Szerintem aki szép, az mindig szép, akár vékony, akár duci. A testsúly nem esztétikai, hanem egészségi kérdés. Aki a normál BMI határok között van, annak jó, mert egészséges. Ha akár lefelé, akár felfelé kilóg, akkor orvosi segítséget kell szerezni. Ebből egyébként az elhízás a jobban kezelhető. Amikor én a Szent Imrében voltam a fogyókúra osztályon, mondta egy idősebb dietetikus, hogy amikor elkeresedünk, hogy nem fogyunk elég gyorsan, gondoljunk arra, hogy kalóriaszegény diétával, mozgással egy-két hét alatt le lehet fogyni egy kilót. Egy kilót felpakolni egy Chron betegre, vagy anorexiásra öt-hat hét kegyetlen munka.
Egyetértek, szerény véleményem szerint azok a tizenéves kislányok, akik a Magyar Rádió Gyermekkórusában énekelnek, inkább tekinthetők művésznek, mint ez a két celebnő.
"Vera, aki úgy lefogyasztotta magát, hogy már-már csúnya"
Vájtfülű kollégám szerint a jelentős fogyása hallatszik a hangján is (én ezt nem tudom megítélni), állítólag 20-30 kilóval teltebben a hangja is jobban szólt.
...és a Story c. heti bulvárlap főoldalán is ez a hír jelent meg (az anyukájuk néz ki a legjobban, Gabi már teltebb mint Vera, aki úgy lefogyasztotta magát, hogy már-már csúnya).
Vera nem művész, kb. kettő saját dala lehet, azt is mások írták számára. Gabit elég jól elindították a művésszé válás útján, jó dalai voltak, de aztán celeb lett.
Legemlékezetesebb, máig játszott dala: a Valami Amerika c. film főcímdala és a Budapest éjjel-nappal sorozat főcímdala (e kettőt mai napig szoktam hallani a helyi rádióban).
Ettől függetlenül mindketten eléggé NER-kegyeltek, Gabi komoly összeget kapott a (nem létező) "koncertjeire" a Szerencsejáték Zrt-től és Verát és férjét is vissza nem térítendő hitellel támogatták a vendéglátás terén.
Hadd pletykáljak már! A Blikkben megjelent egy cikk arról, hogy a Tóth klán női tagjai kibékültek egymással. Ennek kapcsán Tóth Gabi azt mondta, hogy a nővére tudja, hogy ő mit tud, és tiszteli a Tóth Gabit, mint embert és művészt. Az kétségtelen, hogy Tóth Gabi ember, jó sok gyarlóságot követett el, jó sokak előtt, de kétségtelenül ember.
De, hogy művész lenne? Egy művész attól művész, hogy esztétikai értékkel bíró alkotásokat hoz létre, egy zenész zenei alkotásokat. Az esztétikai érték is megítélés kérdése,nekem biztos más, mint egy nyolcadikos kislánynak, de a Tóth tesók esetében már a mennyiség sem stimmel. Hány olyan eredeti dal van, amit ezek ketten vittek országos sikerre az elmúlt öt évben? Hány olyan eredeti, nekik írt szerzemény, ami jelentős hallgatási számot ért el fizetős zenecsatornán, amit játszottak a rádiók, amivel koncertteremben, sportcsarnokban, beléptidíjas koncerten léptek fel? Szerintem, művész az, akinek vannak alkotásai és az emberek fizetnek, hogy azokat megnézhessék vagy meghallgassák. A Tóthék ennek a kritériumnak hol felelnek meg? Az énekelni tudó celeb és a művész nem egymást fedő fogalmak:-(
Csak ez a "visszautaló" ne legyen érvényes az X-Faktor döntőre, úgy mint ami a régi Megasztárokban "szokás" volt! Anno nem is egy Megasztár döntőben volt olyan, hogy a trash színe java kapott egy közös dalt.
Egy jó 8-10 év pihenő kéne, addig ne termeljünk ki új énekeseket (se pedig magát énekesnek gondoló trasheket). Addig maximum olyan műsorok legyenek amiben a meglévő tehetséges énekeseink énekelnek, ahol csak énekelnek, de nem versenyeznek.
Láttam a balhét a Csillag Születikben, biztosan jól megfizették érte. Idén jól járt, mert kettő műsorban is megfordult.
