Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 6 órája 0 0 2459

""Előnye: kevesebb holt súly, kisebb fogyasztás: kiváló rövidtávú elővárosi személyvonatokhoz. :-))) ""

 

Ennél sokkal jobb lett a BR64 -es, ahol a szerkocsit már teljesen elhagyták :-))) 

Előzmény: alkotasu (2457)
alkotasu Creative Commons License 12 órája -1 0 2458

Ennek a palinak is csak a mozdonyok léteztek. Mintha azoknak nem is kellene semmit sem húzniuk...

(Pont a közelebbi, személyvonatos/gyorsvonatos képeket vágta le [hagyta ki]).   :-(

Előzmény: rm40 (2456)
alkotasu Creative Commons License 12 órája -1 0 2457

Régi Gützold/PIKO alapon is megcsinálható... :-)

 

 

 

Aztán a maradékból meg egy ilyet:

Előnye: kevesebb holt súly, kisebb fogyasztás: kiváló rövidtávú elővárosi személyvonatokhoz. :-)))

 

Előzmény: M63,012 (2450)
rm40 Creative Commons License 1 napja -2 0 2456
róbertke Creative Commons License 2 napja -1 0 2455

Dresdner Lokfotokasten

 

 alkotasu figyeld csak a mozdony előtt a síneket! Erről beszélgettünk múltkor, a vezetősínről. 

róbertke Creative Commons License 2 napja -1 0 2454
alkotasu Creative Commons License 3 napja -2 1 2453

Köszi szépen!

Fantasztikus felvételek vannak benne. Schürzenwagen duó a háttérben, abteilwagen minden mennyiségben - laterna nélkül,C4ü-35 (36?) átalakított ablakkal (talán fekvőhelyes kocsit csináltak belőle?), illetve a CSD Ganz-Mávag motorvonata csatolva, és még eredeti fényezéssel. Az is megfigyelhető, hogyan kopott el a Rekowagenekről a 2 díszcsík: egyes kocsikon még mindkettő látszik, aztán némelyiken már csak egy van, de megjelennek a díszcsík nélküliek is.

 

KI

(A városi képek között is voltak érdekesek: Drezdában a majdnem porig rombolt Frauenkirche, amit mostanában állítottak helyre, illetve az egyik városban mintha egy dzsámi meg egy minaret lett volna. Melyik NDK-s városban lehetett az, és mit keresett ott 1967-ben? Akkor még nem voltak török vendégmunkások, Szulejmán hadai meg nem jutottak Németországig.)

BE

Előzmény: rm40 (2452)
rm40 Creative Commons License 3 napja -1 2 2452
Előzmény: rm40 (2451)
rm40 Creative Commons License 3 napja -1 1 2451
M63,012 Creative Commons License 3 napja -1 2 2450

Csak hogy a fekete-fehér mellett színesben is látszódjon (egyébként ez DB gép volt a háború után). 😉

Trix modell:

 

Előzmény: róbertke (2449)
róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2449

- 1948-ban a 24 061-es gőzmozdony kapott egy 2'2'T26-os tendert, amely kétszer annyi vizet tudott tárolni, és a vezetőfülke hátsó falának köszönhetően 80 km/h maximális sebességgel hátramenetet is lehetővé tett. 

- 1955-ben a gépet visszaépítették a normál üzembe.  

 

róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2448

1920-tól folyamatosan építették át a DRG-nél az Abteilwagen kocsikat. 

3 tg.-ből 2 tg.-es kocsikat készítettek, belső tér átépítéssel, fékbódé megszüntetéssel. 

4 tg.-es kocsiknál főleg a villamosított vonalakon való alkalmazás tette szükségessé a fékbódék leépítését. 

Előzmény: alkotasu (2447)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -1 0 2447

Urak!

Az NDK-s időkben az Abtelwageneken előfordult még fékház, vagy addigra már mindet leszerelték?

https://sachsen.museum-digital.de/singleimage?imagenr=103617

róbertke Creative Commons License 2024.04.26 -1 1 2446

Egy szépen rendberakott mozdony a szomszédból ..... 

 

DB BR 18.478 mozdonya az eredeti 1908-as építésének megfelelően
K.Bay.Sts.B. S3/6 sorozat 3673 számúra visszafestve.  

 

diginewl Creative Commons License 2024.04.24 0 0 2445

Ok, köszönöm!

Előzmény: György barát (2442)
róbertke Creative Commons License 2024.04.23 -1 1 2444

Elnézést kérek itt mindenkitől, de a Deutsche Bundesbahn (DB) 1949. szeptember 7.-én alakult meg. 

szovjet megszállási övezetben 1949.04.01.-én alakult meg a Deutsche Reichsbahn (DR). 

róbertke Creative Commons License 2024.04.23 0 0 2443

Ez a négy mozdony került a DR-hez: BR 24 002, 004, 009 és 021. 

Nem olvastam róla, hogy foglalkoztak volna az átépítésükkel. 

