Egyedül az erdőtörvényt tudom felhozni, mely szerint a magyar erdőkben (azaz pl. turistaút parkolójában) 24 órán át külön engedély nélkül is lehet kempingezni, így itt autóban aludni is. Városban nem tudom, hogy mi a helyzet, de ha az autó megfelelően van átalakítva, akkor soha senki sem fogja észrevenni, hogy alszanak benne. A helyzet viszont országonként változó, a horvát tengerparton például állítólag büntetnek ha észrevesznek.
Biztos vagyok benne, hogy már sokszor feltették ezt a kérdést, de én nem találtam hiteles forrást a neten.
"Szabad-e közterületen (lakott területen belül vagy kívül, akár parkolóban, vagy az út menti földes útra lehajtva) nem a vezetési fáradtság elleni pihenés, hanem konkrét előre eltervezett berendezett alvás céljából autóban aludni?"
Kérem, hogy hiteles forrásból, illetve jogszabályra hivatkozva válaszoljatok.
De ha esetleg valakit már kaptak rajta és büntették, vagy elküldték onnan, kíváncsi lennék, hogy mire hivatkozva tették ezt.
Ha már korábbi beszélgetéskor szó esett róla, akkor kérnék egy hozzászólási azonosítószámot, hogy elolvashassam.
Sziasztok ! Nekem Peug 605 van es 3-an kenyelmesen lehet aludni benne. Egyszer 6 orat is sikerult jol aludni kulfoldi utunk soran. Olcso es jo kocsi de az biztos torodni kell vele.
Ém Ford Sierrára, ill Scorpiora (5 ajtós) esküszök.
Mindkettőnél szintben lehet lehajtani az üléstámlákat, Sierránál 185, Scorpinál 190 cm hosszú helyet kapsz, mindkét autó kellemes széles is, ráadásul a hátsó ülések feletti lámpát tudod olvasásra használni, szóval Fordban aludni király, én imádtam!!!
Ráadásul a csomegterük óriási!
Sierrába kapható 1.8 turbódízel, ami elég takarékos, viszont ha dinamikusan szeretsz autózni, mindkettő kapható 2000-es DOHC motorral,(szvsz. ez a motor a legjobban ár-érték arányos, de rengeteg variáció létezik) amivel kényelmesen haladatsz 180-as utazósebességgel, de ha az erejét csak előzésnél akarod kihasználni, országúton kijössz 7l körüli átlaggal, viszont nem kell kiómétereken át büdös teherautók mögött vánszorogni.
Ráadásul 1M alatt is kapni gyönyörű példányokat.
Ja, és a súllyelosztásuk miatt terepen, ill. sárban is fellülmulják az átlagautót, ami vadkempingezésnél kimondottan jól jön, ha valami elhagyott erdei földútra hajtasz be!
Ha tényleg 1500ccm alatt akarsz venni, akkor az Escortot ajánlom, az is nagyszerű autó.
Esetleg az Astra, de ezeken kívül ebben a kategóriában nem találsz értékelhető autót az említett céljaidra.
Estleg a Golf kombi, de azt pofátlanul drágán adják.
Megvehetnéd a T4 esemet! 2400 diesel takarékos, passzol bele az a 160 cm széles fr ágy, amit itt gyártanak mögöttünk, külön felsőrész ágyneműtartó nélkül 15000 ft, van hozzá hűtőszekrény, ja és nagy raktér könnyű benne rendet tartani. Alapterülete akkora, mint egy közepes szgk.
Én az Escort kombiban többször aludtam már. A hátsó támlákat előredöntve 190cm hosszú hely alakul ki, ennek az első fele ferde (kb. 20 fok), mert ilyenkor a hátsó üléslap nincs felhajtva.
Ha az ülőlapot felhajtom akkor a támlák tökéletesen síkba kerülnek a csomagtér padlójával, viszont így kicsit rövidebb lesz a hely, annyival amennyi az ülőlap vastagsága. Kb. 20 centi.
Én a 178 centimmel teljesen jól elfértem benne, és volt mellettem egy kerékpár + elég sok csomag is. Egyetlen dolog idegesített: a műszerfal órája, ami nem digitális, ezért percenként kattan egyet. Aztán kivettem a biztosítékot. :-)
Így nagyon otthonos az Escort "csomagtartója", van összesen 4, egymástól független lámpa is.
Nekem Twingom van és volt, a régiben aludtam kb. 5-ször, ebből 4 északát folyamatosan a Balatonnál (igaz ott para volt, mert elvileg tilos volt a kocsiban aludni, fólia meg akkor még nem volt a kocsin), és a csomagok is elfértek azért a kocsiban, még aggyá döntött ülések mellett is, így a kocsi jól bevált, kevésbé volt derékfájásom, mint amikor sátorban aludtam 2 polifoamon.
Amúgy a legtöbb kocsival ellentétben az a jó a Twingoban, hogy itt a vezetőülés "összefolyik" a ledönthető hátsókkal, és erre a felületre rárakva egy polifoamot elég kényelmes fekhely lesz, és még a kormányba sem rúg bele az átlagos méretű ember.
Hasonló megoldás úgy tudom, hogy a Mazda Demioban (abban tuti) és a Suzuki Jimnyben (talán) is van.
Aludtam anno Ford Escortban is, na abban borzalmas, szerintem hosszabb távon csak a teljesen ággyá alakítható ülésű autók a jók.
Astrak kizarva, legalabbis nekem a G-ben kellett ejszakaznom egy napot, nem kivanom senkinek. Azok az idiotak ugy csinaltak meg az ulest, hogy a hatrahajtott tamla 10 centivel magasabban van mint az ülőlap! Persze a kombi csomagterében alhatsz, de akkor is. Vegyel egy 33as Sportwagont, boxermotor rulz plusz meg osszkerekes is van belole. No meg olcso.
Körablakos Robur marha nagy hely van benne.
De komolyan egyik ismerösöm Toyota Hiace állófütés és egy görgethetö 2 személyes ágy.
1998 as gázolajos 2,1 ért vette.
Honda Civic, 500-600 ezerért már lehet kapni, az első üléseket teljesen le lehet dönteni, plusz a hátsókat is előre, akkor meg is lehet ágyazni a csomagtartóban :), 1.5 90 LE, megbízható, jól fogyaszt.
Sziasztok!
A kérdésem egyszerű: mely autók variálhatók, hogy kényelmes alvást biztosítsdanak két személy részére és még a csomagoknak is van hely? Ugyanis egy kedves hagyományt szeretnénk folytatni a párommal, amit a Skoda 120L-ben kezdtünk, azaz bejárjuk Európát, ahol az este ér, ott ülés hátradönt', azt' reggel indulás tova. Sajnos szegény Skodri a végét járja és most azon (használt) autókat szeretném egy csokorba szedni, amik max. 1,5 millióba kerülnek, nem nagyobb a motorjuk 1500 ccm-nél, megbízhatóak és a fenn említett kritériumnak megfelelnek. A jelenlegi ötletek: Opel Astra F Caravan, Ford Escort Combi, Skoda Felicia Combi, de hallottam a Renault Twingo hasonló variálhatóságáról is. További ötletek? Melyik jobb? Szükséges-e a kombi?...