Üdv Néked is! -:) Ezek a gépek (nevezetesen a 117-es és a 256-os) nem tartoztak a GKB állományába, csak bérelték őket a HEROS-tól. Sajnos már visszavitték őket. :(
Itt van még 1 fotó a 256-osról Pölfing Brunn előtt:
Igen, ez egy kísérleti gép volt. 5 évvel később készült a 210-es sorozat, amelyik a típuscsalád "legelitebb" tagja volt a maga 2500+1200 LE-s teljesítményével és 160 km/h-s sebességével. Ezzel a teljesítménnyel valószínűleg a legerősebb 4tg-es dízelmozdony lehetett, de ettől függetlenül nekem akkor is a prototípus V160 001...010 a kedvenc.
Ha már szóba került a 219-es akkor hát rákerestem a neten, ezeket az információkat találtam:
A gépből egy darab készült.
Gyártó: Klöckner-Humboldt-Deutz Gyártás éve: 1965 szolgálatból kivonták: 1978 Tengely elrendezés: B'B' Ütközők közötti hossz: 16400 mm Saját tömeg: 76,7 t Tengelyterhelés: 20 t Maximális sebesség: 130 km/h Folyamatos teljesítmény: 2150 LE + 900 lóerős gázturbina Motor típusa: dízel motor és kapcsolható gázturbina Erőátvitel: hidraulikus Vonatfűtés: elektromos
1965-ben készült V-160-as mozdonycsalád alapjain V-169 001 pályaszámon, egy dízelmotor és egy kapcsolható gáturbina össze házasításával a DB részére, minden bizonnyal kísérleti céllal. 1968-ban kapott új pályaszámot: 219 001-5 Az weboldalon található információk szerint 1978-ban kivonták a szolgálatból, majd egy teljeskörű felújítás után a gázturbinát kiszerelve újra szolgálatba állt az Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe (EVB) Elbe-Weser magán társaság színeiben EVB 420.01 pályaszámon.
És itt egy kép az első pályaszámmal:
Itt pedig minden bizonnyal a szolgálatból kivonás után: