Fantasztikus felvételek vannak benne. Schürzenwagen duó a háttérben, abteilwagen minden mennyiségben - laterna nélkül,C4ü-35 (36?) átalakított ablakkal (talán fekvőhelyes kocsit csináltak belőle?), illetve a CSD Ganz-Mávag motorvonata csatolva, és még eredeti fényezéssel. Az is megfigyelhető, hogyan kopott el a Rekowagenekről a 2 díszcsík: egyes kocsikon még mindkettő látszik, aztán némelyiken már csak egy van, de megjelennek a díszcsík nélküliek is.
KI
(A városi képek között is voltak érdekesek: Drezdában a majdnem porig rombolt Frauenkirche, amit mostanában állítottak helyre, illetve az egyik városban mintha egy dzsámi meg egy minaret lett volna. Melyik NDK-s városban lehetett az, és mit keresett ott 1967-ben? Akkor még nem voltak török vendégmunkások, Szulejmán hadai meg nem jutottak Németországig.)
- 1948-ban a 24 061-es gőzmozdony kapott egy 2'2'T26-os tendert, amely kétszer annyi vizet tudott tárolni, és a vezetőfülke hátsó falának köszönhetően 80 km/h maximális sebességgel hátramenetet is lehetővé tett.
- 1955-ben a gépet visszaépítették a normál üzembe.
A háború kitörése után a gépeket Lengyelországba állomásították. Így a gyözelem napjáig jelentős számú mozdony maradt ott, és lett belőlük PKP, SZD. A DR-nek meg kellett elégednie öt járművel. Ezek közül négyet tudtak használni.
A Witte féle szélterelőket a DB 1945 után tette a masinákra, és "irígy" lévén nem adott a szomszédnak.
Annyit tudok segíteni, hogy mind a 95 gép eredetileg a nagyméretű Wagner füstterelővel készült, míg a WWII után a DB -hez kerültek Witte füstterelőket ("kicsi füleket") kaptak.
A megmaradt gépekből a DB 42 darabot használt, +5 darabot azonnal leállított. DR -hez 4 darab került.
Érdeklődöm, hogy az alábbi BR 24-es-ek közül elképzelhető, hogy valamelyik még a DR/DRG érában ilyen füstterelő "fülekkel" rendelkezett? Vagy inkább az volt, hogy egységesen, amikor a DB-hez kerültek akkor kapták ezeket a kisebb füleket?
Az I. kötet beszerzése van folyamatban. A II-est majd meglátom az I-es alapján, a III-as jelen ismereteim szerint nem érdekes számomra. Annyira nem olcsóak, hogy mind megvegyem - ráadásul a szöveg is németül van, németül nem tudok, a gugli meg papír alapon nem működik... :-)
De akkor miért csak a feliratok helyén friss a ződ festék? Meg nézegetve ezt az oldalt, nem sok régi kocsi látszik - beleértve ezeket a régi kocsikat is.
A Modernizált kocsik mintapéldányait a Schürzen- és a Schürzeneilzugwagenekből barkácsolták. Ezek a 20-25 éves járművek voltak korszerűrr átépíthetőek. Az 1928 és 1936/7 közöttiek már öregnek számítottak. Tehát életben maradtak.
Félreértettél. Nem az '50-es évekre gondolok, hanem 1979-re, majd 30 évvel későbbre. A DR-nél a Modwagenekkel erősen lecsökkent a régi kocsik száma. 1979-re nem tudom mennyi maradhatott, de nem sok - ellentétben a DB-nél, ahol akkortájt selejtezték ezeket a régi járműveket. Namármos nem tudván mire vélni a csak kocsi közepén az ablak alatti részre terjedő átfestést, arra gondoltam, hogy ezeket a kocsikat saját - DR-es - hiányában a DB-től vették át (vagy vették meg).
A kérdésem erre vonatkozott, hogy tényleg így történt vajon?