Amúgy anno amikor elküldték Hörchert az X-Faktorból a Konyhafőnökbe akkor az egy ilyen "Hörcher búcsúnak" tűnt nekem, lehet az RTL fejében is megfordult már, hogy ideje lenne elengedni a fickót.
Csak aztán nyilvánvalóan ránéztek a nézettségi adatokra, és úgy döntöttek, hogy maradjon Hörcher és maradjon a trash.
Már megvolt, a hétvégi részben nagy számban tűntek fel ilyen trash szereplők az X-Faktorban kapott átutaló jeggyel.....
Bájbáj azt találta ki, hogy ezeknek ír egy "visszautaló" papírt, azzal, hogy menjenek oda, és ezzel azonnal felléphetnek az X-Faktor élősóban, mondják meg Mennyéházámagadnaké Csajé-nak, hogy ő küldte őket.....és ahogy láttam, volt szereplő, aki ezt komolyan is vette....
De aztán megjelent elmaszkírozva fellépőként maga a nagy Mennyéházámagadnaké Csajé RTL világhiperszupergigakimaga sztár és volt nagy összeborulás Bájbáj-jal....
Szerencsére nem láttam a CsiSz-t, de az X faktort igen.
Abban voltak, akiknek a zsűri osztogatta a jegyeket, hogy menjenek a CsiSz-be, amit az X válogatóval egy időben vettek fel. A gitártörő is kapott és sajnos elég sokan, tehát még várható a feltűnésük.
"Apropó - Gitártörő Hörcher László a Csillag születikben is megfordult..."
Őszintén szólva én Molnár Áron reakcióját nem teljesen értettem (kivéve persze, ha az RTL vele is leszervezte, hogy háborodjon fel Hörcheren).
Az RTL pontosan tudta, hogy Hörchertől mire számíthat, ennek ellenére szándékosan odahívták gitárt törni és őrjöngeni, azon sem lepődnék meg, ha abban is megállapodtak volna vele, hogy hány gitárt törjön össze, és hoyg a gázsijában benne vannak az összetört gitárok költségei is...
Úgyhogy Molnár Áronnak nem az ugyanazok által fizetett Hörcheren, a japán fingóson és egyéb legalja produkciókon kellene látványosan hőzöngenie, hanem mondjuk belemondani a kamerába, nem érti, hogy az RTL-es készítők egy ilyen műsort miért árasztanak el trash szereplőkkel.
No ekkor tökös gyerek lenne, persze aztán lehet - támogassa is bármennyire az RTL a jelenlegi hatalmat nem annyira kedvelő színészeket, hogy finoman fogalmazzak - , hogy ebben az esetben az RTL úgy vágná ki Áronkát, mint macskát szarni.
Nekem ez így egy megjátszott színielőadás volt, amelyben Molnár és Hörcher is előadta a maga szerepét....
Rendben, ebből is látszik, hogy nem vagy sznob. Én az vagyok, úgyhogy számomra a sikeres önálló szellemi alkotás mindig sokat számít, akkor is, ha maga a művész, mint magánember, nem szimpatikus. Mező se, Pásztor se szimpatikus, de azt elismerem, hogy jó zenészek, jó szerzők, bár én egyikük koncertjére se vennék jegyet.
A srácot kezdetektől kedvelem, megfogott a személyisége és tehetségesnek is tartom. Az külön imponáló, ahogyan az Édesanyját szereti és tiszteli.
Mező Mihály urat nagyon nem kedvelem, a dalszövegei rettenetes primitívek (pl. köldököm-főnököm) és Pásztor Anna sem a szívem csücske (oké, a Márti dala jó, de a többi?).
Sramek rajongói olddalán megnéztem pár videót a Rising Star műsorból.
Érdekesség: Mező Misi lelkész úr mindig piros nyilat adott neki, ahogy megszólalt, Pásztor Anna is több alkalommal. Érdekes, én Srameket többre tartom mindkettőjüknél.
És a Star Academy volt az a show ami gigantikus büdzsével bukott hatalmasat.
Amúgy a Star Academy-t és a Rising Star-t is Majka és Ördög Nóra vezette, és mindkét zsűriben ott ült Pásztor Anna.
Egyébként minden lehetséges énekes tehetségkutató formátumból már láttunk legalább egyet, nincs már új amivel elő tudnának rukkolni, mindig ugyanazok fognak ismétlődni?
