Keresés

Részletes keresés

balpedálos2016 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 180

Szevasz ! a két vasúti sín a Kinizsi út közepén van ! A valamikori téglagyárhoz tartozott . Ezen a síneken tolták- szállították a téglát , oldalfal nélküli kocsikon .

Gyerekkoromban sokszor belógtunk a gyár területére , és rácsodálkoztunk a téglagyártás rejtelmeire, már jó 50 éve volt , ez maradt a téglagyárból ami utal rá,mi volt itt

a gyár kéményét a 70-es évek környékén lerobbantották .

Hát ennyi a történet .

 

Előzmény: -d.p- (114)
Harmati F1 team Creative Commons License 2016.07.05 0 1 179

Volt egyszer egy 28-as vonal... 

f_k Creative Commons License 2016.07.04 0 0 178

http://mno.hu/hetvegimagazin/ezert-zar-be-az-urkuti-manganbanya-1349934

 

Nem lesz vasúti szállítás sem Ajkáról Dunaújvárosba....

m40 117 Creative Commons License 2016.06.24 0 0 177
m40 117 Creative Commons License 2016.06.17 0 0 176

Igen a Csingeri vonalon csak magánérc ment, nem olyan régen lett felújítva a vonal! 

Előzmény: GA0425 (174)
bodrostomi Creative Commons License 2016.06.16 0 0 175

Úgy néz ki igen. A vasútra nem tudom milyen hatással lesz.

Előzmény: GA0425 (174)
GA0425 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 174

Sziasztok! Igaz, hogy bezárt a mangánbánya Úrkúton? Ha igen, leáll a csingeri vonalon a közlekedés?

m40 117 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 173
TTKacsa Creative Commons License 2015.01.15 0 0 172

Sziasztok!

 

Nézzétek mit találtam!

iho.hu/hir/oromhir-csinger-megmenekul-150110

 

Kacsa

Harmati F1 team Creative Commons License 2014.12.23 0 0 171

hidat ma délután tették be

Előzmény: m40 117 (170)
m40 117 Creative Commons License 2014.12.23 0 1 170

Ajka-csinger volnal még is meg lesz csinálva: 

m40 117 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 169
m40 117 Creative Commons License 2014.10.21 0 0 168

Annyit hallottam hogy a mangán főnöke nem akar annyit költeni a vasútra és inkább közúton viszi a mangánt. 

De lehet hogy a máv megcsinálja a vonalat. Csak fura hogy 1 hónap után se nyúltak hozzá. 

Előzmény: GA0425 (167)
GA0425 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 167

Nem lehet, hogy rosszul hallottad? A kapellán fent van a vágányzár.

Előzmény: m40 117 (166)
m40 117 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 166

Én úgy hallottam hogy nem fogják megcsinálni. 

Előzmény: GA0425 (165)
GA0425 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 165

Látni nyomát, hogy már dolgoznak a helyreállításon?

Előzmény: m40 117 (164)
m40 117 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 164

Jelentkezek pár képpel, a csingeri vonalról. 

m40 117 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 163

Nem ugy hallani hogy megcsinálják. 

Előzmény: GA0425 (161)
Harmati F1 team Creative Commons License 2014.10.13 0 0 162

Mangánvonatról lőtt képeim:

GA0425 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 161

Nincs remény a helyreállításra?

Előzmény: m40 117 (160)
m40 117 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 160

Igen felsőcsingeri vonal.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (159)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2014.10.10 -1 0 159

Felsőcsinger?

Előzmény: m40 117 (158)
m40 117 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 158

. 

 Az ajkai mangán rakodó vonaltól is elbúcsúzhatunk a 09. 14. nagy áradásban. 

A rakódon ragadt 4-5 kocsi. 170 millió forint a javítás és inkább közúton végzik már a szállítást.

m40 117 Creative Commons License 2014.07.26 0 0 157

http://iho.hu/hir/nemcsak-a-patak-csordogal-a-csinger-volgyeben-140724 Nem csak a patak csordogál a Csinger völgyében

m40 117 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 156

A MAL zrt-nél áll egy bobo dögként. 

Meg a bauxit rakodon áll egy dácsiája szintén dögként. 

 

A gyárba nem lehet bejutni csaka a bauxit rakodóra. 

Ajka-csingeben van egy bánya búzeum. 

 

Előzmény: TOM912 (155)
TOM912 Creative Commons License 2013.06.29 0 0 155

Hali!

 

Ajkán a MAL-nál melyik ipari gépek vannak még meg és merre találhatók? Mennyire nehéz bejutni hozzájuk? Vannak valami régi bányavasúti dolgok valahol? A válaszokat előre is köszönöm!

 

 Üdv. :) 

Harmati F1 team Creative Commons License 2013.06.21 0 0 154

Természetesen ez is normál nyomtávú volt. A padragi bauxitrakodó után ágazott ki, ha jól tudom. A halimbai bauxitbányáig tartott (eredetileg össze akarták kötni a zalahalápi iparvasúttal összeköttetést biztosítva Ajka és Tapolca között). Személyforgalom is rajta. Ajka iparvasútjai közül ez élt a legrövidebb ideig, ha jól tudom kb. 20 éves volt, amikor felszedték a 70-es években.

Előzmény: bergstrom91 (153)
bergstrom91 Creative Commons License 2013.06.20 0 0 153

Tud valaki abban segíteni, hogy a halimbai bányákik tartó vágány mikor épült, mikor szedték fel a síneket, hol ágazott ki a padragi bányai vonalból, valamint meddig tartott? Ugye ez is normál nyomtávú volt?

 

Mellékeltem egy képet Google Mapsról, elképzeléseim (és a térképek elemzése alapján) szerint padragon itt keresztezhette a Cseri utat, a képen látható zúzottkő talán az ágyazat maradéka? Viszont ez a "semmibe" vezet, nehéz elképzelni, hogy erre ment volna, vagy mégis?

 

bergstrom91 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 152

Pár érdekesség a napokban Ajkáról: Nohab Ajka állomáson (előtte nap még Budapesten parádézott a típus 50. születésnapja alkalmából), valamint 650 méter hosszú V43 vontatta autószállító várja a Szhely-Bp gyorsvonatot, hogy továbbindulhasson Németországba (Romániában gyártott Ford B-maxokat szállít):

 

   

m40 117 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 151

A Jókait ellőször falazták, aztán volt egy kisincidens, mert bejárkáltak. Utána betemeték és újra falazták!

 

Az Ármin nincs szerintem lefelazva meg be temetvese!  Csak le van zárva, és kutyás őr védi a területet! 

Előzmény: Veszprém27 (150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!