Keresés

Részletes keresés

csiri bá Creative Commons License 2013.07.04 0 0 1

az említett HDD-re a "Profi" két év saját garanciát ad - míg a Western Digital ugyanerre a termékre öt évet. Hol a hiányzó három év(?), csak nem ott, hogy garancia nélkül vásárolnak, olcsóbban, saját "garanciát" adnak - így a hibás terméket nekik kell lenyelni, amit más, Lajtán túli helyeken a gyártó szó és kicsinyes szemezgetés nélkül sűrű bocsánat kérések közepette azonnal cserél.

 

 

A magyar jogszabály szerint minimum 1 év a garancia, illetve, illetve ha ennél többel kapja az árut a bolt, akkor annyival kell tovább értékesítenie...

Ha ő két évvel kapta és ezt továbbadja a vásárlónak, akkor ezzel semmi gond...

Az a döglött reptéri kutyát nem érdekli ezesetben, hogy a gyártó mennyi garanciát vállal rá...

Ez a hiányolt plusz 3 évet a gyártónál lehet érvényesíteni amúgy...

 

http://support.wdc.com/warranty/

 

Itt ellenőrizhető, hogy meddig érvényes a garancia... (Enduser gomb és országnak célszerűen Germany-t választva, majd a sorozatszámot begépelve)...

A kiküldés a user költsége...

 

Mellesleg amikor például egyes (pl. Kingston) ramokra "élettartam garancia" volt ráírva, az sem jelentette azt, hogy az majd az itthoni eladó élete végéig cserélgeti, ha meghibásodik... arra is a kapott garancialevélen szereplő idő érvényes... utána lehet a gyártóval rendezni...

 

Nem mellesleg a nagy thaiföldi árvíz után valamivel a gyártók (a WD különösképpen) megszigorították a hdd-k garanciázását...

Itt persze nem a posztban említett festék lepattogzásáról van szó az öntvény oldalán, hanem például akármilyen kicsi ütődés az öntvényen, vagy sérülés a panelen/elektronikán...

Erre mellesleg a vásárláskor a usernek érdemes odafigyelnie, mert az elektroszatikus csomagolás nem véd az ütések/leejtések ellen... és akár már a gyárban is keletkezhetnek ilyen sérülések, vagy szállításkor, vagy a boltban... azaz bárhol út közben...

Igen, vásárláskor (kiszállításnál ez problémás) ott a helyszínen ki kell bontani és akár nagyítóval is megvizsgálni, nincs-e rajta ütődésnyom, vagy bármiféle sérülés jele...

Vonatkozik ez minden más alkatrészre, mert utólag nem bizonyítható, hol történt a sérülés... és akkor lehet vitatkozni, bokszolni, idegeskedni, szívni, főleg ha millás értékű gépről van szó, arról már nem is beszélve, ha a munka is áll miatta... nem csak a boltosok közt vannak "sumákok", a usereket sem kell félteni. :)

 

 

Előzmény: gigipapa (-)
bakibaby Creative Commons License 2013.07.04 0 0 0

Ismét egy NULLA-értelmű topic. Gratulálok.

 

bb

Előzmény: gigipapa (-)
gigipapa Creative Commons License 2013.07.04 0 0 topiknyitó

Garanciális "ügyintézés" - Magyarország, Európa (balkánhoz közel eső része)

Egy hete vásárolt közel 1M forintos gép egy alkatrésze - WD3001FAEX (HDD) - meghibásodott, nem indul el áramot sem vesz fel.
Irány a Dévai u. (szerviz átvevő hely).
A pult túloldalán ülő szkeptikus és éles szemekkel megáldott fiatalember első ténykedése nem a hibáról való érdeklődés, hanem, hogy szinte mikroszkópos, szúrós tekintettel vizsgálat alá veszi az átadott tárgyat - s addig vizslat, míg végre talál valami 1mm-nyi festéshibát a HDD sorjás aluminium öntvényének sarkán (szerintem a gyárban kifejezetten az ilyen szervizesek miatt festik - megfelelő gyártástechnológia mellett még azt is el lehetne érni, hogy a festék magától peregjen - az lenne az igazi(!) garancia elutasítás szempontjából).

A viccet félretéve aki rakott már össze gépet (én már több százat közel harminc év alatt)az tudhatja, hogy az öntvényen lévő gagyi festés nem tartós, már egy beépítéstől is sérül.

Ami végtelenül bosszantó a bizalom és az ellen-bizalmatlanság:
- Én a pénzt előre átutalom, hogy a "Profinak" legyen miből az átadóhelyre szállítani a cuccot.
- Én amikor átveszek egy terméket - tizenkét dobozban - megbízom annyira a "Profi" kereskedőben, hogy nem ver át és hibátlan terméket ad.
- Amikor garanciális problémával megyek oda akkor én vagyok a fekete ülepű, aki szándékosan át akarom verni a "Profit", de ő éber és addig keres amíg nem talál - akármit.
- Egy munkagép azért áll két hétig mert a hiba megállapítása - ami persze amikor végre kezükbe veszik a terméket másodpercekig tart - addigra készül el.
- Van más megoldás is vehetek addig még egy vinyót persze ezek után valahol máshol.

Tanulság:
- Ha bármit vesztek az iPon-nál vigyetek magatokkal mikroszkópot, spektrum analizátort, röntgengépet, festékvastagság mérőt, de lehetőleg egy teljes analizáló laboratóriumot - mindent bontassatok ki és a fenti eszközökkel vizsgáljátok meg. garantálom, hogy a felét biztosan nem fogjátok átvenni - de lehet az is elég, ha a szkeptikus, szúrós- és mikroszkóp-szemű szerviz átvevőt viszitek magatokkal (neki is jól jöhet egy kis maszek meló).

Hol van a kutya elásva:
- Szerintem ott, hogy az említett HDD-re a "Profi" két év saját garanciát ad - míg a Western Digital ugyanerre a termékre öt évet. Hol a hiányzó három év(?), csak nem ott, hogy garancia nélkül vásárolnak, olcsóbban, saját "garanciát" adnak - így a hibás terméket nekik kell lenyelni, amit más, Lajtán túli helyeken a gyártó szó és kicsinyes szemezgetés nélkül sűrű bocsánat kérések közepette azonnal cserél.
- Hát ezért a kekeckedés, mert zsebre megy.

Persze mindezt "jogilag" garancia-szerződésben jól körülbástyázva.

Üdv.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!