Keresés

Részletes keresés

lecoranglais Creative Commons License 2012.10.17 0 0 139

A margitszigeti villamosközlekedést jó ötletnek és kivitelezhetőnek tartom. Bár nem látom annyira szükségét az 1-es vonallal való összekötésnek, de a 4-6 villamos pályájáról egy delta kitérővel egy jól működő és hasznos vonal jöhetne létre egészen a szökőkút előtt levő köröndre épült hurokállomással és egyvágányos továbbvezetéssel a Palatinus és a Szabadtéri Színpadig.

 

Az általam kidolgozott tanulmány szerint a 19-es villamos 17-essel való összekötése következtében építendő vágánykapcsolat a Frankel leó és a Nagykörút kereszteződésében (akár föld alatt) lehetővé tenné egy nagyon szép villamosvonal kialakítását, a 2-es villamos vonal továbbfejlesztésével együtt. A menetrend ilyen lehetne a főbb állomásokkal: Gellért tér - Clark Ádám tér - Bathhyányi tér - Bem József tér - Elvis presley tér - Margitszigeti körönd (a betétjárat továbbhalad az egyvágányos pályán, míg a főjárat a hurkon körbefordulva pest felé venné az irányt) - Jászai tér - Kossuth tér - Vigadó tér - Március 15. tér - Fővám tér - Milleniumi központ.

 

Milyen gyönyörű látványt nyújtana a városról ez a vonal. A turizmusnak egy hatalmas boom lenne, a budabesti villamos különlegessége és a város látványa igen mély benyomást tehet a turistákon, és Budapestet akár ezzel is asszociálhatnák. Tökéletes vonal a nosztalgia villamosozásra, akár mindennapos rendszerként, mint San Franciscoban az Embarcadero és a rakpart vonalán - ha valaki ismeri ezt.

 

Nagyon köszönöm annak aki végigolvasta. Nagyon sok ötletem, tervem van a tanulmányomban leírva, akit érdekel, kérem jelezze, mert ha van érdeklődés akkor elkezdem publikálni.

 

Mi a véleményetek eddig? Bármilyen kritikát szívesen fogadok, csakúgy mint javaslatot és mást.

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (137)
farigó82 Creative Commons License 2012.09.29 0 0 138

Szerintem ez a sok létesítmény közül egyedül a Palatinus mozgat meg igazán tömegeket (meg sajnos néhányan a strandolók közül úgy gondolják, hogy Sportuszoda arra van, hogy dohányozva napozzanak benne). Most hogy az zárva van, ha egy kicsit is elered az eső, a Palától a Kisállatkertig el tudsz menni úgy, hogy a futópályán látsz először embert. Eközben a sportlétesímények és a szállodák is rendesen pörögnek.

 

Ebből szerintem az következik, hogy a létesítményektől függetlenül nagyon fontos kikapcsolódási célpont a Margitsziget. A többi közpark ugyanis jellemzően nincs olyan állapotban, hogy az ember szívesen menne oda sétálni, leülni a fűbe vagy a vízpartra. A Kopaszi-gát ebből a szempontból jó kezdeményezés. Ugyanakkor a Népsziget, az Óbudai-sziget és részben a Városliget is igen rossz állapotban vannak. Ezeket is rendbe kellene hozni, hogy 2 millió ember tudjon hol kikapcsolódni (ez semmiképp se jó irány:http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-521387).

További létesítményként a Margitsziget még elbírna egy művésztelepet/alkotóházat is, ami szerintem ma eléggé hiányzik onnan. Ne felejtsük el, hogy Arany János is itt írta az Őszikék kötetét.

 

A közlekedésnek szerintem csak létesítmények kiszolgálását kellene célnak tekinteni. A sétálni/kikapcsolódni vágyók általában eleve gyalog szeretnek bejutni. A Palatinus jól bent van középen, annak a kiszolgálása már egy fogósabb kérdés (régen a 26A csak strandidőben járt). Az elektromos üzemre való váltással egyetértek. Akár a pesti és a leendő budai trolihálózatot is össze lehetne kötni vele. Ugyanakkor a berlini 100-as mintájára szerintem ne vigyünk átmenő forgalmat a közparkon át. A két hídon levő villamosvonalak zavarérzékenységét pedig nem lenne jó növelni egy-egy plusz leágazással.

ex41fan

 

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (137)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2012.09.11 0 0 137

Ebben teljesen igazad van, (megjegyzem szvsz elég baj, hogy ennyi létesítményt alakítottak ki a Margitszigeten, de hát ez van...) éppen ezért is lenne az a bizonyos akkumulátoros buszjárat a Szigeten belül, ami csúcsidőben 3-4 percenként is járhatna.  Esetleg a későbbiekben a Szigetre tervezett metróállomás helyett ki lehetne építeni egy villamosvonalat, ami becsatlakozna a 4-es, 6-os-ba, valamint északon az 1-es vonalába.

