Szevasz ! a két vasúti sín a Kinizsi út közepén van ! A valamikori téglagyárhoz tartozott . Ezen a síneken tolták- szállították a téglát , oldalfal nélküli kocsikon .
Gyerekkoromban sokszor belógtunk a gyár területére , és rácsodálkoztunk a téglagyártás rejtelmeire, már jó 50 éve volt , ez maradt a téglagyárból ami utal rá,mi volt itt
a gyár kéményét a 70-es évek környékén lerobbantották .
Ajkán a MAL-nál melyik ipari gépek vannak még meg és merre találhatók? Mennyire nehéz bejutni hozzájuk? Vannak valami régi bányavasúti dolgok valahol? A válaszokat előre is köszönöm!
Természetesen ez is normál nyomtávú volt. A padragi bauxitrakodó után ágazott ki, ha jól tudom. A halimbai bauxitbányáig tartott (eredetileg össze akarták kötni a zalahalápi iparvasúttal összeköttetést biztosítva Ajka és Tapolca között). Személyforgalom is rajta. Ajka iparvasútjai közül ez élt a legrövidebb ideig, ha jól tudom kb. 20 éves volt, amikor felszedték a 70-es években.
Tud valaki abban segíteni, hogy a halimbai bányákik tartó vágány mikor épült, mikor szedték fel a síneket, hol ágazott ki a padragi bányai vonalból, valamint meddig tartott? Ugye ez is normál nyomtávú volt?
Mellékeltem egy képet Google Mapsról, elképzeléseim (és a térképek elemzése alapján) szerint padragon itt keresztezhette a Cseri utat, a képen látható zúzottkő talán az ágyazat maradéka? Viszont ez a "semmibe" vezet, nehéz elképzelni, hogy erre ment volna, vagy mégis?
Pár érdekesség a napokban Ajkáról: Nohab Ajka állomáson (előtte nap még Budapesten parádézott a típus 50. születésnapja alkalmából), valamint 650 méter hosszú V43 vontatta autószállító várja a Szhely-Bp gyorsvonatot, hogy továbbindulhasson Németországba (Romániában gyártott Ford B-maxokat szállít):