Star Academy volt a címe annak a valóságshow jellegű formátumnak. De a napi Big Brother szerű bejelentkezéseket nem nézte senki, egy idő után már nem is voltak...
A Rising Starnak köszönhetjük Peter Srameket és Fehérvári Gábor Alfrédot (azóta Freddie, nekem Frédi), akik érdekes módon nem voltak benne az első kettőben, viszont cserébe az első kettőről manapság már semmit nem hallani (legalábbis én nem hallok róluk semmit).
Pont a közelmúltban írtam róla, hogy ebben a műsorban csodálhatta meg Pásztor Anna zsűritag és az erre gerjedő női hölgy nézők Fehérvári csupasz felsőtestét zuhanyzás közben, arra már nem emlékszem, hogy erre mi szükség volt (már azon kívül, hogy Pásztor a nyálát csorgathassa rá).
Nekem egyébként a Rising Star formátuma bejött, azt nem tudom, hogy a Megasztár mennyivel jobb nála (ha jól emlékszem, abban nem voltak szekunder szégyen exchibicionista fahangú bohócok, lehet, éppen ez volt a baj vele).
Volt időszak, amikor a TV2 azzal kisérletezett, hogy lecseréli a Megasztárt másfajta tehetségkutatókra. Ilen volt a The Voice és a Rising Sztár (meg még valami, amelnek a cymére nem emlékszem, keverték benne a zenei tehetségkutatót és a valóságshow elemeit).
Ezeket csak hellyel-közzel néztem, de pl. a The Voice-ban annyira vegyes volt a felhozatal, hogy csak kapkodtam a fejem. Összeengedték az évek, sőt évtizedek óta éneklő énekeseket a teljesen amatőrökkel, mégis a versenyt a "csillagszemű" Pál Dénes nyerte, mert a nézők nem kértek a régiekből. (Emlékszem, mennyire megmosolyogtató volt, amikor a "túlkoros" énekesnő egy műsorban versenyzett a fiatalokkal, vagy több korábbi háttérénekes előlépett a rivaldafénybe).
Johanna esetében más a helyzet, ő nem tekinthető olyan "réginek", a nézők egy friss, jól éneklő, táncoló lányt láttak, akit jó volt nézi a színpadon, nem is "büntették" azzal, hogy nem szavaztak rá.
Az már más kérdés, mennyire nyúlt bele az egészbe a csatorna és mennyiben alakította úgy a dolgokat, hogy olyan ellenfelet kapjon végül, akit simán leénekelt.
Jó, jó, de számomra nem sz a kérdés, hogy honnan jött ez a lány, hanem, hogy hova tart, mit, hol, hogyan fog énekelni? Én egyelőre nem látom, hogy ki fog írni neki, mit, kikből áll majd a közönsége, hol tud fellépni. Egyelőre ő rejtély a tarisznyában, akiről még nem dönthető el, hogy kenyérvég vagy kisnyúl.
Látom, megy itt a habverés Lengyel Johanna "előnye" körül.
Azért az nem várható el, hogy patikamérlegen mérjék a castingon, hogy ki-ki mennyi időt ölt bele abba, hogy jobbá váljon az előadóművészet terén. Az idősebb korosztálynak erre nyilván több lehetősége volt, mint egy 16 évesnek. A dolog lényege mégis csak az, hogy a feltörekvő tehetségek ismertessenek meg, bármilyen zenei előéletük volt, ha volt ilyenjük egyáltalán.
Lengyel Johanna "előnye" nem abból táplálkozik, hogy Geszti háttérénekese volt és szerepelt a Sztárban sztár műsorában. Hanem abból, hogy azért lett Geszti háttérénekese és a Sztárban sztár szereplője, mert volt ehhez adottsága, hangja.
Én azon a véleményen vagyok, hogy akiket nem lenne szabad együtt indítani a tehetségkutatókba jelentkező amatőrökkel, azok olyan személyek, akik a mainstream zenei életben korábban már országos ismertséget, nevet szereztek. Ezeknek tényleg olyan behozhatatlan előnyük lenne a többi versenyzővel szemben, ami hiteltelenítené a műsort, az egész versenyt.
Lengyel Johannát én nem látom ilyennek. Lengyel Johanna még amatőr, aki egész eddigi energiabefektetését arra fordította, hogy a szó jó értelmében vett profivá váljon. Tehát, hogy képzettebb, technikásabb énekes, előadó-művész váljon belőle. De ezt az eltökéltséget és a mögöttes munkát semmiképpen nem lehet a szemére vetni.