 

Előzmény: farigó82 (136)
farigó82 Creative Commons License 2012.09.11 0 0 136

Tudod, hogy hivatásforgalom is megy a szigetre, nem csak a sétálni/kikapcsolódni vágyók? Pl.: a szállodák személyzete, a szabadtéri színpad, a teniszstadion, a kisállatkert, a Palatinus, a Sportuszoda, a szórakozóhelyek, az evezős és a kajak-kenu klub dolgozói. Ezeknek a létesítményeknek egy jelentős része télen is vonzza a vendégeket, akiknek szintén be kell jutniuk a napi rutin szerint. -> Értsd: munka előtt/után az ember lemegy edzeni, és emberi időn belül kell a munkába/haza érnie. Ha 1/4 órát kellene befelé és kifelé is sétálni (vedd számba, hogy nőknek ez veszélyes is télen a sötétben), akkor ezeket a létesítményeket be is lehetne zárni.

Nem vagyok annak a híve, hogy a nyári sétálni vágyók igényei teljesen legyenek kielégítve (pl. metróállomással), mert a sziget kapacitásai is végesek. Akinek viszont a második otthona a sziget, az hadd jusson be emberi időn belül.

ex41fan

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (135)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2012.09.11 0 0 135

Igazság szerint én a 26-ost is megszüntetném, cserébe az 1-es villamos felújításakor egy megálló kerülne a Sziget északi bejáratához, a Margit hídihoz hasonlóan. Ezen felül lenne még egy akkumulátoros buszjárat, ami a Szigeten belül közlekedne a Centenáriumi Emlékmű és a Zenélőkút között. (Ezt a járatot elsősorban a nehezebben mozgók vennék igénybe, a többség úgyis sétálna.)

 

A Margitszigeten elsősorban környezetvédelmi szempontoknak kellene dominálni.

A budai lakosokra sokkal több zöldterület jut, mint a pesti belvárosi kerületieknek. (Ezen belül is különösen a VI. kerületiek vannak  a legrosszabb helyzetben...)

Jó lenne a belvároshoz közel egy olyan Margitsziget, ahová időnként ki lehet járni levegőt venni, mert pl. a VI. kerületben lassan már levegőt sem kapni. (csak szmog, korom és benzingőz van a levegőben.)

Előzmény: Törölt nick (134)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.10 0 0 134

Ó, hogy az Isten tenné a kopaszok közé azt aki átszabta a 134-es útvonalát! Én értem, hogy itt mindenkinek kizöldül a szíve hirtelen, hogy igen, elég csak 1 busz a Margitszigetre északról, de ugye azért azt vágjátok, hogy a budai oldalon is élnek emberek? A 26-os Pestről megy, a másik oldalról meg most már csak hétvégén van járat, és az is csak tavasztól őszig.

 

Ha 20 éves vagy és süt a nap, nem nagy dolog, besétálsz a szigeti bejárótól 1-2km-et, de mondjuk amikor zuhog az eső, vagy szakad a hó, esetleg már elmúltál 60, nem biztos, hogy ez akkora fun. Az alternatíva, hogy Budáról átmész Pestre és vissza.

 

Remek.

Előzmény: * * BPO-700 * * (131)
farigó82 Creative Commons License 2012.08.12 0 0 133

A sorompót mindig lelopják, ezek szerint mostmár a táblát is. A Margit-híd felől csak a BKV hajthat be. Az Árpád-híd felől lehet engedéllyel bemenni. Ha működött a kamera, akkor kaphatsz egy csekket, viszont hivatkozhatsz rá, hogy nem volt kint a behajtani tilos tábla se.

Előzmény: Panzermeyer (132)
Panzermeyer Creative Commons License 2012.08.12 0 0 132

Sziasztok

 

Hogy van most az autóval behajtás a szigetre? Tegnap éjfél körül arra terveztem menni, de nem rég költöztem ide és nem ismerem a rendszert arrafelé. A Margit hídról jobbra befordultam és megálltam. A sorompó nyitva volt, behajtani tilos táblát nem láttam, piros lámpát sem, így behajtottam.

Furcsa volt, hogy egyetlen autót sem látok, így azonnal fordultam és kijöttem.

 

Kaphatok ezért esetleg ejnyebejnyét?

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.07 0 0 131

Így van! A sziget mindkét végéről elérhető... 4/6 és 34/106. A 26-os elegendő.