 

Nekem ez a Märklin HAMO DB BR24 058 van meg, Wagner füstterelővel, három lámpás homlokjellel. 

Gőzöm nincs, hogy pontosan mikori lemodellezése a valódinak.

Előzmény: diginewl (2441)
György barát Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 2442

Nem. (De a baki az előző válaszban van.) 

 

A háború kitörése után a gépeket Lengyelországba állomásították. Így a gyözelem napjáig jelentős számú mozdony maradt ott, és lett belőlük PKP, SZD. A DR-nek meg kellett elégednie öt járművel. Ezek közül négyet tudtak használni. 

A Witte féle szélterelőket a DB 1945 után tette a masinákra, és "irígy" lévén nem adott a szomszédnak. 

 

Előzmény: diginewl (2441)
diginewl Creative Commons License 2024.04.23 0 0 2441

Köszönöm! "DR -hez 4 darab került."

Ezek szerint lehet akár DR-es "kisfüles" BR24-es? :)

Előzmény: róbertke (2440)
róbertke Creative Commons License 2024.04.23 0 0 2440

Annyit tudok segíteni, hogy mind a 95 gép eredetileg a nagyméretű Wagner füstterelővel készült, míg a WWII után a DB -hez kerültek Witte füstterelőket ("kicsi füleket") kaptak. 

 A megmaradt gépekből a DB 42 darabot használt, +5 darabot azonnal leállított. DR -hez 4 darab került.

Előzmény: diginewl (2439)
diginewl Creative Commons License 2024.04.23 0 0 2439

Tiszteletem!

Érdeklődöm, hogy az alábbi BR 24-es-ek közül elképzelhető, hogy valamelyik még a DR/DRG érában ilyen füstterelő "fülekkel" rendelkezett? Vagy inkább az volt, hogy egységesen, amikor a DB-hez kerültek akkor kapták ezeket a kisebb füleket?

042-068-058

 

Köszönöm előre is a segítséget!

tumikas Creative Commons License 2024.04.22 -1 0 2438

Azért az is elképzelhető hogy az egyéb állományba soroláskor a pályaszám is változott.

Előzmény: alkotasu (2434)
György barát Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2437

De ... azt nem tudom. 

 

"a gugli meg papír alapon nem működik..." 

Dehogynem. Én mindig egy újságra teszem a telefont és úgy pötyögök. 😎 

Előzmény: alkotasu (2434)
róbertke Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2436

Szerinted én hogy olvastam a Transpress kiadó 30-40 éve vett könyveit? 

Szótár segítségével fordítottam ami a könyvekből érdekelt. 

Előzmény: alkotasu (2435)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2435

Az I. kötet beszerzése van folyamatban. A II-est majd meglátom az I-es alapján, a III-as jelen ismereteim szerint nem érdekes számomra. Annyira nem olcsóak, hogy mind megvegyem - ráadásul a szöveg is németül van, németül nem tudok, a gugli meg papír alapon nem működik... :-)

Előzmény: róbertke (2431)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2434

Kösz!

De akkor miért csak a feliratok helyén friss a ződ festék? Meg nézegetve ezt az oldalt, nem sok régi kocsi látszik - beleértve ezeket a régi kocsikat is.

https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie/Deutsche%20Reichsbahn%20(DDR)

Előzmény: György barát (2433)
György barát Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2433

A típusokkal teljes mértékben igazad van. 

 

A Modernizált kocsik mintapéldányait a Schürzen- és a Schürzeneilzugwagenekből barkácsolták. Ezek a 20-25 éves járművek voltak korszerűrr átépíthetőek. Az 1928 és 1936/7 közöttiek már öregnek számítottak. Tehát életben maradtak. 

 

Előzmény: alkotasu (2430)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2432

Igaz, modell, de nem találtam az eredetiről más színes képet:

https://www.tt-board.de/forum/threads/einzelstueck-vt-12-14-der-dr.2974/

Előzmény: róbertke (2423)
róbertke Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2431

Megvetted már ezt a trilógiát?  

 

Deutsches Wagen Archiv Reichsbahn Reisezugwagen I II III Sitz- und Gepäckwagen! 

 

Előzmény: alkotasu (2430)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 2430

Félreértettél. Nem az '50-es évekre gondolok, hanem 1979-re, majd 30 évvel későbbre. A DR-nél a Modwagenekkel erősen lecsökkent a régi kocsik száma. 1979-re nem tudom mennyi maradhatott, de nem sok - ellentétben a DB-nél, ahol akkortájt selejtezték ezeket a régi járműveket. Namármos nem tudván mire vélni a csak kocsi közepén az ablak alatti részre terjedő átfestést, arra gondoltam, hogy ezeket a kocsikat saját - DR-es - hiányában a DB-től vették át (vagy vették meg).

A kérdésem erre vonatkozott, hogy tényleg így történt vajon?

Előzmény: róbertke (2420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!