Ennek a szériának az unintelligens zsűrin kívül még az is nagy baja volt, hogy olyan versenyzőkkel volt tele, akiken nagyon látszott, hogy nekik rettentő kevés ez az idő.
Ha ez az élő-show-zás ment volna 10-12 hétig, biztos vagyok benne, hogy Olívia, Attila és még mások is "megjöttek" volna. Sőt, Attila pont a döntő végére jött meg, ott kapott először egyértelműen pozitív kritikákat.
Tanulság, színpadi gyakorlattal nem vagy még nem kellőképpen rendelkező, amúgy tehetséges versenyzők 4-5 hét alatt nem tudnak eléggé kibontakozni, és a nézők is elvesznek ebben a kapkodós, gyorsan lezavart semmiben. Így persze, hogy Johanna nyeri meg, akiben már az adássorozat előtt is ott volt a rutin.
Ááá, nem vártam én el, de ő meg sem próbálta! Ilyen "nyuszikat" a mai zenei életben nem fognak alkalmazni, nagy a felhozatal, lásd a tavalyi két lányból is szinte semmi nem lett! Gabi Kamillájának nagyobb az esélye, hogy lehetőséget kap, mert a mestere vinni fogja magával fellépésekre (legalábbis ezt ígérte).
Lehetetlen elvárás, hogy valaki öt adás alatt leküzdje az önbizalomhiányt. Hosszú évek műve ez, sok színpadi rutin és megfelelő közeg segítségével. De a tehetség utat tör magának, hiszem, hogy Olíviáról még hallunk egyszer.
A pofa kb. minden megmozdulásával azt üzente, hogy itt az övé a pálya, nem hagy szóhoz jutni senkit, mindenki elmehet a balettbe ugrálni, mert itt csak és kizárólag neki teremhet a babér - ami még akkor is visszás, ha valaki az adott területen nagy tehetség, de ez a fickó a bohóckodás mögött csak egy nagy nulla.
Tedd túl magad ezen, mindig is voltak, vannak és lesznek olyan döntések, ameleket valaki igazságtalannak, mások igazságosnak tartanak!
Olivia gátlásossága annyira mélyről ered, hogy akkor sem tudja elfogadni majd magát, ha nádszálkarcsú lesz! Hiába mondja neki mindenki, hogy szép az arca (a fogsora egyenesen gyönyörű), arányosan telt a testalkata, ő nem úgy látja!
Itt jön az, miért igazságtalan Johanna szereplése. Míg Olívia vagy Ádám Attila kezdőként nem tudtak teljesen kinyílni öt adás alatt, így egy színpadi rutinnal és versenyképes hangképzéssel rendelkező egyén simán uralta a mezőnyt. Amíg ilyen kevés az adásidő, ne várjuk el az amatőröktől, hogy profivá lesznek. Lehetséges, ha dupla ennyi adásidővel indult volna útjára a műsor, tíz adás alatt leküzdhette volna valaki Johannát is.
Ameddig Olivia nem tudja leküzdeni ezt a túlzott (egészségtelen) izgalmat, ameddig testképzavara és önértékelési problémái vannak, nem lehet tőle sikeres szereplést elvárni és nem is fog tudni úgy teljesíteni, hogy az emberek feltétel nélkül megkedveljék.
El tudod képzelni, hány és hány -sikeresnek tartott, mondott, vagy valóban az- énekes kémnyszerül arra, hogy un. falunapokon csillogtassa tehetségét? Ha nincs megfelelő menedzsment mögötte, nincsenek fellépések, ezért kénytelen elmenni bohóckodni pl. női ruhában egy tévé másorba!
Jó példa Tóth Gabi, akit igen fiatalon (nem érdemtelenül) "szárnyára vett a hírnév", elhalmozták dalokkal, filmzenékre énekelt, zsűrizett, majd nem volt jó menedzsere, nem volt, aki dalt írjon neki. Sajnos össze-vissze kapkodott a zenei stílusok között és már "majdnem" le lehetett írni, mint énekesnő (azt, hogy kikhez és miért dörgölőzött, most hagyjuk).
Számomra kellemes meglepetés volt enben a másorban nyújtott teljesytménye, mint énekesnő és -a hülyeségei mellett- szakmailag is volt pár helytálló- véleménye.