Előzmény: Feri BPO-576 (130)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.11.07 0 0 130

Annyira én sem pártolom, hogy ennyi járat bemenjen a szigetre.

A 34/106-os megáll a bejárónál, onnan pedig sétálva is be lehet menni.

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (128)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.07 0 0 129

Én szerintem sem kellene. A sziget a közúttól elzárt terület. Elegendő a 26-os busz.

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (128)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2011.11.07 0 0 128

Nagyon jó, hogy visszaállt az eredeti forgalmi rend, a Margít híd pedig gyönyörű lett azon túl, hogy komfortosabb lett a Szigetet megközelíteni villamossal, mint a felújítás előtt. Szerintem nem kellene - még a nyári csúcsidőszakban sem -  a jelenlegi autóbuszparkkal tovább terhelni Margitsziget levegőjét a 134-es járattal. :)

Előzmény: * * BPO-700 * * (123)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.11.06 0 0 127

Ez nekem is eszembe jutott már; egész jó ötlet :)

Előzmény: * * BPO-700 * * (126)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.06 0 0 126

Javaslatom az, hogy a 134-es maradjon Szentlélekig, és a "szezonos" meg 234-es. Nem lenne kavar...

Előzmény: Feri BPO-576 (124)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.06 0 0 125

Nem lesz zavaró, ha hétköznap Szentlélekig és hétvégén Margitszigetig jár a 134-es (hétvégén 134A Szentlélekig)?

Előzmény: Feri BPO-576 (124)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.11.06 0 0 124

Elég, ha 134-es marad, elvégre a szezonális hosszabbításhoz felesleges új számot kreálni :)

Max. nézni kell a szám mellett az úticélt is...

Előzmény: * * BPO-700 * * (123)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.04 0 0 123

A 26-os ismét Nyugati pályaudvarig jár. A 134-es járat - pár nappal később - Szentlélek térig jár.

---

Az új hírek arról szólnak, hogy tavasztól őszig a 134-es a hétvégi napokon ismét Margitszigetig fog járni. Minden egyéb más időszakban csak Szentlélek térig.

A számozás még nem tisztázott.

COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2011.03.15 0 0 122

Idén ma voltam először a Margitszigeten, és szomorúan láttam, hogy még nagyon sok munka van hátra a Margit híd befejezéséig. Kétlem, hogy kora nyárra elkészülne a híd, így várhatóan az idei főszezonban is bukdácsolhatunk dél felől jövet az építési területen. Ugyan az új villamosperonok elkészültek, de mikor fognak ott vajon ismét megállni a tuják...? A 26-os buszt pedig még ennél is reménytelenebbnek vélem, hogy az újra eredeti végállomásáig járjon.

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.05.30 0 0 121
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2010.05.25 0 0 120

"5-ös metróval még ne számolj mert az nagyon messze lesz még kész. 5-ös metró több X éven belül nem lesz..."

 

Sajnos. Öt éve még 2009-et jelölték meg lehetséges indulásnak. Szerintem jó, ha 2029 lesz a dologból. :(

 

http://index.hu/belfold/budapest/0307metro5/

Előzmény: r_tamas (118)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2010.05.25 0 0 119
Én továbbra is bízom benne, hogy egyszer megvalósulhat a dolog. Természetesen előtte komoly szakmai viták lefolytatása szükséges. Nyilvánvaló, hogy az autós társadalom nem fog lelkesedni az ötletért, ez érhető is. Csak egyszer végre olyan közlekedéspolitikát kellene felvállalni, ami a kötött pályás tömegközlekedést hozza helyzetbe.
Előzmény: * * BPO-700 * * (116)
r_tamas Creative Commons License 2010.05.24 0 0 118

Ne felejtsük el, hogy a '80-as évekhez képest egy új északi híddal is gazdagodtunk!

Igen ez igaz, de ettől még megmaradt az autóforgalom nagy része, legfeljebb a szentendre felől érkezők nem jönnek az Á.Hídra. A napi dolgozók és a környékenélőknek ez nem jelent semmit mert az nagy kerülő.
A kamionok mondjuk látványosan eltüntek a hung. körútról, mondjuk nem is baj.

Szintén vegyük számításba a tervezendő 5-ös metró szigeti állomás kiépítésének költségét! Nos, ezeket mérlegelve, valamint a Margitsziget "busztalanításának" a lehetősége,

5-ös metróval még ne számolj mert az nagyon messze lesz még kész. 5-ös metró több X éven belül nem lesz, mert ugye még a készülő 4-es metró sincs kész, és a többszörös töbletköltségek a "maradék" pénzt is elszívja a várostól. Ez eleve nagy pénzügyi terhet nyom a városa még x évig. A busz/HÉV/troli/villamospark is hamarosan (7-10éven belül) cserére szorúl, ami megint egy nagy költség ...stb

Ha majd kész lesz az 5-ös metró  ( 2030 :D ) akkor majd temészetesen nem kell

busz a szigetre.

