöm az ő közöttük élő szerződéshez.
Csak onnan, hogy a szerződött partner küld egy igényt?
Enny elég?

A pontos esetleírást igény esetén elküldöm mail-ben.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!