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (114)
r_tamas Creative Commons License 2010.05.24 0 0 117
90 kocsi hol fér el ott?  Esetleg nem az árpád hídi lehajtó lenne?
Előzmény: FAV 20 (115)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.05.24 0 0 116
Szép elékpzelés lenne. De ha "visszanyitnánk" a "betemetett" aluljárót, ahhot megint szélesíteni kellene a hídat, mert ugye a 2x3 forgalmi sávból nem lehet elvenni egyet se. Gondoljunk bele, hogy ha a hídon koccanás van, akkor már (minimum) 1 sáv foglalt és a sor a Hungária felüljáróig tart.
Régen mások voltak a forgalmi viszonyok, akkor még lehetett "kacskaringózni" a híd közepén, ahogy a felvételen is látható.
Ma amikor nem 70-nel száguldoznak a hídon..., igen komoly eseteket idéz elő.
Szóval villamosnak megállót építeni a Margitszigetnél - újabb hídbővítése nélkül - nem megoldható forgalomtechnikai szempontból. Így esély sincs arra, hogy az aluljárót megnyissuk. A zebra létrehozása is forgalomlassításhoz vezet.

Az északi hídnak akkor van igazán eredményes értelme, ha az M0-ás eljut a 10-es útig. Ha egyszer valamikor végre körbeér a nullás, valamint megépül az Aquincum-híd akkor már "háváj" van! De addig? Addig, csak álom... :)
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (114)
FAV 20 Creative Commons License 2010.05.24 0 0 115
Mint érdekességet említeném meg, hogy a Margit-híd közepén a szigeti lehajtónál a híd belsejében az FKF rt (főkefe) 90 darab teherkocsit táról. Hatalmas garázs, és töbször voltam ott amikor a cégnél dolgoztam. Töbnyire sózó tehergépkocsik állnak ott. Ott található a hídmester lakása, és ha becsengettek hozzá, talán meg is mutatja a járműveket. Nagy labirintus van a híd alatt végig, hisz a közmű vezetékek is ott futnak. Régen amikor nem teherkocsik parkoltak a híd lábában, talán a Margit-híd lóvasútja, és lovai lehettek ott. (erre ne vegyetek mérget)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2010.05.24 0 0 114

Köszi a képet. :) Ezek szerint egy meglévő aluljárót "tűntettek el" valamikor a '80-as évek elején. Lehet, hogy csak be lett temetve, és viszonylag egyszerűen, relatív olcsón vissza lehetne állítani az eredeti állapotokat. Tudom, hogy a mai gépjármű forgalom ez ellen szól, de ahogy a Margit hídon is, úgy szvsz itt is meg lehetne oldani a dolgot. Ne felejtsük el, hogy a '80-as évekhez képest egy új északi híddal is gazdagodtunk! Szintén vegyük számításba a tervezendő 5-ös metró szigeti állomás kiépítésének költségét! Nos, ezeket mérlegelve, valamint a Margitsziget "busztalanításának" a lehetősége, szerintem érdemes lenne egy bővebb, szakmai vitát lefolytatni a témáról.

Előzmény: r_tamas (113)
r_tamas Creative Commons License 2010.05.23 0 0 113
Egy kép akkorri kialakításról. A kép link egy weboldalról.
http://www.freeweb.hu/jhoward/text/70es/7023.jpg
Előzmény: r_tamas (112)
r_tamas Creative Commons License 2010.05.23 0 0 112
Aluljáró volt akkoris.  
Akkoriban nem volt akkora forgalom mint ma. egészen más volt a híd kialakítása is.
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (110)
r_tamas Creative Commons License 2010.05.23 0 0 111
Én sem tudom a pontosan.   Hogy pontosan lehet-e.

" Na de beszéljünk a zebráról: Margit hídra tervezik a zebrát. Oda nem érvényes az amit írtál? Kezd érdekes lenni ez a rész is, hogy itt lehet, ott nem lehet. "

Margit híd esetében a talán valami különleges "kivétel" lehet, hogy ott lesz zebra.

Előzmény: * * BPO-700 * * (109)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2010.05.23 0 0 110

Hogy volt ez megoldva a régi 33-as villamosnál? Ott zebra, vagy aluljáró volt, ill milyen volt a villamos megállóperonja?

Előzmény: * * BPO-700 * * (109)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!